תגובה: כמה שאלות לגבי ה-C בסוללות (+בקר)
הסוללה לא מספקת 100A קבוע, היא יכולה לספק 100A קבוע. הכוונה היא- שהסוללה לא יכולה "לדחוף" זרם למערכת, היא יכולה
רק לספק למערכת את הזרם שנמשך ממנה, עד גבול מסויים כמובן.
ככה שאם היה לך לדוגמא מנוע שיכול למשוך 150 אמפר קבוע, בקר שיעמוד בכך (כלומר בקר שמדורג ל-150A קבוע לפחות) וסוללה שיכולה לספק רק 100A, אז הסוללה היתה מתחממת ונהרסת.
את הבקר בוחרים לפי מה שהמנוע יכול למשוך +15% ביטחון פחות או יותר, ואז כמובן בוחרים סוללה שיכולה לספק את הזרם הנ"ל
אם יש לך סוללה שיכולה לתת יותר ממה שהמנוע יכול למשוך, אז אין בכך שום דבר רע, להיפך- הסוללה תתאמץ פחות, ולכן תחזיק ליותר מחזורים ותתחמם פחות.
בכללי, מומלץ לקנות סוללה עם דירוג C כמה שיותר גבוה, פשוט מאוד בגלל שככה היא תתאמץ פחות בטיסה- וכתוצאה מכך תחזיק יותר.
החיסרון היחיד חוץ מהפרש המחיר, הוא העובדה שסוללות עם דירוג C גבוה יותר בד"כ שוקלות יותר- מה שיכול להשפיע על ביצועי הטיסן.
לדוגמא- לך יש מנוע שצורך בממוצע 15-24A ובפיקים יכול לצרוך מקסימום של 45A, ככה שבקר של 40A בהחלט יוכל להתמודד עם זרם כזה בצורה קבועה, וגם "לאכול" את הפיקים של ה-45A.
הסוללה שלך תוכל בקלות לספק 45A למערכת, ככה שהיא לא אמורה להתחמם יותר מידי בזמן טיסה.
תחשוב על זה ככה- הסוללה של היא מקור מתח וזרם, בדיוק כמו שקע חשמלי שיש בכל בית.
אתה יכול חבר לשקע חשמלי צרכן זרם רציני- כמו תנור או מקרר, והכל יהיה בסדר, ואתה גם יכול לחבר אליו מטען של טלפון שצורך קצת מאוד זרם, אבל התקע לא "ישרוף" את המטען.
רק אם תדליק את כל המכשירים החשמליים בבית-ותעבור את צריכת הזרם המקסימאלית שהמערכת החשמלית בבית יודעת לצרוך אז יקפוץ לך שאלטר בארון חשמל. אבל כל עוד אתה לא עובר את
הזרם המקסימלי שמקור המתח שלך יכול לספק, הכל יהיה בסדר.
נערך לאחרונה על ידי bendisar; 05-03-2015 בשעה 19:30:38.
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz