http://helidaily.com/video-jr-propo-...e-test-flight/
מגניב, אבל להחליף 3 להבים בריסוק....
http://helidaily.com/video-jr-propo-...e-test-flight/
מגניב, אבל להחליף 3 להבים בריסוק....
נחמד, אבל ייצטרכו לאזן את הלהב השלישי.
תמיד אהבתי מסוקים סקיילים
אבל הסרטון הזה עם הכיתוביות שמסתירות, נורא מעצבן.
תודה על המידע בכל מקרה![]()
מי מוכר סטים של 3 להבים ?
אנחנו לא מפסיקים לשחק שאנחנו מזדקנים
אנחנו מזדקנים שאנחנו מפסיקים לשחק
כמה נוסחאות שכדאי לדעת http://www.efly.co.il/forums/showthr...9-%EC%E3%F2%FA
חבר'ה, יש סיכוי די חזק שעם 3 להבים יווצר מומנט שיסיט את הטיסן הצידה בתרגילי 3D חזקים [למשל בתיקתוקים], כאשר יש יותר מ 2 להבים הרוטור הופך להיות יותר דיסקה מאשר מוט [כמו ב 2 להבים] ולפי המרצה בשיעורי דינמיקההמסוק עלול לקבל סיבוב על ציר הROLL כאשר משנים את מהירות הראש בחדות.
במסוקים כבדים יותר רואים פחות את ההשפעה בגלל מסת המסוק ולכן ביסעור, שלו יש 5 להבים כמעט ולא רואים את הבעיה הזו... [והוא גם לא עושה 3D]
אבל אני רק סטודנט להנדסה ומעולם לא עשיתי 3D עם מסוק. מישהו ניסה 3D עם 3 להבים? [מעניין לדעת אם אני צודק ואם התיאוריה תואמת את המציאות]
----------------------------------------------------
If you want a job done right - do it yourself
----------------------------------------------------
if you can't do it yourself, buy ARF
נראה מעניין, אבל השאלה הפשוטה היא: למה?
מה היתרון בלהשתמש בראש מרובה להבים ל-3D?
הדבר המשמעותי היחיד שאני יכול לחשוב עליו, זאת האפשרות להטיס במהירויות ראש יותר נמוכות ולהרוויח זמן טיסה. מצד שני - לא חושב שהרווח יהיה כ"כ גדול כדי להצדיק את המכניקה המורכבת יותר והעלויות הנוספות של הלהבים.
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
שינוי מהירות ראש באופן חד? שיגרום לסבסוב על ציר הROLL?
מן המעט שידוע לי על מסוקים אין שום כוונה לשנות את מהירות הראש בחדות, השאיפה היא לא לשנות את מהירות הראש כלל.
מעבר לזאת יסעור עם חמישה להבים הוא יסעור שנפלה לו להב אחת, אגב יסעור יודע לבצע גם רולים וגם לופים אז אולי הוא בכלל מסוק 3D![]()
נערך לאחרונה על ידי Gizmo; 14-03-2012 בשעה 07:58:35.
אני גם מנסה להבין, אולי בהוספת להב נוספת יש יותר עילוי ואפשר לעבוד עם זווית פיט'צ נמוכות יותר וליצור פחות עומס על המנוע ? אולי גם לקבל יותר זמן טיסה?
האמת שזה בהחלט מעניין, שימוש בשלושה להבים ויותר במסוקים בא בדרך כלל כדי לחלק את העומס המופעל על יותר להבים, יש לזה יתרונות נוספים כמו הפחתה בעוצמת הרעש ועוד...
הורדת מהירות הראש במסוקים מרובי להבים קשורה יותר לנסיון להפחתת העומס המופעל על ראש המסוק מאשר לטענה שניתן ליצור יותר עילוי/דחף כאשר מוסיפים להביםת באופן כללי הוספת להבים תעלה את הגרר הרבה יותר מאשר את העילוי/דחף הכוללים.
או בקיצור, זמן טיסה לא תרוויח מזה כלל.
למיטב ידיעתי הוספת להבים נעשית כשצריך עוד עילוי בלי להעלות מהירות ראש.
במסוקים גדולים, וכבדים, אם הלהב ארוך מדי ומסתובב מהר מדי, מהירות קצה הלהב עלולה לעבור את מהירות הקול מה שמוריד מאוד את היעילות האוירודינאמית ואת העילוי. גם בפרופלורים יש את אותו הסיפור.
לכן משתמשים בלהב קצר יותר, ובמהירות ראש נמוכה יותר, וביותר להבים כדי לקבל עוד כח עילוי.
במסוקים על שלט מעבר לאמינות הסקייל לא נראה לי שיש יתרון או הצדקה, אבל אולי אני מפספס משהו.
משה.
נראה לי שאתם מפספסים משהו:
3 להבים מייצרים מערכת שונה לחלוטין
נסו להסתכל על זה במובן של להב תוקף מול להב נסוג. תחושת הבטן שלי אומרת שזה יוצר יותר איזון דינאמי מאשר שני להבים (כמו במנוע 3 צילינדרים)
כמו כן אי אפשר לעשות יש מאין, עוד להב מייצר המון התנגדות, והדרך להורידה זה להקטין פיטץ', ולהישאר עם אותו עילוי בסך הכל, דבר שמשנה את המערבולות ואת המרחק מהזדקרות הלהב, מה שיכול לשמור על רצף ייצור הכוח גם בעומסים גבוהים ולהימנע מהזדקרויות לא רצויות של הלהבים.
גישה נוספת היא להקטין את קוטר הדיסקה, ועל ידי זה לייצר (אולי) זריזות נוספת בביצוע שינויים מהירים במצב המסוק באויר.
אבל יש דבר אחד שאני בטוח בו:הסיבה העיקרית היא שיווקית. מי לא מעדיף שלישיות?![]()
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
לשאלה למה, התשובה פשוטה, בעולם הפלייברלס כולנו שמנו לב שיותר קשה לשלוט במסוק בריחוף עם סלד נמוך (לעומת פלייבר או ריחוף בסלד גבוה) בעיקר בגלל רזולוציה נמוכה שנבעה מהורדת הפלייבר. יחד עם זאת השתלבות הFBL בעולם המסוקים גרמה לפלייבר להיכחד.
על מנת שאנשים יוכלו להנות מכל העולמות יצאה הגרסה הזו לראש עם שלושה להבים, אכן התגובות ב3D פחות טובות אבל לא ירודות לחלוטין בעיקר בגלל הכוח שיש למסוקים היום עם המנועים החשמליים החדשים.
כמו שואדים אמר ניתן להטיס עם סלד נמוך יותר ובנוסף השליטה תהיה טובה יותר
guyro (14-03-2012)