אנא עזרתכם:
היכן המיקום המדוייק של השטח במסובים? אנא צרפו קובץ עם מפה, אם אפשר מדוייקת כמה שיותר.
האם ישנה בעיה עם שטח זה לידיעתכם? הבנתי שהוא קרוב מדי לשדה התעופה וכו'.
תודה רבה![]()
אנא עזרתכם:
היכן המיקום המדוייק של השטח במסובים? אנא צרפו קובץ עם מפה, אם אפשר מדוייקת כמה שיותר.
האם ישנה בעיה עם שטח זה לידיעתכם? הבנתי שהוא קרוב מדי לשדה התעופה וכו'.
תודה רבה![]()
לא הייתי ממילץ להטיס בשטח.
מסלול גישה של מטוסים.
1) זה אמנם הפיינל של נתב"ג אבל המטוסים עוברים שם יחסית גבוה בעקבות השכונות המיושבות מסביב. אתה בטוח שלא כדאי שם?
2) איזה עוד איזורי הטסה יש באזור קרוב והאם יש מישהו שניתן להצטרף אליו ליום כזה בסופ"ש?
תודה מראש.
אתה צודק אלו המטוסים שלי שחגים למעלה במסלול הגישה.
מי שמעוניין להטיס עם כל החברה מוזמן כל שישי בשעה 15:00 כל שישי אבל מטיסים שם בעיקר טיסנים ומידי פעם מגיעים גם מסוקים.נישמח לקבל חברים חדשים לחבורה לקפה ולעוגיות מומלץ לבוא עם קסדה. השטח נימצא בפורום E FLY בשטח בקטגוריה מפות.
חיים גיל תעשה תרגיל
אריה, אתה תבוא לא רק עם קסדה, גם עם משקפי מגן![]()
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
השטח בהחלט לא נמצא במפות של אזורי ההטסה ובדיוק מהסיבה שצינו כאן.
האזור הוא מתחת לפיינל של נתב"ג, אפילו לא קצת בצד, אלה בדיוק מתחת למסלול הטיסה. המטוסים עוברים שם בגובה של 200 מטר (ואם מטוס מגיע אנדרשוט אז גם נמוך יותר). להטיס שם טיסנים זה גם בניגוד לחוק וגם סכנת נפשות.
מסוקים שמרחפים 5 מטר מהמטיס - מילא, אבל כל דבר שיכול להתרחק מעבר לזה מהמטיס פשוט אסור !!!
אלה אם כן יש פה איזה "גאון" שרוצה להיות אחראי לתאונה והתרסקות של מטוס נוסעים ממש לפני נחיתה בנתב"ג.
נערך לאחרונה על ידי umbo; 13-08-2010 בשעה 09:33:32.
זאת הזדמנות לחזק ולצטט את תקנות התעופה, הדגשתי באדום למתקשים ובעלי משקפי הראיה עם מספר גדול....
. הנחיות פעילות לטיסנים מונחי רדיו
2.1. שטח ההטסה
על שטח להטסת טיסני רדיו לעמוד בתנאים הבאים:
2.1.1. עמידה בתקנות הטיס (תקנה 180ז') הרשומה להלן.
2.1.2. הצבת שלטי אזהרה ו/או סדרנים ו/או חבלול בהתאם לצורך באופן שימנע כניסה ו/או חציית שטח ההטסה ע"י בני אדם כלי רכב.
2.1.3. המצאות ערכה בסיסית להגשת עזרה ראשונה ורכב פנוי (רכב פרטי).
2.1.4. במקרה של פעולה בשדה התעופה או מנחת באישור בעל רישיון המפעיל ובתיאום עימו.
2.2. הגבלות לטיסנים נהוגי רדיו (תקנה 180 ז')
לא יפעיל אדם טיסן נהוג רדיו -
2.2.1. באזורים אסורים להפעלת טיסנים שנקבעו בפמ"ת או ספר עזר מבצעי של מחזיק הרישיון.
2.2.2. במרחק של פחות מ-150 מטרים מבסיס ענן.
2.2.3. באזור שבו תנאי הראות הם למרחק של פחות משלושה ק"מ.
2.2.4. בקרבת מטוסים טסים (טווח TBD ).
2.2.5. במרחק של פחות מ-250 מטרים משכונות מגורים, בנין ציבורי כגון בית ספר, בית חולים, קולנוע וכיו"ב או במקום של התקהלות בני אדם בזמן פעילותם.
2.2.6. ביחס לשדה תעופה:
2.2.6.1 בתחום אזור פיקוח שדה תעופה או מנחת.
2.2.6.2 בתחום של פחות מ- 2 ק"מ מכל נקודה של המסלול. אלא אם קיבל אישור לכך מאת מנהל שדה התעופה או ממפעיל המנחת או אם נקבע אחרת בפמ"ח.
2.2.6.3 אין להשליך כל חפץ מכלי הטיס או לרסס ממנו בטיסה אלא באישורו מראש המנהל ואלא אם כך נקט אמצעי זהירות למניעת חבלה או נזק כתוצאה מכך.
2.3. אופן הפעולה בשטח ההטסה
2.3.1. יש להשמע להוראות המדריך התורן או המטיס הבכיר בשטח ההטסה.
2.3.2. האחריות למילוי הנהלים תחול תמיד על המטיס בפועל גם אם נכח במקום מדריך תורן.
2.3.3. החניית הרכבים, הנחת ציוד ועמידת קהל תעשה בצד אחד בלבד של המסלול במרחק של 20 מטר לפחות מציר המסלול.
2.3.4. המטיס יעמוד בצד המסלול הקרוב לחניה וישאיר את המסלול פנוי.
2.3.5. פתיחת משדרי רדיו תעשה רק לאחר רישום התדר ברשימת התדרים ותיאום בין המטיסים כך שבזמן נתון יופעל רק מכשיר אחד מהמכשירים בעלי התדר הזהה.
2.3.6. מסלול טיסת הטיסן יהיה תמיד מעברו השני של המסלול. בהתייחס למקום עמידת הצופים והמכוניות. אין לחצות בטיסה ובשום אופן את ציר המסלול והמשכיו הדמיוניים בכיוון הצופים.
2.3.7. הטסה מעל ציר המסלול מותרת רק בעת גישה לנחיתה, נחיתה והמראה.
2.3.8. אסורה בכל תוקף הטסה מעל לבני אדם, מכוניות, כבישים, מבנים, מטוסים וכיו"ב.
2.3.9. לא ימצאו בשדה אחד באויר בעת ובעונה אחת למעלה מחמישה טיסנים. למעט בתחרויות בטיסני דאון נהוג רדיו F2B וגם אז לא יותר מ-8 טיסנים בו זמנית.
2.3.10. יש להפסיק פעילות באופן מיידי, באם לא מתקיימים התנאים הדרושים להפעלת שטח ההטסה ובאם נשקפה סכנה כל שהיא לחיים או לרכוש.
2.3.11. יש לבצע בדיקות טווח מערכות נהוגי הרדיו לפני כל טיסה ראשונה בכל יום, או בכל מקרה יש לבצע בדיקות תקינות מערכות הטיסן לפני כל טיסה. יש להקפיד על ביצוע סעיף זה בטיסן חדש או משופץ שקיים חשש לאי תקינות המערכת.
2.3.12. אין להטיס טיסנים ללא משתיק קול במנועי 2 פעימות. דרגת הרעש המכסימאלית המותר עד 96 DB (או פחות, בהתאם לחוקת מחלקות מסויימות).
2.3.13. לפני הסעת טיסן על המסלול או חצייתו, יש לוודא כי אין טיסנים בקו ההמראה ו/או הנחיתה ושהמסלול פנוי.
2.3.14. במקרה של הפרעות רדיו או תקלות מכל סיבה שהיא, יש לעשות מאמץ על מנת להפנות את הטיסן לעבר הקרקע ולנקודה מרוחקת מציבור ורכוש.
2.3.15. יש לשמור על סדר וניקיון בשדה ההטסה.
2.3.16. בנוסף לאמור בפרק זה יש לפעול עפ"י נהלי העבודה הפנימיים לכל שדה ושדה. נהלים פנימיים של השדה לא יעמדו בסתירה עם נהלים אלה.
2.3.17. אין לבצע טיסות באזור שבו הרוחות הן בעוצמה של למעלה מ-13 מטר בשניה (כ-25 קשר) אם הרוח היא רוח מסלול או 10 מטר בשניה (כ-20 קשר) אם הרוח צולבת למסלול ונושבת לכיוון הצופים.
2.3.18. אין להתחיל ריצת המראה לפני עמידה בתנאים הרשומים מעלה.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
בוגל כל הכבוד על המיסמך שהבאת
לפי מה שכתוב שם צריך לסגור את כל שטחי ההטסה בארץ
כולל אלה שמאושרים כביכול עלידי הכלוב לתעופה
לצערנו בארץ המצב עגום מאד לטיסנאים
יש שטח הטסה שעומד בתקנות האלה?
טייסת בן גוריון בפיקודו של ללו
funjet
pylon
axn pylon 6s
tricopter extrim
futaba 8uhps 2.4
בשום מקום לא מוזכר הTMA.
בעניין בן גוריון ספציפית מדובר על כ 5 ק"מ (בד"כ מתייחסים לCTR של השדה).
ואריה, שים לב להתניה שבמידה ואושר מנחת אזי הוא כשיר. הרעיון לא להיות בסביבת שדה תעופה פעיל ללא ידיעת המפעיל של השדה.
ומצטער חברים , לומר שאף מנחת אינו כשיר זו שטות באותה המידה בה מישהו רוצה להטיס בשטח המסלול של שדה פעיל.
לצערי, יותר קל לכם לזעוק שכל המנחתים לא כשרים בכדי להכשיר את הטסתכם במקום שבעליל מועד לפורענות.
אלו היו מילותי האחרונות בנושא זה, אל תתפתו לפתח דיון איתי, אני לא אענה לכם.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
ודבר אחד קטן שכדאי להוסיף למילותיך הנכונות בהחלט של בוגל.
כרגע השדה בשיפוצים (השלב הנוכחי אמור להימשך עד אפריל 12). זה אומר שכל המסלולים חוץ מאחד סגורים.
זו הסיבה ששינו את נתיבי הטיסה וביטלו את מדיניות השמיים השקטים שהייתה בלילה (2-5).
מה שזה אומר מבחינתנו, זה שבניגוד לעבר, שאז רוב המטוסים היו מגיעים בדיוק הפוך ממסובים, כרגע ועד שיסתיים השלב הנוכחי, כל המטוסים עוברים מעל מסובים כשהם בדיוק באמצע צלע הפיינל.
המקום הוא לא חוקי וידוע גם לרשויות שמטיסים שם. משטרה ביקרה במקום כבר מספר פעמים והתריעו על העניין.
חבל להתעסק עם הדברים האלו, זה עלול לעלות ביוקר. גם למטיס ועל אחת כמה וכמה לכלי הטייס.
שחר
אם זה לא יכול להרוג אותך, זה לא ספורט זה משחק!
TREX 500
NAZA QUAD
KKMULTICOPTER QUAD
BIXLER- הי"ד, אותר בחלקים :-)
AURORA 9
אני לא יודע מה זה TMA והCTR היחידי שאני מכיר זה בכלל אוטו: אבל לדעתי גוגל צודק. אני לא יודע להסביר למה. תצטרכו לסמוך עלי.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็