הי,
כדי להאריך את ימי סוללות ה LIPO שברשותי, מעבר לאיזה מתח לא כדאי לרדת תוך כדי טיסה?
תודה
הי,
כדי להאריך את ימי סוללות ה LIPO שברשותי, מעבר לאיזה מתח לא כדאי לרדת תוך כדי טיסה?
תודה
כמה תאים?
לעולם לא לרדת מ 3.6-V ב1 אמפר עומס
אני אישית לא יורד מ3.7
נערך לאחרונה על ידי אורח; 14-10-2008 בשעה 16:18:15.
הצורה הטובה ביותר היא לא למדוד מתח אלא לבדוק כמה אתה פורק מהסוללה שלך בכל פעם.
כדי להאריך את חיי הסוללה שלך ולשמור עליהה עליך להטיס בעד 80% פריקה מסך כל הקיבולת שלה.
אם אתה מטיס סוללת 2200 מילי 80% ממנה הוא 1760.
כלומר אתה מציב טיימר ומתחיל מזמן נמוך נניח של 4 דקות, מטיס עד גמר הזמן, נוחת, ומטעין ואורה כמה נכנס לסוללה ולפי זה יודע כמה פרקת ממנה עד שאתה מגיע לזמן שיפרוק לך לא יותר מ- 1750 מילי.
זו הנוסחא הטובה ביותר שאני מכיר לשמירת סוללות וני וחבריי משתמשים בה בהצלחה והסוללות שלנו חזקות ושומרות על עצמן לאורך זמן.
בהצלחה.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
הבעיה היא שאינך יודע מה מתרחש בסוללה שלך לפני שהגעת לאותו LIMIT שציינת. מי אמר שהפריקה שלך היא ליניארית? ....בודקים מתח אחרי כל טיסה (לי יש חיבור מיוחד רק לזה.)
מד מתח הוא MUST
לי יש סוללה של 2000MAH .....לפעמים היא הספיקה לי ל 3 לפעמים ל 4 ולפעמים ל5 ..טיסות...תלוי באופי הטיסה!!!!..בכל טיסה כמות הקיבולת משתנה....ולא מחשבים לפי הקיבולת המשוערת שלך !!!......בודקים מתח בעומס. וזה הכל.
נערך לאחרונה על ידי אורח; 14-10-2008 בשעה 16:52:16.
לי יש מכשיר שמתריע על מתח נמוך (ניתן לכוון באיזה מתח יתריע). לפחות בתור מתחיל זה כנראה מציל לי את הסוללות. קניתי אותו אחרי שפעם אחת הגעתי ל 2.5 וולט (דא"ג הסוללה עדיין מתפקדת)
אני מניח שכאשר מטיסים רציני והמסוק רחוק ומשתולל לא כ"כ שומעים את הצפצופים ולא רואים את הנורה אבל אז אפשר לשדרג לאחד שמשדר את הצפצופים.
אכן בשימוש עם סוללות ליתיום בשונה מכימיית הניקל על סוגייה, האינדיקציה הכי טובה היא בדיקת מתח בתחילת וסיום השימוש (אם אפשר גם תוך כדי),
עם זאת שימוש בטיימר ואינדיקצית הזרם הנטען לסוללה הוא בגדר MUST ע"מ לא להתקרב למגבלות המתח של הסוללה ולא לבדוק מתח כל רגע.
בשימוש עם סוללות ליתיום אני ממליץ על מטען חכם ומד מתח כציוד חובה בארגז ההטסה.
מכיוון שהבחור נמצא בפורום חשמליים הנחתי כי מדובר במסוק חשמלי שבו אתה לא יכול לבצע יותר מטיסה אחת באותה יחידת הטסה!!!!!
אלא לסיים להטיס איתה ולהטעין אותה.
זסה לא יעזור לך פה מד סוללות!!!!!!
ויני - המכשיר הזה לא מדוייק והייתי עד לנפילת מסוק "בזכותו"...
שיטתי עובדת מצויין ומוכיחה עצמה.
נסה ותראה.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
אחלה חידוד!
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
אחלה פירגון![]()
אני מטיס חשמלי.
וכרגע יש לי שלט מקורי של BELT (לא עוד הרבה זמן אני מקווה) ואין לי בו מדידת זמן כך שלמדוד זמן בעודי מרחף יהיה לי קשה (אפשר להתחיל להתעסק עם שעון חיצוני וכו'). וגם המטען שלי לא ממש מראה כמה הוא מטעין (גם אני מקווה לא להרבה זמן אם יענו לי לשאלה אחרת ששאלתי היום)
לגבי המכשיר - מבחינת דיוק שלי נראה מדוייק דוקא (בהשוואה למדידה במד מתח במקביל - שגם הוא לא בהכרח מדוייק שכן זה לא FLUKE או משהו כזה) והכי חשוב אני יכול לכוון אותו לאיזה מתח שאני רוצה.
אני קראתי על בסביבות 7 מכשירים שונים כאלו ונראה לי שזה שקניתי הוא הטוב ביותר מבין החבורה. (http://www.customidea.com/shop/produ...roducts_id=102).
יותר מסוכן האמינות. בנראה שהכי בטוח לשלב בין השיטות (כשיהיה שלט מתאים).
איזה מכשיר אתה מכיר שלא היה מדוייק?
לא זוכר אבל אשאל ואומר לך.
שמע אתה יכול להשתמש בטיימר חיצוני כמו של תנורים אפשר לקנות כזה באייס אם אני לא טועה זה דיגיטלי שיושב לך בכיס.
אל תחכה להרגשה שהמסוק פתאום לא סוחב כי זה בדיוק מה שיהרוג לך את הסוללה.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
חידוד מצויין לעניין שיטת הטיימר...
תודה
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
זה קצת קשה להבדיל בין מתח לזרם..(האמת אפשר לכתוב מאמר כדי שכולם ישכילו)...גם במאמר שכתב מר פורת היתה טעות בין מתח לזרם.אבל אני חושב שאני הבנתי את הכוונה.
ומה עם האחרים?
אצלי כל הטעינות מחוברות לתוכנה במטען על צג מחשב.כך שיש לי אינדיקציה על כל טעינה וטעינה ,שינויים בדלתא בין טעינה וטעינה.ועוד הרבה פרמטרים חשובים.כמו עייפות החומר של הסוללה.וכ'ו.
נערך לאחרונה על ידי אורח; 14-10-2008 בשעה 17:39:34.
יש לכם המלצה על מד מתח טוב ונגיש לרכישה בקלות במחיר הגיוני? (חו"ל או בארץ)
עוד שאלה - בד"כ מה שהני מכיר אלו המולטיטיסטרים למיניהם. יש מדי מתח יעודיים טובים או שאתם מתכוונים לאלו?
הנה מד המתח שאני משתמש
מדויק מאוד(נבדק במקביל עם FLUCK).
http://www.hangar-9.com/Products/Def...?ProdID=HAN171
והנה מוצר משולב מד סל"ד (לטיסנים) כולל בודק מתח למערכות רדיו.
http://www.hangar-9.com/Products/Def...?ProdID=HAN111
לי אישית אין כ"כ ניסיון טוב עם מוצרי אלקטרוניקה תחת המותג של HANGER 9, בטיסנים הם 10 בציוד היקפי קצת פחות.
אני אישית משתמש ברב מודד של FLUKE שהוא יקר יחסית למקבילים בשוק, אבל תוכל להריץ חיפוש בזאפ ולמצוא חלופות הולמות וטובות.
כמו כן יש מספר מדי מתח/זרם יעודיים שנפוצים בשוק ונותנים מענה מעולה (כמו קריאת זרם עם מגבלה גבוהה יותר מאשר 10A ב FLUKE רגיל - שימושי מאוד לחשמליים).
אחד מהמוצרים הינו ה WATT'S UP המוכר והטוב שנמכר גם אצל הסיני ונותן אחלה תמורה למחיר:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...zer_(Watts_up)
עוד מוצר טוב הוא ה Two-Meter של חברת BANTAM המעולה, גם הוא כמו הקודם יודע למדוד בנוסף למתח גם זרם עבודה עד לפיק של 100A, ייתרון מאוד גדול שלו הוא יכולת הניטור של מתח כל תא בנפרד וכפועל יוצא עם מנגנון איזון - יכול לשמש כמאזן תאים אפילו לסוללות מהטכנולוגיה החדישה יותר בשוק (דוגמאת ה LiFe):
http://2dogrc.com/ecommerce/os/catal...ky-p-2358.html
אני אגב מזמין לי ברגעים אלו אחד כזה![]()
תגידו, לא נמאס לכם לריב בכל הפורומים. אני לא הצלחתי לקבל תשובה. הבן אדם שאל שאלה פשוטה ולא קיבל תשובה. המתח בתא ליפו בודד הוא 3.7 למיטב זכרוני אסור, שמתח בתא אחד ירד מתחת ל 3.1 וולט. עם המתח בתא אחד יורד מתחת ל 3.1V הסוללה נדפקת.
כל הבקרים שאני (ואני מדגיש אני, שכן טרם הספקתי להכיר את כל הבקרים בעולם, רק שלא יתנפלו עלי פה) נתקלתי בהם עד היום מתוכנתים כך שבמתח מסוים (מעל 9.3V בליפו שלושה תאים) הם "יודיעו" למטיס "עכשיו הזמן לנחות". בטיסנים שלי יש ירידת סל"ד ואז אני יודע שזה הזמן לנחות.
אחת הדרכים לבדוק כמה אפשר להטיס עם סוללה היא באמצעות "ניסוי ותהייה". לדוגמא: רכשת סוללה של 2,000, בפעם הראשונה שמטיסים רצוי להטיס זמן קצר יחסית. לדוגמא, אם אתה סבור שהסוללה אמורה לתת זמן טיסה של כ 10 דקות, תטיס 5 דקות. בטעינה הבאה תבדוק כמה זרם נטען, עד טעינה מלאה וכך אפשר לקבל מושג על זמן טיסה שהסוללה יכולה לתת. אחרי מספר טיסות אפשר לקבל מידע די אמין על יכולותיה של הסוללה.
ברוב המטענים החכמים החדשים אפשר לקבל חיווי על המתח בכל תא ברגע חיבור הסוללה. לא רק זאת ישנם מספר מכשירי מדידה מאוד פשוטים שמודדים את המתח בכל תא לדוגמא המוצר הנ"ל: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...y_Monitor_2-6S
וגם המכשיר הזה: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s..._Polymer_Packs
את האמת אין לי אף אחד מהמוצרים הנ"ל (את המוצר השני יש לחבר, שמטיס היכן שאני מטיס. באדיבותו, הוא הרשה לי לעשות בו שימוש ועושה רושם שמדובר במצור אמין וטוב.
בקיצור שימוש זהיר בסוללה הכולל טעינה עם בלנסר (אני משתדל לטעון את הבטריות לפני ההגעה לשטח ולא ב 1C אלא בפחות) והכרת הצריכה של הסוללה עושה אצלי את העבודה.
מקווה שעזרתי ובהצלחה גיל
נערך לאחרונה על ידי gillb; 14-10-2008 בשעה 18:33:31. סיבה: שליחה לפני סיום
פשוט ענק כל השרשור הזה. כל מה שאתה צריך זה את המוצר הזה:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store
/uh_viewItem.asp?idProduct=7068
פריקה של 1A תיתן לך אידיקציה זה תלוי בכל כך הרבה משתנים: גודל הסוללה מבחינת קיבולת, ה C שלה, האיכגות שלה מבחינת יכולת החזקת מתח - יש הבדל עצום בין polyquest ל TP לדוגמה, הפריקה היא לא לנארית אחרי מפל המתח - עד אז היא כן. ליפו שומרת על המתח שלה בגרף שהוא כמעט שטוח לגמרי עד מפל המתח, כך שמבחינתך הפריקה היא לנארית. למסוקים אסור להגיע למפל הזה.
באופן כללי אסור שמתח של סוללת ליפו יירד מתח ל 3V תחת עומס כלשהו. תחת עומס היצרנים(הרצינים כמו - אני יודע כי יש לי את כולם HACKER, JETI, KONTRONIKS) של הבקרים מאפשרים למתח לרדת ל 2.9, 2.8 תחת עומס(עומס זה לא 1A !!) ואז כאשר נפסק העומס המתח מטפס במאית שניה למעל ל 3V והסוללה בסדר.
יש לי את המדיד הזה אתה מוזמן לנסות להשתמש בו ולראות האם הוא עונה לצרכיך, אם כן תזמין לך אחד.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
הרשה לי לתקן אותך......
3.6 - 3.7 אם אתה רוצה להאריך חיי המסוק
כי משם הנפילה (תרתי משמע גם של המתח וגם של המסוק) כואבת
לא תמיד הסוללה מתאוששת מהמתחים שציין מעין.(מנסיון)
וכדי לחדד את דבריי....יש לי מסוק שעובד על צריכת אמפרים מטורפת (46 אמפר)....סוללה במתח שציין מעיין פשוט תחתוך לי את המסוק בחצי שניה.היא לא תצליח לספק לי את ההספק הדרוש!
נערך לאחרונה על ידי אורח; 14-10-2008 בשעה 18:51:46.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti