ידוע לי כי תמיד (בסוללות תקינות) לאחר הטעינה ניתן לראות כי הקיבולת שהוכנסה גדולה מהקיבולת הרשומה על הסוללה,אבל האם הגיוני ש"יכנס" פי 2 ?
הסוללה 5 תאים,2700 MAH ?
תודה.
__________________
ידוע לי כי תמיד (בסוללות תקינות) לאחר הטעינה ניתן לראות כי הקיבולת שהוכנסה גדולה מהקיבולת הרשומה על הסוללה,אבל האם הגיוני ש"יכנס" פי 2 ?
הסוללה 5 תאים,2700 MAH ?
תודה.
__________________
נערך לאחרונה על ידי אליקופטר; 13-06-2009 בשעה 16:00:57.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
באופן חד משמעי לא !
טעינה עד מתח של 1.4 וולט לתא (כלומר בסביבות 7 וולט לסוללה שלך) מתקבל והגיוני. מעולם לא נתקלתי באפשרות של טעינה מעבר לרמה זו.
בדוק את עצמך שנית. האם אמנם הסוללה שלך בת 5 תאים ו/או האם המדידה שלך היתה בסקלה המתאימה של הבודק.
ראשית, אלון, הסוללות הן מסוג 'ניקל-מטל-הידריד'; לא סוללות 'מטאל'...
זה כמו אדם ששמו, נגיד, יוסי בן-דוד... ומישהו קורא לו 'בן', בציפיה שיבין שהוא פונה אליו...
ישנה יעילות טעינה שאינה 100%; כלומר שאם תדחוף לסוללה ריקה בקיבולת 1,000 מא"ש, זרם קבוע של 500 מ"א במשך שעתיים, היא לא תגיע לטעינה מלאה...
רוב המטענים המשוכללים לוקחים זאת בחשבון, כשהם 'מדווחים' על הַמִטְעַן שהכניסו לסוללה, לפי יעילות הטעינה הספציפית לסוג הסוללה...
אך קיים גורם נוסף והוא התנגדות המגעים... במקרה של סוללה המולחמת לשקעים מתאימים, אליהם נכנסים תקעים מצופי זהב, מפל-המתח שואף לאפס...
אבל אם מדובר בסוללות היושבות בין מגע לבין קפיץ, כמו ברוב המוצרים המשתמשים בסוללות AA רגילות, יהיה מפל מתח מהותי ומדיד, אותו המטען ייקח בחשבון כטעינה...
כנראה שעל זה לא חשבת...
טוב מאחר ולא הבנתי כ"כ מה השורה התחתונה אפרט :
falspin כל מה שכתבת בדקתי וחד משמעי 5 תאים וכו'.
דר הבנתי חלק מדבריך מה שלא הבנתי זה תכלס מה המצב שבסוללה שלי או המטען מסביר, תקלה?
המטען BANTAM 301 DX מטען אמין ואני מרוצה ממנו מאוד .
סוללת JR 5 תאים 2700MAH .
זרם טעינה 0.2 MAH שקבעתי לטעינה זו .
הסוללה 2700 MAH המטען המשיך לטעון גם שהגיע ל 4500 ואני הפסקתי את עבודתו מחשש שיגרם נזק כל שהוא למישהו או משהו.
שוב תודה אלון.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
אלון,
בטעינה של סוללות ניקל-מטל-הידריד, סיום הטעינה נקבע באמצעות Negative ΔV, כלומר שהטעינה תסתיים כשמתח הפאק יגיע לשיאו, שלאחריו המטען יזהה נפילת-מתח (ברירת מחדל 0.05V לתא)...
מה שאני טוען זה שאם יש מגע לא מושלם במעגל הטעינה, גם מטען מעולה יזהה את אובדן ההספק כתוצאה ממנו, כ-'טעינה'...
אל תדאג; סוללות ה-2700 מא"ש שלך לא הפכו לסוללות 4500...
דר,
אחרי שהרגעת אותי והסוללה שלי לא הפכה ל 4500 אני יכול להמשיך ולטעון ....
האם אתה מציע לעשות בדיקה ויזואלית על החיבורים של הסוללה?
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.