שלום לכולם
היום הגיע אלי מנוע ASP 52 מHK .
אני מסובב את הציר של המונע ובנקודה מתה הציר נתק וצריך לסובב אותו יותר חזק בשביל לעבור את הנקוד.
הערה : המנוע ללא פלג ואגזוז
1. האם זה נורמאלי ?
2. אם לא , מה לעשות ?
3. במידה וכן , איך עושים הרצה ?
תודה
שלום לכולם
היום הגיע אלי מנוע ASP 52 מHK .
אני מסובב את הציר של המונע ובנקודה מתה הציר נתק וצריך לסובב אותו יותר חזק בשביל לעבור את הנקוד.
הערה : המנוע ללא פלג ואגזוז
1. האם זה נורמאלי ?
2. אם לא , מה לעשות ?
3. במידה וכן , איך עושים הרצה ?
תודה
הערוץ שלי : https://www.youtube.com/user/omribensamon?feature=mhee
מצנח רחיפה בניה עצמית : http://www.youtube.com/watch?v=Lx1e2wYHm-g
סופר צ'פמנק : https://www.youtube.com/watch?v=_nTv6MIzuCM
רד דגו : https://www.youtube.com/watch?v=MbFWfgdSKfA&list=UU3o-m-p-NtSpNm5nuFgOBww&index=10
עמרי,
קרא את זה:
תמצית הוראות הרצה בעברית למנועי צילינדר קוני (ABC, ABN, ABL, AAC, פלזמה-קרמי).
-------------------------
תערובת דלק להרצה:
הוסף שמן קיק לדלק שברשותך עד לשיעור כולל של 25%; ז"א, אם הדלק שברשותך מכיל 18% שמן, הוסף עוד 7% שמן-קיק.
מדחף להרצה:
השתמש במדחף עם אותו ערך פסיעה (פיטץ') בו תשתמש בטיסה, אך במידה אחת קטנה יותר בקוטר, בכדי להפחית את העומס. בכל מקרה, אין סכנה שהסל"ד יגיעו לערכים המסכנים את שלמות המנוע.
ההרצה תתבצע עם קרבורטור פתוח למקסימום (Full throttle). כלום לא יושג בהרצה, אם המנוע יפעל בסיבובי-סרק, או במצערת חלקית. פתח את המצערת בהדרגה עד הסוף, מיד לאחר ההתנעה.
בהתחלה, הרץ את המנוע כ-15 עד 20 דקות, בכמה מחזורים, במוֹד שתי-פעימות עשיר. הסל"ד יהיו בערך 500 מתחת לשיא וכלום לא יקרה למנוע חדש מסוג זה, אם תבדוק ותחפש היכן השיא. המנוע עשוי לגמגם קלות במשך ריצה זו והסל"ד שלו באותו מצב מחט יעלו מעט; החל מהדקה הראשונה ועד סיום ההרצה הראשונית.
לאחר שלב ראשוני זה, יש לסגור את המחט (עד קרוב לשיא הסל"ד) לזמנים קצרים; כ-10 שניות לערך כל פעם; ולפתוח אותה שוב למוֹד שתי-פעימות עשיר, בכדי לאפשר למנוע להתקרר, למשך 20 שניות לערך.
לאחר כ-5 דקות של ביצוע מחזורים כאלה, נסה להגיע בזהירות למקסימום סל"ד.
אם המנוע מצליח להחזיק סל"ד מרבי ללא צניחה\ירידה במשך 60 שניות, סיימת את ההרצה.
אם הסל"ד צונח, פתח את המחט מיד (!) בכדי לִמְנוֹע נזק, חזור על השלב הקודם במשך עוד 5 דקות ונסה שוב.
חזור על התהליך עד שהמנוע מצליח להחזיק 60 שניות בסל"ד מקסימאלי ללא צניחה; ובכך תסיים.
אסור בזמן ההרצה לאפשר למנוע לפעול לאורך-זמן במוֹד ארבע-פעימות (עשיר מדי, קר מדי), אך אין שום בעיה לעשות זאת מיד לאחר סיום ההרצה.
בהצלחה.
-------------------------
אם אתה רוצה להתעמק בנימוקים המדויקים לכך, שאת ההרצה למנוע כזה יש לעשות כך; הם מוסברים בשרשור אמריקאי זה.
דר תודה .
הדפסתי
הערוץ שלי : https://www.youtube.com/user/omribensamon?feature=mhee
מצנח רחיפה בניה עצמית : http://www.youtube.com/watch?v=Lx1e2wYHm-g
סופר צ'פמנק : https://www.youtube.com/watch?v=_nTv6MIzuCM
רד דגו : https://www.youtube.com/watch?v=MbFWfgdSKfA&list=UU3o-m-p-NtSpNm5nuFgOBww&index=10
האם פלג של Thunder Tiger Pro 46 יתאים למנוע זה ?
במידה ולא איזה כן?
תודה
הערוץ שלי : https://www.youtube.com/user/omribensamon?feature=mhee
מצנח רחיפה בניה עצמית : http://www.youtube.com/watch?v=Lx1e2wYHm-g
סופר צ'פמנק : https://www.youtube.com/watch?v=_nTv6MIzuCM
רד דגו : https://www.youtube.com/watch?v=MbFWfgdSKfA&list=UU3o-m-p-NtSpNm5nuFgOBww&index=10
עמרי,
כל מצת להט מאורך מלא (long reach) ובדרגת חום בינונית, יתאים למנוע.
אם תרצה OS אז ה-LC4 הוא המתאים.
ה-OS #8 מתאים פחות כי עקב קוצרו, (medium-reach) הוא נשאר שקוע קמעה בתא-השריפה.
איני יודע איזה מצת מגיע ב-TT Pro; אם זה R3, או R4, או אם הוא ארוך, או בינוני.
אומרי 3 מיכלים מלאים עם מצערת פתוחה עד הסוף וסיכה פתוחה שיעבוד על סרק נמוך ועשיר ובזה ניגמר הסיפור .לאחר ההרצה מטיסים עם טיסה רגילה עם סיכה מעט פתוכה בשביל לא לחמם מידיי את המנוע.
חיים גיל תעשה תרגיל
הערוץ שלי : https://www.youtube.com/user/omribensamon?feature=mhee
מצנח רחיפה בניה עצמית : http://www.youtube.com/watch?v=Lx1e2wYHm-g
סופר צ'פמנק : https://www.youtube.com/watch?v=_nTv6MIzuCM
רד דגו : https://www.youtube.com/watch?v=MbFWfgdSKfA&list=UU3o-m-p-NtSpNm5nuFgOBww&index=10