חברים, תוציאו את המקרים הפרטיים מההדגמות כי אתם מבלבלים את כולם.
מכניקת הטייס היא פיסיקה פשוטה. הגה הגובה נולד בין השאר לאזן את המומנט האוירודינמי של העילוי.
ולכן במקרה של הורדת מדפים (מדף יורד כלפי הקרקע) העילוי יגדל וכך גם המומנט מרים האף (שהוא מומנט טהור ובהיותו כזה הוא פועל באופן זהה בכל נקודה ונקודה במטוס). לאזן אותו צריך לייצר מומנט מוריד אף בזנב היינו לדחוף סטיק קדימה ולהוריד את הגה הגובה.
כל המצבים האחרים שתוארו הם מקרה פרטי של התאוריה הנ"ל וכל אחד מהם פותר בדרך אחרת את נושא תוספת המומנט מרים האף בהורדת מדפים.
אגב, חייבים להפריד את המומנט מרים האף מהמומנט שהעילוי מייצר ביחס לנקודת מרכז הכובד.
קריאת המשך פה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pitching_moment