התאמת חופה לרכב כביש:
מבנה הרכב והתנהגותו: רכבי כביש בקטגוריות השונות הינם רכבים שנעים קרוב מאוד לקרקע עם מהלך מתלים נמוך. לחופה, תפקיד אווירודינמי חשוב כיאה לרכבים הנוסעים ומתמרנים במהירות גבוה.
חופת רכבי הכביש עוטפת את הרכב מכל צדדיו ברמה שגם גלגלי הרכב נמצאים בתוך החופה.

משמעות הדבר שרוחב החופה נגזר מרוחב הרכב ואורכו.
זה לא שכל יצרן מייצר את הרכב איך שבא לו... מי שרוצה להוציא רכב בקטגוריה מסוימת חייב לעמוד במידות הקטגוריה. כך, יש לרכבים מידות די קבועות וניתן לומר שאם קנית חופה לרכב קטגוריה מסוימת, היא תתאים לרוב הרכבים באותה קטגוריה.
ברכבי כביש יש 3 קטגוריות עיקריות ולכל אחת מספר תצורות:
1/8 בשתי תצורות עיקריות:
תצורת ה GT שנראית כמו רכב משפחתי.
תצורת רכב המרוץ.
1/10 [בתוכם גם רכבי הדריפט] בשתי מידות עיקריות:
מידה 200 מ"מ [רוחב בחופה]
מידה 190 מ"מ [רוחב החופה]
1/12 הם רכבי PAN בעלי מתלים מוגבלים מאוד שנועדו לתחרויות על משטח ישר וחלק. בעלי חופה רכב מרוץ.
בעת מציאת חופה לרכב כביש חשוב לשים לב למידות:
רוחב החופה: צריך להיות יותר רחב מרוכב הגלגלים.
בסיס הגלגלים: מסייע למיקום הגלגלים אל מול חורי הגלגלים בחופה [נמדד מציר גלגל קדמי לציר גלגל אחורי]
אורך הרכב: כולל הספוג המהווה פגוש קידמי.
חשוב לציין: ברוב רכבי הכביש החופה לא נוגעת בצדי הרכב למעט אולי הפגוש הקידמי
יצרני קטגוריות הכביש מיחסים חשיבות מאוד נמוכה לחלקו התחתון של הרכב [אין לי מושג למה] ולכן תחתי הרכב חשופה ואין לה מגע עם החופה.
לרכב זה יש לחפש חופה של 200 מ"מ עם בסיס גלגלים של 256 מ"מ +/- 5 מ"מ.
התאמת חופה לרכב מאנסטר:
מבנה הרכב והתנהגותו: רכבי מאנסטר בגדלים השונים הם רכבים בעלי גלגלים גדולים ומהלך מתלה גבוה.
לחופת הרכב אין כל משמעות בהגנת רכיבי הרכב ומכלוליו היות וחופה יושבת גבוה מעל הרכיבים בעוד שחלקה התחתון פתוח לליכלוך אבק ובוץ. למעט מספר קטן של דגמי מאנסטרים הדורשים התאמה יחודית [דומה לבאגי] ברוב הדגמי, החופה היא אביזר אסטטי לחלוטין.
יש לציין כי חלק מהרכבים שמוגדרים ע"י היצרן כמאנסטר אינם כאלו [ריבו לדוגמה].
לפני התאמת חופה יש לבחון אם הרכב שלנו דורש את ההתאמה היחודית או התאמה למטרות אסטטיות בלבד.
גם חופה אסטטית צריכה להתאים ע"מ שלא תיפגע ולא תפריע.
יש למדוד מספר מדידות:
מרחק בין הפוסטים.
בסיס גלגלים.
רוחב חלקו הרחב ביותר של הרכב.
אורך הרכב מהפגוש ועד לתחילת וויליבאר.
אם לרכב ווילבאר או פגושים יחודיים יש לבדוק את השתלבותם בחופה.
התאמת חופה לרכב שורט קורס:
מבנה הרכב והתנהגותו: רכבי שורט קורס בגדלים השונים הם רכבים בעלי מבנה המזכיר טנדר עם תא מטען פתוח.
רכבים אלו בעלי חופה עצומה המכסה את כלל הרכב, גלגליו ומכלוליו.
חופת השורט קורס היא בעלת מגרעות רבות, מהווה מצנח בעת קפיצה, שבירה ופגיעה וכן שומרת שכל הלכלוך יישאר ויתאסף על גבי המכלולים הנעים והאלקטרוניקה של הרכב...
אם זאת, החופה מהווה הבסיס להתנהגות שטח ראליסטית מאוד ומשעשעת ההופכת את הרכב לכיפי מאוד להסעה.
גודל החופה הופך אותה ליקרה לקניה, יקרה למשלוח מחו"ל ויקרה לצביעה עקב כמות שטח העבודה וכמות החומר ביחס לרכבים אחרים...
למרות כל החסרונות, כל רכב העונה לקטגוריית השורט קורס הוא בעל מידות דומות ולכן כמעט כל חופה תתאים לכל רכב.
יש לשים לב לפגושים הייחודיים לדגם הרכב שלך ביחס לדגמים אחרים.
התאמת חופה לרוק רייסר/דזרט באגי:
מבנה הרכב והתנהגותו: רוק רייסר הוא רכב המשלב תכונות כמה רכבים: הוא נוסע במהירות בינונית, מהלך מתלה גבוה וצמיגים גדולים עם שילדת פלסטיק המקיפה את מכלוליו.
חופת הרוק רייסר מורכבת למעשה ממספר חלקים אשר נצבעים בנפרד ומוצמדים לשלדת הפלסטיק בעברת ברגים.
עקב המבנה המורכב של החופה, יש לקנות חופה המיועדת בדיוק בדיוק לרכב שלך.
עם זאת...ניתן לאלתר בקלות יחסית.
הגנה ושמירה על החופה:
קנינו חופה, שלחנו אותה לארץ, חיכינו לדואר ישראל, צבענו אותה אצל אומן...לא נרצה לשמור עליה שתחזיק עוד קצת?
רגע לפני:
אין אבל באמת אין דבר יותר מעצבן מלעשות חורים לחופה ולגלות שהיא יושבת עקום...
הרעיון הוא פשוט:
החלקים השחורים מתישבים על הפוסטים של הרכב ומתאמים את קוטר הפוסטים לקוטר החלקים האדומים
החלקים האדומים מתישבים בדיוק על השחורים ועל הפוסטים.
מניחים את החופה ומכוונים אותה במדוייק
מניחים את הגלילים הכסופים על החופה.
הגלילים הכסופים הם מגנטים חזקים אשר מתמגנטים בעוצמה דרך שכבת הפלסטיק של החופה לחלקים הכתומים.
דרך החור של הגלילים הכסופים ניתן לסמן במדויק את מרכז החור למיקום החופה.
חור בחופה?
כן... לא זול הכלי הזה אבל עושה עבודה מצויינת.
שמירה על החופה:
יש כמה טריקים [ותרגישו חופשיים להוסיף]
אני משתמש בנייר אלומיניום עם דבק [ראה תמונה]
יחודו, הוא דק, קל מאוד לעיצוד ושימוש ויש לו דבק חזק.
הדבקתו מצדה הפנימי של החופה מחזק אותה וסופג חלק מהחיכוך שפוגע בצבע.
אשר [חבר יקר וצבעי חופות בחסד עליון] ממליץ על SHOE GOO [ראה תמונה] אותו מורחים על החופה ביחד עם רשת חיזוק לגבס.
בנוסף, בסמוך לחורי החופה אני מדביק ספוג דביק מחלקה הפנימי של החופה
הספוג מונע חיכוך ומכות בין החופה לפוסטים של החופה וכן מחזק את החור.

ניתן להשתמש בשמות המוצרים לחיפושם ברשת.
קרדיט?
תמונות מרחבי האינטרנט כל השאר נכתב על סמך ניסיוני האישי.
הקריאה בכיף...השימוש במידע על אחראיות המשתמש!
מי שמוצא טעויות/טעויות כתיב/הקלדה וכדומה, יותר ממוזמן להעיר את תשומת ליבי בהודעה פרטית.
תהנו.
רן ענבר