שלום.
צריך שמישהו יסביר לי בצורה פשוטה איך בוחרים פרופ נכון.
תודה מראש.
שלום.
צריך שמישהו יסביר לי בצורה פשוטה איך בוחרים פרופ נכון.
תודה מראש.
הכי פשוט זה להסביר איזה מנוע ואיזה טיסן יש לך ולשאול מה מתאים.
לשאלה שלך אין תשובה פשוטה כי השאלה עצמה רחבה מדי.
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
הכי פשוט זה להסביר איזה מנוע ואיזה טיסן יש לך ולשאול מה מתאים.
לשאלה שלך אין תשובה פשוטה כי השאלה עצמה רחבה מדי.
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
הסבר פשוט וממצה: http://www.efly.co.il/forums/entry.p...E4%EE%F0%E5%F2
זה מתייחס לחשמלי אבל יש שם הסבר על מידות הפרופ ומשמעותן
e-tay (09-08-2011)
הנחיתי לאחרונה מספר פרויקטי חקר בפיזיקה בתחום המדחפים בבתי ספר תיכוניים
לכן יתכן ואוכל לפשט לך את הנושא.
למנוע יש הספק נתון.
ההספק הזה הולך לטובת סיבוב המדחף. סיבוב המדחף גורם
להפרשי לחצים עליו, הפרשי הלחצים כפול שטח הדיסקה הינו הדחף המתקבל.
הדחף תלוי גם במהירות הטיסה. הדחף המירבי מתקבל על הקרקע במהירות טיסה 0 והוא נקרא דחף סטטי.
תפקיד המדחף הינו לספוג כמה שיותר מהספק המנוע הזה ובכך לייצר דחף.
ההספק היוצא תלוי במדחף שבחרת. בחירת מדחף נכונה משמעה שההספק היוצא חלקי ההספק הנכנס, הינו בסביבות ה 80% והוא נקרא נצילות.
אם בחרת מדחף גדול מידי למנוע, המנוע יתאמץ מאוד לסובב אותו, צריכת הדלק תהיה גבוהה, והנצילות תהיה נמוכה.
אם בחרת מדחף קטן מידי, הוא יסתובב מהר מידי, ולא יהיה יעיל אווירודינמית (מה שנקרא עושה רוח וצלצולים)
את הפסיעה בוחרים לפי המהירות המקסימלית שאליה מגיע הטיסן (נקרא בשפה מקצועית PITCH SPEED).
שילוב של סל"ד המדחף ומהירות הטיסה יוצרים זווית התקפה אפקטיבית על הלהבים. כאשר היא גבוהה מידי, זה אומר שבחרת פיטש גדול מידי וההיפך.
את העומס השקול מחשבים כך, במקרה של מדחף 12X6
2*12+6=30
לכן, מדחף שקול לזה יהיה 11X8, כלומר ירדנו אינטש בקוטר, ועלינו 2 אינטש בפסיעה X
2*11+8=30
מדחף ה 11 יהיה מתאים למהירות גבוהה יותר, היות ויש לו פיטש גבוה יותר
מדחף ה 12 יהיה מתאים למהירות נמוכה יותר, היות ויש לו פיטש נמוך יותר
אתה יכול להשתמש בגרף הבא בשביל לבחור מדחף מתאים
http://www.google.co.il/imgres?q=top...w=1680&bih=875
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 09-08-2011 בשעה 20:37:20.
e-tay (09-08-2011)
אהלן ארז,
אחד אסקפייד עם מנוע 46 ואחד איגל 580 עם מנוע 55 OS AX.
כרגע אני מטיס את ה 46 עם 10X7 ואת ה 55 עם 11X7.
אני רוצה להבין את העיקרון,של מהירות וכוח.
ממה שהבנתי האיגל 580 יכול לעשות קצת 3D אבל צריך לשים לו פרופ אחר שנותן יותר כוח.
תודה. איתי.
דקל, לא נפלה טעות בנוסחה שרשמת?
רשמת "X+2*X "
אני מכיר את " X*2+X "
הבנתי את העיקרון.
תודה לכולם.
יום טוב.
תומר
TBS Discovery Naza
Multiplex Fun Cub
VMar RV-4
Axial SCX10 Jeep Rubicon
Baja 5B SS
Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF
Once upon a time: TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF
הוא התכוון שדניאל השתמש בנוסחא d+2P=X
לעומת זאת יש וד נוסחא שהולכת כך 2d+p=X
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
גבי א. תיקנתי, תודה![]()
שאלה, איך אני יודע מאיזו מידה להתחיל?
נגיד, מנוע 46AX הוא חזק יותר, מייצר יותר הספק מ 40LA לדוגמא. מן הסתם מנוע LA יזדקק לפרופ המתאים לו, איך אני יודע שדווקא המידה היא לדוגמא 11X6 ולא 12X8?
זו לא חוכמה לשאול פה על כל פרופ ומנוע, איך אני עצמי יכול לקבוע מה יתאים למנוע שלי?
אתה כנראה מתכוון ל 11X8 לעומת 12X6
במקרה זה, יתכן והדרך היחידה לדעת תהיה לבדוק על הטיסן
כיוון שזה כבר עניין של חחושה והעדפה אישית
עם 11X8 תגיע למהירות סופית גבוהה יותר, אבל עם 12X6 תהיה לך תחושת האצה טובה יותר במהירויות נמוכות
למשל, אם אתה אוהב לבצע תרגילי 3D כגון ריחופים וכו', 12X6 היה חד משמעי יותר מתאים לך מ 11X8