שאומרים על להבים שהם סימטריים, מתכוונים לכך שהפרופיל שלהם סימטרי- כלאמר שהוא בעל אותו קימור גם בחלק העליון וגם החלק התחתון של הלהב.
צורת קצה הלהב, עובי וצורת הפרופיל, יחד עם רוחב הלהב הם פרמטרים שמשתנים בין חברה לחברה- גם בחברות היקרות והרציניות והם ביחד מהווים מכלול שמאזן בין תכונות הטיסה של הלהב
ליעילותו וזריזותו.
עוד פרמטר מאוד חשוב הוא קשיחות וחוזק הלהב- ככל שהלהב יותר עמיד לכיפוף ופיתול, ככה הוא יהיה יותר יעיל וגם נותן מאפייני טיסה ודיוק טובים יותר.
משקל הלהב גם הוא בעל חשיבות- להב כבד יגרום למסוק להיות עצל, בעוד להב קל יגרום למסוק להיות זריז. גם מרכז הכובד משנה את התנהגות הלהב (במיוחד במסוקי FBL)
להבים ארוכים יותר יתנו יותר דחף, אבל יעמיסו יותר על המנוע ויעשו את המסוק לעצל יותר. להבים קצרים יתנו זריזות, אבל פחות דחף. לכן למסוקים יש טווח להבים
לדוגמא- על טירקס 700 ניתן לשים להבים באורך של 690-710 ממ'.
להבים טובים יהיו עשויים מקארבון (חומר מרוכב, קל מאוד וחזק מאוד) יהיו קלים יחסית, ויהיו בעלי גימור גבוה- בלי שום בועות או עיוותים.
הכל בסופו של דבר מסתכם לכמה אתה מוכן לשלם. לדוגמא להבי אלייו לטירקס 450 פרו יעלו לך 14-16$. להבי ראדיקס יעלו 40$ אבל מדובר באיכות אחרת (למרות שגם להבי אליין הם מצויינים)
קח בחשבון שמכיוון שלהבי קארבון הם קשיחים יותר, הם גן מעבירים יותר זעזוע- ולכן גם יכולים לגרום למסוק יותר נזק בריסוק
