אהלן,
אני זוכר שבזמנו כבר דיברו על זה.
אבל איך זה ש - predator לא הצליח כפלטפורמת FPV??
(הוא יותר זול מאיזי...)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s..._Spy_Plane_ARF
אהלן,
אני זוכר שבזמנו כבר דיברו על זה.
אבל איך זה ש - predator לא הצליח כפלטפורמת FPV??
(הוא יותר זול מאיזי...)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s..._Spy_Plane_ARF
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
שלום ניר
מנסיוני האישי, הטיסן נוטה להזדקר בפניות ונוחת יחסית במהירות גבוהה. ל-FPV עדיף EASY STAR
יום נעים
מוטי
The sky is my playground
מוטי
אולי בגלל שאנשים מעדיפים EPP שקל יותר לתחזוקה
היי ניר ...
להלן נסיון אישי טרי טרי ..
קבלתי את הקיט לפני כחודש. בזמן שהמתנתי לו קראתי עליו לא מעט וראיתי סרטים.
עם קבלת הקיט הבנתי שהמיקומים הסטנדרטיים של הסרוואים מקדימה לא ישאירו לי מקום ל..כלום.
הקיט צפוף מאוד מקדימה.
בצעתי את השינוי המומלץ של העברת סרוואים אחורה.
בנוסף, השתמשתי בכל הגוף כדי לכניס ציוד וגם זה היה בצפיפות נוראית.
טיסת מבחן ראשונה - בוצעה על ידי חבר טוב שהוא מטיס מקצועי בחיי היום יום.
מסקנות: המראות ונחיתות עם גלגל קדמי קבוע יהיו משימה בלתי אפשרית. אין מספיק היגוי על הקרקע.
בזמן הטיסה הכלי רגיש מאוד. מה שכן, צריכת חשמל פשוט אפסית .. שש - שבע דקות טיסה הורידו סוללה של 2200 מ- 4.20V לתא ל-... 4.08 בלבד.
אחרי מקצה שיפורים נוסף הגענו השבוע לטיסת המבחן השניה והשלישית.
נתחיל בעובדה שהגוף כל כך נמוך שבהמראה ממשטח שאינו כורכר הפרופ מגלח את הריצפה כמעט לכל אורך הריצה...
בהמשך (סיבוב של אותו מטיס) בגרנו טיסה לא רעה בכלל .. בזכות ידיו האמונות.
החלטה להמריא שוב מהמסלול מייד לאחר הנגיעה ברצפה נגמרה בהזדקרות בגובה 0.
תיקון שטח וחזרתי לאוויר ...
המראה מעט לא יציבה, התחלת פניה והטיסן נכנס להזדקרות בלי שום דרך לצאת ממנה (בדיוק כמו שהיה כתוב בכל חוות הדעת שקראתי - Tip stalling במהירויות נמוכות מגיע .. מייד)
התוצאה היתה מיידית - צלילה אנכית מגובה 10 מטר בערך בלי שום יכולת היגוי ו .. זהו.
סוף סיפור.
בגדול - ציפור מאוד מאוד עדינה מבחינת התנהגות האוויר, צפופה למדיי עבור ציוד והקיט המקורי לוקה בחסר (גלגל קדמי קבוע, חיזוק כנפיים שאינו הולם ודורש החלפה).
יתרונות: צריכת חשמל נמוכה, רמת גימור סבירה למדיי, מחיר נמוך על כדי גיחוך
זהו ..
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
יש לי אחד כזה למכירה טס פעמיים שלוש
(המע"מ והמכס עליי)
כדי לטפל בבעיית ההזדקרות פשוט צריך להגדיר דיפרמציאל במאזנות
ואז הטיסן לא מזקר קצה כנף.
מבלי להכיר את הכלי אבל מתאור הבעיה אפשר די בקלות להוסיף WASHOUT ע"י הרמת המאזנות מספר ממ כלפי מעלה בנוסף לדיפרנציאל שהומלץ ע"י יגאל.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
אפשר לקבל עוד פרטים איך אפשר להפחית את תופעת ההזדקרות?
ההזדקרות המדוברת מתרחשת בד"כ בשני תרחישים עיקרים.
1) מושכים UP וקצה כנף אחת מזדקרת לפני השניה מה שגורם לגלגול פתאומי ומפתיע במיוחד שהמטיס רק משך UP במידה ושורש הכנף היה מזדקר אז הטיסן היה רק מוריד את האף ושום דבר בלתי צפוי לא היה קורה. במקרה כזה WASHOUT עוזר כי הוא גורם לזווית התקפה נמוכה יותר של קצה כנף כשהמטרה היא ששורש הכנף יזדקר ראשון.
2) הסנריו השני מתרחש כאשר רוצים לפנות נניח שמאלה
מאזנת שמאלית עולה וימנית יורדת.
כשהמהירות היא נמוכה המאזנת הימנית שיורדת מגדילה עוד יותר את זווית ההתקפה ולכן עלולה להזדקר ואז הטיסן במפתיע מגלגל ימינה בזמן שפקודת ההגאים היתה שמאלה.
הגדרת דיפרנציאת במאזנות גורמת לכך שהמאזנת תרד בשיעור נמוך יותר.
דיפרנציאל בדאונים תורם להפחתת גרר בכנף החיצונית לפניה .
חברים תשובות יותר מקצועיות מאלו לא יכלתי לקבל.
תודה רבה.
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
בכל משפט חייב להיות סנגור
לכן אקח זאת על עצמי.
אני מטיס PREDATOR FPV כבר חצי שנה ויותר וחייב לאמר שהטיסן הזה מרשים אותי בכל טיסה מחדש.
ראשית הוא דאון ולכן יש להתיחס כאל דאון ולא כאל מטוס קרב.
לכן כל המשחקים במהירויות גבוהות נמוכות הן לא לעניין, צריך לכבד את מגבלותיו ולהשמר בהתאם.
אני מטיס עם מערכת הכולל גם יחידת ייצוב, די ישנה של FUTABA שהיא די כבדה ובנוסף סרוו רגיל בחרטום להיגוי גלגל קדמי.
בסך הכל נושא המטוס משקל עודף די גדול ועם סוללה של 2200MAH LIPO 3 תאים אני טס כ20 ד' (לא מנסה יותר מזה) ויורד עם עתודות אנרגיה.
ההמראה צריכה להתבצע תכליתית, מנוע מלא ריצה ארוכה ובלי משחקים אחרי המראה עד לצבירת גובה.
לאחר מכן הורדת מנוע לצריכה של כ 3A מספיקה כדי להחזיקו בגלישה עדינה ויציבה.
מבחינת סידור האלק', הייתרון שהמטוס חלול לכל אורכו כך שאני פתחתי דלתות בגחון וסדרתי את כל האלק' פרוסה לכל האורך ויש מקום רב לדחוס את הציוד.
התא הקדמי בו ממוקם המקלט והסרוו, יש חלל מתחת לפלטת הסוללה, שם דחסתי סרוו (רגיל) לגלגל חרטום.
את המצלמה מיקמתי על כן הנסע הקדמי עם סרוו נוסף להגבהה, כך שיש לי שליטה על כיוון המצלמה ימינה שמאלה מה RUDDER (לא חברתי מיקס RUDDER EL) והגבהה.
טיסן מאוד מוצלח למשימות שיטוט בגובה רב ובינוני למטיסי FPV סולידיים, לא לטייסי קרב.
יתרונותיו - יציב מאוד באויר ובמידה ותשקיעו באיזון משולם, יצאתי לחוות נחיתה משולמת אוטונומית ללא שריטה, כאשר איבדתי חשמל במטוס והמטוס היה ללא שליטה עד שנחת לבד.
באותה טיסה מיותר לציין שהמטוס ריחף ללא מנוע כ 15 ד' יציב לחלוטין.
פרסמתי כאן את הסיפור המלא באותה שבת מרגשת.
לגבי הנחיתות הקשות שתואר למעלה- גם כאן חייב להסתייג - נחיתות מושלמות, כמעט בלי לגעת בסטיק, להתייצב מול המסלול ולתת לו לרדת לאט 1/4 מנוע, להוריד מנוע ל0 לאחר הנגיעה עם הגלגלים האחוריים.
לגבי תאור מפגש הפרופ עם הקרקע - אני הוספתי מייצב כיוון תחתון המשמש גם כמגבל לזנב שאינו מאפשר לו לרדת לרמה בה הפרופ יפגוש את הקרקע.
עוד יתרון מובהק - הוא נראה כמו מזל"ט לעזאזל.
בקיצור - תענוג להטיס אותו בכל פעם מחדש.
בהצלחה.
נערך לאחרונה על ידי אוהד; 23-11-2009 בשעה 20:08:11.
אוהד
057-8125639
LANCAIR 90 - סקייל ------ ז"ל
SPITFIRE 90 - סקייל
REACTOR 50CC - GIENT
SeaFuree - EP סקייל
סקייל PREDATOR-EP -FPV
AQUILA -EP סקייל
כיף כשזה טס נוחת וממריא
אבל אין כמו להלל
טיסני סקייל
DX6I- The Best one
תודה רבה.
אגב, איפה אתה מטיס? אשמח לראותו בטיסה...
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
ניר יש לי כזה אחד למכירה מבטיח שתקבל אותו עוד לפני הקריסטמס.
ניר,
אני מבין שאתה בשלבים מתקדמים לבניית FPV. תוכל אולי להרחיב בנושא ?
מצלמה, משדר, מקלט. מה למה ואיך.
אני מאד מאד מאד אשמח ללמוד קצת ואולי אף להצטרף.
הנושא שבעיקר מעניין אותי הוא יזה תדר משדר לבחור בהתחשב בכך שהשלט שלי נשאר 2.4.
תודה.
תתחיל מפה
ואני מאמין שכולם שם יעזרו לך
בהצלחה
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
אוהד - נהנתי לשמוע (לקרוא) ...
ואהבתי.
שימשיך להיות בהצלחה.
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
אחרי כל מה שנכתב כאן זה עדיין טיסן שצריך להמריא ולנחות איתו
אין את האופציה של ריסוק מבוקר כמו ב EZ למיניהם
נשמע כמו כלי שמאוד קשה להטיס וצריך להיות מאוד זהיר איתו. הוא לא מתאים ל FPV לטעמי (אתה רוצה יותר להנות מהנוף ולא להלחם עם הטיסן).
בכל מקרה קבלתי אחד כזה מחברה שלי ליום הולדת טסט בשבת הקרובה אני אעדכן!
נערך לאחרונה על ידי SPL; 24-11-2009 בשעה 13:50:44.
עכשיו הבנתי איפה הדספיוט בדעות הנגד והבעד.
פותח השרשור דיבר על הדגם הסיני הזה
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s..._Spy_Plane_ARF
שהוא באמת לא מתוכנן טוב
ואני מדבר על הדגם הזה
http://www.nitroplanes.com/4eluavrqprra.html
שהוא רחב יותר, בעל כנף רחבה יותר והרבה יותר מקום בחרטום.
ממליץ לנסות - בונבונירה.
אוהד
057-8125639
LANCAIR 90 - סקייל ------ ז"ל
SPITFIRE 90 - סקייל
REACTOR 50CC - GIENT
SeaFuree - EP סקייל
סקייל PREDATOR-EP -FPV
AQUILA -EP סקייל
כיף כשזה טס נוחת וממריא
אבל אין כמו להלל
טיסני סקייל
DX6I- The Best one