שלום לחברי הפורום,
בניתי לאחרונה טיסן טריינר גדול בשם SEDONA מתוצרת BlackHorse
הטיסן מגיע עם הכנה להרכבת מנוע חשמלי או ניטרו והוא שוקל כ 2.6 ק"ג (משקל טיסה)
הטיסן נקנה אצל ניסו דקלו ברחוב בן יהודה, שאירח אותי בחביבות וסבלנות תוך שאנו נזכרים בארועים נוסטלגיים עוד מהימים שהייתה לו החנות המיתולוגית ברחוב אלנבי בת"א.
באתרים של אתרים מסחריים בחו"ל, הומלץ להשתמש בסטאפ המקביל הבא : AXI 2826/10 עם פרופ APC_E 13X6.5 ובקר 60 אמפר
היו ברשותי בבית שני מנועים חדשים מהדגם הסיני המקביל ל AXI הנ"ל :
TR 35-48-C 800kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826
קישור למנוע : http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idproduct=4909
חיברתי בקר טורנגי פולש 60 אמפר וסוללה 4 תאים 5000 אמפר
את ה Timing של הבקר כיוונתי ל LOW (כך הומלץ במדריך של הבקר)
הפעלתי את המנוע הראשון לפרקי זמן קצרים, תוך כדי שאני מודד זרם והספק (במכשיר של טורנג'י). בסביבות 25-30 אמפר החלו לעלות אדים וריח שריפה מהמנוע.
אחרי עוד כמה נסיונות המנוע נדם.
החלפתי למנוע השני. במקרה הזה הקפדתי לא לעבור את ה 20 אמפר. והוא פחות התחמם. אך לעיתים בהרמת איטית של מצערת ממינימום, המנוע לא הסתובב והשמיע "קליקים" משונים. רק לאחר שבצעתי החשה מהירה הוא הגיב. בנקודה זו הפסקתי את הנסיונות.
בינתיים הזמנתי פרופ 11X7 ו 12X6 לנסיונות נוספים. חשוב להדגיש שבשרשור התגובות למנוע אנשים עשו נסיונות מוצלחים עם פרופ 13X6.5 ו 14X7
הזמנתי גם מנוע גדול יותר ששוקל 230 גרם ואמור לחפות גם על מחסור המשקל באף הטיסן :
TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w
קישור למנוע :
http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=7069
שקלתי לקנות את המנוע הבא (שוקל 280 גרם) :
TR 42-60C 500Kv Brushless Outrunner
קישור למנוע :
http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=6231
מספר שאלות לפורום המכובד :
1. מה המשמעות של ה TIMING בתכנות של הבקר ועל איזה ערך לכוון אותו לגבי המנועים הנ"ל ?
2. מדוע המנוע לא מסתובב ו"מתקתק" בזמן העלאה איטית של המצערת במנוע הקטן ?
3. איך ניתן למנוע שטח "מת" בתחילת המצערת, בו המנוע לא זז כלל ?
4. על איזה מנוע הייתם ממליצים, בהנחה שאני מעוניין בטיסה איטית של כ 15 דקות ?
תודה מראש