אשמח אם מישהו יוכל להסביר מהם היתרונות והחסרונות של גדלי הלהבים השונים.
אני מבין שלהבים ארוכים יותר דורשים מהירות ראש נמוכה יותר, אך מה זה נותן? מה עדיף ל 3D?
זמן טיסה, עומס על המנוע?
אודה לתגובות מלומדות.
אשמח אם מישהו יוכל להסביר מהם היתרונות והחסרונות של גדלי הלהבים השונים.
אני מבין שלהבים ארוכים יותר דורשים מהירות ראש נמוכה יותר, אך מה זה נותן? מה עדיף ל 3D?
זמן טיסה, עומס על המנוע?
אודה לתגובות מלומדות.
690 מאפשר טיסה עצבנית יותר זמן תגובה קצר יותר לשינויי כיוון כמובן שמהירות הראש עולה וצריך להתאימה. 690 עדיף למטיסי 3D ותיקים.
בוא נדבר תכלס.
עניין של אופנה והתאמה למטיס. אני גיליתי שלי יותר נוח להטיס 3D עם 710 קלות.
הבדלים שניתנים לזיהוי באויר בין 710קלות ל690:
1. ה690 יותר יציבות במהירות גבוהה.
2. הcyclic של ה690 מרגיש חד יותר.
3. צריך להוסיף הרבה פיץ' בשביל להטיס עם ה690 ולהגיע לתגובות זהות של ה710.
4. הcyclic של ה710 יותר מהיר.
5. תגובות הפיץ' של ה710 יותר חריפות.
6. בעזרת עבודה נכונה של הסטיקים ה710 חונקים פחות (כן כן, ה710)
7.האוטורוטציות של ה710 טובות יותר אך ניתן להגיע לתוצאות מעולות גם עם ה690.
*כל מה שנרשם כאן הוא מנסיון אישי רב, על מסוקים עם פלייבר! יכול להיות שחוות הדעת שלי תשתנה בקרוב.
*כל ההתיחסויות נעשו לגבי הטסת 3D ולהבי Radix.
נשתמע
לא ממש,
ספציפית למקרה הזה יש לנו פרוייקט משותף...
שששש....![]()
יקרה יקרה. נסדר את המכשולים הקטנטנים וניתן בראש. אבל בחזרה לנושא, חשוב שאנשים יבינו את העיקרון. לכל מטיס יכול להיות נוח עם להבים אחרות...
העיקרון כזה - כמה שהגה יותר גדול כך התגובה חזקה יותר. רק הבעיה שנלווים לזה פרמטרים נוספים והם מהירות הראש, יעילות הלהבים בזווית התקפה גדולות, הסרוויים , משקל המסוק, משקל וחוזק הלהבים וכו'. מדובר גם על שילוב בין כוח מנוע לשאר הפרמטרים. בנתונים הקיימים - מנוע 91 המוציא כ 3.4 כ"ס על TREX 700, הבחירה המועדפת 690. שילוב של כל הפרמטרים בתוספת סגנון ההטסה של המטיס באמת יכול לשנות את הבחירה. ניסינו כבר את כולם.
אז מה שאני מבין מכם זה שאין תשובה "נכונה" צריך פשוט לנסות ולבדוק מה יותר נוח לי...
תודה רבה
רון טוסמן
בדיוק.
השבת סיימתי הרצה למנוע חדש - עם להבים 710 כבדות. המסוק טס מעולה כולל פניות חדות ו 3D חזק. לתשובות אפשר להוסיף את מצב המנוע. אם המנוע חזק - כדאי לעלות בקוטר הדיסקה.