אהלן
אשמח לדעת מה החוק לגבי הזמנה של משדר ומקלט בתדר 1.2? האם יש בעיות או שניתן להוציא אישור ממשרד התקשורת?
גיא.
אהלן
אשמח לדעת מה החוק לגבי הזמנה של משדר ומקלט בתדר 1.2? האם יש בעיות או שניתן להוציא אישור ממשרד התקשורת?
גיא.
רוצה להיכנס לתחום הרחפנים וה FPV ולא יודע מאיפה להתחיל?
שלח הודעה פרטית, תצא עם כל הידע שתצטרך
בניית רחפנים בהתאמה אישית ומכירת סטים מלאים למתחילים ומתקדמים.
בניית תחנות קרקע (FPV וצילום) מקצועיות לכל הרמות.
רק 2.4 מאושר ועד 100 מיליוואט עוצמת שידור
http://www.moc.gov.il/sip_storage/FILES/1/1061.pdf
נערך לאחרונה על ידי guyst; 05-02-2014 בשעה 15:54:31.
מצאתי הסבר שעשוה סדר בעיניין התדרים:
קיים ספקטרום התדרים שמתחיל בקילו הרצים בודדים ונגמר אי שם באזור העשרות ג'יגה הרץ.
בכל מדינה מחליט משרד התקשורת איך לחלק את הספקטרום
לדוגמה ידוע שבארץ מותר להפעיל טיסנים ומכוניות על שלט בתדרים 27 72 ו 75 מגה הרץ...
בין 27 ל 72 פועלים המכשירים הנישאים של הצבא [מה שהחיילים סוחבים על הגב ויש בטנקים ובג'יפים
ב 87.5 מתחיל הרדיו האזרחי [גלגל"צ וכדומה]עד 108 מגה הרץ...
וכן אלאה
כל מי שמקבל אחראיות על "פרוסה" מהספקטרום מקבל אישור לתדר/קבוצת תדרים עוצמת שידור ואפילו אזור בארץ
תדרי הוידאו של ה FPV פשוט מכסחים תדרים אזרחיים
תדר 860-970 מגה הרץ מוקצים בארץ לחברות הסלולר
1.2-1.3 מגה הרץ מוקצה בארץ ל GPS
2.4 הוא תדר חופשי שבו כול אחד יכול לשדר בתנאי שהוא לא משדר יותר חזק מ 100 מיליוואט
5.3-5.8 עדיין לא מאושרים לשימוש בארץ!
בניגוד למה שחושבים החוק הזה מתעדכן מעת לעת...
הרי תדר 2.4 לא היה בכלל לפני 7-8 שנים
לגבי אחראיות של מפעילים?
חל איסור להטיס טיסן ללא קשר עין איתו...
אני חושב שאנחנו כמפעילים/נהגים/מטיסים לפעמים מתנהגים בחוסר אחראיות משווע ומקווים ש"לי זה לא יקרה"
אז אם הבנתי נכון, מותר לשדר רק בתדר 2.4, שהוא גם התדר בין השלט לטיסן... כך שאי אפשר לבצע fpv באופן חוקי בארץ?
החוק בארץ והחוק בעולם אינו שונה בהרבה.
הרעיון הוא הקצאת תדר המוגבל במקום ועוצמת שידור בכל מקום בעולם.
ההבדל המהותי הוא צפיפות המשתמשים
בארץ, כמות המשדרים לקמ"ר [מכל הסוגים] גבוהה מאוד
תוסיף לזה את כל האינדינים הפיראטים והחאפרים למינהם ויש לך סלט בילתי אפשרי.
נכון לומר שאנחנו [מטיסי FPV] זה כלום לעומת תחנת רדיו פירטית אחת.
אנחנו צריכים "לא להתגרות בגורל" לשמור על מגבלות הבטיחות כי זה רק עיניין של זמן עד שיקרה משהו.
כשיקרה משהו החוק יוחמר וייתפס "שעיר לעזאזל" שכל רשויות החוק והתקשורת יחגגו לו על הישבן...
אני לא הייתי רוצה להיות הקורבן הזה...
רן ענבר
OferGeva (17-02-2014)