נערך לאחרונה על ידי Yoav Lahav; 10-03-2012 בשעה 22:12:28.
יואב
מדובר על הKDS או על הPRO?
מתן.
שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.
אני עדיין חושב שאתה צריך להוריד סל״ד...
קורים אצלך דברים מוזרים, לא נראה לי סביר שתשבר תושבת מנוע.
גם לא אחרי 10000 טיסות. יש עייפות חומר ויש להזיק לחומר.
תנסה להוריד סל״ד, קצת.... ועדיין תקבל מסוק זריז ואימתני.
תרצה אותו מהיר ותזיזיתי יותר? שים לו FBL...
כך הכל באהבה, רק רוצים לעזור לך![]()
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....
מעולם לא נתקלתי בתושבת מנוע שבורה..יואב מה אתה עושה למסוקים שלך - קצת רחמים...
הוא כבר שבועיים FBL.
יואב
+1
יואב
תטיס בסל"ד התואם לגודל המסוק, להטיס בסל"ד גבוה יותר זה פשוט לא יעיל וסתם מאיץ את הבלאי.
תקפיד על תנועה חלקה של המנוע, שימון המיסבים מפעם לפעם ובדיקה ויזואלית שאין שחיקות כתוצאה מלחץ עודף שמופעל על ציר המנוע מכל סיבה שהיא.
אין סיבה שתגיע למצב כזה של שבירת תושבת, זו יכולה להיות עיפות חומר אבל לא סביר שזו תוצאה של בלאי טבעי.
אני מטיס את ה450 שלי עם 22000 סל"ד תנסה ותגיד לי מה קורה אחרי טיסה אחת.
Logo 700 extreme
Futaba-12FG
Futaba-6XH
אליין הוציא תושבת מנוע חדשה חזקה יותר, ממה שאפשר ליראות לך יש את זאת http://www.align.com.tw/shop/product...oducts_id=2775
זו החדשה
http://www.align.com.tw/shop/product...oducts_id=3992
נערך לאחרונה על ידי שם טוב; 11-03-2012 בשעה 16:54:40.
Yoav Lahav (11-03-2012)
בדקתי ואני לא הראשון שנשברה לו התושבת וכנראה שזו גם הסיבה בגללה הוציאו תושבת חזקה יותר.
דרך אגב ציקי, אין פה יותר מידי חוכמות.
זה קורה בכל מסוק אחרי מספיק זמן גם אם תטיס לפי כל הכללים והוראות היצרן
והכל לפי הספר - את חוקי הפיזיקה אי אפשר לעקוף. לכל חלק שנושא עומס או חשוף לשינוי טמפרטורה
יש אורך חיים סופי ויום אחד הסוף מגיע.
אם אתה מטיס כל סופ"ש 3-4 טיסות אז זה כנראה ייקח כמה שנים ואם אתה מטיס 7-8 טיסות כל יום
אז זה כנראה יגיע הרבה יותר מהר
תושבת המנוע עובדת בתנאי עומס וטמפרטורה משתנים ועם ההטסות מתפתחים מיקרו סדקים בחומר עד שהחומר
שעדיין לא נסדק לא עומד בעומס והחלק נשבר.
כמו שאומרים: C'est la vie
יואב
סליחה על הבורות אבל בתחום הזה אני לא מכיר בלאי טבעי של תושבת מנוע שמסתיים באופן שקרה לך ויש לא מעט מטיסים טובים שמחזיקים מסוקי 450.
אם יש בעיה ספציפית בתושבת הזו זה כבר סיפור אחר.
יואב יקירי, עם חוקי הפיזיקה אי אפשר להתווכח ואני מסכים אתך
לגמרי, גם אם ניקח את התיאוריה שלך ונפתח אותה אני לא חושב
שהסבירות שחלק כזה התבלה מהר כלכך אלא אם ״נעזור״ לו...
הסיבה ברורה ואתה צודק לגמריי אני רק חושב שקיימת סיבה לכך
שהחיים של החלק הזה ( שאמור להיות חזק דיו ועמיד כדי לספוג את הכוחות המופעלים עליו ואת שינויי הטמפ׳)
נגמרו כל כך מהר...
לא מזמן העלת סרטון שלך עם ה450 שלך והמנוע נשמע צורך מידי... תוריד טיפהל׳ה את הסלד ותראה איך הכל מסתדר לך.
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....
נראה לי אמיר וציקי שצריך להביא בחשבון את העובדה שיואב מטיס פי כמה וכמה יותר הטסות בשבוע ביחס למטיס ממוצע. אישית ראיתי אותו מפרק 8 סוללות בזמן ברוטו של פחות משעה כולל זמן לשוחח בין לבין. ואם כפי שיואב מעיד על עצמו הוא מטיס ככה 3-4 פעמים בשבוע, זה מסתכם במספר טיסות שבועי גבוה יותר ממה שרוב המטיסים מטיסים בממוצע בחודש. לכן אם אכן חוקי הפיזיקה תומכים באפשרות של שבר שכזה אחרי הרבה מאד טיסות, אזי אם יש מישהו שאני יכול בקלות להאמין שהגיע למספר טיסות רב שכזה עם מסוק נתון, זה כנראה יואב...
מצד שני, נשמע לי הגיוני שסל״ד גבוה מדי צפוי להגביר עומסים מעבר למה שמתוכננת המערכת לשאת- ומן הסתם הגיוני שהגביר את קצב השחיקה.
שנאמר, ״גם וגם״, כנראה.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
בתחילת דרכי עם קופטרX 450, הייתי מטיס פעמיים ביום (כל יום בבוע ללא יוצא מן הכלל) - פעם בבוקר לפני העבודה ופעם בערב אחרי העבודה, כל יום לפחות 6 הטסות ולפחות 3 פעמים בשבוע תיקונים אחרי ריסוקים, חלקם כואבים וחלקם פחות (לא היה לי מדריך ומלבד אינטרנט לא ראיתי אף מטיס ולא היו מטיסים שהכרתי בסביבתי..).
בכל מקרה, עד שמכרתי את המסוק לאחר כחצי שנה של התעללות בו, החלפתי לדעתי את כל הרכיבים כולל גוף ומעולם לא נשברה לי תושבת המנוע.
נכון שיש עייפות החומר, אבל לא צריך להגזים - במידה והמסוק מכוון כמו שצריך ולא מעבר לכך - לא צריך להיות בלאי שכזה.
מדובר על פלטה מחומר קשיח למדי שיושב עליה מנוע שהלחץ העיקרי שמופעל עליו מגיע מגלגל פלסטיק - זה אמור לשחוק את המייסבים של המנוע ולא את תושבת המנוע!
יואב - אמרת בלאי ועייפות החומר - תן לי תושבת מנוע חדשה לחלוטין, פטיש ו 2 דקות ואני מפרק לך את התושבת לכמה חלקים שתרצה - גם לזה אפשר לקרוא בלאי עקב שימוש ועייפות החומר..