השרשור מתעדכן אוטומטית כל 30 שניות .
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
טעינה מחדש
-
עזרה מנוע OS 46
שלום לכולם
אשמח לקבל את עזרתכם בתפעול מנוע שהיה מאופסן בבויידם כ 3שנים לערך
המנוע עצמו הינו os46 fx max
מצב המנוע:
-אין אפשרות לפתוח את ברגי האגזוז,התקבעו במקומם וראשי הברגים נשחקו מאד כתוצאה מנסיון פתיחה.
-שני ברגים בראש המנוע אינם ניתנים לסיבוב וכך גם ראשי הברגים נשחקו ולא קיימת אחיזת מברג
-פתחתי את הקיר האחורי של המנוע, טבעת האיטום כמובן התייבשה ונקרעה,ניתן לראות בעין חלודה הנמצאת הארכובה,וכל המכלול הקדמי(לאגר כמדומני)
-ניסיתי להשרות את המנוע בדלק בכדי "לשמן" אך הפרופ מסתובב עם השקעה של המון כוח.
יש לציין כי המנוע עבר 2 טיסות ועל כן אני מתעקש על שיקומו
אנא עיזרו לי
בתודה מראש
אורן
-
-
תגובה להודעה: עזרה מנוע OS 46
היי אורן, האם אתה מתכוון למנוע של טיסנים?
RcWorks
ניר בורשטיין
Nir Burshtein
בנייה, הרכבה והדרכה
ייעוץ וליווי מתחילים
054-245-7838
-
-
תגובה להודעה: עזרה מנוע OS 46
אהלן אורן בתור דבר ראשון (ממש לא בא לי להשבית את שמחתך) זה פורום למסוקים ולא לטיסנים(אל תבין מכך שאיני רוצה לעזור,אלא להיפך -סדר בדברים..
ולענייננו דבר ראשון לכל דבר יש פתרון, קודם כל צריך להגיע למצב שנוכל לפתוח את כל המנוע ולפרקו לחלקים בודדים ככל שאפשר,השאיפה היא:
-ראש מנוע
-סליב (שרוול)
-בוכנה (תלתל שיישאר ביחד עם הבוכנה)
-גל הארכובה
-מיסבים(בטוח שצריך להחליף גם קדמי וגם אחורי)
-קבורטור (עדיף לפרק לגורמים)
-אגזוז
-וגוף המנוע
בתור שלב ראשון את הברגים שלא נפתחו אתה יכול לפתוח בכך שתשתמש בדיסק חיתוך עם דרמל בכדי לעשות חתך יש לאורך כל אמצע הבורג (חשוב שלא יהיו יותר מדי עמוק ולא פחות מדי,לצורך העניין עד שהגעת לרצפה שבפנים החור של המברג) ולאחר שעשית זאת (גם בברגי האגזוז) חמם את איזור הברגים, עדיפות על האש או עם מבער קטן(לא ברנר),חמם היטב! ולאחר מכן קח מברג שטוח עם ידית בסיס טובה לאחיזה מיטבית,לחץ פנימה את המברג לתוך הבורג ובמקביל ללחץ סובב נגד כיוון השעון.זה אמור לעזור לך לפתוח את כל הברגים במנוע.
שלב הבא אתה אמור להוציא בזהירות את הבוכנה והסליב.
כמובן שהסליב יוצא ראשון, וזאת אתה מתחיל ע"י חימום של גוף המנוע מסביב לסליב היטב!(הערה קטנה לפני התחלת תהליך הוצאת הסליב עדיף לבר פרופ לציר המנוע ונעול אותו חזק) ובמקביל הסתכל לתוך פתח הפליטה של המנוע (איפה שהבוכנה עולה ויורדת) וברגע שהפתח נפתח, דחף שם בעדינות דף המקופל לאיזה 5 שכבות (כך שייצור מצב שהבוכנה תעלה ע"י סיבוב הפרופ ותדחוף איתה מעלה את הסליב(לאחר חימום המנוע אין צורך בכל מאמץ) חשוב לשים לב הסליב ינוע רק 2-3 מ"מ, ולאחר מכן בעדינות יתרה עם מברג שטוח (עדיף מפלסטיק) אתה מרים לאט מהכף של הסליב עוד כמה מילימטרים החוצה ומשם עד הסוף בסיבובים ובמקביל לסיבובים גם במשיכה החוצה, עד שיצא לגמרי.
שלב הבא- הבוכנה
סובב את הציר של המנוע כך שהפין שמחזיק את הבוכנה יעלה לנקודה הכי עליונה שהוא יכול להגיע ושם משוך את התלתל החוצה ממנו (גם כן אמור ללכת די בקלות) רק חשוב לשים לב לכיוון הכנסת התלתל בחזרה.
שלב הבא פתח את ברגי הקרבורטור(חובה לחמם לפני,וחשוב להשתמש במברג פיליפס עם התאמה מלאה, אחרת גם חימום לא יעזור!!!) לאחר הוצאת הקרבורטור לפרק לגורמים,שים לב כי יש הרבה חלקים קטנים שעלולים ללכת לאיבוד בדרך.
שלב הבא הוצאת גל הארכובה
פרק את הפרופ והוצא אחריו את החלק עם הקיר המחוספס, שים לב שבגבו יש שייבה שחורה שלא תאבד אותה, ותן מכות על משטח עץ או פלסטיק בקצה הציר עד שייצא(יכול שחימום יעזור לך גם כאן)
מצידו השני של גוף המנוע.
שלב אחרון בפירוק- המיסבים
חמם היטב היטב את המנוע מכיוון הפתח האחורי שלו (בערך 8 דק') ותן מכות קלילות על משטח פללסטיק או עץ בכיוון הפתח האחורי עד שהמיסב ייצא, אם יש צורך חמם עוד את המנוע.
מיסב קדמי אותו הדבר חמם את גוף המנוע באיזור המיסב הקדמי ומצידו השני של המיסב, מכיוון הפתח האחורי של גוף המנוע תן מכות קלילות עם מברג ארוך(כל פעם בצד אחר של המיסב עד שייפול החוצה
אני אישית חושב שעדיף לך להשתמש בספריי לניקוי קרבורטור לנקות את כל החלקים(רק הפרד אם נשארו אטמים וגומיות למיניהם)
או/בנוסף לבשל את המנוע בתוך סיר עם מיים וכף של אבקת כביסה על אש בינונית בערך 10 דק' והמנוע יוצא כמו חדש(מווריד כתמי שמן קשים ביותר)
רק הערה חשובה נוספת מייד לאחר תהליך הבישול חשוב לשטוף טוב טוב את כל החלקים עם מיים ומייד לאחר מכן עם דלק ניטרו.
ספר לנו לאיזה שלב הגעת.. אך עדיין אל תרכיב גם בתהליך ההרכבה יש דגשים חשובים שחשוב ביותר לשים לב אליהם, אחרתעלול להיגרם נזק בלתי הפיך.
נשמע הרבה נכון??
אז זהו שלא כלכך בידיים מתאימות אותו תהליך ייקח בערך 30 דק' כולל בישול המנוע, לך בערך 45 דק' אם הכל מובן, אם יש שאלות אתה מוזמן לשאול, אני אשמח לענות.
-
-
תגובה להודעה: עזרה מנוע OS 46
אגב לגבי מיסבים קפוץ לחנות מיסבים קרובה לאיזור מגורייך וקנה מיסבים מתאימים.
ועוד דבר חשוב ביותר היזהר מכוויות והשתמש תמיד בכפפות מיגון טובות(לעיתים אפילו לא מספיק)
בהצלחה.
-
תגיות בנושא זה
הרשאות פרסום
- אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
- אין באפשרותך לפרסם תגובות
- אין באפשרותך לצרף קבצים
- אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
-
חוקי הפורום