פתיחה:
אחרי שהשתעשתי לפני מספר חודשים עם המוגי במעברים נמוכים ו"מהירים" החלטתי ללכת על הדבר האמיתי...![]()
טס מטורף! מהיר ועצבני 5! רעדו לי הידיים...
קצת נתונים:
מנוע - Turnigy 450/500 H2223 Brushless outrunner 2900KV
מדידה בשטח - 550Watt
פרופ: 6x5.5 APC
בקר: 40A TowerPro
סוללה:25C Zippy 3S 2200mAh
סרוואים MG דיגיטאלים - Corona MG939 - ממולצים, לא יקרים וחזרו למלאי לאחרונה
משקל: 850 גרם כולל הכול
מה בקופסה:
מולטיפלקס... לא צריך להגיד הרבה יותר. הכול כ"כ מסודר - זה כבר הקיט השני שלי ומתחיל להתרגל לרמה הגבוהה, ולכן יש בעייה - Once you go black you can't go back....(זה בשבילך מעיין -
).
1. גוף האלפור - חומר מדהים! נראה קשה בטירוף.
2. כל החלקים המשלימים - פלסטיקה, פושרודים, הורנים ועוד שאר ירקות.
3. מדבקות
4. חוברת הוראות
צריך להוסיף: מקלט, סוללה, מאריכי סרוואים של 15 ס"מ, דבר סיבי זכוכית ודבק - השתמשתי ב-CA מדיום הטוב והזול של הסיני עם זרז.
[
הבנייה:
די פשוטה - שעתיים פלוס למעט הלחמות, חיבור המקלט וכיוונים.
הסברים ואיורים מאוד ברורים. מאוד מומלץ לעבור על הסקירה והתמונות של הצרפתי (בנג'ימאניה).
נתחיל עם הכנת ה"מחילות" של חוטי הסרוואים לתוך הגוף (יותר נכון צריך קצת לפתוח אותם בעזרת מברג), הדבקת ההורנים והסרוואים.
השיטה שלי להדבקת סרוואים היא "ליפוף" הסרוואים ב"סלוטייפ" והדבקה עם קצת CA או דבק חם על מנת שאפשר יהיה לשחרר אותם בעתיד. הייתי צריך לחתוך מילימטר אחד על מנת להתאים את הסרוואים.
לגבי מאריכי סרוו, אם אתם מתכננים למקם את המקלט מאחורי הסוללה (שם אני מיקמתי אותו גם כדי למנוע נזק עתידי אם הטיסן נכנס עם האף באמא של האדמה, המקלט יחטוף שינוי תדמיתי
)
אז צריך 15 ס"מ מאריכים אם לפני אז 30 ס"מ.
על מנת לתת את הדיוק המירבי לטיסה המהירה של הפאנג'ט, בנוסף לבחירה בסרוואים דיגיטאלים, ביטלתי את ה"חופש" בין זרוע הסרוו לפושרוד ע"י הלבשת זרוע הסרוו בשרינק...
עכשיו יש לשחרר את ההגאים (ע"י חיתוך הצדדים ומשחק ביד לתת גמישות להגה( והדבקה של הכנפיים ומוט הקרבון. לפני ההדבקה יש להשחיל את חוטי הסרוו לבדוק שמוט הקרבון מתאים ואם לא יש לחתוך קצת את האלפור.
לאחר ההדבקה יש לשים דבק בד \ סיבי זכוכית כדי לסדר את חוטי הסרוואים.
טיפ חשוב: לפני סיום הפושרודים והדבקת הזנבות, יש תחילה להדביק את המדבקות הגדולות על הכנפיים למטה ומעלה אחרת זו בעייה לחתוך אותן שהכול במקום.
את כיםויי זרועות הסרוו אני הדבקתי מעל המדבקה וחיזקתי באמצעות דבק סיבים למקרה וצריך לטפל בסרוו.
עכשיו נמקם את המנוע. אני הייתי צריך להוסיף הערכה של חוטים בין המנוע לבקר. יש להוסיף את הוו שתופס את החוטים על מנת שלא ישתפשפו במנוע.
בחיבור המנוע והפיירוול יש שני ברגים שצריך להבריג לא עד הסוף ואת הבורג השלישי יש לכוון לנקודת האפס (יש סקלה קטנה) ורק אז להדק את השניים.
את הבקר והמקלט הצמדתי עם הוולקרו המצורף אחד מול השני.
לסוללה יש "מתקן" משלה עם רצועת וולקרו אבל אני הוספתי עוד וולקרו בתחתית.
המנוע שלי שוקל 82 גרם והגעתי לנקודת איזון עם סוללה 2200 בדיוק במקום המיועד לה - ההוכחה - אף לא קליק אחד לאיזון היה נדרש...
הדבקתי דבק סיסי זכוכית על הגחון כדי לחזק אותו.
ביצועי מנוע
מישהו ב-RCG מדד את המהירות הגבוהה ביותר והיא 170 קמ"ש.
יפה ל-3 תאים , מנוע 82 גרם (ב-$10) וטייס לא מנוסה...
בהמשך אני אבדוק אותו עם פרופ 5.25X6.25 ואנסה לייצב אותו יותר במעברים. זה לא נראה בסירטון אבל לא טסתי ישר ולמדידת המהירות זה חשוב...
מדדתי נתונים עם כמה פרופים שברשותי וגם עשיתי כמה חישובים בעזרתו המאוד אדיבה של בנצי...
מהירות הלהבים חושבה לפי הזרם וה-KV והמהירות המשוערת חושבה כ-80% ממנה.
רשמים מטיסת המבחן
טיסן מהיר בטירוף (לי קשה להתרגל אחרי הטסה של טיסנים "איטיים") אבל עם זאת בסגירת מנוע דואה יפה וגם טס לאט.
המראה - כשאתה זורק לבד (וניתן לראות בסירטון) יש לתת קצת כוח שיצבור מהירות אבל בגלל ה-KV הגבוה (אני מניח) הוא מקבל רול שצריך לתקן.
טיסה - מאוד מהיר כפי שציינתי ולא גדול כך שבמהירות גבוהה צריך הרבה ריכוז כדי לשלוט בו. גליגולים מטורפים בקצב שלהם. השתשמשתי ב-50% EXPO ו-DR 125%.
נחיתה - סגירת מנוע ונותנים לא לגלוש יפה לנחיתה למרות שמגיע במהירות יש שליטה מלאה.