ערב טוב לכולם,
מעניין אותי להבין את תכונות הטיסה של כנפיים מעופפות בצורות שונות ואיך זה בא לידי ביטוי מבחינה אווירודינמית.
לדוגמה: יש כנפיים משוכות לאחור, יש כנפיים מתוחות לצדדים ויש כנפיים בצורת משולש או דלתה.
תודה לכל המלומדים![]()
ערב טוב לכולם,
מעניין אותי להבין את תכונות הטיסה של כנפיים מעופפות בצורות שונות ואיך זה בא לידי ביטוי מבחינה אווירודינמית.
לדוגמה: יש כנפיים משוכות לאחור, יש כנפיים מתוחות לצדדים ויש כנפיים בצורת משולש או דלתה.
תודה לכל המלומדים![]()
בברכה,
תומר עינבר
מישהו?
בברכה,
תומר עינבר
בוא נתחיל בזה שכולם דלתא ולא משנה גם אם הוא משולש קטן ,רחב,ארוך וכל שאר הצורות.אלא עם הכנפיים הקצרות מיועדים בדרך כלל לגילגולים מהירים ולמהירויות גבוהות .אלא הקצרים והארוכים מיועדים לאותה מטרה אך עם שטח כנף גדול יותר ומאפשר לבצע תרגילים יפים יותר כמו גישות לנחיתה עם אלפא גבוהה ולופים יפים יותר המתבטאים בזריקות תחת יפות לכיוון הטיסה ומעניקים יציבות גבוהה יותר הן בטיסות איטיות והן במהירות.הכנפיים הרחבות מיועדות בדרך כלל לדאייה ולטיסה רגועה וממושכת ונחיתות איטיות יותר .הם בדרך כלל יבצעו את אותם תרגילים רק לאט יותר ובדרך כלל התרגילים אתם לא סימטריים,בקיצור מיועד סתם לכיף או לאיזה הר או סתם לדייאה או טרמיקות ולכל השגעונות של טיסות לילה ו FPV.והם לפי דעתי גם יציבים יותר .בעיקרון כולם אותו הדבר,משעמם אחרי מס טיסות וחוסר התענינות אחרי מיצוי כל הפוטנציאל הקטן שיש להם אלא עם כן אתה מייעד אותו לאיזה מבצע.
חיים גיל תעשה תרגיל
תודה על השובה חיים גיל![]()
בברכה,
תומר עינבר
חומר קריאה טכני על כנפיים מעופפות
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/flywing1.htm
כלל שנכון לכל טיסן (כנף מעופפת או קונבנציונאלית) - ככל שהכנף ארוכה יותר ביחס לרוחבה היא יעילה יותר וביצועי הגלישה (ערך גלישה) משתפרים בזמן שקצב הגלגול המרבי קטן.
ספציפית לכנפיים מעופפות, כנף שמשוכה אחורה יכולה להפיק ביצועי גלישה מעט יותר טובים ובמהירות נמוכה יותר מכנף לא משוכה.
כנף משוכה מסוגלת לתת ביצועי יציבות טובים יותר מכנף לא משוכה (כתלות במרכז הכובד), במיוחד כשמדובר בכנף עם מנוע (דלק או חשמלי) מכיוון שדסקת הפרופלור גורמת לאובדן יציבות (ההסבר מסובך) ועל כן זנב ארוך (או משיכה משמעותית) עוזרת לשפר יציבות ולהקטין השפעות של מנוע.
כנף דלתא היא כנף (מאד) משוכה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמשיכת הכנף מחושבת על פי רבע מיתר של הכנף ועל כן כנף דלתא מאד משוכה אף על פי ששפת הזרימה ישרה.
במידה ולא מושכים את הכנף בכלל נדרש פרופיל עם עקימון חוזר (REFLEX) לצורך יציבות בסיסית.
בכנף משוכה לאחור ניתן להקטין את העקימון החוזר ולקבל פרופילים המיצרים מקדמי עילוי גדולים יותר אך נדרש פיתול לקראת קצה הכנף לצורך קבלת היציבות הנדרשת. לחישוב זוית הפיתול ראה את הקישור שפרסמתי קודם.
כנף מעופפת שמתוכננת היטב מסוגלת להגיע לביצועים טובים כמעט כמו טיסן קונבנציונאלי באותו הגודל.
כנף מעופפת דורשת מבנה קשיח לפיתול שכן כפיפה בכנף מעופפת גורמת לפיתול בעוד כנף ישרה ניתנת לתכנון כך שהכפיפה היא כפיפה נקייה.
אתרם נוספים לתוכניות וחומר מעניין על כנפיים מעופפות:
http://www.aerodesign.de/modelle/3S_NF.htm
http://www.aerodesign.de/nurflugel/nurflugel_m.htm
http://www.aerodesign.de/
http://www.ig-nurfluegel.ch/
http://fwcg.3dzone.dk/
שאלה טפשית כנראה... איך נוחתים עם כנף מעופפת? תופסים אותה חזרה ביד? אם נוחתים על הגחון על הרצפה, האם הפרופ לא יישבר אם בדיוק עמד בזווית ניצבת לקרקע בזמן הנחיתה?
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
אץ הסוויפט שלי אני תמיד מתדל לתפוס ביד, כמובן שזה לא תמיד מצליח אבל גם אם הוא נוחת על דשא או אדמה לא קורא כלום, והפרופ אף פעם לא נשבר לי מנחיתה.. טוב בשביל מה יש פרופ סייבר?![]()
the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter
-Winston Churchill-
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110