שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: שאלת מתחיל עם דאונים

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    73
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלת מתחיל עם דאונים

    שלום לכולם

    מדובר בדאון די ישן...
    נתקלתי בתופעה שלא הצלחתי להבין ולפתור .
    מדובר בדאון ממקור לא ידוע מוטות כנף של כ1.8 מ' עם מנוע.

    הדאון הוא בלי מאזנות ומכאן בא חוסר ההבנה שלי איתו , אני מטיס טיסנים ושם המאזנות היו פותרות את הבעיה !!!

    תאור הבעיה:

    כאשר מרימים את הדאון לאויר הכל טוב המנוע מושך יפה הדאון עולה יחסית יציב ואפילו מפתיע ביכולת הטיפוס שלו, בזמן העליה הוא מפיל מעט כנף שמאלה אבל לא רציני נשלט ובר תיקון בסטיק הראדר .

    לאחר הגעה לגובה הורדת מנוע ותחילת גלישה נפילת הכנף מתגברת או אולי רק יותר מורגשת (לא מדובר ברול או נייף ) אבל משהו מעצבן אני מעריך ומגזים 15 -20 אחוז שיפוע.
    בניסיון לתקן את הנפילה עם קיזוז הראדר לא מתקבל תיקון בגלגול אבל הדאון מצליח לטוס ישר אבל כמובן תוך איבוד גובה .

    השאלה : מה יכול להיות הבעיה ? ואיך לעזעזאל אתם חיים בלי מאזנות(מה זה הדבר הזה? )

    נקודות שנשללו:

    הדאון לפני טיסה מאוזן פיקס בציר האורך דהינו כנף ימין = לכנף שמאל.
    מרכז כובד טיפה קדמי אבל נראה לי זניח בבעיה המופיעה.
    אין עיוותים או פיתול בכנף לפחות כאלו הנראים לעין חדה.

    בקיצור לי נראה הפתרון המהיר הרצוי והנדרש הוא הוספת מאזנות אבל אני לא מבין בדאונים!! וכבר אני שומע את הצעקות על הוספת משקל והגדלת גרר .....

    רעיונות ועצות יתקבלו בשמחה.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    הוספת מאזנות זה תמיד שידרוג מחוייב , אבל הדאון שלך צריך לטוס טוב גם ללא תיקון במאזנות.
    אני מנחש שמרכז הכובד שלך לא במקום, ויתכן שבנוסף, ולמרות מה שאמרת, יש פיתול בכנף.
    אתה תמיד מוזמן לבוא להתרשמות מקרוב, ויתכן שעין נוספת תראה את מה שאתה לא רואה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    דאון שתוכנן ללא מאזנות יטוס טוב בלי מאדנות נקודה.!!!
    הראדר במקרה כזה יחובר לסטיק ימין במקוןם המאזנות
    מה שאתה צריך זה שמישהו מנוסה בדאונים יקזזלך אותו. אופן הקיזוז קצת שונה וממה שאתה מתאר חסר לך הידע.
    אני מציע לך לתר במאמרים מאמר של רועי על אופן קיזוז דאונים.
    ואל תעז להוסיף מאזנות כי זה חייב לבוא בשילוב שינוי דיהדראל ואתה תסתבך יותר!
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    הודעות
    940
    תודה!
    1
    הודה 34 פעמים ב 26 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    שלום,

    ראשית תמונה של הדאון תמיד מוסיפה צבע להודעה

    בהנחה שכל הנאמר לעיל תקין, מ. כובד, אין פיתול בכנף, ההגאים מפולסים כפי הנדרש.

    יתכן כי למרות שאתה סבור שמרכז הכובד הוא לפי מה שכתוב בספר וכך חייב להיות, אז לא!
    מה שכתוב או מסומן לך על הדאון הוא בגדר המלצה להתחיל ממנה, את בדיקת מרכז הכובד יש לעשות
    ע"י הרמת הדאון לגובה סביר ולהביאו לצלילה שלו בקו ישר של 40 - 50 מעלות, אם תוך 2-4 שניות האף מתרומם לכיוון הזדקרות, אומר שאתה במרכז כובד קדמי, ( יותר קל להטיס כך למתחילים ) ולהיפך...

    אם הדאון ממשיך לצלול בקו ישר לכיוון הקרקע את נמצא במרכז כובד אחורי.
    אם הוא מחריף את הצלילה לכיוון 70 - 90 מעלות, אתה ממש לא מאוזן או שיש לך חופשים בהגאים.

    בכל מקרה אם הכל כשורה, מ.כובד, הגאים וכו' ועדיין התופעה ממשיכה, אני ממליץ לך לשלב במיקס מעט הגה גובה על סטיק הגה הכיוון ותבדוק את התוצאה.

    על הסטיק הימני הייתי משאיר את הגה הכיוון נקי ללא מיקס, במידה ואתה יכול לעשות זאת בשלט שלך.

    גיל
    נערך לאחרונה על ידי Gil; 25-04-2011 בשעה 12:53:07.
    ערוץ הסרטים שלי ב - youtube לחץ כאן
    ערוץ הסרטים ב - VIMEO

    מדריכים
    בניית דאון STARK
    בניית דאון TopSky 2 DLG
    בניית דאון AKCENT 2
    כיוון שלט Turnigy ER9X לדאון DLG

    סרטוני הדרכה בתחום דאוני דיסקוס DLG - מומלץ מאד

    אחד המטיסים הטובים מסביר על טרמיקות
    http://www.youtube.com/watch?v=0w_87NRe2fk

    חבר נבחרת ארה"ב מסביר על טכניקת זריקת הדאון
    http://www.youtube.com/watch?v=-PDUmBlod6E

    הזמנה קבוצתית

    הזמנה-מרוכזת-של-דאוני-דיסקוס-DLG

    סרטוני דאוני רדיו

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    73
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    חברים תודה על התגובה .

    ראשית אני בהחלט מקבל את הטענה שדאון שתוכנן לטוס בלי מאזנות צריך לטוס טוב בלעדיהם , ועל כן אני מנסה להבין את הבעיה .

    לא מדובר בבעית קיזוז ןזה כמעט ודאי כי ניסו לקזז גם כאלה שמטיסים דאונים ועוד כמה מומחים שאני באמת קטונתי ...

    ישנו הפתרון שאגב נוסה ועבד וזה הוצאת הדאון מאיזון והוספת משקולת בקצה כנף אבל ברור שזה לא הפתרון הנכון , דאון \ טיסן שמאוזן על הקרקע צריך להישאר ככה באויר !!!

    אני מנסה למצוא רעיונות יצירתיים יותר כדי להבין את הבעיה ,
    הפתרון כדי לטוס כבר ניתן בדמות משקולת בכנף, והזמנת דאון חדש כי מדובר בדאון מאד ישן, ונראה שעבר זמנו ובא לי לנסות להטיס דאון נורמלי (נדלקתי על הענין).

    אשמח אם תפנו אותי לכתבה על קיזוז דאונים כי לא מצאתי.

    תודה, שחר

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    מאיך שזה נשמע מדובר בבעית פיתול... תנסה לבדוק שוב ביסודיות, אם עדיין זה לא זה, אני מציע להיפגש עם מטיס דאונים מנוסה.
    בכל מקרה לא יזיק אם תשים תמונה של הדאון.
    איתן.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    נשמע כמו בעיית א-סימטרייה קלסית.
    ייתכן ומדובר בפיתול גיאומטרי או אווירודינמי (כנף אחת ארוכה יותר מהשנייה, רחבה יותר מהשנייה, פרופיל אחר וכו'), ייתכן ומדובר בעיוות בגוף או בחוסר דיוק בבנייה שמשליך על האווירודינמיקה ואולי מדובר גם בבעיות איזון משקלי.
    ישנו סיכוי שמדובר באיזה שהיא חולשה מבנית שבאוויר גורמת לפיתול שלא נראה על הקרקע, בדוק את קשיחות שתי הכנפיים לפיתול ולכפיפה ונסה להאריך האם בסדר גודל דומה.

    דאון ללא מאזנות הוא דווקא פשוט ביותר להטסה ולא אמור להיות לך שום קושי מיוחד במיוחד עם יש לך ניסיון הטסה קודם.

    תמונות ופרטים נוספים יעזרו לנו לעזור לך.
    איזה דאון, מוטה, שטח, פרופיל, סוג המבנה.

    במידה ולא נצליח לעזור לך על דפי הפורום אתה מוזמן להצטרף עלינו להטסה ונעזור לך בשטח, אולי נראה משהו שאתה לא רואה.

    רועי

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    73
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    עדכון

    ראשית לא ידוע איזה דאון זה אבל לפי גלגולי הידיים שהוא עבר מדובר על משהו בן -10 שהמנוע הושתל עליו מאוחר יותר אבל גם לפני כמה שנים טובות.
    הדאון של חבר ואני יבקש ממנו לנסות לצלם תמונות .

    בכללי מדובר על דאון שכולו בלזה, כנף פרופילים עם ציפוי , פרופיל חצי סימטרי, מוטות כנף 1.8 רוחב כנף כ20 ס"מ מה שמביא שטח של כ36-40סמ"ר ,דיאדראל קל של 2 ס"מ משורש לקצה כנף .

    לאחר שקיבלתי ממכם את כל השאלות דיברתי עם הבחור
    והדיווח שעם המשקולת בקצה הכנף הדאון טס מצויין והבחור מבסוט!!!
    העלתי את כל השאלות שהצגתם כאן וראו זה פלא יש לנו זוכה .....

    רועי פגעת - יש חוסר סמטריה בגמישות הכנפים לפיתול , כנף שמאל שזו הכנף שנופלת גמישה משמעותית מכנף ימין ,
    כפי הנראה יש כמה פרופילים צמודים באזור שורש הכנף שהם סדוקים ויוצרים גמישות .

    כל הכבוד וכמה טוב שיש את הפורום הזה לקבל חומר למחשבה .

    תודה לכל מי שעזר והשתתף בדיון , המשך יבוא בבקשת עצות לרכישת דאון חדש אבל בשרשור חדש למען הסדר הטוב.

    שוב תודה ,שחר.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    הוד השרון
    הודעות
    86
    תודה!
    0
    הודה 6 פעמים ב 6 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    חשוב לבדוק לאחר חיבור כנף לגוף על ידי אחיזת הדאון בגוף באצבע מתחת לאף ואצבע מתחת לזנב ולוודא שהוא לא נופל לכיוון הכנף וזה אומר שיש כנף כבדה מצד אחד ואז לאזן את הצד הנגדי עם משקולות

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Dec 2009
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    2,194
    תודה!
    318
    הודה 19 פעמים ב 15 הודעות
    כניסות לבלוג
    5
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    אם אתה גר בסביבות אשדוד אעזור לך ככול שאוכל..0525946976
    לא משנה מה אנשים אומרים לכם, מילים ורעיונות יכולים לשנות את העולם.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    73
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת מתחיל עם דאונים

    עדכון קצר ,

    הכנף פורקה ותוקנה ,
    אכן היו כמה פרופילים בכנף שהיו סדוקיפ והייתה גמישות לא סימטרית בין הכנפיים .
    בוצע הדבקה וקצת חיזוקים והכנף צופתה מחדש ...
    לאחר הסגירה הורגש בבדיקה כי הפיתול ירד והכנף כעת אחידה בפיתול.

    באויר הורגשה יציבות הרבה הרבה יותר טובה ....
    תודה לכל מי שעזר ונתן את הרעיונות והדרך לפתרון ...

    תודות .

נושאים דומים

  1. [שאלה] עוד שאלת מתחיל והפעם: באיזה דבק להשתמש?
    על ידי eyali0001 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 26-03-2011, 17:34:11
  2. שאלת מתחיל מאוחרת
    על ידי thedemri בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 30-01-2011, 13:51:34
  3. [שאלה] שאלת מתחים בליפו
    על ידי ronmen בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 23-04-2010, 20:30:42
  4. שאלת תם של מתחיל
    על ידי dikoz בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 27-11-2009, 18:13:39

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •