שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 3 מתוך 3

נושא: שאלת חיווט ground

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלת חיווט ground

    היי,
    יש אצלי 2 סוללות:
    1. LIPO 4200mAh 3S - למנוע ולמערכת הוידאו (מצלמה, משדר, רגולטור)
    2. סוללות מקלט 700mAh NICD שמפעילה 3 מקלטים ו 2 סרווים

    הבקר שאני משתמש בו הוא JETI 77A OPTO כלומר ללא BEC. כידוע בFPV כדאי לאחד את כל המינוסים של הסוללות למניעת הפרעות. לתומי חשבתי שהסוללות שלי מחוברות כבר במינוס דרך הבקר אך כאשר (סתם מתוך משחק) בדקתי עם מולטימטר רציפות בין המינוס בקונקטור של הבקר בצד של הסוללה ובמינוס שהולך למקלט לא הייתה כלומר הסוללות שלי לא מאוחדות במינוס.
    2
    שאלות:
    1. למה אין רציפות עפ"י ההגיון שלי אמורה להיות רציפות במינוס.
    2. אם אני מחבר את המינוס של 2 הסוללות האם אני מאבד משהו? כרגע יש לי 2 "אדמות" בטיסן זה כדאי? לא עושה הפרעות?
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת חיווט ground

    דרימר,
    ברוך הבא לעולם הבידוד הגלוואני. עולם מופלא שבו אדמות מופרדות לשם בטיחות והורדת רעשים.
    אי הרציפות נובע מהוספת רכיב בבקר המהירות הנראה אופטו-קפלר. הרכיב בנוי מדיודה ומפוטו-טרנזיסטור. כאשר הדיודה מאירה הטרנזיסטור מתחיל להוליך זרם המסופק מצידו השני של הרכיב.... כלומר הדיודה מופעלת ממתח סוללת המקלט ואילו הטרנזיסטור ניזון ממתח סוללת ה-LIPO.
    הדבר נותן בידוד נגד רעשי המיתוג המיוצרים ע"י בקר המהירות מלהיכנס למעגל הקליטה. בידוד הרעשים נוצר מכמה סיבות... האופטו-קפלר הוא רכיב חד כיווני, מעביר אינפורמציה רק מכיוון הדיודה לפוטו-טרנזיסטור, מקור הרעש העיקרי הוא בקר המהירות, וזהו צידו של הטרנזיסטור שלא יכול להעביר מידע לכיוון הדיודה. שנית עם בחירה נכונה של אופטו-קפלר ניתן להשתמש בתכונת ה-
    LOW PASS FILTER שלו לשם הורדת רעשים. עניין הבטיחות נובע מכך שגם אם בקר המהירות ישרף באוויר לקצר מלא הוא לא יוכל להשפיע על מעגלי המקלט שעובדים מסוללה נפרדת וכך הקצר בבקר המהירות לא יפיל את מתח המקלט (בגלל עניין הבידוד הגלוואני).

    זה שנוצרו לך שתי אדמות במערכות שאינן תלויות אחת בשניה עושה רק טוב. אין קשר בין מערכת הקליטה וההיגוי של הטיסן למערכת הוידאו והשידור. עדין תצטרך אולי לסנן את מתח האספקה למעגלי הוידאו כיוון שהם יושבים על המתח ה"גבוה" של סוללת ה-LIPO ובאותו צד של מיתוגי המנוע.

    בהצלחה,

    שחר

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת חיווט ground

    מגניב. החכמנו. יש מצב לסרטוט Paint בסיסי כמו שאתה אוהב לעשות?
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •