כידוע הערך C בסוללות הוא הזרם שהיא יכולה לספק בהתאם לקיבולת שלה.
אם נקח מד הספק ונחבר את הסוללה כשהיא טעונה, ונפעיל את המנוע בהדרגה עם צרכן זרם מוגזם*(ע"י הגדלת הפרופ לדוגמה), ונעקוב אחרי המתח, ברגע שהמתח ירד ל-3V לתא, נבדוק מה הזרם.
הזרם לחלק בקיבולת של הסוללה יתן לנו את ערך C האמיתי שלה.
*
לדוגמה:
אם נבדוק סוללה 3 תאים של 2200mah שזו בעצם סוללה של 2.2Ah
ובבדיקה נראה שכשהמתח הגיע ל-9V הזרם היה 50A, אז הערך C האמיתי של הסוללה הוא 22.7.
50/2.2=22.7
הערה חשובה:
הבדיקה צריכה להיות מהירה (בכדי לא לפגוע בסוללה בבקר ובמנוע) וכשהסוללה טעונה (בכדי לקבל תוצאה מדויקת).