מגניב!!! רעיון יפה...וביצוע פשוט מחומרים שרובנו היינו זורקים..
ממש יפה.
החומרים הדרושים, פלטת בסיס מדלת ארונית ישנה, זוית למדף שאין לה שימוש, ציר אלומיניום, חתיכת פח אלומניום בעובי 4מ"מ, קצת ברגים דבק, ושאריות עץ שהמתינו במחסן לתורם.
פלטת האלומניום הזו תהפוך לתושבת מנוע אוניברסלית :
והופ הנה תושבת :
את הזוית קצת התאמתי - קיצרתי ושיניתי את מיקום החיזוק כדי שלא יפריע לפרופ להסתובב, כמו כן צד אחד קוצר כדי לקחת בחשבון את אורך תושבת המנוע (השאיפה ששני הצדדים יהיו באורך שווה כדי שהקריאה תהיה מדוייקת: כוח כפול זרוע אתם יודעים....)
הוספתי הארכה בקצה הזוית כדי להרחיק את הפרופ ממשולש החיזוק (בפרופ רגיל אין בעיה אך בכוונתי לבדוק בעיקר פרופים מתקפלים שמקבלים זוית אחורית במקצת) :
על פלטת הבסיס הוספתי הגבהה, כדי שהזרוע האופקית, תהיה במישור אחד עם המשקל האלקטרוני שיציג את הדחף, כמו כן הזוית חוברה בעזרת ציר אלומיניום איכותי להגבהה :
עוד תמונה להמחיש את עניין גובה הזוית והמשקל האלקטרוני :
חיבור תושבת המנוע והמנוע לזוית - יש לציין שהקפדתי בכל שלב על זויות ישרות ומישוריות תואמת כדי שאקבל קריאה מדוייקת ככול האפשר :
התקנת בורג "מירכוז" - לבורג שני תפקידים : מיקומו מבטיח כי שתי הזרועות של הזוית האופקית והאנכית, באורך שווה כך שהדחף שיוצר ה- set up מועבר as is למשקל האלקטרוני.
תפקיד נוסף - היות וניתן לשנות את גובה הבורג, הרי שניתן לקבוע במדוייק את הלחץ הסטטי (משקל) שמפעיל המנוע על המשקל בטרם הפעלנו אותו (לצמצם את "הטרה" ) :
בקצה הבורג הודבקה חתיכת ספוג כדי לרכך אפשרות של פגיעה במשטח הזכוכית של המשקל :
מחר אם אספיק, אבצע טסט לכל הסיפור - יהיו עוד תמונות.
מגניב!!! רעיון יפה...וביצוע פשוט מחומרים שרובנו היינו זורקים..
ממש יפה.
רעיון ומימוש יפים.
יש סיכוי שתקבל זיוף בגלל החיכוך בציר - אתה יכול לבדוק דיוק ע"י חיבור חוט ומשקולת ידועה בכיוון הפוך למנוע ולהשוות את קריאת המשקל.
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
היום השלמתי עוד כמה דברים קטנים במתקן, והוא הופעל בהצלחה מרובה
הסט אפ שנבדק :
מנוע - TR 35-48-C 800kv Brushless Outrunner
בקר - TURNIGY Plush 60amp Speed Controller
סוללה - ZIPPY 2200mAh 3S1P 20C
פרופ - Aeronaut CAM Carbon-Plastic 14.0x9.0
ואלו התוצאות :
הייתי קצת מופתע מהתוצאות - לפי המחשבונים השונים הייתי אמור לקבל קצת יותר דחף, אבל גם זה טוב, אולי צריך לשייך את זה שצריך לתכנת את הבקר, למרות שאני בספק.
תובנה נוספת שקיבלתי במהלך הבדיקה, הזרוע האנכית של הזוית צריכה חיזוק - היא מתכופפת תחת העומס.
* צביקה, אני לא ממש מבין איך אתה מתכוון שאבדוק את נושא החיכוך - בכ"א גם אם ישנו הוא זניח וקבוע כך שזה לא ממש משנה.
נראה שלא הקשחת מספיק את חיבור הקושרת (45 מעלות). שני המסמרים שתקועים בעץ לא עומדים בעומס. ממליץ לך לקדוח קדח, במרכז הדרך בין המסמרים, של כ6 מ"מ ולתקוע דיבל בוק או לחלופין למזוג מעט דבק נגרים על החיבור ולתת לו להתמצק היטב, זה ימנע תנועות גאומטריות של המבנה.
בעניין החיכוך, היות והבעיה בסופו של דבר היא סטטית, משקלו (ומיקומו) של החיכוך זניח, אך בשביל השלייקס(ולהרגיע את צביקה:-)), טפטף טיפה או שתיים ש/ל שמן מכונות (אפשר גם שמן זית כתית מעולה או סתם קצת ואזלין :d) לתוך הציר ובעית החיכוך תתבטל.
נ.ב. איך אתה מעלה את התמונות שיופיעו בתוך ההודעה???
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 20-08-2008 בשעה 00:51:48.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
1. זוית החיזוק, מודבקת, המסמרים קיימים רק לטובת תהליך ההדבקה וגם בשביל ההרגשה הטובה.
2. הכיפוף נוצר מעל זוית החיזוק - העץ פשוט לא עומד בעומס... זה יטופל בקרוב עי" עיבוי של כל הזוית.
3. לא בכדי ציינתי שהציר איכותי - הציר ממוסב עם טבעות אוקולון, והחדרתי גריז סיליקון בכל נקודות החיכוך האפשריות עוד לפני ההרכבה כדי לצמצם עד לבטל את השפעות החיכוך - בכ"א כפי שציינתי קודם אני חושב שזה זניח אם בכלל קיים.
4. לגבי התמונות - ראשית מעלים את כל התמונות שאתה רוצה תוך שימוש בממשק "ניהול הקבצים", אח"כ כאשר התמונות כבר קיימות באתר - מעתיקים את הקישור של התמונה לתוך חלון העלאת קובץ (החלון שנפתח אחרי שלוחצים על אייקון החלונית הצהובה עם ציור ההר) לוחצים אישור ווהופ התמונה בתוך ההודעה.
נראה טוב יוסי. ממש מגניב.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
יוסי,
ישר כוח על הביצוע. מאוד אהבתי את הרעיון.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
למה בכלל צריך 90 מעלות ?
180 מעלות נראה לי גם טוב.
כבר דברים יש לי לאמר על מה שכתבת :
1. אין ספק שאתה ישראלי מן המניין
2. מה שאתה מציע - בנית פעם ? בתהליך הבניה לא נתקלת בבעיות שלא חשבת עליהם ?
3. אם תשובתך לסעיף 2 היא : (א) כן (ב) לא (ג) גם וגם (ד) אף אחת מהן, אני מפנה אותך לכאן
4. בהתייחס לסעיף 1 - אתה מזכיר לי מדוע זוג לא יכול לקיים יחסי מין באמצע רחוב בעיר ישראלית.....
ספר את הסיפור המוזכר בסעיף 4
אני יורד לנגריה כדי לגנוב להם חתיכת קרש .
זוג לא יכול לקיים יחסי מין באמצע הרחוב מכיוון שכל עובר אורח חושב שהוא יודע יותר טוב כיצד יש לבצע זאת ומשיא להם עצות למכביר.....![]()
מתקן הנדנדה שלי מוכן
מחר הפעלה ראשונה
לכל מי שכבר לא יכל לחכות
המתקן נוסה בהצלחה.
הציר נמצא בידיוק באמצע הנדנדה מה שהתברר כטעות במקרה של המניפה מכיוון שאחרי מיתקון המניפה מרכז המניפה הוסיף עוד כ 4 סמ בזרוע שהם כ 10% ולכן יש להפחית מהקריאה כ 10%.
ולנתונים עצמם :
דחף כמעט קילו
זרם של 36a סוללה 5 תאים
הספק כולל כ 600w
בקרוב תבוצע בדיקה עם טבעת יניקה.
בחיי , יגאל בסקייל![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
יפה מאוד - עכשיו אפשר לדבר ביזנס....
עכשיו גם אסביר, מדוע לא הלכתי על הקונספט הזה :
בטיחות, בטיחות, בטיחות
מניפות זה נחמד, אבל היכן בדיוק תעמוד כאשר תרצה לבדוק פרופ רגיל\מתקפל ?
באיזו נקודה במרחב, חלק שיעוף מהמנוע\פרופ\ספינר, לא יפגע בך ? (חוץ מתחת לשולחן).
יש עוד נקודות שקשורות לנוחות ומיקום שאר מרכיבי המער' (סוללה,בקר,מד זרם וכ"ו) שבעיני לא מסתדרות עם המבנה הזה, אבל זה כבר עניין של טעם.
דבר אחד בטוח הצליח לך - הילד סקרן לא פחות מאבא.....![]()
בעניין הבטיחות אין בעיה בכלל
במנוע פרופ
מתקינים את המנוע כדי שיפנה כלפי מטה , על המשקל מניחים את בקבוק הקולה שלא מוצג בתמונה כך שהמשקל יציג דחף מקסימלי משוער .
שלום יוסי, - אגודליי ובהונותיי מופנים מעלה!...
אם יורשה לי, הנה מספר שאלות:
1. האם לצורך כיול תלית משקולת קילו כשהמתקן מסובב כך שזרוע המנוע הופכת לזרוע תליה?
2. אני חושש ששימוש בספוג ולא בגומי קשיח לשמירה על הזכוכית מכניס טעות לא קטנה למדידה כיוון שהוא אלסטי ודחיס.
חג שמח.
Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes
1. לא - אני משתמש בפונקציית הטרה שבמשקל כדי להתחיל ממשקל "0".
2. אני לא מסכים אתך, הלחץ הוא סטטי ולכן ליכולת של הספוג להידחס אין משמעות -בכ"א הויכוח מיותר מכיוון שהספוג כ"כ רך שמשקל המנוע בלבד גורם לו לקרוס למצב שטוח לחלוטין (או במילים אחרות הספוג לא עושה את העבודה שלשמה הוא קיים).
רחפן F450 כולל ציוד FPV מלא למכירה!
שלט - flysky fs-gt3b
מכוניות:
Kyosho Inferno ST NITRO
kyosho Inferno st-rr electric
mugen mbx5 NITRO