חג שמח לכולם.
הבוקר בזמן ההטסה נתקלתי במשהוא מוזר אולי מישהוא יוכל לתת הסבר.
כאשר עשיתי בדיקות לפני הטסה (גמיני של מולטיפלקס ) ראיתי שבזמן משחק עם הגה גובה, יש נקודה שגם הסרוו של הגה הכיוון זז.
מכירים כזו תופעה?
דורון
חג שמח לכולם.
הבוקר בזמן ההטסה נתקלתי במשהוא מוזר אולי מישהוא יוכל לתת הסבר.
כאשר עשיתי בדיקות לפני הטסה (גמיני של מולטיפלקס ) ראיתי שבזמן משחק עם הגה גובה, יש נקודה שגם הסרוו של הגה הכיוון זז.
מכירים כזו תופעה?
דורון
כנראה יש לך MIX בשלט
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
לא הבנתי- מה זה MIX?
האם זו תקלה או שמא זה מצב מסויים של השלט.
הבהרה קטנה זה לא שהגה הכיוון זז בצורה נשלטת אלא פשוט בנקודה מסויימת הוא מגיב לתנועה של הגה הגובה.
דורון
איזה סוג של מערכת רדיו יש לך?
SANWA VG400 ארבעה ערוצים
אני חושב שהכל עניין של חוסר רגישות ביד שלך ואתה מזיז את שניהם יחד רק לא רואה בעין את התנועה הקטנה הזו אבל הדבר מורגש בסרווים,בסנוואה שציינת אין בכלל אופציה למיקס.
בדוק זאת עם מאזנות ומצערת על אותם ערוצים תראה אם יש עדין את אותה "תופעה".
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
אליקופטר
תודה על הנסיון להסביר את התופעה ואולם התעלמת מנתון אחד מאוד חשוב-
הגה גובה והגה כיוון נמצאים על שני סטיקים שונים.
האמן לי התופעה אמיתית לגמרי אחרת לא הייתי מטריד את הפורום הנכבד בנושא זה
דורון
יגול להיות שהגה גובה נוגע בהגה כיוון ?
Edge 540 Electric
Super Sportster 40
E-flite Apprentice
Mini Slinger
Futaba 8 uap
תבדוק שההגה גובה לא נוגע בהגה כיוון בשום נקודה.
ניר
קשה מאוד לתת תשובה רצינית. הכל ניחושים וכמו שבוגל פעם אמר הנה "שני הגרוש שלי"
אולי אחד הרכיבים דפוק. אני הייתי מתחיל מהחלפת סרוואים (גם כיוון וגם גובה), אחד אחד, אחרי זה מקלט (אם הייתי צריך להמר על רכיב תקול הייתי מהמר על מקלט), גבישים, משדר וכן הלאה. יתכן ובסוף תמצא את הבעיה.
הכי חשוב אל תשכח לספר לנו מה מצאת. זה לא פחות חשוב מהצגת הבעיה.
בברכה גיל ברקאי
נערך לאחרונה על ידי אליקופטר; 30-03-2010 בשעה 20:52:52.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
אליקופטר היקר
אין שום בעיה וצורך להתנצל
דרך אגב אני עדיין מנסה להבין מה מקור התופעה על ידי משחק בין הסרווים השונים. כאשר אגלה אודיע לכולם מה המסקנות.
דרך אגב ובנושא אחר נראה לי שאין מספיק כח לג'מיני שלי בעיקר במהירויות נמוכות. הSETUP שלי הוא לפי המלצת היצרן ועדיין, או שהטיסן מגיע מהר מדי לנחיתה או שהוא מאבד איזון ממש רגע לפני הנגיעה בקרקע. (אני כמובן חושב שזה קשור לתופעה המקורית של השרשור). מה דעתך?
דורון
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
מדע בדיוני אבל בכול זאת
יש מצב שהחוטים של ה סרווים נוגים אחד בשני במידה וכן יכולות להווצר הפרעות שידור![]()
א******ח איזה טיסן זה גם לי היה ...
שאתה אומר מאבד איזון אתה מתכוון לחוסר איזון בשל חוסר בעילוי כלומר מהירות נמוכה בניגוד מלצבים שאתה בא מהר מידי ? או כנף נופלת שגם היא מחלה בטיסנים שונים במהירות נמוכה .
אתה יכול לראות את האלקט' שלי כאן סתם כדי להשוות:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=14816
דבר נוסף לי היתה בעיה של חוסר משקל כלומר ההיתי צריך להוסיף משקל באף עם המנוע שלי מה עם מרכז הכובד שלך?
שאתה משחק עם הסרווים כל אחד בנפרד אפילו בניתוק שלה אחרים האם כולם ממרכזים עצמם ? יתכן ויש בעיית מרכוז באחד מהסרווים מה שגורר להפרעה מסויימת.
אם אתה מאזור הדרום אתה מוזמן לבדוק אצלי עם מקלט אחר במידה ואין לי או סרווים אחרים גם במידה ואין לך.
נערך לאחרונה על ידי אליקופטר; 01-04-2010 בשעה 15:13:57.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
א*** איזה חבר'ה טובים אתם- לא מוותרים עד שפותרים את הבעיה
אז ככה:
1. כן אני מהדרום (מושב ישע חבל הבשור למי שמכיר) בהחלט מחפש חבר להטיס איתו (כרגע מטיס בשדות המדבר הצחיח ללא נפש חיה.
2. הכנף העליונה היא קדמית יותר מהתחתונה (ובכל מקרה אי אפשר להתבלבל בין השתיים לאחת יש מקום לסרווים לשניה מקום למוט החיזוק)
3.רעיון הרמת המאזנות (כל ה4 אם אני מבין נכון) ב 2 מ"מ מבוצע כעט ויבדק מחר בבוקר
4. לגבי הוספת משקל מלפנים: CG לפי היצרן צריך להיות 75 מ"מ מהנקודה הקדמית ביותר של הכנף העליונה. אני מבין שההצעה להזיז אותה קדימה - שאלתי עד לאיזו נקודה לאזן את הטיסן?
5. בעיית הסרווים נבדקת והתוצאה: רק כאשר הגה גובה מגיע לסוף הדרך יש גליץ' של הגה הכיוון לכמה מילימטרים ואז חוזר למצבו המקורי. לא אין נגיעה מכנית בין ההגאים לגבי נגיעה של חוטים אני לא יכול להבטיח אבל הזזתי אות רחוק ככל שיכולתי וזה לא פתר את הבעיה
ביי
דורון
שבת בבוקר אתה מוזן לקריית גת.
נשמע מוכר לא??
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=20311
כנראה זה ויראלי![]()
נערך לאחרונה על ידי אליקופטר; 01-04-2010 בשעה 19:51:27.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
בעניין הכנפיים- נשמע בסדר, אין מה להוסיף , רק לוודא שיושבות טוב זוית ההכוונה שלהן אמורה להיות שונה, תלוי בכלי אני לא יכול להעיד כי לא מכיר אותו מספיק.
נושא המאזנות שווה לבדוק ואולי לשנות רק בכנף העליונה. (ההזדקרות של הכנף התחתונה תמיד תבוא מאוחר יותר כי העליונה מעכבת את ניתוק הזרימה מגב התחתונה)
בעניין הסרוו, תאוריה ששווה לבדוק :
האם הסרוו של הגה גובה מתאמץ כי ההגה הגיע לקצה המהלך והסרוו רוצה ללכת עוד קצת. העמסה שכזו גורמת לSTALL של מנוע הסרוו וזה גורר עליה דרמטית בזרם הנמשך מהסוללה ונפילת מתח כתוצאה מזה , סרוו ההגה כוון היושב על מפצל Y סובל הכי הרבה כי הוא רחוק פיזית מנקודת פיצול המתח והוא חש נפילת מתח גדולה יותר.
אם זה אכן כך, יהיה עליך להזיז את מוט הניהוג חור אחד כלפי חוץ על הגה הגובה. (אם היתה לך מערכת ממוחשבת הייתי אומר לך לכוון את הEPA).
אגב, בהחלט יתכן שאם מה ששיערתי נכון, שהקושי שלך בנחיתה הוא עקב מהלך גדול מידי של ההגה גובה וחוסר עדינות בתגובות הכלי כתוצאה מכך.
GOOD LUCK.
אגב אני רוצה לקנות כזה לעצמי, מי מוכר /ממליץ?
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
אוקי חברים
מקור הבעיה היה כדברי בוגל וכעט הבעיה נפתרה.
אכן הגה גובה הגיע לסוף הדרך והסרוו שלו רצה להמשיך לכן זליגת זרם באלקטרוניקה גרמה להגה הכיוון לזוז.
כאשר שחררתי את הסרוו-ים מההגאים התופעה נעלמה
תודה לכולם על שלל העצות.
לילה טוב
דורון