מה תפקידו של דיפרנציאל קידמי , אמצעי ואחורי

ואיך סמיכות השמן משפיעה על ההתנהגות


ההיגיון שלי אומר

מטרת הדיפ האמצעי

לחלק כוח בין האחורי לקידמי , ככל שהסמיכות גדולה יותר כך ישאף הדיפ לחלק את הכוח 50-50

ככל שהסמיכות דלילה יותר , הדיפ יחלק את הכוח לכיוון שיותר קל לו

מטרת הדיפ הקידמי

לחלק את הכוח בין ימין לשמאל , בפניות הגלגל הפנימי והחיצוני לא מבצעים את אותה כמות הסיבובים , אז ככל שהשמן יהיה סמיך יותר התנהגות ההיגוי

יותר תיהיה דומה ל 4X4 דיפ נעול , וסמיכות דלילה יותר העברת כוח לכיוון שיותר קל לו

דיפ אחורי

זה טריקי , לדעתי ככל שהשמן סמיך יותר במכת גז 2 הגלגלים ישאפו להסתובב במהירות זהה ולשמור על קו ישר ,

ביחס לשמן דליל שמעביר כוח בצורה לא שווה , כך שאם השטח הוא כורכר למשל יהיה עדיף למלא מאחור שטח סמיך יותר כדי לקבל יציבות גדולה יותר

הכל באוויר , אשמח להסבר

תודה
איתי