שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 47

נושא: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Question התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    מאחר ובעיית התחממות (היתר) של הנוע לא נפתרה בהחלפת הפניון,
    אני ממשיך הלאה בבדיקות לפני החלפת מנוע.

    1. פרקתי ראש ובדקתי, 2 מיסבי הגוף + המיסב החד כיווני תקינים לחלוטין.

    2. עברתי על ה SetUp של הבקר, כרגע ה SetUp אצלי הוא :

    1 brake disable
    1 low timing
    1 High cutoff
    2 Helicopter soft start
    3 quick speed




    מה אתם אומרים,
    האם זה הSetUp הנכון ? אולי ה SetUp הזה גורם להתחממות "העצבנית" של המנוע ?
    מדובר במנוע סטוק 650L ובבקר סטוק RCE-BL100G 100A.

    תודה
    אורי

    .
    נערך לאחרונה על ידי ori_lavee; 02-12-2009 בשעה 18:59:17.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    567
    תודה!
    2
    הודה 6 פעמים ב 6 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ניסית לשנות את ה Timing?
    רועי

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    102
    תודה!
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    תגובת מנוע מהירה מחממת את המנוע עבור לסטנדרתית, ודא שטימינג נמוך זה מה שנידרש, בדוק זוית מירביות בפסיעה לא עוברות 12 מעלות,

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי avi g צפיה בהודעה
    תגובת מנוע מהירה מחממת את המנוע עבור לסטנדרתית, ודא שטימינג נמוך זה מה שנידרש, בדוק זוית מירביות בפסיעה לא עוברות 12 מעלות,
    תודה אבי.

    הייתי שמח לשמוע מה ה SetUp המלא והמומלץ עם הבקר הזה בכל הפרמטרים,
    ומה הם הפרמטרים שאפשר (וכדאי) לשנות על מנת לקבל מנוע קר יותר.

    הפיץ' זה הדבר הראשון שנבדק (והוא בסדר).

    ב Normal הוא -4 +5 +11
    ב Idle הוא -11 0 +11

    אורי

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    972
    תודה!
    22
    הודה 81 פעמים ב 51 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    לא מתמצא היטב בסטאפים של ה- TREX 600 אבל באופן כללי כדי שהמערכת החשמלית לא תגיע לטמפרטורות גבוהות כדאי להוריד את צריכת הזרם ע"י העלאת מתח העבודה. זאת אומרת מעבר מ-6S ל-8S במקרה שלך והקטנת הפיניון בהתאם.

    כדי להגיע למערכת נצילה ביותר (ולכן גם מתחממת פחות) כדאי להשתמש בפיניון הקטן ביותר כמובן ולכוון את ה- THROTTLE CURVE הכי קרוב שניתן ל-100%. מנועים חשמליים מאוד מתחממים ב-70-80% מהסל"ד המקסימאלי.
    לדוגמא - סטאפ מסויים עם פיניון 15 שיניים ועקומת מצערת סביב 70% יכול לתת בדיוק אותה מהירות ראש כמו סטאפ עם פיניון 14 שיניים ועקומת מצערת 100%, אך הסטאפ השני ייתחמם הרבה פחות (נציל יותר).

    לגבי תכנות הבקר, הפונקציה היחידה שהיא בעלת משמעות לגבי התחממות הבקר היא ה-TIMING אך בדר"כ שינוי ה-TIMING לא מביא לשינויים מרחיקי לכת...

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    429
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    לי יש סט אפ זהה, ואני גם נתקלתי בהתחממות במיוחד עם פניון 15 אז החזרתי את ה 14 במהרה,
    אין מנוס, אלו מפלצות אנרגיה, בקר ומנוע שמגיעים סטוק ומוגבלים ל 6 תאים (גם ב ESP) זה סוג של נכות במסוק כזה

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    תודה עודד

    אני עשיתי בדיוק את מה שתארת (מלבד סטאפ ל 8 תאים),
    אני מחפש בעלי מסוקים זהים ללמוד מהסטאפ של הבקר שלהם.


    MickeyM תודה.

    האם שאמרת סטאפ התכוונת למנוע ולסוללה ?, או לסטאפ של הבקר עצמו ?
    כמה המנוע שלך מתחמם ? האם אתה יכול לנגוע בו אן שהוא חם מדי ?

    תודה
    אורי
    נערך לאחרונה על ידי ori_lavee; 28-05-2009 בשעה 21:23:55.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    471
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    היום הטסתי את המסוק במשך כ- 5 דקות במצב היידל וגם אחרי "שהתפרעתי" קצת עם המסוק.
    הורדתי אותו והמנוע אכן חמים אבל לא ברמה שלא ניתן לגעת בו.
    אפשר לגעת בו ולכן ההגדרה של חם הוא סובייקטיבי וגם משתנה מאצבע לאצבע.

    גם אתמול הטסתי את המסוק ולאחר- 5 דקות טיסה בהיידל המנוע היה חמים אבל עדיין לא ברמה של לא לגעת בו.

    אני עובד עם פיניון 15, מנוע מקורי ובקר מקורי.

    תודה לכולם,

    דורון ריבניק.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    972
    תודה!
    22
    הודה 81 פעמים ב 51 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי דורונצ'יק צפיה בהודעה
    היום הטסתי את המסוק במשך כ- 5 דקות במצב היידל וגם אחרי "שהתפרעתי" קצת עם המסוק.
    הורדתי אותו והמנוע אכן חמים אבל לא ברמה שלא ניתן לגעת בו.
    אפשר לגעת בו ולכן ההגדרה של חם הוא סובייקטיבי וגם משתנה מאצבע לאצבע.

    גם אתמול הטסתי את המסוק ולאחר- 5 דקות טיסה בהיידל המנוע היה חמים אבל עדיין לא ברמה של לא לגעת בו.

    אני עובד עם פיניון 15, מנוע מקורי ובקר מקורי.

    תודה לכולם,

    דורון ריבניק.
    דורון.

    מה ה SetUp של הבקר שלך ?
    (אצלי זה 11123).

    בהחלט יכול להיות שהכל תלוי באזור (הגאוגרפי) של שטח ההטסה והטמפרטורה החיצונית.
    2 שינויים נוספים שעשיתי זה תיקון נוסף למאש (המרווח בין הפניון לגיר) והרמת גרף ה Idle ל 100 100 100 (היה 100 85 100).

    היום היה יחסית קריר בבוקר ולאחר 6.5 דקות ב Idle המנוע היה חם מאוד (עם פניון 14) אבל אפשר היה לגעת בו ל 2-3 שניות וזה עדיין לא נראה לי סביר.

    גם "ההתפרעות" שאתה מתאר היא עניין שניתן לפירוש.
    אני ב 6.5 דקות טיסה לא עשיתי 3D אגרסיבי, אבל גם לא נותן למסוק לנוח יותר מדי.
    הטיסה כולה היא ארובטית (לופים, סטים של 3 פליפים, פירואטים וכדומה....).
    היום עשיתי תרגיל "חדש" שלקחתי קצת מעולם ה F3A ששם הוא מכונה "מפולות" (לופ שבשיאו סנפ-רול),
    ביצעתי לופ שבשיאו פליפ הפוך (וחזרה למצב הפוך) והמשך הלופ עד לסיומו,
    לא מדובר בתרגיל "קל" כי בשיא הלופ אחרי הפליפ למסוק מהירות אופקית אפס וקשה להשלים לופ עגול ויפה.

    אורי

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    354
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי עודד מזור צפיה בהודעה
    מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.
    איפה בדיוק השירשור???
    שבת שלום
    לתמונות נוספות מתחום התעופה בקרו בגלריה שלי:
    http://www.pbase.com/shimon73
    שלכם:שמעון מנטאל

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    429
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי ori_lavee צפיה בהודעה
    תודה עודד

    אני עשיתי בדיוק את מה שתארת (מלבד סטאפ ל 8 תאים),
    אני מחפש בעלי מסוקים זהים ללמוד מהסטאפ של הבקר שלהם.


    MickeyM תודה.

    האם שאמרת סטאפ התכוונת למנוע ולסוללה ?, או לסטאפ של הבקר עצמו ?
    כמה המנוע שלך מתחמם ? האם אתה יכול לנגוע בו אן שהוא חם מדי ?

    תודה
    אורי
    אורי התכוונתי למנוע ובקר של ESP על 6תאים, כשהשתמשתי בפיניון 15 המנוע היה ממש חם

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    471
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי ori_lavee צפיה בהודעה
    דורון.

    מה ה SetUp של הבקר שלך ?
    (אצלי זה 11123).

    בהחלט יכול להיות שהכל תלוי באזור (הגאוגרפי) של שטח ההטסה והטמפרטורה החיצונית.
    2 שינויים נוספים שעשיתי זה תיקון נוסף למאש (המרווח בין הפניון לגיר) והרמת גרף ה Idle ל 100 100 100 (היה 100 85 100).

    היום היה יחסית קריר בבוקר ולאחר 6.5 דקות ב Idle המנוע היה חם מאוד (עם פניון 14) אבל אפשר היה לגעת בו ל 2-3 שניות וזה עדיין לא נראה לי סביר.

    גם "ההתפרעות" שאתה מתאר היא עניין שניתן לפירוש.
    אני ב 6.5 דקות טיסה לא עשיתי 3D אגרסיבי, אבל גם לא נותן למסוק לנוח יותר מדי.
    הטיסה כולה היא ארובטית (לופים, סטים של 3 פליפים, פירואטים וכדומה....).
    היום עשיתי תרגיל "חדש" שלקחתי קצת מעולם ה F3A ששם הוא מכונה "מפולות" (לופ שבשיאו סנפ-רול),
    ביצעתי לופ שבשיאו פליפ הפוך (וחזרה למצב הפוך) והמשך הלופ עד לסיומו,
    לא מדובר בתרגיל "קל" כי בשיא הלופ אחרי הפליפ למסוק מהירות אופקית אפס וקשה להשלים לופ עגול ויפה.

    אורי
    אורי,

    אני לא ממש יודע לענות לך על השאלה הזו.
    רועי- TOOLY כיוון לי את הבקר של המסוק.

    אני יכול להגיד לך שזה ממש לא היה- 3D אגרסיבי פשוט הפכתי אותו כמה פעמים פירואטים וטיסה רגוע.
    אבל את כל הטיסה עשיתי בהיידל.

    דורון ריבניק.

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    לסגנון הטיסה יש השפעה חזקה מאוד על חימום המערכת.
    טיסה רגועה = זרם נמוך = חום נמוך. סביר להניח שזה המקור להבדל בתוצאות.
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    471
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    גם כאשר העמסתי על המנוע.
    ונתתי בלימות חזקות למסוק שזה מעמיס מאוד על המנוע לשם הניסוי
    המנוע לא היה חם ברמה שאורי מתאר.

    המש אצלי הוא ברמה כזו שעובר דף נייר דק בין הגלגל שיניים לפיניון.

    דורון ריבניק.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    מה זאת אומרת בלימות ?
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    471
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    נותן למסוק לרדת מגובהה יחסית גובהה ואז נותן לו פול מצערת שבולמת את זה.
    כמובל שאני עושה את זה בהיידל.
    מעביר אותו מצד לצד ובולם אותו תוך כדי.

    ניסיתי להעמיס על המנוע כמה שיותר כדי לבדוק את נושא החום אצלי.

    דורון ריבניק.

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    דורון,

    מה שאתה מתאר הוא כאפס וככלום אל מול טיסת 3D ממוצעת.
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    471
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    כפי שאורי ציין הוא לא הטיס טיסת- 3D.

    אורי מציין מצב דיי מוזר שהוא לא יכול לגעת בכלל במנוע!
    מנוע עובד מתחמם אין מה לעשות אבל לא צריך להגיע לרמת רתיחה.

    דורון ריבניק.

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי דורונצ'יק צפיה בהודעה
    אורי,

    אני לא ממש יודע לענות לך על השאלה הזו.
    רועי- TOOLY כיוון לי את הבקר של המסוק.


    דורון ריבניק.
    אתה יכול לבדוק את זה בשניה.

    פשוט אחרי שאתה מחבר את הסוללה (מנוע) הבקר נכנס למצב "מעבר על ה SetUp" ומשמיע סדרה של צפצופים שכל אחד מהם מסמל שלב אחר ב SetUp.

    בתחלה תשמע צפצוף עולה > ואז צפצוץ עולה/יורד מהיר > ורק אז תשמע את צפצופי ה SetUp.
    זו סדרה של 5 שבכל שלב תשמע צפצוף אחד, שניים או שלוש צפצופים ברצף (תלוי ב SetUp של הבקר).

    אצלי זה 1 > 1 > 1 > 2 > 3.

    איך זה אצלך ?

    אורי

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי ליאור זהבי צפיה בהודעה
    לסגנון הטיסה יש השפעה חזקה מאוד על חימום המערכת.
    טיסה רגועה = זרם נמוך = חום נמוך. סביר להניח שזה המקור להבדל בתוצאות.
    זה כמובן נכון,
    לאגרסיביות הטיסה השפעה עצומה על התחממות המנוע.

    אבל !
    בהנחה שסגנון ההטסה אינו אגרסיבי מדי, המנוע אמור להתחמם פחות במצב Idle עם 100% מאשר במצב Normal עם 70-85%.

    אורי

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    אורי - אתה אכן צודק.
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    972
    תודה!
    22
    הודה 81 פעמים ב 51 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי עודד מזור צפיה בהודעה
    מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.

    שכחתי את הלינק - http://www.efly.co.il/forums/showthr...F0%E5%F1%E7%E4

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    102
    תודה!
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    הי אורי ניסיתה כבר לטוס עם תגובת מנוע סטנדרתית זה אומר לשנות את הסטאפ של הבקר באחרון במקום 3 ל1 זה אמור להיות מאד משמעותי

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי avi g צפיה בהודעה
    הי אורי ניסיתה כבר לטוס עם תגובת מנוע סטנדרתית זה אומר לשנות את הסטאפ של הבקר באחרון במקום 3 ל1 זה אמור להיות מאד משמעותי
    עד כמה שאני מבין ל Response speed השפעה זניחה על התחממות המנוע.
    הגורם המשפיע ביותר על ההתחממות הוא דווקא ה Timing ושם אני כבר ב Low

    אורי

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •