שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 33

נושא: Raven RQ-11

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Raven RQ-11

    זהו טיסן הפיברגלס הראשון שלי,
    האמת שציפיתי ליותר מבחינת חוזק וקשיחות.

    הכנפיים וההגהים מצופים ב-FILM שמרגיש מאוד שברירי עד כדי כך שבנחיתה הראשונה לדעתי הוא יקרע
    אחרי שאיזה "דשא" גבוה ילטף אותו.

    ל-RAVEN אין מאזנות והוא מתבסס על הגה גובה וכיוון בלבד.

    הסיבה שרכשתי אותו זה הגוף הרחב והמאוד מפנק שמאפשר להכניס הרבה ציוד פנימה,
    בתוכנית ARDUPILOT, משדר וידאו 200mw, סוללת 4S 3300 ומקלט של HITEC.



    ה-RAVEN הינה כלי UAV של צבא ארה"ב ומשמש לתצפיות אוויר טקטיות בהיקף קטן יחסית (עד 90 דקות זמן אוויר ברדיוס של כ-10 ק"מ)
    ה-RAVEN מאוד עצמאי וכולל מערכת שליטה אשר מאפשרת לכל חייל בצורה מאוד בסיסית לקבוע נקודות ציון על גבי המפה וה-RAVEN יגיע לשם לבד
    הוא כל כך קל להטסה עד כדי כך שאת הנחיתות הוא מבצע לבד תוך כדי הזדקרות בגובה מאוד נמוך.

    את ה-RAVEN שלי קניתי ב-EBAY ולא ב-NITROPLANES,
    הדגם הוא אותו הדבר ובעצם חוברת ההוראות היא של NITRO PLANES, ההבדל הוא עלות המשלוח.

    NITRO PLANES רצו מעל 100 דולר משלוח וב-EBAY שלמתי 49 דולר (שגם זה יקר מאוד יחסית לקופסא בגודל 50 ס"מ אשר שוקל כ-1.5 קילו בלבד).









    התוכנית המקורית מדברת על הרכבת 2 סרוואים בתוך גוף המטוס תוך כדי פריסת כבלי PULL-PULL בתוך ה-TAIL BOOM ועד ל-CONTROL HORNS שעל ההגהים
    אני אישית לא אוהב את הרעיון בעיקר בגלל העובדה שזה יגביל אותי בקיפול המטוס וגם בשטח שהסרוואים יתפסו לי בגוף המטוס.

    בחיפוש זריז ב-DIYDRONES מצאתי מטיס אשר הרכיב את הסרוואים בתוך ה-TAIL BOOM, אימצתי את הרעיון וחתכתי ב-BOOM עם DREMEL



    השתמשתי במנוע של HK, אחד ששכב לי בארון כבר הרבה זמן עוד מהתקופה שרציתי לקנות DG1000
    המנוע הוא OVER KILL מוחלט עבור הטיסן הזה, בכלל הוא גדול למדי והיה לי קצת קשה להתאים אותו בתוך הגוף.

    בגלל הגודל שלו, כרגע בעת סיבוב (בעזרת היד) הוא נוגע בכבלי ההזנה שלו, לקראת סיום ההרכבה אני מתכנן להדביק אותם לאחד מצידי גוף הפיברגלס
    ולמנוע מגע של הכבלים במנוע.







    לבסוף (מה לעשות כבר אחרי 12 בלילה ונהיה מאוחר)
    הדבקתי את ההגהים עם אפוקסי.



    מחר נמשיך עם ההרכבת ה-ESC, סוללה וכמובן מוטות שליטה (או שאולי כבלי שליטה)
    בין הסרוואים וההגהים.

    בהמשך אכניס את המשדר (אני מחכה ל-PIGTAIL SMA מ-EBAY בשביל לחבר את האנטנה מחוץ לגוף)
    והוספת טלמטריה עם המערכת של AURORA 9.

    כמו כן הזמנתי ערכת שדרוג הכוללת אפשרות לפירוק הכנפיים לחלקים (במקור צריך להדביק אותן)
    תושבת חדשה למנוע (הוא כרגע מחובר על עיגול עץ פשוט וחלש), השדרוג כולל עיגול קרבון
    וקליפס מהיר ל-BOOM TAIL שגם אותו במקור צריך להדביק אך בגלל שינוי מיקום הסרוואים אני צריך חיבור מהיר.

    אני מאוד אשמח להמלצות איך לשמור על הציפוי של הכנפיים וההגהים, אני מאוד מוטרד מהרגישות שלהם.


    מחר אמשיך את שרשור הבנייה...
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	485224380_k8yMg-L.jpg‏ 
Views:	784 
Size:	62.0 קילובייט 
ID:	49686   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9684.jpg‏ 
Views:	603 
Size:	244.7 קילובייט 
ID:	49687   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9685.jpg‏ 
Views:	628 
Size:	276.9 קילובייט 
ID:	49688   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9686.jpg‏ 
Views:	635 
Size:	220.9 קילובייט 
ID:	49689   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9687.jpg‏ 
Views:	655 
Size:	251.6 קילובייט 
ID:	49690  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_9696.jpg‏ 
Views:	616 
Size:	247.2 קילובייט 
ID:	49691   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9690.jpg‏ 
Views:	627 
Size:	216.5 קילובייט 
ID:	49692   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9691.jpg‏ 
Views:	615 
Size:	237.3 קילובייט 
ID:	49693   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9692.jpg‏ 
Views:	621 
Size:	244.7 קילובייט 
ID:	49694   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9699.jpg‏ 
Views:	591 
Size:	281.1 קילובייט 
ID:	49695  

    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    בתור מחשב טיסה תבדוק את מה שאני משתמש בו:
    http://www.diydrones.com/page/uav-devboard

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ירושלים והסביבה
    הודעות
    3,398
    תודה!
    160
    הודה 118 פעמים ב 106 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    נראה טוב מאד!!
    מעט מטריד חיבור התושבת מנוע לגוף הטיסן , נראה חלש מעט...בלשון המעטה.
    האם יש שם גם הדבקה או שהתבססת על ה-4 ברגים הקטנים הללו?
    .Itay.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Nov 2008
    מיקום
    hasaron
    הודעות
    1,416
    תודה!
    12
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    נראה מעניין מאד תמשיך לעדכן, מחכה לרשמים מהטסט...

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    תתחדש,נראה טוב. הטיסן בעל יציבות מובנית שמאזנות רק יקלקלו.
    במצב מקוזז, עזיבת סטיקים תחזיר אותו לישרה ואופקית.
    אם הציפוי יקרע, מדביקים פאץ בעזרת מגהץ וממשיכים הלאה.
    אני מקווה שהחיתוכים שעשית בגוף לסרוואים לא יחלישו אותו ויצרו נקודת שבר.
    אם המנוע "אוברקיל" תזמין מנוע מתאים, חבל על האנרגיה שיצרוך לחינם.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ציטוט נכתב במקור על ידי igalr צפיה בהודעה
    בתור מחשב טיסה תבדוק את מה שאני משתמש בו:
    http://www.diydrones.com/page/uav-devboard
    מכיר את ה-DEV BOARD
    יש לי את ה-ARDUPILOT מוכן שפרקתי מה-QUAD שלי
    ככה שאין לי צורך בסטבילייזר ומערכת ניווט.

    ננסה אותו בכלי הבא
    או ב-RAVEN MARK II

    בעניין תושבת המנוע, כפי שרשמתי בפוסט הראשון
    הזמנתי פלטה עגולה מקרבון.
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    המשך הרכבה...

    איזון פרופ' (שיוף עדין בצד הכבד בחלקו העבה יותר)



    הרכבת הפרופ' (בגודל 9X6E) עם מתאם ציר של 5 ממ' (בארץ מעל 50 שקל, ב-EBAY רק 3 דולר עם משלוח לארץ )



    הרכבה PULL-PULL להגה גובה (יש לי בעיה עם ה-PULL PULL של הגבה כיוון, פרטים בהמשך)



    הלחמת מחברים וכיווץ שרינקים ל-ESC של HK עם ערך של 50 אמפר ו-BEC מובנה
    מפאת מחסור במחברי XT60, נאלצתי להרכיב BULLETS בהזנה שלו (בכך חסכתי החלפת מחבר ב-LIPO)



    LIPO 4S @ 3.3 AMPS



    ה-ESC מחובר למנוע כרגע ללא עיגון בצמוד לפתח אוורור עליון, אני עדיין לא סגור איך לעגן אותו ואם בכלל צריך
    אחרי הכל הוא לא מזין מתח ל-RX שלי ולכן גם אם הוא יתנתק (חס וחסה) עדיין תהיה לי שליטה מלאה על הסרוואים לנחיתה בטוחה



    ה-ESC במבט צד בצמוד לפתח אוורור



    הבטרייה נכנסה בדיוק על הממ' בפתח הגדול בצד המזל"ט



    מערכת טלמטריה עם נתוני GPS ונתוני מתח בזמן אמת של ה-LIPO הראשי



    זו הבעיה שלי עם ה-PULL PULL, המותחן לא רוצה להתברג לי בתוך המזלג שלו,
    הוא מסתובב בתוך הגוף על ריק ולא מבצע מתיחה... נראה שההברגה (פלסטיק איך לא) דפוקה למדי
    יש למשהוא המלצות על תחליף לרכישה בארץ ?



    המשך ההרכבה מחר... או מחרתיים... כשיהיה זמן
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_9700.jpg‏ 
Views:	548 
Size:	195.0 קילובייט 
ID:	49747   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9703.jpg‏ 
Views:	531 
Size:	222.4 קילובייט 
ID:	49748   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9705.jpg‏ 
Views:	516 
Size:	232.0 קילובייט 
ID:	49749   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9706.jpg‏ 
Views:	504 
Size:	259.1 קילובייט 
ID:	49750   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9707.jpg‏ 
Views:	548 
Size:	251.4 קילובייט 
ID:	49751  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_9708.jpg‏ 
Views:	527 
Size:	264.8 קילובייט 
ID:	49752   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9709.jpg‏ 
Views:	539 
Size:	209.1 קילובייט 
ID:	49753   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9710.jpg‏ 
Views:	499 
Size:	242.2 קילובייט 
ID:	49754   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9711.jpg‏ 
Views:	551 
Size:	204.3 קילובייט 
ID:	49755   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9714.jpg‏ 
Views:	519 
Size:	236.7 קילובייט 
ID:	49756  

    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    שים פושרוד פלדה רגיל מלמעלה, זה יספיק.
    יש אפשרות להחליף את ההדבקה בדבק חם שלהסרוואים בגוף עם 2 ברגים לכל סרוו ?
    תמשיך לעדכן !
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    שים פושרוד פלדה רגיל מלמעלה, זה יספיק.
    יש אפשרות להחליף את ההדבקה בדבק חם שלהסרוואים בגוף עם 2 ברגים לכל סרוו ?
    תמשיך לעדכן !
    פושרוד מבחינתי זה הכי הכי, פשוט לא מצאתי בארסנל של החברה חתיכת כבל מספיק קשיח ודק
    על מנת לחבר אותו.

    אני לא מתלהב בכלל מה-PULL PULL.

    לסרוואים יש 2 ברגים לכל אחד, הם התברגו ביותר מדי קלות בחורים שקדחתי
    ולכן הוספתי דבק כאקסרה אבטחה.

    הטלמטריה כבר מורכבת ומגיבה יפה מאוד,
    יש FEATURE נחמד ב-GPS אשר מאפשר לקבוע גובה אבסולוטי או יחסי
    ככה שבוחרים גובה יחסי המערכת מאפסת את מד הגובה ברגע שיש נעילת GPS ביחס לגובה הקרקע בו אני עומד.

    אני כרגע שובר את הראש על אספקת מתחים של 5V
    ל-RX, לטלמטריה, למשדר וידאו ול-ARDUPILOT.

    יש לי BEC שקבלתי במשלוח האחרון, מתחיל להיות צפוף...
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    המשך בנייה...

    למרבה הפלא (לא שמתי לב בהתחלה) הגה הכיוון פוגע באחד מכבלי ה-PULL PULL בזמן תנועה לימין
    נאלצתי לפרק ולהעביר גם את הגבה הגובה ל-PUSHROD (עכשיו 2 ההגהים תחת PUSHROD).

    ההגהים עובדים יפה מאוד, טווח גדול במיוחד (הרבה יותר גדול מההמלצה אשר בהוראות ההרכבה).





    לאחר סיום ההגהים סופית, עברתי לבדיקת המנוע ביחד עם הפרופ' המורכב
    מכיוון שה-ESC שהרכבתי אתמול לא כולל BEC, בסופו של דבר ויתרתי עליו והיום הוא פורק
    במקומו הרכבתי TURNIGY 70AMP עם UBEC מובנה.





    את המדבקה חתכתי עם סכין יפני על מנת לגלות את גוף הקירור אשר מתחת,
    אני לא מבין מדוע גוף הקירור כוסה עם פלסטיק שאוגר חום.

    בבדיקה ה-ESC הנוכחי עם המנוע הגעתי לצריכה של 32 אמפר בלבד
    והמנוע הגיע להספק של 440 וואט.

    לא רע בכלל, אפילו נחמד מאוד... במיוחד בבית כאשר הרוח שהוא מייצר מנקה את הרצפה יופי

    (הצילום הוא לפני תחילת הבדיקה, לא יכולתי להחזיק את המצלמה בזמן הפעלת המנוע - SAFETY FIRST)





    בצעתי הדבקת חיזוקים לכנפיים עם אפוקסי (הכנף מחולקת ל-3 חלקים) וכרגע וויתרתי על ערכת השדרוג שאמורה להגיע בהמשך
    המאפשרת לי לפרק את הכנפיים (בדגם הבא - MARK II אני ארכיב את ערכת השדרוג)







    בניתי HARNESS אשר תספק מתח למשדר הוידאו והמצלמה
    שניהם עובדים על 12VDC, בשביל זה צרפתי סוללת LIPO נוספת קטנה הרבה יותר אשר תשב עם VELCRO על הסוללה הראשית בגוף המטוס.





    GPS ומרכזיית טלמטריה הודבקו עם דו"צ על גוף המטוס







    וזהו... הכל מורכב ומודבק, נשאר לי להוסיף היום מאוחר יותר את ה-ARDUPILOT בתחתית המטוס בדיוק מתחת לכנפיים
    כרגע הוידאו והמצלמה לא מורכבים, אותם אוספים לאחר טיסת מבחן ראשונה, הסוף נראה כבר ממש קרוב ולדעתי בשבת הקרובה אעלה אותו לאוויר לראשונה.





    אני ממתין למשלוח מ-EBAY למחברי SMA על מנת להתחיל לבנות את ה-GROUND STATION.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_9715.jpg‏ 
Views:	499 
Size:	224.7 קילובייט 
ID:	49780   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9717.jpg‏ 
Views:	588 
Size:	221.6 קילובייט 
ID:	49781   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9718.jpg‏ 
Views:	467 
Size:	201.8 קילובייט 
ID:	49782   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9719.jpg‏ 
Views:	505 
Size:	175.2 קילובייט 
ID:	49783   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9720.jpg‏ 
Views:	499 
Size:	239.8 קילובייט 
ID:	49784  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_9725.jpg‏ 
Views:	490 
Size:	248.6 קילובייט 
ID:	49785   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9727.jpg‏ 
Views:	498 
Size:	198.1 קילובייט 
ID:	49786   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9724.jpg‏ 
Views:	522 
Size:	227.5 קילובייט 
ID:	49787  
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    איך הזמן רץ כשנהנים
    לא שמתי לב בכלל שכבר 1:30 בלילה

    זהו, הכל מורכב פרט למצלמה והמשדר



    את הבום הרכבתי עם בורג אחרי שקדחתי חור,
    במקום להדביק עם איפוקסי ככה שגם בעתיד אוכל להפרק אם אצטרך לבצע שינויים



    את ה-ARDUPILOT הרכבתי ב-HATCH התחתון, לא חושב שאפשר לראות אבל הוספתי ספייסרים מגומי רך בין הגוף לארדואינו לשיכוך זעזועים
    (עוד קצת בשביל לתת לג'ירוסקופים מרווח נשימה).

    כרגע סגרתי אותו עם מסקינג טייפ על מנת שאוכל לבצע עוד כמה כיולים וכיוונים (לדוגמא הג'ירוסקופים היו הפוכים בהתחלה)





    עכשיו רק נשאר לבצע מחר טיסת מבחן, לעשות אולי קצת קיזוזים ולהוסיף מצלמה משדר.
    יש לי CG בעייתי עם נטייה לזנב, צריך לחשוב על משקולת קדמית נוספת (2 ליפו לא מספיקות מסתבר )


    בהצלחה לי מחר
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_9730.jpg‏ 
Views:	419 
Size:	187.6 קילובייט 
ID:	49799   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9728.jpg‏ 
Views:	451 
Size:	235.1 קילובייט 
ID:	49798   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9729.jpg‏ 
Views:	477 
Size:	243.9 קילובייט 
ID:	49797   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9731.jpg‏ 
Views:	458 
Size:	250.8 קילובייט 
ID:	49796  
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    הודעות
    515
    תודה!
    17
    הודה 11 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ציטוט נכתב במקור על ידי Geostant צפיה בהודעה
    איך הזמן רץ כשנהנים
    לא שמתי לב בכלל שכבר 1:30 בלילה

    זהו, הכל מורכב פרט למצלמה והמשדר



    את הבום הרכבתי עם בורג אחרי שקדחתי חור,
    במקום להדביק עם איפוקסי ככה שגם בעתיד אוכל להפרק אם אצטרך לבצע שינויים



    את ה-ARDUPILOT הרכבתי ב-HATCH התחתון, לא חושב שאפשר לראות אבל הוספתי ספייסרים מגומי רך בין הגוף לארדואינו לשיכוך זעזועים
    (עוד קצת בשביל לתת לג'ירוסקופים מרווח נשימה).

    כרגע סגרתי אותו עם מסקינג טייפ על מנת שאוכל לבצע עוד כמה כיולים וכיוונים (לדוגמא הג'ירוסקופים היו הפוכים בהתחלה)





    עכשיו רק נשאר לבצע מחר טיסת מבחן, לעשות אולי קצת קיזוזים ולהוסיף מצלמה משדר.
    יש לי CG בעייתי עם נטייה לזנב, צריך לחשוב על משקולת קדמית נוספת (2 ליפו לא מספיקות מסתבר )


    בהצלחה לי מחר
    נראה יופי
    "don't forget to write the manual"

    פתגם סיני עתיק....

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    יפה מאוד שאתה מעדכן תוך כדי בנייה.
    יש לך CANON 7D ? כל הכבוד.
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    יפה מאוד שאתה מעדכן תוך כדי בנייה.
    יש לך CANON 7D ? כל הכבוד.
    הייתי מת להעלות את ה-7D עם האיכות שלה לאוויר
    אבל צריך כלי גדול למדי בשביל המשקל (עדשות 2.8)...
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    VIDEO ON DEMAND

    עוד לא עליתי לאוויר, קצת חם בחוץ, אז בנתיים חוררתי את גוף המטוס... הדרמל עושה עבודה נפלאה, אני ממש מרוצה מהרכישה הזו.



    השתמשתי בסרוו גדול למדי, גם בגלל המומנט שהרוח תפעיל על המצלמה
    ובעיקר בגלל הרצון לנסות לאזן CG ולהמנע מלהשתמש במשקולת קדמית.

    זה עזר, האיזון הרבה יותר קרוב אבל עדיין לא מספיק
    כאשר דחפתי 3 סוללות ליפו לגוף המטוס הגעתי לאיזון מושלם... הבעיה שאין לי צורך ב-3 סוללות ליפו בפנים



    הרכבתי את הסרוו, קדחתי חורים לברגים, והאמת שהם תפסו מצוין את גוף הפיבר, אך בכל זאת הוספתי דבק חם לביטחון ושקט נפשי



    הרכבתי את הזרוע של המצלמה



    ובסוף גם את המצלמה (540TVL, DAY/NIGHT אשר רכשתי בארץ אתמול), איני יודע מה זווית הצפייה שלה
    אבל בתהחשב בכך שקווים ישרים נראים מעוגלים אני מעריך שהיא רחבה למדי.



    את ברגי המצלמה (TILT) הדבקתי גם בדבק חם על מנת למנוע פתיחתם בגלל ויברציות (לא רציתי לדחוף פנימה LOCK TIGHT)
    את הכבל שיוצא מהמצלמה גם הדבקתי עם דבק חם, נתתי שם נקודת דבק קטנה מאוד, רק בשביל שקט נפשי שהוא לא יצא משם בטעות.

    את משדר הוידאו אני מתלבט אם להניח כרגע בפנים בלי הדבקות רק בשביל לראות את איכות השידור
    אני ממתין למשלוח מ-EBAY לאנטנה כיוונית, כבל מאריך לאנטנה ו-PIGTAIL קצר בשביל לבצע קידוח בגוף המטוס ולחבר את האנטנה
    בצורה חיצונית.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_9733.jpg‏ 
Views:	421 
Size:	204.7 קילובייט 
ID:	49815   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9734.jpg‏ 
Views:	448 
Size:	205.8 קילובייט 
ID:	49816   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9735.jpg‏ 
Views:	469 
Size:	228.1 קילובייט 
ID:	49817   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9736.jpg‏ 
Views:	422 
Size:	216.8 קילובייט 
ID:	49818   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9737.jpg‏ 
Views:	422 
Size:	226.1 קילובייט 
ID:	49819  

    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    יפה מאוד
    לאיזון מרכז הכובד אפשר לשים סוללות גדולות יותר.
    יש לך "פטיש" לדבק חם ?
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    לא אהבתי את חיבור הBOOM עם בורג בודד על הפיבר

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    אוקי, אז חזרנו מטיסן מבחן
    לא עבר חלק אבל גם לא היה נזק רציני

    ההגהים היו רגישים מאוד וטווח התנועה שלהם גדול מאוד
    מה שגרם לכמעט התרסקות בעת ההמראה ולאחר מכן להיגוי יתר ושליטה קשה.

    בשלב זה החלטתי לתת ל-ARDUPILOT ניסיון ונכנסתי למצב STABILIZER
    הכלי התאזן ונרגע מאוד והשליטה השתפרה מאוד כל עוד אני נוגע בהגהים בשיא העדינות.

    הנחיתה לא הייתה קלה אך גם לא נוראית, השארתי את המייצב בפעולה הורדתי מנוע למינימום ועם הגה הגובה ירדתי במהירות איטית למדי
    מול הרוח.

    תמונות עוד כמה דקות יצטרפו...


    מסקנות :
    להוסיף גלגלים (מאוד חשוב לכלי העדין הזה)
    להוריד את רגישות ההגהים בצורה מכאנית (פחות אוהב) או דרך השלט (מהירות סרוואים וטווח תנועה)
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ציטוט נכתב במקור על ידי igalr צפיה בהודעה
    לא אהבתי את חיבור הBOOM עם בורג בודד על הפיבר
    עדיף מלהדביק אותו קבוע במקום
    אם היה מקום הייתי מעדיף 2 ברגים
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    AFTER MATCH

    הינה כמה תמונות, תהנו...
    אני למדתי את שלי, מקווה שגם אתם למדתם משהו.

    ממתין לסט גלגלים שהזמנתי הרגע ב-EBAY















    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_9739.jpg‏ 
Views:	429 
Size:	296.3 קילובייט 
ID:	49850   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9742.jpg‏ 
Views:	399 
Size:	242.4 קילובייט 
ID:	49851   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9744.jpg‏ 
Views:	392 
Size:	272.7 קילובייט 
ID:	49852   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9745.jpg‏ 
Views:	444 
Size:	218.2 קילובייט 
ID:	49853   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9746.jpg‏ 
Views:	404 
Size:	247.0 קילובייט 
ID:	49854  

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_9747.jpg‏ 
Views:	407 
Size:	263.8 קילובייט 
ID:	49855   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9769.jpg‏ 
Views:	425 
Size:	262.2 קילובייט 
ID:	49856   Click image for larger version. 

Name:	IMG_9770.jpg‏ 
Views:	377 
Size:	234.2 קילובייט 
ID:	49857  
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ציטוט נכתב במקור על ידי Geostant צפיה בהודעה

    מסקנות :
    להוסיף גלגלים (מאוד חשוב לכלי העדין הזה)
    להוריד את רגישות ההגהים בצורה מכאנית (פחות אוהב) או דרך השלט (מהירות סרוואים וטווח תנועה)
    המסקנות שלך לא בדיוק נכונות.
    1) להוריד רגישות - לעולם עדיף בצורה מכנית ולא דרך השלט. לא רק שינוי רגישות, אלה כל כוונון, עדיף להגיע לאופטימיזציה בצורה מכנית ורק אז, אם חייבים, להמשיך בצורה אלקטרונית.
    2) לפני כל טיסת מבחן חשוב לכוון מצב רגיש פחות של ההגהים ב-Dualrate. בדיוק עבור זה נוצרה האפשרות הזו !! אם אתה לא יודע כיצד יתנהג הטיסן בטיסה הראשונה - מצב נוסף של רגישות מופחתת, בהזזת כפתור, הוא מה שנחוץ.
    3) לפי זוית הגלישה בתמונות הנחיתה זו היתה יותר התרסקות מבוקרת מאשר נחיתה - אם תדביק מתחת לחרטום מגלש (מדיקט או ספוג קשיח ואלומיניום), בתוספת נחיתה יותר עדינה, הוא יוכל לפתור לך את הבעיה גם בלי גלגלים.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	מגלש ספוג קשיח ופס אלומיניום.JPG‏ 
Views:	108 
Size:	76.4 קילובייט 
ID:	49859   Click image for larger version. 

Name:	מגלש  דיקט.JPG‏ 
Views:	130 
Size:	60.7 קילובייט 
ID:	49858  
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 22-07-2011 בשעה 17:16:09.

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ציטוט נכתב במקור על ידי umbo צפיה בהודעה
    המסקנות שלך לא בדיוק נכונות.
    1) להוריד רגישות - לעולם עדיף בצורה מכנית ולא דרך השלט. לא רק שינוי רגישות, אלה כל כוונון, עדיף להגיע לאופטימיזציה בצורה מכנית ורק אז, אם חייבים, להמשיך בצורה אלקטרונית.
    2) לפני כל טיסת מבחן חשוב לכוון מצב רגיש פחות של ההגהים ב-Dualrate. בדיוק עבור זה נוצרה האפשרות הזו !! אם אתה לא יודע כיצד יתנהג הטיסן בטיסה הראשונה - מצב נוסף של רגישות מופחתת, בהזזת כפתור, הוא מה שנחוץ.
    3) לפי זוית הגלישה בתמונות הנחיתה זו היתה יותר התרסקות מבוקרת מאשר נחיתה - אם תדביק מתחת לחרטום מגלש מדיקט, בתוספת נחיתה יותר עדינה, הוא יוכל לפתור לך את הבעיה גם בלי גלגלים.
    לוקח לתשומת ליבי
    אני לומד כל יום דברים חדשים
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    מיקום
    חולון
    הודעות
    1,656
    תודה!
    3
    הודה 46 פעמים ב 36 הודעות
    כניסות לבלוג
    12
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    ממש נהניתי מהתמונות,איכותיות והכלי נראה מדהים.

    לא צריך להתרגש מ"העדינות" של הסרט ציפוי בכנפיים, ככה זה בכנף בלזה, יש פרופיל ואת השאר מצפה הסרט... ההגאים אמורים להיות מלאים... בנחיתה רגילה האזורים לא אמורים להיפגע ובתאונות, ריסוקים גם אם היה עשוי מEPO, פיבר או שאר ירקות הכלי היה ניזוק באותה רמה שדורשת תיקון מאסיבי.

    מה שכן בתור אחד שגם אוהב דבק חם חשוב שתפנים שזה לא דבק חזק, במיוחד בימים חמים כאלה.

    בחום הדבק נוטה להתרכך, דבר חשוב נוסף הוא שברגע שאתה משתמש בו על משטחים חלקים הוא נוטה להשתחרר באופן קל יחסית כשמושכים אותו או שהוא מקבל מכה.

    חשוב להבין מה זה הכנה מוקדמת שאתה מעוניין להדביק 2 אלמנטים אחד לשני, בפועל השתמשת בדבק חלש בכדי להצמיד סרוו לצבע מסביב לפיבר/בום קרבון.

    לכל דבק, חזק או חלש יש בעייה עם משטחים חלקים, והכנה מוקדמת מינמאלית היא שיוף וחריצה באזורים שאתה מעוניין להדביק, כמובן שאין טעם לעשות את זה עם דבק חם...

    לדבק חם יש ריאקציה טובה למשטחי פלסטיק ובמיוחד לקלקרים למינהם, אבל שאתה מדביק למשטח חלק או מצופה לכה הדבק נוטה להשתחרר מהר בהפעלת כוח.

    בקיצור לאחר שבלבלתי לא קצת, עשית כבר את מה שעשית, הדבק החם ישמש אותך יותר טוב כתותב או מבנה או למילוי רווחים על מנת לייצב סרוואים רופפים, להבא תשתמש באפוקסי כל שהוא אפילו עם רצועות דקות של פיבר או בד (אם אין לך פיבר) כבסיס...

    כרגע כל מה שנשאר לך לעשות הוא לבדוק לפני כל טיסה שכל חלק שמודבק עם דבק חם לא השתחרר, או שתעשה את זה מחדש, אם תנסה לשלוף סרוו בכוח תראה שיצא לך בקלות עם כל הדבק החם בחתיכה אחת.

    טיפ שני, קדיחת חורים ויצירת חריצים/ חלונות בקרבון, מחלישים אותו דרסטית ומן הסתם ברגים לא נתפסים בהם טוב כמו ששמת לב במיוחד בקרבונים חלולים, שם לדוגמא כדאי למלא את הקרבון בצד המחורר בדבק חם או חומר אחר, לקדוח בקצה של קרבון זה דבר אחד אבל באמצע שלו זה דבר אחר לגמרי... שלא מומלץ

    בכדי שתבין אותי מהר, אם תיקח קרבון עגול 5 מ"מ ותנסה למעוך אותו ביד בקצה תראה שהקרבון קורס תוך רגע, בגלל זה בכלים למשל שיש קרבונים ממרכזים שמחברים בין כנפיים דואגים למלא אותם בחומר שימנע מהם להישבר בקצוות.

    מה שעשית בזנב למשל, אתה יכול לשדרג על ידי , פירוק מילוי האזור בדבק חם כשהבורג בתוכו ואז האזור יתחזק.

    ולהוסיף על מה שUMBO כתב "עדיף בצורה מכאנית", בסרוו תמיד עדיף שיהיה לך את כל הטווח של התנועה ככה למשל הרזולוציה בסטיקים/סרוואים תהיה הכי טובה, עדיף שתוריד את החיבור להורן בדרגה אחת או 2 לכיוון הסרוו או שתעלה לחריר יותר גבוה על משטחי ההיגוי(גבוה כלומר רחוק יותר ממשטח ההיגוי.

    בכדי להרחיב ושתבין מה דואלרייט עושה - נניח שכרגע ההורן בסרוו זז לך מ 30+ ל 30- מעלות, ברגע שאתה מגדיר/מפעיל דואל רייט טווח התנועה יורד למשל ל 15+ ל 15- מעלות, בפועל אתה מרגיש שהכלי יותר רך ונעים לשליטה וזה נכון אבל יש לך פחות רזולציה בתלות באיכות הסרוו, אם יש לסרוו למשל 32 שנתות ושמת דואל רייט 50% כיסחת 16 שנתות ברזולוציה שלו ולכן למרות שההיגיון מטעה ואומר לשים את הפושרוד תמיד בקצה הכי רחוק של ההורן בסרוו שיהיה לך מקסימום טווח תנועה ושמשטחי ההיגוי ינועו למקסימום עדיף להוריד את הפושרוד חור אחד או 2 מאשר להגדיר DR קיצוני, בכדי להנות מ2 העולמות יש לכוון/לחבר להורן בחור הנכון ולהגדיר גם DR נכון ואז בימים שיש רוח חזקה למשל אתה מקפיץ מפסק ויש לך יותר שליטה.

    כאן תמו שידורנו, הלכתי לראות סרט...
    נערך לאחרונה על ידי alexk; 23-07-2011 בשעה 13:36:18.

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    אלכס תודה על התגובה הארוכה מהמפורטת
    מלאתי דבק חם בתוך הבום כקונטרה לסרוואים

    כרגע אחרי טיסת המבחן אני ממתין לגלגלים
    אני ממש לא רוצה לעלות יותר לאוויר בלי גלגלים כי הנחיתות על הגחון ממש לא סימפטיות.

    הכלי בכללי לא אמור לבצע אקרובטיקה, ההגהים מאוד גדולים ולכן נותנים שינויים קיצוניים
    אני באופן כללי רוצה לתכנן אותו לתנועות כמה שיותר עדינות ואיטיות בגלל המטרה שלשמה בניתי אותו - צילום אווירי עם שידור לאחור.

    אני לא יכול להעביר את ה-PUSHROD לחור הבא בגלל גודל ה-PUSHROD והחור שכבר קדחתי בחור העליון.

    שוב תודה על התגובה המפורטת, שמח מאוד לקרוא אותן
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    322
    תודה!
    2
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Raven RQ-11

    שאלה נוספת ששכחתי...
    הסרוו של המצלמה כשהוא כבוי ניתן לתזוזה עם היד בטווח של יותר מ-180 מעלות
    מה שמאפשר למצלמה לראות 90 מעלות לכל צד של החרטום ללא בעיה

    משום מה עם השלט אני לא מגיע לטווח הזה, הוא מצטמצם לכ-90-100 מעלות בלבד
    בדקתי שלא מוגדר על הערוץ הזה LIMITS מכל סוג ואף העליתי את ה-LIMIT שיתן טווח תנועה גדול יותר (הוא גדל בכמה מעלות לכל כיוון בלבד)

    יש סיבה שסרוו באופן ידני זז הרבה ועם השלט פחות ?


    תודה
    סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. אשדוד והסביבה למכירה CENTURY RAVEN 50
    על ידי Piter^Pen בפורום מסוקי דלק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-10-2010, 23:27:50
  2. מסוק raven 50
    על ידי gemi3 בפורום מסוקי דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-12-2008, 08:56:09
  3. Zero Gravity MINI RAVEN
    על ידי koby007 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 27-09-2008, 12:59:22

תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •