אני רוצה להטעין שתי סוללות, כל אחת 3 תאים עם אמפר שונה.
איזה חיבור עדיף מקבילי או טורי?
אני רוצה להטעין שתי סוללות, כל אחת 3 תאים עם אמפר שונה.
איזה חיבור עדיף מקבילי או טורי?
חסרים עוד פרטים על הסוללות, אבל בכל אופן, נשמע שעדיף שתטעין אותן בנפרד
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
כלל אצבע: אם אפשר עדיף שהמטען יאזן כל תא בנפרד יותר מהיר וכנראה יותר מדוייק (זה כבר תלוי במטען)
במקרה שלך 2 סוללות * 3 תאים אם המטען יכול לקבל 6 תאים זו תיהיה הדרך.
אני אישית טוען גם 4 סוללות 3 תאים ביחד במקביל (כביכול מחוברת למטען כסוללת 3 תאים בקיבולת פי 4) וזה עובד יופי...
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
אמת ויציב מתנצל על הטעות לא שמתי לב שמדובר בקיבולת שונה טעינה במקביל רק עבור סוללות באותה קיבולת אחרת מדובר במתכון דליק...
אני משתמש בזה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...onnector_.html
לטעינה במקביל ואני מאד מרוצה. אתה חייב רק להקפיד שבעת החיבור כל התאים יהיו בערך באותו המתח.
אין שום בעיה עם קיבולים שונים ואני טענתי איתו מאות פעמים עד עכשיו והסוללות עובדות מצויין.
כלל נוסף הוא לחבר קודם את החיבור הראשי ורק לאחר מכן את חיבור ה BALANCE.
בהצלחה.
יואב
אריה.ח (22-12-2011)
אם אתה מטעין שתי סוללות בו זמנית, הן חייבות להיות זהות לחלוטין
אפילו הגיל שלהן משנה
כל חוסר זהות בסוללות יכול לגרום לבעייות
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
לפני שאני עונה הסבר קצר:
חיבור טורי: המתח שונה והזרם שווה, (הזרם שנכנס לסוללה אחת שווה לזרם שנכנס לסוללה השנייה)
חיבור מקבילי: המתח שווה והזרם שונה, (כל סוללה מקבלת את הזרם הדרוש לה) סכום הזרמים שנכנסים לסוללות שווה לזרם שיוצא מהמטען.
מכאן טעינה של שני סוללות שוות במתח יהיה בחיבור מקבילי בלבד, כדי שכל סוללה תקבל את הזרם הדרוש לה.
דגש נוסף לגבי הקיבול: שני הסוללות חייבות להיות זהות בקיבול, כדי שמשך הטעינה של שתי הסוללות יהיה פחות או יותר זהה,
אם סוללה אחת הקיבול קטן מהשנייה סוללה זו תסיים ראשונה את הטעינה והשניה עדין תצרוך זרם ותטען, ולא נוכל לדעת שהיא סיימה עד שהאחרונה תסיים.
והמלצתי: אם קיים על המדף מכשיר הטוען מספר סוללות במקביל, לך על זה. (המכשיר יהיה בנוי לצריכה הגבוהה של הזרם)
Trex 450 PRO
גם לא נכון
מאד תלוי בסוג וטיב המטען - טעינה של 2 סוללות 3 תאים מתבצעת בטור ושקולה לטעינת סוללת 6 תאים.
בחיבור מקביל לא תוכל לאזן את התאים משום שכל תא יראה ממוצע מתחים של שני תאים במקביל ולא את המתח האמיתי של כל תא לכן זו דרך שגוייה לנסות בכלל להטעין כך, במיוחד כשמדובר בסוללת ליפו.
בחיבור טורי תקבל חיווי במטען של מתח כל תא מה שיאפשר לך לעקוב אחר הטעינה ולדעת איזו סוללה סיימה.
הבעיה כאשר הקיבולת לא זהה בין שתי הסוללות מתרחשת כאשר אחת מהן טעונה בעוד השניה נמצאת במצב פרוק יותר ואז הפרש המתחים בין התאים עלול להביא את המטען למצב שבו הוא יפסיק לטעון (כתוצאה מהגנה או מהגדרה פנימית) מה גם שהמעקב שלך אחר הקיבולת המוחזרת לסוללה למצב טעינה מלא יהיה לרוב שגוי.
במידה ומדובר במטען עם באלנסר לא איכותי אתה עלול לגרום גם לנזק מטעינת יתר ולכן צריך להיות מאד זהיר בשירשור סוללות לטעינה יחד.
אם אלו לא סוללות זהות, שכח מהקומבינות ותטעין בנפרד. יש מטענים Dual port שנותנים לך שתי יציאות נפרדות לחלוטין (או משהו בסגנון המטען X4 של הסיני, עם ארבע יציאות כאלו).
אני לא מת על טעינה מקבילית, אם כי אני עושה את זה כל הזמן (למעשה, אני עושה את זה ברגעים אלו ממש, 4 סוללות 6S בנפח 4000). אם יש מגע לא טוב של חוטי הבלנסר על אחת הסוללות או משהו כזה, יכול להיות בלאגן. אם יש לך שתי 3S זהות, אני מאמין שהפתרון הכי טוב יהיה להטעין אותן כ6S.
אבל שוב, הכי טוב שתטעין בנפרד.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
שתי סוללות במקביל, אותו מספר תאים, אותו מתח בתאים אך קיבול שונה.
גרף הטעינה זהה בגלל סוג הסוללה, זרם הטעינה הקובע את קצב הטעינה זהה ומכיוון שהקיבולת שונה אז לאחר זמן נתון שתי הסוללות יהיו בנקודה שונה על פני גרף הטעינה ובהכרח שבמתח תאים שונה, זו הסיבה שהטעינה צריכה להיות בחיבור טורי, עם סוללות זהות בסוג החומר, קיבולת וגם פרוקות פחות או יותר באותה קיבולת.
ההתיחסות שלך לטעינת שתי סוללות 3 תאים יחד צריכה להיות שקולה לטעינת סוללת 6 תאים במטען נתון, כל התייחסות אחרת היא שגוייה.
ציקי אתה טועה ומטעה.
מתח הטעינה זהה בכל זוג תאים המחוברים במקביל.
הזרם בכל תא בכל סוללה נקבע על פי ההתנגדות הפנימית בטעינה.
כל עוד הזרם בתא כלשהו לא עובר את המותר על פי הגדרות היצרן לטעינה אין כל בעיה עם הטעינה במקביל.
הקטע מדברייך "ובהכרח שבמתח תאים שונה" לא מסתדר עם חיבור במקביל, בו המתח שווה על כל קבוצת תאים המחוברים במקביל.
המתח יעלה בהדרגה עד ל 4.2 וולט בכל התאים בכל הסוללות והטעינה תסתיים ללא כל בעיה.
יואב
אין כאן "סכנה" פשוט הסוללות בעלות הקיבול הגדול יותר לא יטענו לקיבול המקסימאלי והטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה.
יוסי,
רמת הטעינה בכל תא קשורה ישירות למתח בו נמצא התא.
מכיוון שהתאים מחוברים במקביל תעצר הטעינה כשהמטען יגיע למתח המוגדר בו שהוא עבור כל התאים
ולכן כל התאים יטענו במלואם.
המשפט מדברייך:
"הטעינה שלהן תעצר ברגע שהמטען יזהה שהסוללה בעלת הקיבול הקטן הגיעה לסוף טעינה"
אינו נכון. המטען לא "יודע" שמחוברות אליו מספר סוללות.
יואב
צודק יואב, אני טועה ומטעה וכל מה שתגיד.
האמת ומבלי להעליב לא נראה לי שיש לך מושג בכלל על מה אתה מדבר ומה אתה עושה.
אבל אתה יודע מה? לך על זה, יהיה מעניין.
כמו תמיד וכמיטב המסורת שלך אתה שואל שאלות כאן בפורום בכל מיני נושאים, מסיק את המסקנות על סמך התובנה האישית שלך ובסוף משלם על זה ביוקר.
שיהיה בהצלחה גם הפעם
המלצה למי שכן אכפת מהציוד שלו: אל תעבדו כך!
זו בדיוק הסיבה שהמטען ייעצר ברגע שמתח הסוללות יגיע למתח המכסימאלי שמוגדר במטען ע"פ סוג הסוללה.
מכיוון שהסוללות בעלות הקיבול הקטן יגיעו למתח זה מוקדם יחסית, הטעינה תפסק - בשלב זה הסוללות בעלות הקיבול הגבוה עדיין לא נטענו סופית.
צריך להבין שבמטען חכם הטעינה אינה מבוססת מתח קבוע בדומה למטענים טיפשים -ע"מ להגיע לזרם הטעינה הרצוי המטען מעלה את מתח ההדקים באופן מלאכותי (לעיתים מעל למתח המכסימאלי שהסוללה בנויה אליו), הזרם יורד בהתאם לגרף הטעינה, הקשור ישירות למתח הסוללות הנמדד.
שם לב, בזמן "דחיפת הזרם", אין מדידה של מתח הסוללה - כל המטענים שאני ראיתי מבצעים הפסקת טעינה ריגעית או הורדת זרם ריגעית ע"מ לבדוק את מתח הסוללה - בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה.
נערך לאחרונה על ידי b1yossi; 24-12-2011 בשעה 08:26:31.
יוסי
יש כאן סכנה והיא תלויה בטיב הבאלנסר של המטען.
יש מטענים זולים שבהם הבאלנסר לא מדויק כמו אלגוריתם הטעינה שאינו "מכסה" את כל מצבי הטעינה וכאשר המטען מזהה הפרש גדול של מתחים בין תאים שונים הוא לא שומר מספיק טוב על התאים שהגיעו לטעינה מלאה שכן אותם יש להפסיק לטעון ולעיתים טוען אותם למתח הגבוה מ 4.2V מה שהופף להיות מסוכן.
כמו שהלטאה המעופפת כתב כאן, יש מטענים ייעודיים לטעינת מספר סוללות יחד, זו הדרך הנכונה והבטוחה לעבוד אך אם בוחרים בכל זאת לשרשר שתי סוללות 3 תאים בטור על אותו ערוץ במטען הן חייבות להיות באותו מתח, עם אותה קיבולת ופחות או יותר גם פרוקות באותה כמות קיבולת כאילו שעבדת עם סוללת 6 תאים לפני הטעינה - זה מה שהמטען מצפה לראות ורק עם זה הוא אמור להתמודד.
כל שאר החיבורים למינהם הן קומבינות שיכולות להיות מסוכנות.
תגיד מה אתה מדבר?
זה חיבור במקביל. אין כזה דבר שסוללה אחת הגיע למתח סיום טעינה לפני האחרת.
הן מגיעות למתח זה ביחד.
מה שכתבת:
"בנקודה זו מה שתיארתי לעיל יגרום להפסקת הטעינה"
זה טעות. המתח זהה בכל קבוצת תאים המחוברת במקביל. אם הטעינה מסתיימת זה רק כאשר
בשלו התנאים לכך בכל התאים.
יואב
יואב צודק. הסוללות ימשיכו לאזן את עצמן בכל הזמן שהן מחוברות במקביל.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
ברגע שחיברת סוללות במקביל, המטען כבר לא רואה כל סוללה בנפרד. הסוללות מתאזנות ברגע החיבור ומאותו רגע מתנהגות כמו סוללה אחת. זו הסיבה שבטעינה מקבילית אסור לחבר סוללות בהפרש גדול מדי אחת מהשניה, אחרת עוברת מכה רצינית של זרם ביניהן. אם תחבר שתי סוללות 3S בנפח 3000 ו1000 במקביל, זה יהיה בדיוק כמו חיבור סוללת 3S 4000.
עד כאן הכל בסדר; הבעיה מתחילה אם יש תא דפוק חשמלית או שהבלנסר לא מחובר כמו שצריך, או שאתה מנסה להטעין סוללה פרוקה עם סוללה ב50%, למשל. זה יכול ליצור בלאגן, ולכן מתי שאפשר עדיף להמנע מזה.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็