וואו!!
מעניין איך המנגנון הזה עובד ועד כמה הוא אמין...
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
פשוט מטורף! מישהו אמר Switch Blade?
תודה על השיתוף. יש לך עוד פרטים על המנגנון?
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
חוץ מהגרר המופחת, מרכז הכובד זז הרבה אחורה בזמן הטיפוס, וזה בטח עוזר לטיסות לשמור על כיוון הטיפוס.
מצד שני, רואים שהטיסן מסתובב כתגובה לטורק של המנוע, אבל זה כנראה לא פוגע משמעותית.
אבל מה מושך את הכנפיים קדימה?
והאם הטכניקה מאפשרת לבנות כנפיים קלות וחלשות יותר כדי לפצות על משקל המנגנון המכאני?
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
ואווו מטוררףף !!!
איזו מחלקה מדהימה , פשוט אין סוף להפתעות ממנה.!
לדעתי משקל במחלקה לא משחק תפקיד יותר מדי משמעותי, כל עוד אתה הטיסנים עומדים במשקל שהמנוע מצליח לגרור אותם למעלה .
ליאב לדעתי בשיטת ההטסה הזאת אתה לא יכול לבנות כנפיים חלשות יותר , תחשוב אילו מאמצים עומדים על הכנף כשהיא "נפתחת" .
אולי דווקא עם השיטה הזאת אתה צריך לבנות כנפיים חזקות יותר דווקא מהרגיל .
ג'ורג', השאיפה היא תמיד להיות קרוב למינימום - ככה אתה מרוויח טיפוס גבוה יותר ושהייה ארוכה יותר.
שים לב שהכנף נפתחת כמעט בשיא הגובה, במהירות לא גבוהה במיוחד.
אין סיבה שהכנף תהיה חזקה כמו כנף ד-2 שעליה יש המון מאמצים בזריקה.
חשוב רק שהכנף תהיה חזקה בחיבור למתקן ובשורש - כי היא בטח חוטפת מכה חזקה שם כשהיא נפתחת (שומעים את זה בסרטון).
למראית עין מהתמונה, אני חושב שמדובר בכנף קלקר מצופה בלזה.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
הקפצה לעוד חיה מוזרה שנדונה בפורום בעבר..
http://www.efly.co.il/forums/showthr...-%EE%E4-%E6%E4
קבלו עוד אחד, הפעם של V Sycho
http://www.facebook.com/photo.php?v=246514438755636
וציטוטים נבחרים מתוך ה FB
My "New Toy" with the wings formed along the fuselage and locked on the stabilizator
First bunt then deploy the wings
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
ליאב,
תמונה מעולה, שים לב לכמה דברים מעניינים:
1. יש שני מדחפים מסתובבים לכיוונים מנוגדים!!! כנראה להקטין את מומנט המנוע, מרשים ביותר לאור העובדה שמנוע כזה מסתובב מעל 30,000 סל"ד
2. כיבוי המנוע כולל סגירת כניסת האוויר לקרבוראטור, אני מכיר הזרקת דלק לקרבוראטור, לא יודע האם הוספת כיסוי לקרבוראטור זה סטנדרטי או לא.
3. ישנו רדיוס משמעותי לשפת הזרימה באיזור השורש לצורך סיבוב הכנף, בנוסף חריץ אימתני לצורך מחבר הכנף, ככל הנראה משאיר אזור גדול למדי שסובל מניתוקים בשלב הגלישה.
4. מהלך גדול למדי לחוט (גומיה?) שמושך את הכנף למקום, מציב אתגר מכאני לא פשוט
5. שימוש בבד SPREAD TOW מצביע בסבירות גבוהה שהכנף היא כנף קלקר מצופה, לא ברור לי האם היא כוללת מערבל סביב 30% או שזה תיקון קוסמטי עקב שקיעה של הקורה
6. תהליך האיזון היה קשה, ישנו תיקון של שבר בכנף שמאל
7. הגה הגובה בעל שפת התקפה אליפטית
8. גם הגוף בנוי מ-SPREAD TOW
יפה יפה!
אהבתי את הניתוח המעמיק
באמת לא שמתי לב שיש שני מדחפים. (וגם לרוב שאר הפרטים שמצאת)
אם אני רואה נכון, המנגנון שמקשר בין שני המדחפים נראה כמו מנגנון הדיפרנציאל ברכב.
אבל הבעיה היחידה היא העובדה שחייבים להשתמש בכנף עם דיהדרל במרכז הכנף בלבד, ולא שני דיהדרלים בקצוות כמו שנהוג לרוב בטיסנים חופשיים.
השאלה היא עד כמה זה פוגע בביצועי הגלישה וביכולת לתפוס תרמיקות? או שאולי זה לא פוגע בכלל?
השלב הבא - כנף בתצורת דיהדרלים כפולה כאשר הכנף מקופלת לאחור והדידהדרלים מתקפלים כדי להפחית את הגרר![]()
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
תמונה אחרת שגיל מצא:
לא תמיד זה מצליח - ניסיון הונגרי לכנף נפרשת במ-2.
לפי המצוטט ברשת, לא הצליח למטיס וכנראה שהכנף הייתה משוכה ב 45 מעלות לאחור ולא צמודה לגמרי
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
ועוד תצורה מעניינת - דיהדרלים מתקפלים וכנף משוכה לאחור ב-45 מעלות - ככל הנראה בדומה לתמונה הקודמת שגיל מצא:
ובמצב פתוח
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
1. אכן התמונה שאני מצאתי והתמונות שליאב העלה הן של אותו טיסנאי (לפי מספר פעיל על הכנף - 3550 HUN)...מעניין שגם מספר הזנב (77) הוא אותו אחד, האם זה טיסן שתוקן ? כי בסט התמונות של ליאב הכנף צהובה ובתמונה שלי, אדומה
2. בטיסן ההונגרי, בניגוד לרוסים, הדיהדרלים מתקפלים על המרכזים בנוסף לסיבוב המרכזים וגם הכנף משוכה ב 45 מעלות ולא צמודה לגמרי לגוף
3. מעניין לחשוב על מעבר כוחות הכפיפה בזמן פרישת הכנפיים, אין להן פלדות (ג'וינרים) קונבנציונליות כמו שאנחנו מכירים![]()
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube