
נכתב במקור על ידי
Liav
קודם כל, מינוח - נהוג לומר "מרכז כובד", ולא נקודת איזון.
דבר שני, ככלל אצבע, טיסן שלא ידוע מיקום מרכז הכובד שלו, רצוי לאזן כך שמרכז הכובד יהיה במרחק שליש המיתר (רוחב הכנף) משפת ההתקפה (החלק הקידמי של הכנף).
למשל, אם מיתר הכנף הוא 15 ס"מ, אז מיקום מרכז הכובד צריך להיות במרחק 5 ס"מ משפת ההתקפה.
לא תוכל לדעת באמת אם זה המיקום הכי טוב, עד שלא תבצע בדיקה במהלך הטיסה (כמו שעודד הסביר).
דבר נוסף שחשוב לדעת - האם הכנפיים בדיוק אחת מעל השניה? או שאחת ממוקמת מעט קדימה יותר מהשניה?
ולסיום - העזר במדריך - חבל שתרסק את הטיסן בטיסה הראשונה, ויותר מכך חבל שתסכן את הסובבים אותך.