האם יש בעייה לחבר את כל ציוד הקרקע שעובר על 12 וולט (מקלטים DIVERSTY וכו..) ישירות למצבר הרכב?
האם יש בעייה לחבר את כל ציוד הקרקע שעובר על 12 וולט (מקלטים DIVERSTY וכו..) ישירות למצבר הרכב?
לא אין בעיה אין הבדל המתח לא משתנה רק הזרם יש לך פשוט קיבולת ממש גדולה..
אבל.. עדיף לך לקנות מצבר וככה כל ציוד הוידאו שלך נייד... ולא תלוי ברכב שלך ולא צריך כבלים ארוכים או פירוק המצבר..
מצבר עולה סביב ה150-170 שקלים לי אישית יש 9AH מספיק להמון זמן ולא תופס הרבה מקום..
ואני מחבר אליו די הרבה צרכנים... ובנוסף הוספתי רגולטור של 5V וכל מה שעובד אצלי על 5V מיתחבר גם...
של UBEC מהסיני יכול לקבל אם אני לא טועה עד איזה 5 תאים... ולא הוא לא מוגבל אבל הוא מוגבל ביציאה 5A אהל אין מצב שאני ייגיע לצריכה כאזות כי רק המשקפי וידאו והמכשיר הקלטה שלי עובדים על 5V המשקפיים צורכות 250מילי וההקלטה גם לא הרבה.. אני יכול לחבר עוד מישקפיים איתי של הספוטר או שהוא רואה במסך אבל זה כבר מחובר ישירות למצבר ללא רגילוטור כי הוא עובד על 12V.
תזהר, מצבר של רכב נותן 13.8 וולט. מרבית המערכות האלקטרוניות מוגנות ב +- 10% זה אומר שה DIVERSTY צריך לקבל מקסימום 12.2 וולט. אני חיברתי את הארגז לרכב דרך שנאי 12V, זה אביזר רגיל (כזה שנותן מספר מתחים). למי שעושה את התרגיל הזה במקביל לסוללת הארגז לגיבוי (ככה זה אצלי), צריך להגן על המערכת בעזרת דיודות אחרת הוא מפוצץ את סוללת הארגז!
איציק
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
בוודאי , אם נותנים כבלים כמובן שזה ללא מצבר קיים במיזוודה כמו שיש לעמית עכשיו הרי מצבר 7-9 לתת לו 50-60A לא נורמלי...
איציק, המצבר הקטן שיש לי במיזוודה הוא עומד בשיא המתח שלו 12.8 משהו כזה זה קריטי?
כרגע אין לי דייברסיטי.. אבל בהמשך תהיה בעיה?
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
דווקה לא בשעתיים הראשות הוא עומד על 12.8V ויורד ממש לאט בערך ל12.4V
מה אחר כך לא בדקתי אני מאמין שבשלב מסוים יהיה כבר מפל מתח..
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
ה DIVERSITY יכול לקבל עד 16 וולט
איציק, אתה בטוח שהמערכות לא מסוגלות לעבוד על מתח מעט גבוה יותר ?
זה מוזר מיכוון שהמצבר הקטן שלך גם הוא מצבר עופרת, וכל מצברי העופרת מתנהגים באופן זהה ולא משנה מה גודלם.
כשאומרים מתח מצבר 12V הכוונה למתח נומינאלי, המתח לאחר טעינה כמובן יהיה גבוה יותר וכל המכשירים שאני מכיר שמיועדים לפעול במתח מצברים מתוכננים גם למתח של אחרי טעינה.
יתרה מכך, המכשירים מיועדים לפעול גם תחת מתח טעינה שיכול להגיע ל- 14.2V במערכת תקינה.
רק שעתיים ??? משהוא מקולקל אצלך.......![]()
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
בדקת מה מתח הטעינה שלך ?
המצבר חדש\ישן ?
אחרי כמה זמן מרגע ניתוק הטעינה אתה מודד כזה מתח ?
המתח שאתה מדבר עליו נמדד ברייקם ?
אני מתעקש היות ויש לי נסיון לא קטן עם מצברי עופרת.
לגבי המכשירים, מנסיוני זה נכון גם לגבי מוצרים תעשייתיים\ביתיים, אבל היות ואני לא מכיר את הציוד הספציפי אני מקבל את מה שאתה אומר - שורפאיציק...
מנסיון יומיומי עם מצברי עופרת מכל הסוגים, המתח הסטנדרטי כשהם לא בטעינה הוא 12.5V ומטה.
לא יודע צוציק איך מדדת 13.8V, אבל אני מנחש שהמנוע היה מונע והמצבר בטעינה או ישר אחרי נסיעה ?
איתי.
.No Risk, No Fun
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
טוב, נראה שמתחילה תחרות ההשתנה הרחוקה....
הבחור אומר שמודדים את המתח שעתיים אחרי סיום טעינה/כיבוי מנוע ואז המתח יורד ל 12.8. הבעיה ששעתיים אחרי כיבוי המנוע אני בדרך חזרה הבייתה.
עכשיו אתם רוצים להיות רציניים או להתווכח?
כאשר מתעסקים עם ציוד שידור ומגברים מהסוג (זבל) שלנו, יש קשר בין מתח ההזנה לביצועים. אני מעדיף להזין את כל הציוד במתח קבוע של 12V, זה מבטיח לי שאין שינוי בביצועים במהלך ההטסה.
עכשיו, כמובן שכל אחד מוזמן לעשות מה שהוא מבין כמובן.
משתיניציק
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen