שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: התיעצות לגבי מערכת חשמלית לטריינר גדול SEDONA

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    67
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל התיעצות לגבי מערכת חשמלית לטריינר גדול SEDONA

    שלום לחברי הפורום,

    בניתי לאחרונה טיסן טריינר גדול בשם SEDONA מתוצרת BlackHorse

    הטיסן מגיע עם הכנה להרכבת מנוע חשמלי או ניטרו והוא שוקל כ 2.6 ק"ג (משקל טיסה)

    הטיסן נקנה אצל ניסו דקלו ברחוב בן יהודה, שאירח אותי בחביבות וסבלנות תוך שאנו נזכרים בארועים נוסטלגיים עוד מהימים שהייתה לו החנות המיתולוגית ברחוב אלנבי בת"א.

    באתרים של אתרים מסחריים בחו"ל, הומלץ להשתמש בסטאפ המקביל הבא : AXI 2826/10 עם פרופ APC_E 13X6.5 ובקר 60 אמפר

    היו ברשותי בבית שני מנועים חדשים מהדגם הסיני המקביל ל AXI הנ"ל :
    TR 35-48-C 800kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826
    קישור למנוע : http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idproduct=4909
    חיברתי בקר טורנגי פולש 60 אמפר וסוללה 4 תאים 5000 אמפר

    את ה Timing של הבקר כיוונתי ל LOW (כך הומלץ במדריך של הבקר)

    הפעלתי את המנוע הראשון לפרקי זמן קצרים, תוך כדי שאני מודד זרם והספק (במכשיר של טורנג'י). בסביבות 25-30 אמפר החלו לעלות אדים וריח שריפה מהמנוע.
    אחרי עוד כמה נסיונות המנוע נדם.

    החלפתי למנוע השני. במקרה הזה הקפדתי לא לעבור את ה 20 אמפר. והוא פחות התחמם. אך לעיתים בהרמת איטית של מצערת ממינימום, המנוע לא הסתובב והשמיע "קליקים" משונים. רק לאחר שבצעתי החשה מהירה הוא הגיב. בנקודה זו הפסקתי את הנסיונות.

    בינתיים הזמנתי פרופ 11X7 ו 12X6 לנסיונות נוספים. חשוב להדגיש שבשרשור התגובות למנוע אנשים עשו נסיונות מוצלחים עם פרופ 13X6.5 ו 14X7

    הזמנתי גם מנוע גדול יותר ששוקל 230 גרם ואמור לחפות גם על מחסור המשקל באף הטיסן :
    TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w
    קישור למנוע :
    http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=7069

    שקלתי לקנות את המנוע הבא (שוקל 280 גרם) :
    TR 42-60C 500Kv Brushless Outrunner
    קישור למנוע :
    http://www.unitedhobbies.com/UNITEDH...idProduct=6231


    מספר שאלות לפורום המכובד :
    1. מה המשמעות של ה TIMING בתכנות של הבקר ועל איזה ערך לכוון אותו לגבי המנועים הנ"ל ?
    2. מדוע המנוע לא מסתובב ו"מתקתק" בזמן העלאה איטית של המצערת במנוע הקטן ?
    3. איך ניתן למנוע שטח "מת" בתחילת המצערת, בו המנוע לא זז כלל ?
    4. על איזה מנוע הייתם ממליצים, בהנחה שאני מעוניין בטיסה איטית של כ 15 דקות ?

    תודה מראש
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	תמונה002.jpg‏ 
Views:	134 
Size:	38.5 קילובייט 
ID:	24550   Click image for larger version. 

Name:	תמונה004.jpg‏ 
Views:	114 
Size:	36.3 קילובייט 
ID:	24551   Click image for larger version. 

Name:	תמונה005.jpg‏ 
Views:	118 
Size:	35.2 קילובייט 
ID:	24552   Click image for larger version. 

Name:	תמונה007.jpg‏ 
Views:	109 
Size:	33.9 קילובייט 
ID:	24553   Click image for larger version. 

Name:	תמונה008.jpg‏ 
Views:	140 
Size:	46.4 קילובייט 
ID:	24554  

    נערך לאחרונה על ידי shaloma; 06-05-2010 בשעה 10:56:59.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    67
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התיעצות לגבי מערכת חשמלית לטריינר גדול SEDONA

    לחברי הפורום שלום,

    במהלך היום קיבלתי בהפתעה את הפרופלורים שהזמנתי מהיפני. (11X7 ו 12X6)

    בנוסף, שיניתי באמצעות כרטיס התכנות של טורנג'י את ה TIMING ל - Middle . (לפני כן היה ב LOW)

    הוספתי קיזוז UP למצערת ע"מ לפתור את בעיית האיזור "המת" בתחילת המצערת. (תודה ל saportas)

    החלטתי לבצע כמה בדיקות עם המנוע שכרגע מותקן. להלן התוצאות בפול מצערת :

    פרופ 11X7:
    27 אמפר , 400 וואט
    פרופ 12X6:
    29.3 אמפר , 430 וואט

    המנוע מגיב יפה מאוד וללא נקישות בתחילת המצערת (אולי קשור לשינוי ב TIMING ?), והוא גם לא מתחמם הרבה.

    החלטתי לבצע מדידה נוספת עם פרופ ה 13X6.5 :
    37.5 אמפר , 540 וואט
    המנוע התחמם מעט יותר

    למרות שלכאורה נפתרו הבעיות, אני עדיין חושב להמתין למנוע החזק יותר שהזמנתי וכבר נשלח ע"י הסיני.

    אני מצרף תמונות עדכניות של הטיסן כמעט מוכן לטיסן

    אשמח להארות והצעות לשיפור
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	תמונה002.jpg‏ 
Views:	126 
Size:	27.2 קילובייט 
ID:	24613   Click image for larger version. 

Name:	תמונה005.jpg‏ 
Views:	133 
Size:	20.1 קילובייט 
ID:	24614   Click image for larger version. 

Name:	תמונה006.jpg‏ 
Views:	118 
Size:	29.7 קילובייט 
ID:	24615   Click image for larger version. 

Name:	תמונה003.jpg‏ 
Views:	130 
Size:	28.4 קילובייט 
ID:	24616  

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התיעצות לגבי מערכת חשמלית לטריינר גדול SEDONA

    עם 540W הטיסן יטוס בכיף
    לא יהיה הכי חזק אבל יהיה בסדר
    אם יש לך פרופ 14X7 תבדוק איתו צריכת זרם וקח אותו איתך לטיסת המבחן אם הטיסן ירגיש חלש שהפרופ יהיה מוכן .
    במיוחד תבדוק גובה מהקרקע עם הפרופ הגדול יותר.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    67
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התיעצות לגבי מערכת חשמלית לטריינר גדול SEDONA

    igalr

    תודה על ההארות

    מהי לדעתך מגבלת הזרם של המנוע ?
    זה מה שכתוב באתר - Current capacity : 55A/60s
    השאלה מהי המגבלה הפרקטית ע"מ שלא יתחמם וישרף תוך כדי טיסה ?
    אם ברצוני לסובב פרופ 14X7 , לא עדיף לי להתאזר בסבלנות להגעת המנוע הבא שיותר מתאים לכך :
    TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w

    אם כבר, אז עוד שאלה קטנה. איך יודעים מה ה TIMING הנכון שצריך לתכנת בבקר ?

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התיעצות לגבי מערכת חשמלית לטריינר גדול SEDONA

    אין מה לחשוש לחיי מנוע.
    קצת מוזר שנשרף לך מנוע כי בד"כ זה חלק מאוד מאוד אמין.

    נתון הזרם במנועים הוא מאוד שמרני ומכיוון שלעיתים דיי נדירות מגיעים למצב של מנוע מלא שריפה כתוצאה מיתר זרם היא נדירה.

    אל תשכח שבאוויר זרימת האוויר עוזרת מאוד לקרור המנוע.

    אני אף פעם לא שיניתי הגדרות ברירת מחדל ולא נתקלתי בבעיה מיוחדת.

    ההספק שיש לך עכשיו הוא בסדר ויתן לך זווית טיפוס מתונה ומאופקת בתמורה לאיפוק תקבל זמני טיסה ארוכים.

    מכיוון שעכשיו הכל מותקן ועובד והכוח שיש לך מספק אני לא היתי מחכה למנוע החזק יותר מה גם שיכול להיות שלא תקבל מהמנוע הגדול יותר מבלי לעלות במספר התאים.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: התיעצות לגבי מערכת חשמלית לטריינר גדול SEDONA

    המנועים הנ"ל (35-48-800) קצת רגישים לזרם גבוהה ממושך ויש להם נטיה להשרף.
    הנתון באתר כנראה מוטעה ולדעתי המנועים הללו זהים לאחיהם באתר 35-48-900 שבו מגבלת הזרם יותר דרסטית.
    בכל אופן ב3 תאים עםכ25-35 אמפר המנוע עובד יופי, המר את ההספק לקבלת מגבלת הזרם ב4 תאים.
    המנוע החדש שהזמנת הוא אומנם גדול יותר אך הKV שלו נמוך יותר , דבר שיאלץ אותך להגדיל קוטר פרופ או פסיעה אם תשאר ב4 תאים.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



נושאים דומים

  1. עזרה בחיבור מערכת חשמלית
    על ידי ניר בן ברוך בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 05-04-2010, 21:06:57
  2. שאלה לגבי שלט לטריינר
    על ידי m4fly בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 04-08-2009, 20:31:27
  3. [עזרה!] הרכבת מערכת חשמלית
    על ידי tomer_inbar בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 10-04-2009, 20:48:33
  4. עזרה בהרכבת מערכת חשמלית
    על ידי aofer בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 23-01-2009, 13:53:11
  5. התאמת מערכת חשמלית למסוק !
    על ידי עודד מזור בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 03-12-2008, 17:24:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •