שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: מיקום קן נחיתה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    צור יגאל
    הודעות
    223
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מיקום קן נחיתה

    לצורך תרגול המראה ונחיתה על מסלול ברצוני להוסיף לאחד הדאונים/טיסנים קן נחיתה (זוג גלגלים קדמי ראשי ואולי עוד גלגלון מאחור).
    מהוא המיקום המומלץ לגלגלים הראשיים? במרכז הכובד הכללי של הכלי? או מרכז הלחץ של הכנף ? או אלי יותר קדימה?

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום קן נחיתה

    אם הטיסן הוא TRIKE(גלגל קדמי) אזי על הגלגלים הראשיים להיות מאחורי מרכז הכובד(במבט מאחור)
    אם הטיסן הוא Tail Dragger(גלגל אחורי) אזי על כני הנסע להיות לפני מרכז הכובד.
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Kadimah, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    982
    תודה!
    95
    הודה 56 פעמים ב 31 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום קן נחיתה

    זה לא כל כך משנה היכן תרכיב את כן הנסע אלא לצרכי ניהוג קרקע בלבד. את כן (זה לא "קן לציפור..." ) הנסע הראשי אפשר להתקין מתחת לכנף (כפי, שאפשר לראות ברוב הטיסנים והמטוסים). אפשר לחבר לגוף, מתחת לכנף, אם מדובר בטיסן עם כנף עילית. או, כמובן, לכנף אם מדובר בטיסן עם כנף תחתית. אבל כמובן, זה תלוי בהעדפות שלך ובאפשרויות שמבנה הטיסן מאפשר. אם בכוונתך להרכיב גלגל זנב אזי כן הנסע הראשי יהיה ממקום קרוב יותר לאף המטוס (כמו לדוגמא ב"פייפר קאב") אם בכוונתך להרכיב כן נסע קדמי אזי כן הנסע הראשי יהיה רחוק יותר מאף המטוס. את ההבדלים אפשר לראות יפה בתמונות של "פייפר קאב" בהשוואה ל"ססנה 172" (עשה חיפוש ב"גוגל תמונות" לשני המטוסים ותראה את ההבדל. אין טוב ממראה עיניים). אחרי, שהחלטת אם אתה רוצה כן נסע קדמי או גלגל זנב הדרך לבדוק ולהחליט על מיקום כן נסע ראשי היא פשוטה. הרכב פרוביזורית את כן הנסע הראשי וראה לאן גוף הטיסן נוטה. הזז את כן הנסע בהתאם.

    לאחר שהטיסן באוויר אין שום משמעות לעובדה אם לטיסן יש גלגל זנב או כן נסע קדמי. לדעתי גם אין שום משמעות לענין הניהוג הקרקעי לא למתחילים ולא למתקדמים. מבחינתי זה יותר ענין של אסטתיקה ותכנון. היה לי טיסן ששיפצתי והחלפתי את כן הנסע הקדמי בגלגל זנב. בעיני זה היה יותר יפה.

    הרכבת כן נסע מוסיפה כמובן משקל לטיסן (מקדימה או מאחור - זה ממש לא משנה) בתום ההרכבה יש לבדוק, שלא חל שינוי במרכז הכובד. אם כן, יש לטפל בכך בהתאם.

    כני נסע מוסיפים גרר יתכן ותהיה לכך משמעות (במיוחד בדאונים). שים לב, שבדאונים מוטת הכנפיים יכולה להיות גדולה ותקשה על התקנת כני נסע. הדאון לא יעמוד היטב על כן הנסע וקצות הכנף יגררו על הקרקע בנחיתה והמראה בדוק זאת. רובם המוחלט של הדאונים לא מותאמים להתקנת כני נסע.

    בהצלחה
    גיל ברקאי
    נערך לאחרונה על ידי gillb; 22-08-2010 בשעה 10:50:12.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,519
    תודה!
    2
    הודה 78 פעמים ב 48 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום קן נחיתה

    ראה תשובות לשאלות דומות פה ופה.
    טורניג'י - אבל מעליך!
    .Three of my favorite inventions are PC, RC and AC

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום קן נחיתה

    ציטוט נכתב במקור על ידי Tomer2 צפיה בהודעה
    לצורך תרגול המראה ונחיתה על מסלול ברצוני להוסיף לאחד הדאונים/טיסנים קן נחיתה (זוג גלגלים קדמי ראשי ואולי עוד גלגלון מאחור).
    מהוא המיקום המומלץ לגלגלים הראשיים? במרכז הכובד הכללי של הכלי? או מרכז הלחץ של הכנף ? או אלי יותר קדימה?
    מקום כן נסע קדמי\ראשי בטיסן עם גלגל\מגלש זנב הוא באופן כללי מתחת לשפת ההתקפה של הכנף.
    אם הוא יהיה מורכב מעט יותר אחורה יהיה לך בעיה בכך שהטיסן ירצה להפיל את האף בהמראה ובעיקר בנחיתה.
    אם כן הנחיתה יהיה קדימה מידי, יתכן והטיסן יקפוץ יותר מידי בנחיתה שאינה מושלמת. בנוסף יתכן ותהיה בעית ניהוג וקשיים בשמירת כוון בזמן ריצת ההמראה. סביר מאוד שתהיה גם נטיה לבצע לולאת קרקע בנחיתה.
    בדאונים רצוי בכלל לשים רק גלגל בודד מתחת למרכז הכובד, כך שומרים עד כמה שאפשר את תכונות הדאון. בנוסף, אם אתה רוצה שהעצירה תהיה ע"י חיכוך החרטום במסלול, מזיזים אותו כמה מילימטרים אחורה. אם אתה מעדיף שהעצירה תהיה עם מגלש הזנב, מקדמים את הגלגל כמה מילימטרים לפנים. אבל עם גלגל אחד די קשה להמריא מהמסלול ועדיף לזרוק אותו מהיד.
    מצורפת תמונה המציגה את המיקום הנכון של כן נסע ראשי בטיסן עם גלגל זנב
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	מיקום כן נסע קדמי.jpg‏ 
Views:	133 
Size:	187.8 קילובייט 
ID:	30665  
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 22-08-2010 בשעה 12:18:40.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    צור יגאל
    הודעות
    223
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום קן נחיתה

    תודה

נושאים דומים

  1. נחיתה מושלמת
    על ידי wind556 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 15-04-2010, 18:05:34
  2. [חדשות] נחיתה ראשונה!!
    על ידי trex_lover בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 26-02-2010, 15:18:08
  3. נחיתה על הראש
    על ידי AVIV123 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 21-11-2009, 09:47:39
  4. [מדליק] נחיתה!
    על ידי Up&Away בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 01-06-2009, 15:47:59
  5. נחיתה מדהימה !!!
    על ידי ShaharBD בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-10-2008, 18:02:19

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •