ביצעתי ניסוי לבדיקת משך זמן הטיסה המשוער.
קבעתי פרמטר של עוצמת מנוע מלאה במשך כל הניסוי.
מפרט:
מנוע AXI 4120 14:
http://www.modelmotors.cz/index.php?...e=14&line=GOLD
סוללות Turnigy 5000mAh 4S 15-20C , 20-30C(שתיים במספר):
http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=9177
*הזמנתי שתי סוללות זהות, אך משום מה אחת הגיע עם 15C-20C והשנייה 20C-30C. השתמשתי באחת הלא מנופחת. (הראשונה התנפחה באחת מהטיסות הרגילות).
סוללות ZIPPY Flightmax 5700mAh 2S3P 25C saddle pack סה"כ 4 פאקים.
http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=9967
הניסוי:
קשרתי את זנב הטיסן לשתי כורסאות כבדות, פתחתי משדר, מצערת בסרק, חיברתי את אחת הסוללות, פתחתי מפסק רדיו ופול מנוע + סטופר.
סוללת הפאקים:
החזיקה 10 דקות מלאות בפול מנוע ולאחר הזמן המתואר התחילה ירידה מתונה של עוצמת המנוע עד לסגירתו ב-11:50 דקות.
סוללה שנייה: (TURNIGY)
החזיקה 9 דקות ואז שמתי לב שהיא מתנפחת. היא היתה שניות לפני התפוצצות - ניתקתי את החשמל והנחתי אותה במקום מוגן ומוצל להתקררות.
- מה שמטריד אותי זאת הסוללה השנייה שבדקתי באותו יום, ה-Turnigy 5000mAh 4S.
תמונה:
לפי הנתונים של המנוע, בפול עוצמה הוא מגיע ל-55A למשך 60 שניות או שהוא עובד בין 20A ל- 40A למשך זמן ממושך.
אני לא בטוח שאני עושה את חישוב ה-C של הסוללה, אך 5000 כפול 30 לחלק ל-1000 שווה 150A. (סליחה על החשבון בכתב, חשבון רגיל לא יוצא טוב באנגלית כשמשלבים בעברית).
איך יכול להיות שהסוללה התנפחה?
אולי יכול להיות שהמנוע "שואב" יותר אמפר ממה שהסוללה מסוגלת לספק?
ומה עתיד הסוללה? מוות בטוח?
תודה.