הפעם ללא בדיחות, בלי ציניות ומקסימום בגרות מצידי..
אני מחפש מסלולי לימוד באוירונאוטיקה לתואר ראשון מחוץ
לארץ הקודש.
אשמח לשמוע הצעות\המלצות ורעיונות לגבי מדינות אחרות ואוניברסיטאות
המלמדות את המקצוע.
תודה מראש,
יורדן המיואש
(מהטכניון)
הפעם ללא בדיחות, בלי ציניות ומקסימום בגרות מצידי..
אני מחפש מסלולי לימוד באוירונאוטיקה לתואר ראשון מחוץ
לארץ הקודש.
אשמח לשמוע הצעות\המלצות ורעיונות לגבי מדינות אחרות ואוניברסיטאות
המלמדות את המקצוע.
תודה מראש,
יורדן המיואש
(מהטכניון)
למה לא באוניברסיטת תל אביב? יש מסלול לאוירודינמיקה כחלק מלימודי הנדסה מכאנית
נערך לאחרונה על ידי Tomer2; 14-08-2008 בשעה 21:58:25.
מה רע בטכניון ? (דבר עם יובל ותגיד שצביקה שלח אותך...)
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
תהייה אחראי על הסדנה ותעביר תעופה ספורטיבית....
יש אחלה אוניברסיטאות בארה"ב.
קח דוגמאות מהקבוצות שהתחרו נגדנו באפריל:
http://www.aiaadbf.org/2008_files/20...al_Results.pdf
הי איש,
פרט, הסבר ונמק, שפוך הכל (במסר פרטי אם אתה רוצה) ואשתדל לתת לך את הייעוץ הכי טוב שאפשר.
סתם לסבר את האוזן, בעוד שלושה ימים אהיה על מטוס בדרך לאוניברסיטה במערב אירופה, תואר שני בתחום קרוב מאוד-מאוד, כך שתהיה בטוח שאני יודע די טוב מי נגד מי ולמה.
קורן
חברים,
קודם כל תודה על ההתייחסות..
העניין הוא מאוד פשוט!
יש לי תעודת בגרות דיי טובה.
פסיכומטרי סביר+
ורקע בתחום שאני מעדיף להצטנע ולא לדבר עליו..
היום ביליתי קצת בטכניון והממצאים הם שלא מעניין אותם מי אני או מה אני שווה,
מבחינתם אני רק מספר , ושמי בישראל הוא "סכם".
אוסיף ואומר שהפקולטה דורשת סכם גבוה מזה המפורסם בעלונים\אתר ואין שום סוג של הנחות וקיצורים.
אם הייתי יודע שזה היה נגמר בפסיכומטרי אולי הייתי שוקל להתאמץ אפילו עוד יותר ולהביא ציון גבוה,
אך האמת הכואבת היא שהגישה הקרה של הטכניון לא ממש מתאימה לאופי שלי ( וזאת בעיה שלי!)
ואני מחפש מקום קצת יותר סימפטי להתפתח וללמוד בו.
הלוואי והייתי יכול להיות סתם חנון חרשן ומשעמם , לסיים את התואר בהצטיינות ובסוף לא לדעת
אפילו מה זה מטוס ( אגב , נתקלתי בלא מעט בוקים כאלה).
אבל אינני כזה! אני לא חרשן גדול, יש לי אהבה אמיתית למקצוע, אני יכול לחפור ימים ולילות בספרי אוירודינמיקה,
אבל זה לא מקדם אותי לשום מקום.
זה נקרא בשפה הפיזיקאלית מקדם ההיתקעות או Cs = 1\2pV^2SCs
כאשר s מייצג stuck
אין לי רצון למשוך את זה עוד ועוד, לעשות אלפי פסיכומטרים ולשפר עוד חצי נק' בבגרות במתמטיקה.
אני רוצה חלופה לטכניון המרגיז הזה ומכיוון שאין אחת כזו בארץ אני נאלץ לחפש בנכר.
שוב תודה על זמנכם,
אשמח לשמוע דעות ורעיונות.
יורדן.
אגב, אין אור בקצה המנהרה... רק מאוורר ענק! ( והמבין יבין)
נ.ב
קורן.ב.א ,
אם יש שם מסלול לתואר ראשון... תכניס אותי למזוודה אני בא איתך!
באיזו אוניברסיטה מדובר אם אפשר לשאול?
נ.ב.ב
לא התכוונתי לפגוע באף אחד כשדיברתי על חנונים בוקים חסרי ידע...
סתם רציתי להוציא קצת זעם טעון קנאה לפני שאני הולך לישון.
גיא.. אתה תותח ואתה יודע בדיוק למי התכוונתי בתיאור המרושע שלי.
שמור על קשר ותודיע לי כשאתה עולה לצוק.
יורדו אתה טועה ובגלל זה לא קיבלו אותך...
בקצה המנהרה בטכניון פעם היה מנוע של פנטום...(ואולי הוא עדיין שם)
עופר
יורדן ,
אל תתיאש לעולם ! אתה צודק, לטכניון אתה רק מספר וזו האמת כי הם לא יכולים ללמוד/להכיר כל סטודנט המבקש ללמוד שם..
אני הגעתי עם בגרות טובהופסיכומטרי שעשיתי בצבא 565..
הייתי נעול ללמוד תעשייה וניהול שדרשו סכם של 84 ושלי היה 78
אז עשיתי מכינה (אומרים שזה קצת קשה אבל אבא שלי לימד אותי שקשה יש רק בלחם וגם את זה אפשר לאכול.)
ועשיתי במהלך המכינה שלושה פסיכומטרי (ללא קורסים רק פתרתי בחינות ושיננתי עברית)
ובסיום המכינה הגעתי לסכם הדרוש + 2 ..
רק להבהיר אני לא חננה (בלי לפגוע בגיא.. () סתם), כל המכינה והתואר עבדתי (מורה פרטי) ועשיתי חיים מטורפים כל התואר. מה שאני מנסה לומר שהגישה שלי דומה מאוד לשלך.
ביליתי חצי שנה בתעשייה וניהול ועברתי פקולטה לאזרחית (סכם 79 בזמנו..) ואתה יודע מה לא מתחרט על שנייה של מאמץ..
ואתה צודק שהפקולטות דורשות סכם גבוה מהרשום בספח וזה כי לאחר ההרשמה הראשונית 90% מהמקומות תפוסים, ואת ה- 10% שנותרו יכנסו בהרשמה מאוחרת בסכם שנקבע ע"י ממוצע הסכמים של ה- 90% ראשונים. (לשמור על סוג של רמה גבוה ומאוזנת)
בשורה התחתונה אני סיימתי לפני שנה מהנדס מבנים ואני מאושר על בחירתי זה היה שווה את כל המאמץ !!
חוץ מהלימודים הכרתי/הוארתי/למדתי דברים אדירים רק מהחברה שבה את מסתובב..
ולכן אל תוותר תלחם ותשיג את מבוקשך, זה מאוד מספק..מקווה שעזרתי במעט..
רז עמרי
יורדן,
נתחיל בנימה פילוסופית משהו: לעולם יהיה הקונפליקט הזה בין חבר'ה כמוך שיודעים ונושמים תעופה לבין עתודאים-חנונים-רוסים-שיודעים-לפתור-משוואות-דיפרנציאליות-חלקיות-לא לינאריות-ממעלה שלישית-תוך-כדי-שינה-ברוורס (מחק את המיותר...), גם אותי זה תסכל בזמנו. אני שייך קצת לשני המחנות, פעם הסמסטר שלי כמעט הוציאו עלי דין רודף כי דפקתי להם את הפקטור בדינמיקה מ'. אבל אל תזלזל בחבר'ה האלה. בנימה מפוכחת וריאליסטית, רוב העבודה בהנדסה היא לשבת בקיוביקל הטחוב שלך ולטחון אנליזת מאמצים, או זרימה, או מטחנת מספרים כזו או אחרת, מבלי שתזכה לראות מטוס מקרוב. "ברט רוטאנים" יש מעט מאוד וצריך מעט מאוד. אז אתה מבין לבד שבסופו של דבר צריך יותר אנשים עם כישורים אנליטיים, אע"פ שזה נורא מרגיז. דבר נוסף, הרבה מאוד מהדברים שאני (ובעוד כמה שנים אתה, אני מקווה) משתמש בהם מדי יום הם תוצאה של עבודה סיזיפית של מהנדסים ומדענים שישבו בחדר האפלולי שלהם ומילאו ניירות במתמטיקה עד שיצא עשן לבן, וזאת אפילו שחלקם לא היו יודעים להגיד אם מטוס טס בכיוון החרטום או הזנב.
וחוץ מזה, אל תשכח שזו אוניברסיטה, הקבלה היא לפי ציונים וככה זה בכל מקום. אל תשלה את עצמך שבמקומות אחרים רק מחכים לך בזרועות פתוחות. אני מבין שכבר שקלת את האופציה של מכינה, שקול שוב היטב.
ניגש לעניין.
כמה דברים כלליים שחשוב שתדע:
1. לכל מוסד נורמלי יש בימינו אתר אינטרנט שבו אתה יכול למצוא 95% מהאינפורמציה שאתה צריך. כל מה שאתה צריך זה לחפש את המוסד בגוגל.
2. בהרבה מקומות באירופה מלמדים עדיין לפי השיטה המסורתית שלפיה אתה לומד הנדסה חמש שנים ומקבל תואר שנקרא אינג'ינר, דיפלום אינג'ינר או משהו דומה. אם כי לאט לאט מיישרים קו ועוברים לשיטה של B.Sc ארבע שנתי (היישור קו הזה הוא על פי אמנה של האיחוד האירופי - תוך כמה שנים כולם יצטרכו להתיישר).
3. לא ניסיתי להתקבל לתואר ראשון בחו"ל אז אני לא מכיר בדיוק את הדרישות. סביר להניח שתצטרך לעשות SAT (פסיכומטרי אמריקאי) או משהו מקביל. כמו כן מבחן ידיעת שפה (באנגלית TOEFL או IELTS) או מבחנים מקבילים בשפות אחרות. מן הסתם לא מכירים בתעודת בגרות שראלית אז תצטרך מבחני כניסה ספציפיים לאוניבריסטה.
לגבי ארה"ב: יש עשרות רבות של מוסדות טובים, כשלדעתי הסיכויים להיכנס לעשרת הראשונים אפסיים מבחינתך (MIT, סטנפורד, CALTECH, וכו'). אבל יש כל כך הרבה מוסדות טובים שאתה יכול בשקט לחפש לך איזה state university מהשורה השנייה כמו San Diego State University. אני עצמי כלל לא התעניינתי בלימודים בארה"ב בשלב זה אז קשה לי לתת לך שמות ספציפיים. חפש בגוגל את הדירוג של המוסדות הכי טובים להנדסה אוירונאוטית (יש כזה). ודע לך שמבחינת מטחנת ציונים האמריקאים עוד יותר קשים, ואתה תצטרך להתחרות במאסות של סינים והודים שמוכנים לעבוד 26 שעות ביממה.
לגבי אירופה: האם אתה דובר שפה נוספת מלבד אנגלית?
אני למשל חלמתי תמיד ללמוד דווקא בגרמניה (נושא רגיש, בבקשה בלי הערות כאן). ערש ההנדסה האוירונאוטית הוא דווקא שם. הצרה שלי היא שהגרמנית שלי עדיין רחוקה מלהיות מספיקה כדי לעבור את הבחינות לשליטה בשפה, ולא רציתי לפספס שנה בזמן שאני משלים את החומר. בכל אופן, יש כמה מקומות טובים: Uni-Stuttgart, שהיא ביתו של פרופסור אפלר (Eppler) המפורסם, ויש לה מסורת ארוכה מאוד של קבוצות טיסנאות ודאיה שהרבה פיתוחים רשומים על שמן (גגל Akaflieg Stuttgart). יש את TU Muenchen. יש את TU Berlin, לדעתי יש שם מסלול ממש חדש של הנדסה אוירונאוטית, ויש את הערך המוסף של לגור בעיר הכי נורמלית בגרמניה מנקודת מבט של ישראלי. יש גם את RWTH Aachen שנמצא גם במקום אטרקטיבי. אם אתה רוצה לנסות לברר יותר פרטים, למכון גתה יש יועצת אקדמית, תעשה לך יום טיול למכון גתה בת"א (רחוב וייצמן 4- בית אסיה).
לגבי בריטניה לא חקרתי יותר מדי, משום מה לא עניין אותי ללמוד שם. חברים מספרים שדי קל להם שם מבחינת הלימודים, אז אולי כדאי שתתעניין. יש את Cranfield, מוסד ידוע, ויש את אוניברסיטת מנצ'סטר ואת האימפריאל קולג' בלונדון, ויש בי"ס להנדסה בקיימברידג', ויש עוד הרבה שאני בטח לא מכיר.
מן הסתם יש עוד מוסדות טובים בשאר מדינות אירופה שיש להן תעשייה אוירונאוטית (איטליה- הפוליטכני של טורינו, ספרד- מדריד, צרפת). לא ביררתי ספציפית.
אני מסיים את הרשימה עם המקום הכי מומלץ בעיניי וצריך להיות מספר 1 ברשימה - TU Delft בהולנד. שם עולמי, מסורת מפוארת, הפקולטה להנדסה אוירונאוטית הכי גדולה באירופה (1600 סטודנטים לתואר ראשון!) ולימודים באנגלית. גם שמתי לב שבאופן יחסי דרישות הקבלה היו טיפטיפה פחות מהמקום אליו אני נוסע.
אם ממש חם לך בארץ אתה יכול לברר גם על KTH (שבדיה) או DTU (דנמרק, לשם אני נוסע. אבל אין להם אוירונאוטיקה פרופר).
זהו, אחרי שקראת את המגילה הזו, תרגיש חופשי לשאול שאלות. אני מקווה שנתתי לך קצה חוט.
הכי חשוב, קח לך שבועיים להירגע ולחשוב בצורה צלולה ומיושבת, אל תפעל בצורה אימפולסיבית, התייעץ עם הרבה אנשים. ושיהיה המון בהצלחה בהמשך.
קורן
נערך לאחרונה על ידי קורן בן אשר; 15-08-2008 בשעה 11:41:08.
יורדן
אני חוזר שוב על המלצתי
למרות שזה לא "מפורסם"
יש מסלול אוירודינמיקה באוניברסטית תל אביב
תנאי הקבלה הרבה יותר קלים מאשר בטכניון אבל רמת הלימודים והמחקר לא פחותה
אם תרצה אעשה לך סיור במנהרות הרוח של המעבדה לאוירודינמיקה שתוכל להתרשם
אני דווקא הייתי שוקל כיוון אחר לגמרי...
אני לא יודע אם אתה מוכוון לתחום מסויים באוירונאוטיקה, או שאתה מעוניין בתחום באופן כללי. אבל בשביל להתעסק בתחום התעופה לא חובה להיות מהנדס אוירונאוטי, ולדעתי אפילו הסיכוי להתעסק בתחום יותר גדול במידה ותלמד מקצוע אחר. אם זה תכן מבני של מטוסים, חוזק חומרים, זרימה, מנועי בעירה פנימית או מנועי סילון ועוד עשרות תחומים שנכנסים בתוך עולם התעופה, לך ללמוד הנדסת מכונות, אם זה בצד של מכשור הטיסה לך ללמוד הנדסת חשמל, וכו'...
מה גם שיש סיכוי טוב מאוד שתלך ללמוד בגלל תחום אחד ובסוף תגלה עולם שלם של תחומים שלא ידעת שהם קיימים ושתתאהב בהם (לי זה התחיל בעניין שגיליתי בחומרים מרוכבים, והתפתח להתעניינות בחוזק, באנליזת אלמנטים סופיים, בזרימה, במתכות, במוליכים למחצה ובעשרות נושאים נוספים).
בקיצור, תגלוש לאתרי האוניברסיטאות (והמכללות) ותעבור על השנתונים של המחלקות השונות בפקולטה להנדסה, תסתכל על הקורסים השונים ותאמין לי שתוכל למצוא הרבה תחומים שלא רק יוכלו להכניס אותך לעיסוק עתידי בתחום התעופה, אלא גם יפתחו לך חלון להכיר עשרות תחומים אינסופיים ומעניינים אחרים שלא ידעת שקיימים בכלל.
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחר.
חברים,
אני נרגש למראה ההתיחסות וההשקעה בהודעותיכם.
תודה.
כנראה שלכל אחד מכם היה את הסרט שלו עם האקדמיה ואתם יודעים איך אני מרגיש.
עופר, מאז שכל בן אנוש שני נהיה גנב ברזל, אתה יכול לשכוח מהמנוע של הפאנטום.
כיום מוצב שם מאוורר שלושה מצבים ב- 79 ש"ח מהסופרמרקט.
רז עומרי, בהחלט עזרת! כל חיזוק ולו הקטן ביותר עוזר במצבי!
ואני בטוח שגם במהלך הלימודים יש אינסוף משברים שמחייבים סביבה תומכת.
קורן, קודם כל תודה על כמות המידע וההשקעה.
ברור שעדיפות ראשונה היא להשאר בארץ ועוד בחיפה. רק אם לא תהיה לי ברירה
אני אצא מארצנו הקטנה והאהובה.
עכשיו לגבי התחום שמעניין אותי , וכאן גם התשובה ל assafwei,
אני כרוך סביב אוירודינמיקה טהורה. כל זרימה של פלואידים, מכל סוג וסוג סביב גופים מעניינת אותי.
סופרמן רואה דרך קירות , ואני רואה זרימה...go figure.
התחום מתקשר לי גם לעיסוקיי הימיים ( בנייה ותכנון של גלשנים ) וגם לעיסוקיי התעופתיים.
ייתכן מאוד שיש תחומים שעשויים לעניין אותי ולתרום לי בעתיד אך לצערי לא נחשפתי אליהם עדיין.
הנדסת מכונות פחות מושכת אותי , כנ"ל הנדסת חומרים...
אולי מוטב שאמשיך לבדוק וייתכן שאתקל במקצוע שהכי מתאים לי.
בשנים האחרונות מאז שהשתחררתי מצה"ל, הקמתי סדנא דיי מרשימה, בה אני מפתח כל מיני דברים,
ממציא את הגלגל מחדש בכל תחום שמעניין אותי וכך אני מגיע להגשמה עצמית.
לומד כל הזמן דברים חדשים, חומרים חדשים וטכניקות עבודה חדשות וכמובן רוכש ולומד כלי עבודה חדשים.
הגעתי למצב שבו ברור לי לחלוטין שחסרים לי כלים מתמטיים והנדסיים שאילו היו קיימים
הייתי מגיע למקומות רחוקים.
כמו כן, אני מקבל הצעות עבודה מפתות מאוד בתחומי המזל"טים והחומרים המרוכבים ( לא רק בתעופה)
וזה מאוד נחמד ומחמיא, אבל יום אחד כל "ההצלחה" הזו עלולה להיפסק , הגל ידעך וכדאי מאוד שיהיה לי
תואר ביד שיפתח לי דלתות.
לגביי ישיבה בקיוביקל- not a chance
אני מעדיף להיות מהנדס אוירונאוטי שעובד במטבח של חומוסיה מאשר לחשב עומסי פיתול על פין גזירה
שולי בכנף שתכנן איזה מהנדס בכיר. כזה אני!
טל2,
מבחינתי אתה טל 1...
מה שאתה מספר נשמע מעניין מאוד ואשמח לשמוע עוד פרטים.
האם מדובר בתואר באוירונאוטיקה או בלימודי הרחבה הבאים בסמוך לתואר הנדסי אחר.
גם אם מדובר באופציה השנייה, זה יכול להיות טוב, ואולי אפילו יותר טוב.
אנא פרט בנושא אם תוכל,
והעבר אלי פרטי התקשרות עימך שנוכל לשוחח ואולי להיפגש.
מר' בן דוד, האם מדובר בזהב 24 קראט?
הצלחתם קצת להרגיע אותי,
הלילה אני אשן הרבה יותר טוב.
אוהב,
יורדן.
מה שיש בת"א זו מגמה למכניקת זורמים ומעבר חום בתוך הנדסת מכונות. מכיוון שזו התמחות יש שם יותר קורסי חובה בנושאי זרימה מאשר בטכניון (שזה לכאורה יתרון מבחינתך). מאידך גיסא האוריינטציה שם לא כל-כך אוירונאוטית וחבל שלא תחשף לנושאים אחרים (שזה בדיוק החיסרון של התמחות בנושא מסויים).
סה"כ נשמע רעיון טוב. אכן במחשבה שנייה באמת רתמתי את הסוסים הרבה לפני העגלה בפוסט הקודם שלי, עוד לא מיצית את האפשרויות שלך בארץ.
בסופו של דבר זו לא סוגיה הרת-גורל, שלושה-ארבעה קורסים שלקחת/לא לקחת בנושא מסויים בתואר הראשון בוודאי לא הופכים אותך לאוטוריטה בנושא/ימנעו ממך ללמוד אותו במידת הצורך. תואר ראשון נועד ללמד אותך ללמוד; ולתת לך קצה חוט להמשך.
בהצלחה ואתה מוזמן ליצור קשר במסר אישי ולהתייעץ איתי בטלפון אם בא לך.
יורדן: אני לא מעורה בסילבוס היום, אבל בתקופתי הלימודים היו די לימודי בסיס. רק בשנה וחצי האחרונים נלמדו תחומי אוירונאוטיקה פרופר - כך שתתכונן ללמוד הרבה... הרבה.. הרבה... מתמטיקה (אין מה לעשות הכול מתחבר בסוף) והלימודים רק יקנו לך בסיס להמשך, כך שמעבר להילה של הלימודים בטכניון אני מאמין שגם בבאר-שבע או תל-אביב תקבל בסיס דומה.
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
יורדן יורדן יורדן מה יהיה בסופך.
שמע נא, בתור מהנדס אווירונאוטי מהטכניון, שנשבע שלשם לא ישוב יותר ואז הלך ועשה תואר שני במוסד הזה ושוב בחסות הפקולטה הידועה, אומר לך כך:
בישראל די מיותר ללמוד אווירונאוטיקה. (ואל תקפצו עלי כל המאוהבים במקצוע)
בישראל, בטכניון ספציפית, נדרו נדר למרר את החיים לבאי הפקולטה, כי מישהו (איזה עתודאי שלא אנקוב בשמו) החליט שיש יותר מדי סטודנטים המתקבלים כברירת מחדל לפקולטה...(אני אתייחס לכך בהמשך בעניין הסכם)
אפשרויות ההעסקה "במקצוע" כפי שאתה רואה אותם, מאוד מאוד בעייתיות , בין השאר בשל בעיות גובה שכר שלא אפרט כעט (אבל אזכיר שכרם של דוקטורים רוסים העובדים בשמירה בכניסה לסופר...)
ולטכניון בפרט: ציון הסכם המפורסם בכתובים זה כלאם פאדי! (מס שפתיים בעברית) שנועד להבריח את אלו בעלי הציונים הנמוכים ובעלי ההערכה העצמית הנמוכה משערי הטכניון. הוא בבחינת השלט "זהירות כלב נושך" ששמים בשערי בתים רבים.
אלא אם השתנה משהו דרסטית ב15 השנה האחירונות(ולדעתי לא) אין מישהו שהגיש בקשה להתקבל לפקולטה (אוירוחללמערכות כמובן) ולא התקבל לבסוף.
לטכניון יש מספר סבבי קבלה, שאת האחרונים בהם מבצעים במהלך השבוע שבועיים הראשונים בכל סמסטר ועדיין מודיעים לאנשים שהתקבלו ויכולים להתחיל ללמוד אם בא להם.
הטכניון הוא גוף בעל חוקים רבים שניתנים לעקיפה(כן כן לא אכיפה) בקלות ועם קצת פקחות וחוכמת חיים ישראלית.
לכן:
1. קום התהלך לך אל שערי הטכניון והגש מועמדות, במקרה (הנדיר) שלא תתקבל גש לסעיף 2 להלן:
2. במידה ותסורב, אתה ניגש למזכירות הפקולטה וקובע פגישה עם הדיקן, בפגישה אתה מסביר לו את צרכיך הנפשיים המיוחדים (אם עדיין לא הבנת שצריך לחפש מקצוע שיתן לך פרנסה טובה בכדי שהאשה והילדים יניחו לך בעתיד להתעסק במה שאתה באמת אוהב ולא בלנסות ולהשלים הכנסה....)
3. אם גם זה לא עוזר (הסבירות לזה שווה לסבירות שמחר בערב ישראל תתקוף את הבית הלבן עם שלושה כפירים שהושמשו לצורך כך). אתה מתחיל לבנות לך לובי באמצעות מספר פרופסורים, שאתן לך את שמם טלפונית אם תרצה, אשר אוהבים את הטיפוסים כמוך שישרצו אצלם במעבדה יומם ולילה וקדמו להם את המחקר שנים קדימה תוך סמסטר אחד.
4. אם כל הנ"ל לא עבד ועוד לא הבנת שאין עתיד לאווירונאוטים בארץ, אני ממליץ בחום על delft בהולנד. אוניברסיטה יפה, אנשים חמים ואלפי כוסיות הולנדיות שמחפשות טיפוסים ים תיכוניים לצורך שותפות בלימודים.....
אהה כן, אני בשבת בבוקר בכפר גלים אם תרצה לדבר, או שלח לי מסר ואתן לך את הנייד שלי.
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 16-08-2008 בשעה 00:45:11.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
לא יודע לגבי דלפט אבל כל היתר נשמע הגיוני (במיוחד הקטע עם יכולות ההשתכרות...)
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
דווקא יכולת השתכרות והולנדיות נשמע שהולך טוב ביחד
אין ספק שקיים מרמור רב לגבי הטכניון בכלל והפקולטה לאווירונוטיקה בפרט.
כמי שמסיים שם סמסטר 8, אני יכול להגיד שהלימודים שם דורשים הרבה השקעה מצד אחד ומצד שני אפשר לעבור את הפקולטה גם בלי לקרוע את התחת יותר מידי. גם אני מאלה שלא אוהבים לשבת הרבה על התחת והרבה זמן אני מבלה בסדנה של הפקולטה, בונה טיסנים ומטיס אותם בצוק.
רוב הקורסים הם פחות רלוונטים/ מעניינים, והרוב הינו חומר תיאורטי כי חברי הסגל חיים בסרט שכולם הולכים להיות חוקרים ותיאורתיקנים ולא מהנדסים. זה לא באמת מעניין אף אחד שכבות גבול תרמיות בזרימה שגיא-קולית. אבל מה לעשות, צריך להבין קצת גם בחרא הזה.
לא נראה לי שאף אחד רוצה למרר לסטודנטים את החיים. למרות שלפעמים נראה ככה, אם הכל היה קל אז הרמה הייתה יורדת והשם של הפקולטה גם. ככה זה עובד...
יש לפקולטה לאוירונוטיקה שם דווקא לא רע בעולם. וכל מי שמסיים בפקולטה מוצא עבודה בתחום או בתחום שקשור, כל החברים שלי ואני כבר עובדים בתור סטודנטים בתעשיות הגדולות (תעשייה אווירית, אלביט ורפאל) ויש עוד חברות קטנות נוספות.
מבחינת פרנסה, כשאתה משווה להייטק אז באמת אתה לא מגיע לאותן משכורות אבל אתה מסיים לעבוד בשעה נורמלית (16:00-17:00) ויש לך חיים אח"כ לעומת הייטק שאתה לא מסיים לעבוד גם כשאתה בבית בשעה 10 בלילה.
אף אחד לא יעשה לך הנחות כי אתה טיסנאי או בגלל שיש לך אינטואיציה בנושא. זאת אקדמיה, ושם כולם שווים (או לצערי נמדדים לפי הציונים שלהם) וככה סביר להניח שיהיה בכל מקום.
אם בכל זאת אתה רוצה ללמוד בחו"ל אז באירופה באמת delft זאת אוניברסיטה מובילה, יש גם את ה dlr בבראונשוויג בגרמניה. בארה"ב יש כמובן את mit ואת אוניברסיטת אריזונה שנחשבת מעולה. אבל אל תחשוב ששם לא תלמד חומר משעמם ויבש... אקדמיה זאת אקדמיה
ועם כל הכבוד לבלונדיניות (ויש הרבה כבוד...) זה שיקול פחות חשוב בבחירת מקום. אלא אם כן זה מה שאתה מחפש.....
גיא,
אילו הייתי מחפש הנחות ומבצעים הייתי הולך לפוקס קידס.
אני בהחלט מחפש דרך מהירה והגיונית יותר להתקבל ללימודים האלה
כי בקצב הזה אני אשב בכיתה עם הנכדים שלי.
אני לא רודף אחרי כסף ואין לי (כרגע) כוונות עתידיות להיות שכיר, כך שמשכורות
הייטקיות ומכירת הנשמה לשטן לא מושכות אותי.
ואת זה אתה כבר יודע מסיפוריי על מקום עבודתנו המשותף ( החל מה-24.8 כבר לא משותף).
יש עוד כמה דברים שאשמח לדון איתך עליהם אבל לא על גבי דפי הפורום הלבנים
( דרימר אם לא שמת לב , זאת הייתה עקיצה ואני מקווה שתמצא זמן לעצב קצת , לשנות תאורה ולשים קטורת )
ברור שאני יכול לדוש בזה עוד רבות ולהיות בטוח בצדקתי , וכמו כן ברור גם שזה לא ישנה את המציאות.
הלימודים יהיו קשים וכנראה שאתקל באנשים פי כמה וכמה יותר מוכשרים, יותר מנוסים ויותר חרשנים ממני.
אני מודה לך על זמנך ואני מזמין אותך אותך לקרב אויר-אויר בסטלה.....
הברון האדום,
יורדן.
איזה סטלה ואיזה נעליים, התנאים לסטלה יבשילו בעוד חודש-חודשיים...
בינתיים אנחנו תקועים עם כרמלייה.
תאמת שאני רוצה להתחיל פרוייקט בחיפוש צוק מערבי חדש באיזור, מקום שיהיה אפשר להנחית בו דאונים יותר רציניים ולא צעצועי פוליגל....
מאז השריפה בכרמליה יש רק שיח אחד להנחית עליו....
גיא.
דעה פרטית:
אני חושב שהסיפור הזה מצער מאוד ומייצג בצורה מצוינת את המצב העגום של המוסדות האקדמיים בארץ.
סיפור חיי (האקדמי) התחיל ממש באותו האופן.
בסופו של דבר למדתי בארץ (ת"א) אלקטרוניקה ובארה"ב מכונות (רציתי להתמחות ברובוטיקה ומערכות משולבות). וישנם שני הבדלים עיקריים שאני יכול לציין:
1. באוניברסיטה בארה"ב אתה הלקוח ומתנהגים אליך בזה האופן. בארצנו היקרה אתה פשוט מטריד אותם, בעיניהם העיקר זה האקדמיה, "זה הדבר האמיתי לא התעשייה או סטודנטים" את זה שמעתי מראש תחום עיבוד תמונה בת"א, שביקשה שאשלם עבור פרויקט סיום של סטודנט לתואר שני שרצה לעשות אצלי פרויקט. וזה מאוד עצוב שהיא חושבת שהתעשייה בארץ זה לא הדבר האמיתי.
2. לדעתי (קצת בהכללה) איכות הלמידה בארץ גבוה בהרבה מזו שבחו"ל, במקצועות הטכנולוגיים, רפואה ועוד. כל חומר שלמדתי בארץ, כל הבסיסים יושבים הרבה יותר טוב בהשוואה ללימודים בחו"ל.
לצערי המדינה לא מקדמת את הנושא באופן ובכיוון הנכון. למה לא לאפשר לכולם ללמוד, התעשייה והחיים ימיינו אותם, למה לפסול אותם מראש?
לסיכום:
היות והצד התיאורטי הוא שמושך אותך, לאור האמור, אתה לצערי חייב למצוא דרך להתקבל בארץ. אני מאמין שאתה צריך ללמוד את מה שאתה כ"כ אוהב, כי בזה תמיד תהיה הכי טוב וזה גם מה שיגרום לך נחת בסופו של דבר, אתה תהיה מאושר גם עם תרעב ללחם.... אבל זה לא יקרה כי אתה תהיה הטוב מכולם. אז אל תקשיב ואל תלך ללמוד דברים אחרים.
אז או שאתה מיישם את כל ההמלצות של חברינו היקרים, שנכתבו למעלה ..... או שתתאסלם!
עודאחדמנפגעיהאקדמיהבארצאיציק
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen