שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 48

נושא: PROTOS Build Log

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל PROTOS Build Log

    החלטתי להשתדרג למסוק 500 לאחר שהטסתי עד כה BELT CP. לאחר הרבה קריאה והתלבטות בחרתי בסופו של דבר בפרוטוס. זה המסוק הראשון שהרכבתי בעצמי. אין ספק שהנסיון עם מסוק קודם עזר לי אבל עדיין זו הרכבה ראשונה מחלקים.

    למה בחרתי בפרוטוס
    • משקל קל יותר מהאלטרנטיבות בגודל זה
    • ניתן להטיס עם סוללה 7S A123 בשל המשקל הקל ומקום מספיק מתחת לחופה – אוכל להטעין במהירות בשטח, להנות מסוללה עמידה בריסוקים, בטיחות וכו'.
    • ניתן גם להטיס את המסוק עם סוללות Lipo גדולות (דיווחו בחו"ל על הטסה עם עד 6S 3500 שמאפשר זמן טיסה ארוך)
    • חלפים זולים יחסית
    • המסוק וחלקיו משתפרים כל הזמן – משודרג באופן מתמיד ע"י היצרן על בסיס משוב הלקוחות.
    • הנעת רצועה – שקט יותר ותכנון אלגנטי
    • תמיכה מעולה של היצרן/מתכנן המסוק דרך פורומים
    • הרבה המלצות עליו ברשת מאנשים שהחזיקו מסוקים אחרים ומכרו אותם לאחר שניסו את הפרוטוס
    • במסוק חשבו על כל פרט – פשוט יצירת מופת הנדסית ומוצרים כאלו פשוט קונים אותי.
    את המסוק כולל כל הרכיבים האלקטרוניים שעליו קניתי בחו"ל.

    קישורים חשובים

    עוד קצת מידע רלוונטי לימים אלו (בטח יהיו דברים חדשים תוך מספר חודשים)
    • עד היום היה קיט פלסטיק (תרכובת מחוזקת עם קרבון) בלבד
    • בימים אלו ממש (תחילת אפריל) יוצא לחנויות קיט קארבון בשל דרישת המטיסים
    • יוצאים כרגע פיניונים 13 ו 14 שיאפשרו להוריד מהירות ראש עם סוללות גדולות
    • יוצאים גם חלקים משודרגים (קופסת זנב וגריפים זנב חזקים יותר, ועוד)
    • בקיצור – המסוק משתדרג כל הזמן למרות שהוא בהחלט טוב. נראה שהיצרן פשוט שואף לשלמות.
    כמו כן, שמועות מבוססות אומרות שהמסוק הבא שמתכנן היצרן הוא 450, ואחריו 550/600 כך שיש למה לחכות.

    הערות כלליות לגבי הבניה ותאור הבניה:
    • הרכבתי את הקיט לפי הוידאו של Finless. הוא נותן הרבה מאד טיפים חשובים לאורך הדרך ולא מצאתי לנכון לחזור עליהם כאן. עם זאת, הוספתי טיפים שהוא פספס, חלקם מקריאה בפורומים, חלקם מקוריים שלי. וכמובן צילמתי את תוצאות השלבים השונים.
    • אני ממליץ למדוד כל סוג בורג/שייבה לפני השימוש שכן יש דמיון בין ברגים ושייבות גם באותה שקית ובקלות עלולים לטעות. קליבר דיגיטלי (ניתן לקנות ב DX די בזול) יקל את העבודה.
    • בקיטים חדשים רוב הלינקים מגיעים פחות או יותר מוכנים אך לא תמיד לגמרי ולא כולם. לכן חשוב לבדוק כל לינק ובמידה והחור אינו גדול מספיק להשתמש במכשיר להרחבת החורים.
    • חילקתי את ההודעות הבאות לפי שלבים, בד"כ לפי השלבים של בניית המסוק בחוברת.
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 01:14:35.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל כלים דרושים ומומלצים

    דרושים:
    • סט מפתחות אלן סטנדרטים למסוקים (1, 1.5, 2, 2.5) מ"מ
    • מפתח אלן 90 מעלות של 2 מ"מ
    • מפתח אלן 0.5 מ"מ
    • מברג פיליפס
    • דבק Threadlock
    • דבק CA
    • דבק אפוקסי (איטי)
    • פלייר שפיץ
    • גריז
    מומלצים:
    • קליבר (אם לא אז לפחות סרגל הכרחי)
    • Ball Link Pliers
    • סכין
    וזה מה שאני זוכר כרגע
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	-1-Tools-1-IMG_2470-large.jpg‏ 
Views:	166 
Size:	146.0 קילובייט 
ID:	7929  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 01:05:52.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הקיט

    הקיט עצמו מגיע ארוז יפה ומושקע. שקית אחת גדולה עם החלקים ארוזים בשקיות קטנות יותר לפי שלבי הבניה. המנוע והבקר בתוך קופסה מתכתית ארוזים היטב. אין חוברת – היא מגיעה על ה- CD וגרסא אחרונה תמיד באינטרנט.

    כל שלב בחוברת מתאים לשקית חלקים ובתוך שקיות החלקים של השלבים ייתכנו שקיות נוספות לצורך תתי שלבים מה שהופך את איתור החלקים לקל ביותר.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	0-Kit-1-IMG_2075-large.jpg‏ 
Views:	158 
Size:	142.5 קילובייט 
ID:	7930   Click image for larger version. 

Name:	0-Kit-2-IMG_2076-large.jpg‏ 
Views:	182 
Size:	97.9 קילובייט 
ID:	7931  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:23:23.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל אלקטרוניקה

    בחרתי להשתמש ברכיבים די איכותיים שהשגתי במחירים די טובים בחו"ל כך שלא יצא יקר כפי שנראה בהתחלה. לא שאני צריך את זה ליכולות הטיסה שלי אבל יאללה, למה לא להתפנק, חיים רק פעם אחת.

    • ג'ירו : SPARTAN DS760

    • שלישיית סרוואים : MKS 9670. מהירים מאד (אף יותר מ-9257), חזקים מספיק למסוקי 500, גיר מטאלי ומדווחים כאיכותיים ביותר.

    • סרוו לזנב : MKS 8910 – הסרוו שמדווח באתר של SPARTAN כסרוו הטוב ביותר לג'ירו זה. מהיר מאד במחיר סביר.

    • בקר : MSH 80A – בא עם עם הקיט. הבקר טוב יותר ממספר מותגים בעלי שם לפחות על המסוק הזה שמשום מה מומלצים בארץ עבור המסוק. לבקר פונקציית Governor שעובד, BEC 4A, פונקציית התחלה איטית שעובדת. מגיע גם עם כרטיס תכנות ללא כל תוספת תשלום.

    • מנוע : המנוע שמגיע עם הקיט. מנוע טוב וחזק – חסרונו היחיד שהוא מתחמם מאד.

    • סוללה : 7S A123 שבניתי בעצמי במבנה שמתאים ל PROTOS.
    למי שממש מתעניין, בחרתי להשתמש בקונקטורים של Anderson Power Poles – חביבים למדי ומאפשרים אפשרות לשרשור סוללות, קלים לפתיחה/סגירה.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	1-Elec-1-IMG_2077-large.jpg‏ 
Views:	202 
Size:	96.5 קילובייט 
ID:	7932   Click image for larger version. 

Name:	1-Elec-2-IMG_2078-large.jpg‏ 
Views:	192 
Size:	79.6 קילובייט 
ID:	7933  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:22:25.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Bag A - בלוק הסרוואים

    (זוכרים מה רשמתי קודם? מכאן והלאה תקראו רק תוספות על פני מה ש Finless מסביר בסרטוני הוידאו שלו)

    זה שלב מעניין (ייחודי?) ב- PROTOS - הסרוואים מחוברים בבלוק שאח"כ נכנס לתוך המסגרת כיחידה אחת.

    • את הסרוו של ה- Elev (זה שאינו בזוג) שמתי בצד הההפוך מההסבר/ספר. הסיבה לכך היא שגם את סרוו הזנב אשים (כמו גם Finless) בצד ההפוך מההסבר להימנע מפגיעה של הלהב בסרוו במקרה של Boom Strike. ולכן, כדי לשמור על איזון של המשקל, את הסרוו המדובר כאן מעבירים צד גם כן. סה"כ אין כל בעיה להחליף צדדים – המסגרת תומכת בכך באופן מלא.

    • למרות התיאור של Finless להדק את כל הברגים מלבד העליונים, מומלץ לא להדק אף אחד מהברגים ולהדקם רק בשלב הבא כאשר סוגרים את כל המסגרת. את סגירת המסגרת יש לעשות עם הציר הראשי בפנים כפי שאסביר בהמשך.

    • הברגים שאמורים להיכנס ל- Horn רחבים מעט מהחורים ב- Horn של הסרוו. בעזרת מפתח אלן בגודל המתאים ניתן בקלות להרחיב את החורים במקום להתאמץ לעשות זאת בעזרת הבורג עם הכדור.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	A-BagA-1-IMG_2079-large.jpg‏ 
Views:	236 
Size:	96.8 קילובייט 
ID:	7934  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:21:58.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Bag B – הרכבת המסגרת

    מספר טיפים חשובים:

    • כאשר סוגרים את המסגרת, הדרך המומלצת היא לשים את הציר הראשי ולסגור את הברגים מהאמצע החוצה כאשר הציר הראשי במקומו. תוך כדי סגירת הברגים ההדרגתית לוודא שהוא עדיין נע חופשי (כלומר ממש נופל חלק ללא כל דחיפה) דרך המיסבים. במידה ונתקע או יש חיכוך לפתוח ברגים או לסגור ברגים סימטריים לאלו שסגרנו שגרמו לתקיעה. בשלב זה גם סוגרים את הברגים של הסרוואים שהשארנו רופפים בשלב הקודם. ניתן להגיע למצב שהציר הראשי נופל חלק לחלוטין דרך המיסבים וכל הברגים מהודקים.

    • Finless שכח בהסבר שלו בורג מסוג Self Tapping Screw שנכנס באמצע מגירת הסוללה.

    • Finless ממליץ להדביק את המיסבים עם דבק Shoe Goo. למי שמעוניין, בארץ הדבק קשה להשגה ויקר וקיים דבק תואם זול מאותה חברה תחת השם E6000 שניתן לקנות בכל חנות אומנות. זהו דבק שימושי ביותר גם לצרכים אחרים. דומה בתכונותיו לדבק חם (על בסיס סיליקון) אבל ללא החימום. אני בחרתי שלא להדביק את המיסבים שכן הם נראו לי תפוסים מאד חזק (גם אחרים בפורומים טענו כך) ופחדתי שדבק יסיט אותם מעט הצידה וימנע מהציר להסתובב חלק. נראה מה צופן לי העתיד בשל הויתור על שלב זה...

    • את ה Landing Gear חיברתי בשלב מאוחר יותר אבל שימו לב שקשה מאד פיזית להרכיב אותם. טכניקה שהמולצה בפורום היא לחמם ע"י פן/בלאואר או לשים במים חמים למשך דקה. לא ניסיתי אבל זו המלצה שבאה בין השאר מהיצרן אז הוא כנראה יודע.

    • בפורומים הומלץ לשים שייבה בין ה Landing Gear לבין המסגרת וע"י כך ליצור רווח שבו יהיה לחופה מקום להיכנס. בשקית הספיירים היו לי שתי שייבות אבל רצוי ארבע ולא היו לי בנמצא אז ויתרתי על זה אבל אני יכול להעיד שאם היה הרווח היה לחופה קצת יותר נוח. עם זאת, לא נורא גם בלי.

    • לאחר שכבר הרכבתי את המסוק העברתי את המוטות שמחזיקים את החופה להברגה הקרובה יותר לקדמת המסוק ממקומם המיועד (ובמקומם שמתי את הברגים שהיו בחורים שהם ממלאים כעת) בכדי שיהיה יותר מקום מתחת לחופה לסוללה. אם משתמשים ב 7S A123 הדבר מומלץ מאד. לא ברור אם הסברתי את עצמי טוב כאן אבל אם תצטרכו תבינו כאשר תקראו זאת שוב.
    בסיום שלב זה כבר רואים סימנים ראשונים של גוף המסוק...
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	B-BagB-1-IMG_2112-large.jpg‏ 
Views:	208 
Size:	147.9 קילובייט 
ID:	7935  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:21:18.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Bag C – סוואש + לינקים

    • בשלב זה נוח מאד אם יש קליבר דיגיטלי למדידת כל הלינקים.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	C-BagC-1-IMG_2123-large.jpg‏ 
Views:	152 
Size:	91.2 קילובייט 
ID:	7936   Click image for larger version. 

Name:	C-BagC-2-IMG_2124-large.jpg‏ 
Views:	166 
Size:	80.0 קילובייט 
ID:	7937   Click image for larger version. 

Name:	C-BagC-3-IMG_2130-large.jpg‏ 
Views:	171 
Size:	128.3 קילובייט 
ID:	7938  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 07-04-2009 בשעה 23:45:36.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Bag D – ראש

    שני טיפים קטנים:
    • כאשר שמים CA במגוון החורים מצאתי שנוח לשים טיפת דבק על דף שהחזיק מדבקות בעברו (עליו ה CA לא מתייבש) ואת כמות הדבק ברצויה ליצוק לחורים בעזרת קיסם.

    • את הפין של ה- Washout רצוי להכניס מהצד החיצוני כדי שאם תהיה בליטה היא תהיה בצד החיצוני ולא הפנימי שכן המרחקים קטנים מאד ואין הרבה מקום לבליטות.
    לפעמים קשה להכניס את הפלייבר. שתי סיבות אפשריות הן:
    • הקצה של ההברגה לא מושלם וצריך לשייף אותו מעט
    • נכנס קצת Threadlock לתוך ה-Flybar Carrier ואז צריך פשוט לדחוף חזק את הפלייבר או במכה ולהוציא את השאריות החוצה.
    בסופו של דבר הראש צריך להיות די חופשי - הפלייבר צריך לנוע בחופשיות.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-1-IMG_2132-large.jpg‏ 
Views:	168 
Size:	154.9 קילובייט 
ID:	7939   Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-2-IMG_2146-large.jpg‏ 
Views:	126 
Size:	160.4 קילובייט 
ID:	7940   Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-3-IMG_2133-large.jpg‏ 
Views:	128 
Size:	72.4 קילובייט 
ID:	7941   Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-4-IMG_2150-large.jpg‏ 
Views:	125 
Size:	128.3 קילובייט 
ID:	7942   Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-5-IMG_2151-large.jpg‏ 
Views:	133 
Size:	126.8 קילובייט 
ID:	7943  

    Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-6-IMG_2153-large.jpg‏ 
Views:	124 
Size:	149.1 קילובייט 
ID:	7944   Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-7-IMG_2156-large.jpg‏ 
Views:	138 
Size:	110.5 קילובייט 
ID:	7945   Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-8-IMG_2166-large.jpg‏ 
Views:	167 
Size:	68.5 קילובייט 
ID:	7946   Click image for larger version. 

Name:	D-BagD-9-IMG_2164-large.jpg‏ 
Views:	151 
Size:	70.6 קילובייט 
ID:	7947  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:26:21.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Bag E – חיבור ה Boom

    בהמשך למה שנאמר בשלבים הקודמים – מומלץ לשים את סרוו הזנב בצד ההפוך מזה שבמדריך ההרכבה.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	E-BagE-1-IMG_2183-large.jpg‏ 
Views:	134 
Size:	164.3 קילובייט 
ID:	7948   Click image for larger version. 

Name:	E-BagE-2-IMG_2189-large.jpg‏ 
Views:	172 
Size:	133.6 קילובייט 
ID:	7949  

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Bag F – הרכבת הזנב

    השלב הזה הוא השלב המורכב ביותר. בסופו הזנב צריך לנוע חלק מאד. אם לא ינוע חלק מספיק המסוק יסבול מרעידות של הזנב. באתר של Helifreak יש הרבה דיונים על הנושא ושווה לחפש ולקרוא (את העיקריים הוספתי כאן). גם על שיטות להרכבת חלקים בזנב וגם על טיפים להביא את הזנב לתנועה חלקה.



    מספר טיפים שאני מודע להם:
    • ה- C-Arm צריך להיות מאונך ל- Pitch Slider וזה תלוי באופן סגירת הברגים של קופסת הזנב. את הבורג של ה- Tail Pulley אין לסגור חזק אלא שיהיה חופשי למדי שכן הוא זה שמעוות את קופסת הזנב ומונע מה- C-Arm להיות בדיוק במקום.
    • לא לסגור את הציר של ה- C-Arm חזק מידי. הזרוע צריכה לנוע חלק לחלוטין.
    • יש להגדיל את החורים של כל הלינקים עד שהם נעים חלק לחלוטין.
    • בקיטים שלפני אפריל יש להבריז את ה- Pitch Slider בדיוק במאונך. זה לא קל ויש טכניקה לעשות זאת שמתוארת בפורום Helifreak. מרכיבים את שני חצאי הזנב חוץ מאשר שלב ההברזה ואז מבריזים על הציר כך שהציר + הזנב מאלצים שההברזה תהיה במאונך. עדיין, יש לעשות זאת בזהירות. בקיטים שיצאו באפריל החלק מגיע כבר מוברז ומחובר. ניתן גם לקנות שדרוג CNC צד שלישי שמגיע מוברז.
    • להחליק את החורים בזרועות עם פצירה עדינה (או עם קיסם שיניים) כך שהתנועה תהיה חלקה לגמרי
    • חלק מהאנשים שייפו עם נייר לטש עדין (600) את ציר הזנב
    • לשים לב שהמיסבים בגריפים יושבים עד הסוף ושהגריפים סימטרים (למשוך החוצה משני הצדדים)
    שרשורים נוספים ששווה לקרוא לפני שבונים את הזנב:
    שימו לב - אם סוגרים את הברגים על קופסת הזנב חזק מידי, קיים הסיכוי שהיא תישבר.

    מספר רב של חלקים באיזור זה שודרגו בקיטים החל מהקיטים הראשונים וכעת (אפריל) יש שדרוג נוסף של חלק גדול מהחלקים לחזק אותם ולפשט את תהליך ההרכבה (גלגל שיניים מורכב, נושא ההברזה שהוזכר קודם ועוד)
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	F-BagF-1-IMG_2202-large.jpg‏ 
Views:	139 
Size:	105.7 קילובייט 
ID:	7952   Click image for larger version. 

Name:	F-BagF-2-IMG_2257-large.jpg‏ 
Views:	130 
Size:	137.4 קילובייט 
ID:	7953   Click image for larger version. 

Name:	F-BagF-3-IMG_2259-large.jpg‏ 
Views:	158 
Size:	97.3 קילובייט 
ID:	7954  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 11:48:56.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Bag G – חיבור המוטות בזנב

    • מומלץ להשתמש באפוקסי של 30 דקות ולא 5 דקות שכן האחרון עלול לא להיות חזק מספיק.

    • בתחילה שמתי את האפוקסי על המוט ובתוך החיבורים ואז כאשר עזבתי החלקים התנתקו. בכדי לטפל בכך חיברתי אותם חזק והדבקתי לשולחן העבודה עם מסקינג טייפ בזווית הרצויה עד שהדבק התייבש. הדבר חשוב שאם לא והאורכים לא יהיו זהים המסוק לא יהיה סימטרי.

    • גם כאן במוט הזנב יש לשים לב להגדיל את החורים של הלינקים על המוט של הזנב עד שתהיה תנועה חלקה לחלוטין.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	G--BagG-1-IMG_2329-large.jpg‏ 
Views:	140 
Size:	107.1 קילובייט 
ID:	7955  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:27:54.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הרכבת המנוע

    • בקיטים חדשים ציר המנוע מגיע כבר עם חריצה כך שאין צורך לעשות את שלב החריצה ש Finless עושה.

    • בקיט שלי היו שתי שייבות לפיניון. לא הצלחתי להרכיב את ה- C-Clip עם שתיהן והשתמשתי רק באחת.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	M-Motor-1-IMG_2252-large.jpg‏ 
Views:	135 
Size:	106.6 קילובייט 
ID:	7956   Click image for larger version. 

Name:	M-Motor-2-IMG_2327-large.jpg‏ 
Views:	142 
Size:	140.9 קילובייט 
ID:	7957  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:28:40.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שפצור אנטי סטטי

    • שלב זה חשוב מאד וויתור עליו יכול להביא לריסוק המסוק (וכל מסוק) די מהר. Finless מסביר במפורט איך לעשות ולמה במסוק זה – וזה לפי הנחיותיו של מתכנן המסוק.

    • בנוסף לכך ניתן למרוח את הרצועה בספריי סיליקון או עדיף Grafit 33.

    • ובכל מקרה רצוי לא להשתמש במסוקים בגודל זה במקלט AR6200 שמשום מה רגיש ביותר לחשמל סטאטי. מומלץ AR7000 למשתמשי JR/Spektrum.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	N-AntiStatic-1-IMG_2347-large.jpg‏ 
Views:	157 
Size:	115.8 קילובייט 
ID:	7958  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 08:05:38.

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל חיווט

    אחת מהנקודות היפות ב- PROTOS הוא אלגנטיות החיווט.
    • יש תעלות להעברת חוטים לאורך המסוק
    • חורים לאזיקונים
    • מקומות מסודרים לצבירת החיווט המיותר
    • ניתן להכניס מהזנב לגוף חוט ישירות בלי לעבור מחוץ למסגרת
    • ניתן להעביר את החוט מהבקר למקלט בלי לעבור מחוץ למסגרת
    • ועוד...
    בפורומים אנשים שלחו תמונות של המסוק בהם לא נראים כלל חוטים. אני לא מיציתי את האפשרויות אך הגעתי לחיווט שלדעתי הוא די מכובד.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	O-Wiring-1-IMG_2341-large.jpg‏ 
Views:	175 
Size:	176.7 קילובייט 
ID:	7959   Click image for larger version. 

Name:	O-Wiring-2-IMG_2339-large.jpg‏ 
Views:	152 
Size:	155.7 קילובייט 
ID:	7960   Click image for larger version. 

Name:	O-Wiring-3-IMG_2345-large.jpg‏ 
Views:	154 
Size:	178.0 קילובייט 
ID:	7961   Click image for larger version. 

Name:	O-Wiring-4-IMG_2330-large.jpg‏ 
Views:	153 
Size:	126.0 קילובייט 
ID:	7962   Click image for larger version. 

Name:	O-Wiring-5-IMG_2338-large.jpg‏ 
Views:	155 
Size:	127.7 קילובייט 
ID:	7963  

    Click image for larger version. 

Name:	O-Wiring-6-IMG_2337-large.jpg‏ 
Views:	147 
Size:	123.1 קילובייט 
ID:	7964  

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל סוללה 7S A123

    את הסוללה הרכבתי במבנה שמתאים כך שתיכנס תחת החופה של המסוק. 2 תאים על 5 תאים כאשר שני התאים מסובבים יחסית ל 5 התאים. חיבור האיזון מורכב משני קונקטורים של 4S JST-XH.
    סה"כ לא מעט עבודה להרכיב סוללה כזו.

    יתרונות הסוללה הם:
    • יכולת להטענה מהירה בשטח (15 דקות)
    • עמידות ואפשרות תיקון (ודרך כך מחיר עקיף זול יותר)
    • בטיחות (אין סכנת שריפות, ניתן להטעין על המסוק)
    • יכולת לעבודה בזרמים גבוהים מאד

    החיסרון הוא שהיא כבדה יותר. במקרה של הפרוטוס, למי שאינו מטיס 3D כבד ביותר שרוצה למצות את המסוק עד טיפתו האחרונה זו לא בעיה שכן המסוק חזק מאד וקל. חיסרון נוסף, אם כי לא בארצנו, הוא שהסוללה בשיאה בטמפרטורות חמות ופחות חזקה בטמפרטורות קרות.

    מי שמעוניין להתעסק עם סוללות A123 יכול למצוא הרבה חומר בפורום A123 ב HELIFREAK.

    לאחרונה הוכרזו סוללות ה LiPo של Hyperion שניתן להטעין אותן בזמנים קצרים - אולי אבחן אותן בהמשך הדרך כאופציה נוספת.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	P-Pack-1-IMG_2082-large.jpg‏ 
Views:	127 
Size:	49.8 קילובייט 
ID:	7965   Click image for larger version. 

Name:	P-Pack-2-IMG_2302-large.jpg‏ 
Views:	132 
Size:	149.5 קילובייט 
ID:	7966   Click image for larger version. 

Name:	P-Pack-3-IMG_2298-large.jpg‏ 
Views:	142 
Size:	133.2 קילובייט 
ID:	7967   Click image for larger version. 

Name:	P-Pack-4-IMG_2352-large.jpg‏ 
Views:	141 
Size:	152.5 קילובייט 
ID:	7968  
    נערך לאחרונה על ידי vinay; 08-04-2009 בשעה 00:29:21.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל התוצאה הסופית

    זהו זה, סיימתי את ההרכבה !

    כך נראה המסוק הגמור כולל הכל. הרכבת מסוק הייתה חוויה כיפית ואני ממליץ לקחת את הזמן, לעבוד ביסודיות ולהנות מכל רגע בשלב ההרכבה.

    אני מקווה שהשרשור מעניין ומועיל.

    עכשיו נותר לי רק לכוון הכל, וללמוד להטיס ברמה שתצדיק את המסוק הזה והציוד שעליו
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	Z-Heli-1-IMG_2296-large.jpg‏ 
Views:	213 
Size:	129.6 קילובייט 
ID:	7969  

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל חוויות הטסה

    עד כה הספקתי להטיס בסביבות 2 דקות ליד הבית. מה לעשות עסוק ... ויש גם איזיסטאר חדש שצריך ללמוד להטיס.

    אבל אני שומר לעצמי כאן מקום לעדכן איך ההטסות הראשונות ובכלל רשמים מהמסוק כאשר יהיה לי מה לעדכן.

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת השרון
    הודעות
    678
    תודה!
    125
    הודה 66 פעמים ב 41 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    כל הכבוד על ההשקעה בשירשור הזה!
    אני פשוט ישבתי מול המסך קראתי הודעה ועשיתי רענן עד ההודעה הבאה
    בהצלחה עם המסוק! ושוב כל הכבוד על ההשקעה בשרשור!

    רק טיפ קטן בקשר לחיווט, את הנעילה של האזיקונים תעשה שהיא בתוך הגוף סתם בישביל היופי לפי דעתי זה נראה יותר טוב

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    יפה מאוד, כל הכבוד על ההשקעה!

    תודה רבה, זה יעזור לי מאוד בהרכבה של הפרוטוס שלי!

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    by far, שירשור הבנייה המושקע ביותר שראיתי בפורום.
    ש א פ ו
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    ציטוט נכתב במקור על ידי sundowner צפיה בהודעה
    רק טיפ קטן בקשר לחיווט, את הנעילה של האזיקונים תעשה שהיא בתוך הגוף סתם בישביל היופי לפי דעתי זה נראה יותר טוב
    מסכים. זו אחת הסיבות שבגללן כתבתי ש "אני לא מיציתי את האפשרויות" אולי בהמשך אשדרג את זה.

    אפשר גם להוסיף צמות לכיסוי חוטי הסרוואים, להכניס את חוט הסרוו היחיד שהולך מחוץ למסגרת אל תוך המסגרת כך שלא יראו אותו (ראיתי מישהו שעשה את זה) ועוד.

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    איזה יופי של סקירה !
    כ-ל ה-כ-ב-ו-ד.

    עשית לי חשק לקנות פרוטוס

    תתחדש
    אורי

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    92
    הודה 45 פעמים ב 37 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    איזה שירשור
    כל הכבוד !!!!!!!
    מהקטן לגדול

    Blade MCPX
    TREX 500 ESP
    TREX 550
    TREX 700 NITRO FLYBARLESS

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    יניב,כהרגלך רצינות ומקצוענות
    כל הכבוד על ההשקעה העצומה, וכמו שאמר שרון, ללא ספק השירשור הכי מושקע עד כה
    תהנה מפרי עמלך
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ירושלים והסביבה
    הודעות
    3,398
    תודה!
    160
    הודה 118 פעמים ב 106 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: PROTOS Build Log

    בהחלט שרשור מעניין ומרתק -
    גם למי שלא כל כך בעניין מסוקי ה500....
    תודה על ההשקעה! - נהנתי לקרוא.
    .Itay.

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •