מה היתרון כשמשווים לדוגמא בין שתי סוללות למשדר, אחת LIPO והשנייה NIMH, בהנחה כמובן שהן נותנות אמפרז' זהה?
כנ"ל לגבי סוללות למקלט... האם הן חזקות יותר?
תודה.
מה היתרון כשמשווים לדוגמא בין שתי סוללות למשדר, אחת LIPO והשנייה NIMH, בהנחה כמובן שהן נותנות אמפרז' זהה?
כנ"ל לגבי סוללות למקלט... האם הן חזקות יותר?
תודה.
Flying is the second greatest thrill known to man.
Landing is the first...
היתרון שאני רואה הוא במישקל הנמוך של הסוללה.
משדר לא צורך זרם בצורה כ"כ רצינית ואין לזה יותר מידיי חשיבות.
סוללות ליפו הן קלות בצורה משמעותיתי לעומת ניקל אחרות.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
היתרונות הם:
1. אין פריקה עצמית ואפשר להשאיר את המשדר ללא שימוש לזמן ארוך בלי לחשוש מפריקת יתר.
2. משקל נמוך יותר.
3. חיווי טוב יותר לגבי מצב הסוללה (הן מתפרקות לינארית וכך לפי המתח אפשר לדעת עד כמה היא מלאה)
4. קיבוליות גבוהה יותר - מטעינים אפילו פעם בחודש. (במקרה שלך- לא רלוונטי)
החסרונות הם
1. כאשר המשדר מתריע על מתח נמוך, כבר מאוחר מדי והלכה הסוללה בגלל פריקת יתר.
2. צריך מטען מיוחד לליפו.
3. סכנת התפוצצות (למרות שדי זניח).
4. מחיר - למרות שאפשר לקנות בחו"ל בכ100 שקלים.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
הכי חשוב שכחתם... דחיסות אנרגיה. ב"קוביה" של סוללות (נגיד 5x5x5 מסוגים nicd, nihm, lipo, lion, a123... ) סוללת ליפו תכיל הכי הרבה אנרגיה כלומר הכי הרבה אמפר. זאת הסיבה שלא תידרש לטעון את המשדר לעיתים קרובות.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
נכון, אבל הבן אדם אמר "בהנחה כמובן שהן נותנות אמפרז' זהה" מה שהופך את זה ללא רלוונטי.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
בדיוק להפך אופיר: אמפראז' זהה = סוללה יותר קטנה פיסית (וכמובן יותר קלה) אני רואה את זה כיתרון
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
היי אופיר.
לגבי המטען יש לי מטען משולב כך שאין בעיה (bantam, מכיר?)
לגבי המחיר ראיתי בהשוואה בחנויות אינטרנטיות שסוללות lipo היום כבר זולות יותר מהמקבילות מסוג nimh כך שגם זה יורד. ראיתי גם שקיות מיוחדות לטעינה שמגינות על הסביבה במצב של פריצת אש בהטענת-יתר, שווה לדעתי להשקיע עוד כמה דולרים בשביל זה אפילו אם זה נדיר.
לגבי ההתרעה על פריקה, נדמה לי ששמעתי בעבר שיש מעין זמזמים קטנים שניתן לחבר לסוללה ישירות כדי לקבל התרעה. איפה משיגים זמזמים כאלו והאם זה רלוונטי גם לסוללות משדר?
Flying is the second greatest thrill known to man.
Landing is the first...
אפשר לחבר זמזם, בגלל שאתה רוצה שהוא יעבוד רק כשהשלט דולק, יש לפרק את השלט ולהלחים לכניסת המתח של המעגל. לא מומלץ אם אין לך נסיון באלקטרוניקה.
לגבי הזמזם, יש משהו זול ב12 דולר- זהו האיכותי:
http://www.heliproz.com/prodinfo.asp?number=335444
נראה קצת מיותר אם יש לך חיווי מתח בשלט - פשוט צריך להיות עירני.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
אני חובב ליפו גדול אבל לא בשלט. היתרון של המשקל נכון אבל מדובר על הפרשים לא גדולים ולא סביר שזה ממש יפריע.
יצא לי כבר פעמיים לראות שלטים עם ליפו שפשוט נכבו באמצע הטיסה כי המטיס לא שם לב למצב הסוללה. בנוסף, ההטענה המיוחדת וסכנות הליפו הידועות הופכות את העניין למאוד לא כדאי לדעתי, במיוחד שקיימות אלטרנטיבות כל כך פשוטות וזולות כמו זו - http://www.aircraft-world.com/shopdi...Y%2DMADE+PACKS
אני משתמש בסוללות אלו למשדרים שלי. מדובר ב-NIMH 2000MAH. מאפשר הרבה מאוד זמן הטסה ללא טעינה, ללא דאגות וללא מודיפיקציות כלשהן.
אני עובד עם ליפו בשלטים כבר שנתיים וחצי.
היתרונות הברורים הם, המשקל ופריקה עצמית נמוכה מאוד.
אני מטעין אותן דרך השלט (ע"י שקע הטעינה המקורי).
אני משתמש בסוללות כאלו של dualsky שיש להן מאזן מובנה בפנים, כך שהטעינה מתבצעת באופן רגיל דרך קונקטור רגיל של + ו-.
ישנם סוללות אחרות זולות יותר שיש להן קונקטור בלנסר, וצריך להוציא אותן מן השלט על מנת להטעין.
אף פעם לא הגעתי למצב של מתח נמוך מדי תוך כדי שימוש, כל עוד שמים לב למצב הסוללה.
אני בדקתי בעבר להחליף לליפו והיגעתי למסקנה (אישית)שאני נישאר עם מטאל הקיבולת 1500 זה מספיק אני חושב
TREX 700N DFC
GOBLIN 700 SKOOKUM BE GPS
EASYGLIDER PRO
אפשר להנות משני העולמות:
יש ל SANYO סוללות המתנהגות כמו NIMH אבל וזה אבל ענקי - עם פריקה עצמית אפסית.
אין צורך לסכן את הטיסן / מסוק עם כל הבעיות הידועות של ה LIPO במשדר, לא צריך מטען יחודי ולא צריך לעקוף את שקע הטעינה.
בלינק הבא מופיע מידע על הסוללות. נתקלתי ב PACK מוכן איפשהו... אפשר גם לקנות סוללות בודדות ולחבר אותן.
http://www.eneloop.info/
אצלי הסוללות בערך חודשיים בשלט 9C (ללא טעינה) ואחרי 6 שעות שידור המתח כרגע עומד על 10.1V
אמציה
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
כל מי שמודאג לגבי חיווי פריקת הסוללה יכול פשוט להשתמש בסוללה של פרומקו:
http://www.fromeco.org/Products/01FR...5/Default.aspx
הסוללה מגיעה עם זמזם פנימי שמצפצף מתי שהמתח יורד, כך שאין צורך במודיפיקציות נוספות.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
אני חושב שכולם מגזימים עם פאניקה.
לגבי ליפו, אם מתח הסוללה הגיע ל10V לך תטען שעה ושתה קפה ומים בינתיים (אפשר להציק למישהו שמריץ מנוע בצד, אולי יצא לך לחבוש לו את האצבעות שנתקלו בפרופ).
אני לא הייתי מסתכן דווקא עם ניקל מטאל, הן יכולות להראות לך מתח מלא ואחרי שתי דקות למסור ד"ש חם לבורא ולטיסן שמבקר את אמא אדמה בצלילה ספיראלית...
מבחינתי, שלט עם ניקד או ליפו או A123 בלבד.
אינני יודע מתי הצופר צועק בשלטים אחרים, לי יש HITEC והוא צועק ב9.2 כך שיש איזה דקה או 2 להציל את המצב.
בכל מקרה יש לי כבר חודשיים את הסוללה הזאת , שיש לה כיבוי עצמי (אני מניח באזור ה9V) והבטחתי לעצמי שכשאגיע ל10V בבדיקה לפני טיסה (נכון שאתם בודקים גם את זה לפני שעולים לאוויר???) אני הולך לטעינה (אגב אני כנראה לא מטיס הרבה, אחרי חודשיים אני ב11.7V) ...
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 30-08-2008 בשעה 22:31:11.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
אלון ידידי,
תרשה לי להציע לך סוללה מצויינת שנמכרת במחיר ללא תחרות ביונייטד הובי, הסוללה הנ"ל מגיע עם מעגל מובנה שכל תכליתו היא למנוע את האפשרות לפריקת הסוללה במקרה ששכחת משדר דולק חלילה.
אגב אני בדקתי את הסוללה הזאת וניסיתי לפרוק אותה באמצעות המשדר, הדבר לא צלח. אין צורך בזמזמים ובכל מיני אלמנטים מיותרים.
להלן הקישור - http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...o_w/_PCM_11.1v
בברכה
ניסן אברמוב
"לבנות שם טוב לוקח שנים, להרוס אותו שניות"
ניסן,
הכל נשמע טוב ויפה, ונשארת רק שאלת ההתרעה.
למרות שכולנו חכמים, כולנו מנוסים, כולנו יודעים לבדוק סוללות, עדיין אנחנו צריכים גיבוי של הטכנולוגיה כדי שלא נרסק על סוללות- אז מה ההתרעה שיש לסוללות האלו?
ועוד שאלה - ראיתי שהסוללות האלו נותנות מתח של 11.1v כאשר המשדר לדעתי צורך 9.6. האם המשדרים אמורים לדעת לעבוד עם 11.1v או שיש צורך ברגולטור?
Flying is the second greatest thrill known to man.
Landing is the first...
לא ברור לי למה אתה קטן אמונה, כל השלטים המתקדמים מציגים כל הזמן את מתח הסוללה.
בהנחה שהסוללה מתחילה ב12.5v ותהליך הפריקה שלה לינארי עד 9v ללא סכנה בהשמדתה, מה הבעיה להטיס עד שהשלט מראה 10v ?
חישוב פשוט מראה : מ12.5 ל11.7 עבד השלט שלי מעל 3.5 שעות(!) זה אומר 11 שעות עבודה עד שאגיע ל10V. לטעמי, יש לטעון ליפו כשהיא לא באחסנה אחת ל3-4 חודשים, כך שכנראה אטען אותה הרבה לפני שתגיע לשפל המדרגה...
לגבי המתח,כבר נבדק ע"י מספיק אנשים, אתה יכול לחבר את הסוללה ישירות. אגב, היות והמתח גדל, גדל הספק השידור ולכן גם הטווח (בדוק).
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 31-08-2008 בשעה 10:50:45.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
אצלי ב9303 יש סוללת ליפו 1800 מיליאמפר של דואלסקיי עם מאזן פנימי והשלט תמיד מצפצף כאשר הפק ב9v (קרי 3v לתא). לא "מאוחר מידי" והסוללה לא "הלכה" אני תמיד מטעין אחרי שהשלט מנג'ס.
קצת הערת תשומת לב לשימוש ב-lipo לפני שימוש,
בתקופה האחרונה החלפתי את השלט שלי מ-futaba ל-JR בדר"כ כשאני מקבל מערכת חדשה אני קורא את המדריך לפני השימוש, במדריך רשום במפורש ואני אצטט:
" Q-can i use a 3-cell LI PO in my transmitter?
A-No, all current JR and spektrum transmitters are designed to operate using a 9.6- volt transmitters pack. a fully charged 3 cell li po pack puts out 12.6 volts.
this higher voltage can overload the power-regulatint transistor causing damage and or failure, possibly in flight. many of our customers have expeirenced failures using 3 cell li-po packs and theur use in jr and spektrum transmitters is highly advise against.
the x9303 2.4 system will operate for over 15 hours using a 2700 mah ni-mh battary.
אני מניח שרק מספר האנשים המצומצם קרא את מדריך וההוראות הכלליות, נרשם במפורש לא להשתמש ושהיו מקרים שגרמו לכשל מערכתי בשלט, אני בטוח שאם היה צורך אמיתי בכזו אורך פעילות ארוך חברות השלטים כבר מזמן היו מתאימות עצמן לעניין, אך מאחר והם לא מתאימות עצמן לשינוי הרוח של הרוכש הישראלי (וטוב שכך) מדובר בסכנה להטיס עם סוללות כאלו וכל מי שאומר ממליץ נוהג בחוסר אחריות.
בואו נהיה ראלים אין שום צורך בכזה סוללה בשלט, נכון מדובר בטרנד אז כל ישראלי חייב, הרי זה לא משנה שהוא מבצע בקושי טיסה אחת ביום (גם אילו היתה סוללה רגילה הייתה מספיקה לכמה שבועות), יש צורך עז ללכת אחרי הטרנט, וחוץ מזה רמת הטיסה שלו השתפרה פלאים וכיום הוא מסוגל לבצע 3D מלא (ראו ערך-חן צרפתי).
לסיכום: אין שום צורך בכזו סוללה בטח לא אחרי שחברות השלטים מזהירות משימוש בהם וכל שימוש מסכן את המטיס והסובבים לו, אבל אם אחרי כל זה עדיין יש רצון עז להשתמש בכזו סוללה (מה חברות השלטים מבינים אני קראתי בפורום שאפשר) אני אמליץ לעשות גם ביטוח טוב.
אני אתנצל מראש עם סגנון הכתיבה שלי טיפה מזלזל, אין לי שום כוונה לפגוע, פשוט חבל שלא מציגים את כל הנתונים הקיימים בטח כאשר קיימת סכנה בטיחותית מובהקת, במיוחד עם מדובר בסכנה בטיחותית המסכנת אותי.
בואו נתרכז בטיסה ולא במסביב
יום טוב,
דניאל שמש.
נערך לאחרונה על ידי daniel_s; 31-08-2008 בשעה 12:45:16.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי