שלום לכולם
אני מטיס טרי בתחום טיסני הדלק ורציתי לשאול מה אתם הכי ממליצים לעשות בזמן קאט מנוע ?
גם במידה ואין לי סיכוי לנחות על המסלול?
תודה לעוזרים
שלום לכולם
אני מטיס טרי בתחום טיסני הדלק ורציתי לשאול מה אתם הכי ממליצים לעשות בזמן קאט מנוע ?
גם במידה ואין לי סיכוי לנחות על המסלול?
תודה לעוזרים
TreX 500 ESP
Blade MSR
DX7
חבורת ברנר לנצח
למצוא את המקום הכי נקי לנחיתה ושהכי קרוב אליך בלי להסתכן בהזדקרות של הטיסן ושם תנחת, כמובן שעדיף לכוון למסלול בתור ברירת מחדל
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
קודם להירגע ולזכור שאתה מטיס את הטיסן ולא את הטירקס 500 שלךלעומת המסוק- הטיסן ימשיך לדאות ויש לך זמן (לא הרבה) להנחית אותו בשלום.
לבצע שיקלול מהיר בראש אם אתה בגובה ובמהירות מספיקה גבוה כדי שתוכל להגיע ולנחות על המסלול.
אל תשלול אפשרות לנחיתה עם כיוון הרוח או נחיתה שלא על המסלול.
זו כל התורה. פעם ראשונה מלחיצה, בעתיד תעשה את זה גם בכוונה![]()
כנפיים ישרות ואף ישר - בעייתי לצאת ממצב של הפלת כנף או אף בלי מנוע
פניות רחבות ומתונות מאד
ובעדינות עם ההגה גובה ירידה מתונה למטה
תודה רבה ...
TreX 500 ESP
Blade MSR
DX7
חבורת ברנר לנצח
כאשר אתה מזהה קאט במנוע, דבר ראשון, לפני כל דבר אחר, עליך להפנות את החרטום כלפי מטה למצב גלישה מתונה. זכור ! מי שמחזיק את הטיסן באויר זו המהירות. ע"י הורדת החרטום אתה מאפשר לטיסן להמשיך את טיסתו. תוך כדי פעולה זו הבט סביבך וראה מה האפשרויות העומדות לפניך: עדיפות ראשונה - נחיתה על המסלול. עדיפות שניה - בכל שטח פתוח הנמצא בסביבה ובלבד שלא יהיו בו מכשולים.
השלישי כבר איננו עדיפות אלא ברירת מחדל.
הדבר הכי חשוב בקאט מנוע (וזה יגיד לך כל מטיס חוץ של מזל"טים) הוא לשמור אף למטה!! הדבר האחרון שאתה רוצה הוא להזדקר... גם במחיר של אי הגעה למסלול ונחיתה בשטח בעייתי. דאייה מתונה בדרך הקצרה ביותר אל המסלול תוך שיפוט הגובה והשוט... אם אתה באובר שוט, החזק קצת הגה כיוון בפיינל בכדי "לדמם" מהירות תוך תיקון עם המאזנות (וזה נכון לכל גישה לנחיתה). וכמו שניר אמר, הטיסן הוא לא ארגז... הוא ידאה ולכן יש לך זמן לחשוב. אל תילחץ וחשב צעדיך. כמובן שמומלץ לבצע מדי פעם תרגולות קאט במצבים שונים בכדי להתכונן למצב אמת. בקש ממישהו בשטח להתקיל אותך וברגע ההתקלה הורד מנוע לסרק. זה יכין אותך הכי טוב למצב אמת וכך תדע מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לנחיתה טובה מכל מקום בהקפה.
רון טוסמן
בנוסף למה שנאמר ואף לפני כן ,חשוב לצעוק קאטטטטטטט (אלא אם כן אתה לבד) חשוב שחבריך ידעו על כך ,יפנו לך מסלול ויתרחקו ממך עם כלי הטייס שלהם.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
מכוון שאתה מטיס מתחיל עם מעט נסיון, ועם מנועים שיכולים להפסיק את פעולתם יותר מאשר אצל טיסנאי ותיק, אחד הדברים החשובים הוא להטיס גבוה ולא רחוק. כאשר יש לך קאט מנוע בגובה רב סביר שתוכל להגיע בשלום לנחיתה על המסלול. אתה גם צריך לתרגל נחיתות אונס ע"י העברת המנוע לסרק במקומות שונים באזור המינחת כדי לוודא שאתה מסתדר עם נחיתת אונס - לא הצלחת, פותחים מנוע ומנסים עוד פעם.
זה אולי כייף להטיס נמוך ולעשות באזים על המסלול כדי להרשים את החברים, אבל לטיסנאי מתחיל כדאי מאוד להיות בצד הבטוח יותר של ההטסות - קרוב וגבוה.
נוסף לכל ההצעות הנכונות שקיבלת, תשתדל מאד לכוון את חרטום הטיסן מול הרוח, זה יתן לך יותר זמן לחשוב, ותהיה גם רגוע יותר בגלל המהירות האיטית יחסית של הטיסן מאשר שהוא טס עם הרוח. אם אין לך מספיק גובה להגיע למצב הזה - אין ברירה, גם עם הרוח זאת אפשרות.