שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 9 מתוך 9

נושא: להבים למסוק פלייברלס

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל להבים למסוק פלייברלס

    שלום,

    משיחות עם אנשים בתחום ומקריאת פוסטים על הנושא הבנתי שלא מומלץ להטיס מסוק עם מערכת פלייברלס עם להבים שלא תוכננו לכך (למשל להבי אליין מגיעות כ 3G וכ"רגילות").
    הבנתי שההבדל בלהבים הוא מרכז כובד שונה (קרוב יותר לקצה?) אבל לא באמת הבנתי למה זה חשוב והאם זה באמת משמעותי/מורגש/הכרחי , האם זה משפיע גם "בטיסה רגילה" או רק ב 3D קשה?
    האם ההמלצה/ההגדרה חלה על כל הגדלים 450/500/וכל היתר ?
    הסיבה העיקרית לשאלה שלי היא שאני מתכנן להסב את ה 500 שלי לפלייברלס ויש לי זוג להבים חדש של אליין (בניילון) ואני רוצה לדעת אם אפשר/כדאי להשתמש בהן או שחובה עלי להחליף?

    תודה לעונים.
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס

    מצטרף לשאלה
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס

    ההבדל בין להבי FBL ללהבים רגילים נעוץ אכן במיקום מרכז הכובד של הלהב - להבי FBL מצויידים במרכז כובד בשליש האחרון של הלהב בדיוק כמו להב F3C (רק שבשונה מלהב F3C כבד, הלהב הזה עדיין קל כמו להב רגיל), דבר המקנה התנהגות יציבה יותר של הלהב בתימרונים וטיסה מהירה.
    להבים רגילים מצויידים במרכז כובד בדיוק במרכז הלהב, לכאורה לא צריכה להיות בעיה בטיסה עם להב רגיל כבד, לראייה - להבי ה FBL די חדשים בשוק (יחסית, בסדרי גודל של זמן הקיום של מערכות ה FBL), ולפני קיומים דהגנו להטיס עם להב רגיל.
    הדגשתי למעלה את המילה כבד, מאחר ובעבר היו ניסיונות לטוס עם להבים קלים (דוגמאת סדרת ה SB של RADIX) - מדיווחים של מטיסים (אני אישית לא ניסיתי עם להב קל), ניסיונות אלו עלו בתוהו, חוסר היציבות הטבעי שנובע מהסרת הפלייבר, כמו גם משימוש בלהב קל גרמו למסוק להיכנס למצב של אוסלציה ולטוס בחוסר יציבות תמידי, והרגשת "נד-נד" גם בהעלאת הגבר (GAIN) הג'יירו של הראש.
    אגב, מניסיון עם המצב ההפוך - להב FBL במסוק נהוג פלייבר, התחושה היא תענוג...

    אין ספק שבשימוש על להב שתוכנן, אוזן ופותח למסוק FBL - המסוק שלך יטוס טוב יותר בתימרונים מסויימים ובטיסה מהירה, אך לחלוטין יטוס גם עם להבי פלייבר רגילים.
    נערך לאחרונה על ידי lior_bar_ami; 20-03-2012 בשעה 12:31:22.

  4. המשתמשים 2 הודו ל lior_bar_ami על הודעתו:

    mosheks (20-03-2012),Scooter007 (20-03-2012)

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס

    תודה רבה על ההסבר, רק שאלה קטנה לגביו :-) .... האם הלהבים "הרגילות" של אליין נכללות בקטגוריה של "הקלות" או "הכבדות" ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי lior_bar_ami צפיה בהודעה
    ההבדל בין להבי FBL ללהבים רגילים נעוץ אכן במיקום מרכז הכובד של הלהב - להבי FBL מצויידות במרכז כובד בשליש האחרון של הלהב בדיוק כמו להב F3C (רק שבשונה מלהב F3C כבד, הלהב הזה עדיין קל כמו להב רגיל), דבר המקנה התנהגות יציבה יותר של הלהב בתימרונים וטיסה מהירה.
    להבים רגילים מצויידים במרכז כובד בדיוק במרכז הלהב, לכאורה לא צריכה להיות בעיה בטיסה עם להב רגיל כבד, לראייה - להבי ה FBL די חדשים בשוק (יחסית, בסדרי גודל של זמן הקיום של מערכות ה FBL), ולפני קיומים דהגנו להטיס עם להב רגיל.
    הדגשתי למעלה את המילה כבד, מאחר ובעבר היו ניסיונות לטוס עם להבים קלים (דוגמאת סדרת ה SB של RADIX) - מדיווחים של מטיסים (אני אישית לא ניסיתי עם להב קל), ניסיונות אלו עלו בתוהו, חוסר היציבות הטבעי שנובע מהסרת הפלייבר, כמו גם משימוש בלהב קל גרמו למסוק להיכנס למצב של אוסלציה ולטוס בחוסר יציבות תמידי, והרגשת "נד-נד" גם בהעלאת הגבר (GAIN) הג'יירו של הראש.
    אגב, מניסיון עם המצב ההפוך - להב FBL במסוק נהוג פלייבר, התחושה היא תענוג...

    אין ספק שבשימוש על להב שתוכנן, אוזן ופותח למסוק FBL - המסוק שלך יטוס טוב יותר בתימרונים מסויימים ובטיסה מהירה, אך לחלוטין יטוס גם עם להבי פלייבר רגילים.
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס

    כבדים.
    גם אני נהגתי לכנות להבים בלשון נקבה - עד שתוקנתי, אמנם זה לא ממקומי לתקן תיקוני שפה (וגם לא מעניין אותי יותר מדי), אך אם ברצונך לא לקבל בראש מדר צאלון שתכף מקבל את הג'ננה (מקווה שזו מילה תקנית)
    רצוי שתפנה ללהבים כמו שצריך, בלשון זכר ולא נקבה... אחרת - שלא תגיד שלא הזהרתי אותך...

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס


    כשוחשבים על זה, לא נתקלתי בצאלון בפורום הזה (מסוקים) , בתחום הטיסנים הוא הופיע כמעט בכל שרשור.
    כנראה שהתחום של הכנף המסתובבת לא מעניין אותו ולכן אני מרשה לעצמי להגיד - אני מכפס להבות קבדות למשוכ
    ציטוט נכתב במקור על ידי lior_bar_ami צפיה בהודעה
    כבדים.
    גם אני נהגתי לכנות להבים בלשון נקבה - עד שתוקנתי, אמנם זה לא ממקומי לתקן תיקוני שפה (וגם לא מעניין אותי יותר מדי), אך אם ברצונך לא לקבל בראש מדר צאלון שתכף מקבל את הג'ננה (מקווה שזו מילה תקנית)
    רצוי שתפנה ללהבים כמו שצריך, בלשון זכר ולא נקבה... אחרת - שלא תגיד שלא הזהרתי אותך...
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי Scooter007 צפיה בהודעה

    כשוחשבים על זה, לא נתקלתי בצאלון בפורום הזה (מסוקים) , בתחום הטיסנים הוא הופיע כמעט בכל שרשור.
    כנראה שהתחום של הכנף המסתובבת לא מעניין אותו ולכן אני מרשה לעצמי להגיד - אני מכפס להבות קבדות למשוכ
    הסתבכת קשות...
    אני הזהרתי!!!

    מרכיב משקפי שמש, זה הולך להיות כואב....

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    מיקום
    צור יצחק
    הודעות
    1,807
    תודה!
    202
    הודה 124 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס

    ליאור,
    האם מערכת FBL מהשורה הראשונה תצליח להתמודד עם להבים רגילים גם בטיסת 3D קשה?
    יואב.
    יואב

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבים למסוק פלייברלס

    זה שקול לשאלה, האם מערכת FBL מהשורה הראשונה תפצה על SWASH PLATE לא מפולסת - אז התשובה ה"בגדולית" היא כן.
    מאידך, כיוון של מערכת לא נגמר על השולחן ובזוויות, כמו שכיוון של מנוע לא נגמר ב"לסגור שני קליקים" - ויש עוד פרמטרים נוספים שדרושים ע"מ למקסם את ביצועי המנוע כמו אגזוז, פלאג מתאים, גודל שימס בראש, אחוז ניטרו/שמן ועוד כהנה וכהנה.
    ולכן כמו שלא תסתמך על זה שמנוע יעבוד טוב עם פלאג לא נכון כי הוא מנוע איכותי (והוא יעבוד....), כדי למקסם את הביצועים של מערכת כזו או אחרת יש למקסם את האמצעים בלי קשר לאיכותה של מערכת פלונית, דהיינו:
    סרוואים דיגיטאליים מהירים ומתאימים (תופס משנה תוקף במע' FBL), ראש מתאים ללא חופשים, מנופים עם תנועה חלקה (מיסבים לא תקינים ב WASHOUT יכולים לגרום לתופעה של סליידר/פושרוד זנב שזז לא חלק ו/או לתקיעה במקרה חריג), כיוונים מיכאניים ודיגיטאליים מדוייקים וכן גם להבים איכותיים ומאוזנים לתצורת FBL - כל אלו ועוד יגרמו למסוק שלך לטוס הרבה הרבה יותר טוב עם מע' FBL, ואם היא לא איכותית על אחת כמה וכמה.

  11. המשתמשים 3 הודו ל lior_bar_ami על הודעתו:

    amijan27 (20-03-2012),Friman (20-03-2012),mosheks (20-03-2012)

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •