שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 3 מתוך 3

נושא: מבנה מנוע ABC

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2010
    מיקום
    צפון
    הודעות
    854
    מנחת הבית
    זמנית מחוץ לתחום
    תודה!
    3
    הודה 22 פעמים ב 15 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מבנה מנוע ABC

    מנועי מתנול מסוג ABC בעלי צלינדר מצופה כרום.
    האם הבוכנת האלומינים גם מצופה בכרום? או בציפוי אחר כלשהו?
    אני זיהיתי על הבוכנה שחיקה של איזשהו ציפוי בהיקף העליון, האם זה סימן שהמנוע הולך למות בקרוב?
    בניסיון לסובב את המנוע ביד הוא מסתובב די בקלות...

    בברכה.
    מנשה משירוב
    0545791737
    menash@outlook.com

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    1,088
    תודה!
    9
    הודה 15 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מבנה מנוע ABC

    הבוכנות עשויות אלומיניום ללא ציפוי. השחיקה שאתה רואה בחלקו העליון של הבוכנה היא תוצאה נורמאלית של עבודה. מנוע לא מת "סתם ככה", הוא נהייה חולה יותר ויותר ורק לבסוף מת.

    אל תטריד את עצמך. אם המנוע עובד דאג להאכיל אותו בדלק טוב ולכוון את הסיכה לקליק או 2 יותר עשיר מסל"ד מירבי. רוב הסיכויים שהמנוע שלך יאריך חיים.
    ארז
    !!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מבנה מנוע ABC

    מנשה,


    הבוכנה כמעט בכל מנועי tapered-bore, כפי שארז ציין, אכן עשויה מסגסוגת אלומיניום ללא ציפוי (יוצאים דופן הם מנועי K&B Sportster, בהם הבוכנה מצופה בכרום).
    אבל מדובר בסגסוגת עתירת צורן (Silicon), המכונה hyper-eutectic, לה שתי תכונות בולטות:
    האחת היא מקדם-התפשטות נמוך, הדומה מאוד לזה של הפליז ממנו עשוי הגליל (צילינדר).
    השניה היא עודף הצורן, שכמותו עולה על מה שיכול להכיל אלומיניום בטפרטורת-החדר. לכן בתהליך ההתקשות של סגסוגת האלומיניום, הצורן מתגבש במתכת והופך את השטח החיצוני שלה למחוספס (עם גבישים מיקרוסקופיים בולטים), העמידים בפני שחיקה.

    הסגסוגת גם קשה יותר מרוב סגסוגות האלומיניום האחרות.

    צורת הבוכנה אינה גלילית, במנוע המתוכנן כראוי; אלא דמויית חבית, כך שהיא טיפה צרה יותר בקצותיה העליון והתחתון, מאשר במרכז.
    עקב הקוניות של הגליל; שחיקה תקינה של הבוכנה לאחר הרצה תקינה, צריכה לכן להיות פס כהה סביב דופן הבוכנה, ברוחב של 1-2 מ"מ, כ-1-1.5 מ"מ מתחת למשטח העליון של הבוכנה.

    כשמנוע מסוג זה מורץ קר (עשיר) מדי, השחיקה תהיה גבוה יותר על דופן הבוכנה.
    זה יקרה גם אם הבוכנה גלילית (נפוץ במנועים זולים...).

    אם השחיקה בשיא הבוכנה, עלולות אף להיתלש חתיכות קטנות ממנה, בעת פעולת המנוע...
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 06-01-2011 בשעה 15:14:07. סיבה: הוספת פרט.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

נושאים דומים

  1. כהל מונו לחניך מדריך
    על ידי AVIV123 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 11-03-2010, 22:40:05
  2. להקים מונה user
    על ידי ויזל ישי בפורום פורום משוב והצעות
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 25-02-2010, 17:09:12
  3. [עזרה!] האם מנוע jba 120 abc מתאים לfuntana90
    על ידי nirr בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 09-08-2009, 20:47:45
  4. הקונה מגנב פטור?
    על ידי leetal בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 27-06-2009, 20:13:22
  5. הסבר על מבנה זנב
    על ידי garfield בפורום סקירות טיסנים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-01-2009, 15:50:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •