הגדרות ג׳יירו באורורה 9- זקוק להסבר על המונחים והמצבים השונים
צפיתי בסרטון של בוב פיינלס להגדרות הג׳יירו הבסיסיות באורורה 9 וקצת הלכתי לאיבוד מבחינת כמה מושגים. אודה אם מישהו שמכיר את המשדר יוכל להסביר לי:
1. הגדרת single או dual: אני מבין שזה עניין של לאיזה סגנון הגדרה המשתמש רגיל, כאשר בdual בוחרים אם הגיין שניתן הוא למצב normal או למצב t.lock, מ0 ומעלה, ואילו בsingle ה50% הינו אפס ותזוזה ממנו כלפי מעלה היא תוספת גיין למצב t.lock ואילו תנועה למטה מ50% היא תוספת גיין למצב נורמל. האם הבנתי נכון? הפונקציה דומה בין סינגל לדואל, רק אופן ההגדרה של ערך הגיין לנורמל או לt.lock הינו שונה אם בוחרים בסינגל או בדואל? כי בחוברת ההדרכה של האורורה כתוב שמצב dual מיועד לג׳יירואים שתומכים במספר מצבי גיין או משהו כזה... בג׳יירו שלי (אליין gp780) לא כתוב שום דבר לגבי תמיכה במספר מצבי גיין.. אני לא בטוח איזה מההסברים למשמעות הבחירה בסינגל או בדואל הוא הנכון, ומה בדיוק הבנתי לא נכון. *
2. מה המשמעות של מצבי הג׳יירו השונים - normal לעומת t.lock? ביג בוב מתייחס לT.lock לפעמים כאל tail lock ולפעמים כאל throtle lock. למיטב הבנתי אלו שני דברים שונים לא? ואם אכן T.lock הוא מצב שמירת זנב, מה זה מצב normal? האם זה מצב של טיסה ללא שמירת זנב של הג׳יירו? ואם כן, מדוע צריך להגדיר לו גיין בכלל? *
3. ראיתי שניתן להגדיר מספר רמות גיין שונות כתלות במצבי הטיסה השונים (נורמל/איידל) או על פי מפסק נפרד. אצלי ערוץ הג׳יירו בchannels משוייך למתג A- המתג הזה (דו מצבי) מכבה או מדליק את שמירת הזנב של הג׳יירו (נורה אדומה או ירוקה בג׳יירו). שייכתי אליו גם את הבחירה בין עוצמות הגיין השונות בין גיין 0 במצב ששמירת הזנב כבויה (נורה אדומה בג׳יירו) לבין 90 במצב ששמירת הזנב דולקת (נורה ירוקה בג׳יירו). כמובן שאני צריך כעת להתאים את הערכים מבחינת מצב סינגל או דואל בהתאם להסברים שלכם מה משמעות מצבים אלו, אבל באופן עקרוני אני מבין שהגדרת רמות הגיין השונות על פי הכפתור שמכבה או מדליק את שמירת הזנב של הג׳יירו, היא מיותרת לגמרי, נכון? גם ככה כששמירת הזנב של הג׳יירו כבויה, אין משמעות לאיזה ערך גיין מוגדר..?
4. ראיתי שבוב פיינלס ממליץ על הגדרות שונות לגיין בהתאם למהירות הראש במצבי הטיסה של נורמל לעומת איידל. אני לא מטיס באיידל כרגע (מתחיל ירוק, בשלב הריחופים בקושי) אבל השאלה היא עקרונית - האם כדאי להגדיר ככה רמות גיין שונות מותנות לפי מצבי הטיסה מראש, או רק אם בפועל אראה בעתיד שאכן יש צורך לכך?
יש לי רעידות בזנב עם גיין 90 בדואל- נורמל (לא t.lock) וניסיתי למצוא איך לטפל בכך, היה נראה לי שנקודת הפתיחה היא להבין מה בכלל אומרים המושגים והמצבים השונים. אם אכן אני מבין נכון את ההסברים של בוב, אזי שאני אמור להיות ב70-75 במצב סינגל, או ב30-35 בדואל- t.lock ובכל מקרה לא בדואל-נורמל..? יש לי הרבה בלגאן בראש סביב זה, אודה אם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר.*
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9