תגובה: פרדה מחבר .
לאחר שלושה ימים של בהייה בקיר ושינוי מלא של כמעט כל הסדר יום שלי
החלטתי לחזור למקורות , לדרך שאני מאמין בה והביאה אותי עד הלום .
הדרך הזו כוללת עבודה קשה התבוננות משוב קריאה תירגול עבודה קשה וכן הלאה .
חזרתי למקורות כדי לנסות מעט טוב יותר להבין איך דברים כאלו שלא אמורים לקרות קורים .
המקורות יודעים לספר כי הדברים קורים קרו ולצערינו גם יקרו גם לטייסים מצוינים .
חסר ליורם וגם לצערי לי רק דבר אחד כדי להיות מצויין בספורט הזה :
הדבר הזה היה גיל צעיר , על הדבר הזה יורם ניסה לחפות בדברים אחרים
עבודה קשה והרבה ניסיון והבנה רק שאת התגובות האינסטיקביות לא ניתן לשנות
אלא רק באימון רב .
שאלתי את עצמי מה חסר לטייס ואדם מצוין כמוהו והנה מצאתי חלק מהתשובות
יורם חשש מאד ממצבי קיצון תירגול מצבי חירום והתמודדות עם תאוצות גבוהות מה שקרוי עומסי G
פשוט בשל גילו המתקדם .
במידה רבה בצדק טייסים רבים חוששים כי גופם לא יצליח להתמודד עם העומסים הללו , אני זוכר היטיב
איך בקורס גלישה אוירית בארה"ב לפני כחמש שנים רעדתי מפחד לאחר שהמדריך הכניס אותנו לצלילה ספיראלית .
במפתיע דוקא לאחר הצלילה הזו הביטחון שלי עלה וכן רמת ההטסה .
אני יודע בודאות כי לכתוב כאן יש קשר ישיר ואמיץ למה שקרה בפועל בתאונה הזו אך עקב העובדה
כי התאונה עדיין בחקירה אני לא יכול לכתוב את תיאור האירוע .
במקום זאת אני יכול להפנות למקורות יש תיעוד רב בהיסטוריה על מצבים כאלו .
ויש המלצות כיצד מתאמנים למצבים אלו .
http://www.mochileros.co.il/componen.../id,1365/#1366
"don't forget to write the manual"
פתגם סיני עתיק....