שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: שאלה בנושא פרופים

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    743
    תודה!
    12
    הודה 27 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלה בנושא פרופים

    היי חברים!

    רציתי לשדרג ( אולי רק אם זה באמת יעזור ) את נושא המהירויות בטיסני פיילון שיש לי:
    חוץ משיפור המנועים עם אגזוזי NELSON רציתי לשאול האם פרופ 3 להבים ישנה משהו
    ובלי קשר איך אני מחשב פרופ כזה? כלומר מה תהיה המידה של פרופ כזה מול פרופ 2 להבים לדוגמא:
    3 להבים 13X8 מקביל ל- 2 להבים 13X10...? מה החישוב הכללי שעושים בכדי לעבוד עם 3 להבים?
    ובכלל מה נותן פרופ 3 להבים ....? מהירות או יותר כוח?

    תודה לכל העונים
    אם אני לא טס, אף אחד לא טס....

    H9 P-51 180 Giant
    GP Cosmic Minnow
    T1 Mini Fortune Turbine Jet
    Boomerang Xl Turbine Jet
    Carf Ultra Flash Turbine Jet
    Efxtra Racer Upgraded 6S

    Extreme Flight Extra300 61
    Seagull electric Trainer
    Dji Mavic Pro

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    1,088
    תודה!
    9
    הודה 15 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    התשובה הקצרה היא לא.

    פרופלור 3 להבים לא ישפר דבר פרט למרווח קרקע. במטוסים גדולים משתמשים בריבוי להבים כדי לאפשר למנועים עם *המון* כוח לסובב פרופלור בגודל סביר. אצלנו אין לזה סיבה מעבר למרווח קרקע.

    בעקרון תוריד 10% בקוטר על כל להב שאתה מוסיף -> פרופלור 13x10 עם 2 להבים יהפוך ל-12x10 עם 3 להבים. זה לא ממש מדוייק אבל זה קירוב לא רע.


    ולבסוף לענייני מהירות. ע"מ לשפר מהירות מגדילים מנוע. נקודה. יותר כוח=יותר מהירות.
    ארז
    !!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    ברצוני להוסיף ולהרחיב על דבריו של ארז.
    בטיסני פיילון אתה מחפש מהירות. את המהירות תקבל באמצעות מנוע בעל סל"ד גבוה ככל הניתן. במהירויות סיבוב גבוהות, יעילותו של פרופלור 3 להבים נופלת מיעילותו של פרופלור 2 להבים. ככל שהסל"ד גבוה יותר, הפער הולך וגדל. הפתרון, להשגת סל"ד גבוה למנוע נתון, הוא להקטין את קוטר הפרופלור ולהגדיל את הפסיעה, בתחום האפשרי והסביר. ריצת ההמראה תהיה עצלה במידת מה, אבל המהירות הסופית תהיה גבוהה ביותר.
    פרופלורים בעלי 3 להבים מתאימים בעיקר למנועי 4 פעימות, המסתובבים לאט, באופן יחסי, ומפתחים מומנט גבוה. סיבה נוספת לשימוש בפרופלור 3 להבים היא עוצמת הרעש הפחותה, דבר שהוא קריטי בתחרויות F3A, למשל.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    743
    תודה!
    12
    הודה 27 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    תמיד הבנתי את עניין המהירות מול עניין הכוח אבל יש כאן פרדוקס שלא מובן לי כלל:
    לדוגמא אם ניקח 2 מנועים בעלי נפח זהה פחות או יותר אחד מהיר והשני חזק
    המהיר יוכל לסובב פרופ בעל פסיעה מסויימת ב- 17000 סל"ד למשל
    אבל החזק יוכל לסובב פרופ בעל פסיעה גבוהה יותר בסל"ד של 10000
    הגדלתי את הפסיעה קיבלתי יותר מהירות למרות שהסל"ד נמוך לא ככה...?

    לדוגמא: DA 50 עובד עם פרופ 22X8 בסל"ד של 6000 פלוס מינוס
    אם אני אשנה את הפרופ בהתאמה כלומר אקטין את הקוטר ואגדיל את הפסיעה עד למצב
    שהוא יסובב עם אותו כוח ואותו סל"ד פרופ של 16X14 או 14X14 ?
    התוצאה תהיה מהירות לא? ועדיין המנוע לא יאבד מהכח ויסובב 14X14 ב-6000 סל"ד אומנם
    אבל הטורק שאני אקבל יהיה פי כמה יותר חזק מ22X8 ...

    לכן עניין הפסיעה מול קוטר מול כוח או סל"ד גבוהה כלל לא מובן לי
    האם בשורה תחתונה סל"ד גבוהה יתן את הביצועים או כוח שיסובב פסיעה רצינית ....?
    אם אני לא טס, אף אחד לא טס....

    H9 P-51 180 Giant
    GP Cosmic Minnow
    T1 Mini Fortune Turbine Jet
    Boomerang Xl Turbine Jet
    Carf Ultra Flash Turbine Jet
    Efxtra Racer Upgraded 6S

    Extreme Flight Extra300 61
    Seagull electric Trainer
    Dji Mavic Pro

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    אוקיי- אשתדל, בכדי להשיג מהירות גבוהה צריך להתייחס לכול הפרמטרים ב"חבילה", הראשון והקובע הוא הטיסן- המבנה של הטיסן, איזה היתנגדות הוא מייצר? לדוגמא: טיסני הוטליינרים\פיילונים בנויים באופן חלק עם גוף ופרופיל דק ומעט מאוד גרר, עכשיו במהירות גבוהה כאשר יש התנגדות מהרוח טיסני הפיילון חותחים את האויר די בקלות ולכן קל להם לנוע במהירות ובמקרה שלהן יתאים מנוע עם kv גבוהה (ולא ממש חזק) ופרופ קטן (בדרך כלל בין 4.1x4.1 ל-4.75x4.75). הדוגמא ההפוכה והנפוצה: פנג'ט, טיסן בעל התנגדות גבוהה בהרבה לאומת הפיילונים ולכן במהירות כשיש התנגדות גבוהה הוא זקוק להרבה יותר כוח בכדי ל"נצח" את הרוח, לכן ניקח מנוע עם kv יותר נמוך אך שמייצר יותר כוח, אותו עיקרון של תיבת הילוכים. דוגמא נוספת: מכוניות ספורט, בעלות כ"ס גבוהה בכדי לגבור על התנגדות הרוח- לא מספיק שהגלגלים יסתובבו מהר.. זהו מקווה שיותר מובן.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    743
    תודה!
    12
    הודה 27 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    ההסבר מובן ביותר ומקובל כמובן אבל אני לוקח לדוגמא טיסן אחד שהוא פיילון בעל התנגדות נמוכה
    מוטת כנפיים 2 מטר .... לפי ההסבר שלך צריך להתאים לו מנוע בעל סל"ד גבוה מכיון שאין לטיסן גרר משמעותי , ברור לך שאם אשים עליו מנוע ג'ט 60 שמגיע לסלד של 21000 הטיסן לא ימריא אפילו
    אני חייב לשים עליו מנוע גדול יותר אבל מנוע גדול זה אומר פחות סל"ד ויותר כוח מן הסתם
    אז עדיין הפיילון הזה מצריך מנוע חזק שיכל למשוך אותו ושיוכל כמובן לסובב פרופ גדול
    ושוב אני שואל לגדלים כאלה מה עדיף מנוע גדול שמייצר סל"ד יחסית גבוה ( ניטרו 2 פעימות )
    או מנוע חזק שיכול לסובב פסיעה רצינית על קוטר קטן ( בנזין או 4 פעימות )
    אם אני לא טס, אף אחד לא טס....

    H9 P-51 180 Giant
    GP Cosmic Minnow
    T1 Mini Fortune Turbine Jet
    Boomerang Xl Turbine Jet
    Carf Ultra Flash Turbine Jet
    Efxtra Racer Upgraded 6S

    Extreme Flight Extra300 61
    Seagull electric Trainer
    Dji Mavic Pro

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    492
    תודה!
    3
    הודה 25 פעמים ב 21 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    התפרצת לדלת שנראה שלעולם לא תיסגר!
    הויכוח די נצחי
    מנוע גדול עתיר כח = כבד
    לטעמי שתי אפשרויות לפניך האחת לעבור למנוע סילוני והשניה לחשמלי עתיר וואטים
    וכבר ראיתי כזה מחושמל נראה די מהיר, לא נמדדה המהירות
    לעומת זאת יש לי מוסטנג 25E של היפריון פרופ 10X10 ב-70 אמפר הוא נמדד ב-200 קמש'
    בהצלחה
    רק בשמחות

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    כול טיסן צריך רמה מסויימת של כוח ועל כך דיברנו, כאשר שמים מנוע בעל סל"ד לא גבוה במיוחד אך עם הרבה כוח יש לנו את האפשרות לשים פרופ עם פיצ' חריף\גבוה משום שלמנוע יש את הכוח לסובב אותו (פיצ' משמעותו- התקדמות הטיסן בכול סיבוב של פרופ), האמת לשאלתך נמצאת די באמצע(הפרמטר הקובע הוא מבנה ומשקל הטיסן), אני חושב שבמקרה שלך עדיף מנוע 2 פעימות, מנוע עם סל"ד לא נמוך אך גם עם לא מעט כוח, ולכן הפרופ לא יכול להיות גדול מדי, חשוב לציין שהמנוע מתאמץ (למשל שיש עליו פרופ גדול עם פסיעה גדולה)- הוא לא מגיע לסל"ד שהוא אמור, ועל כך מומלץ בכול ספר הוראות של המנוע (איזה פרופים המנוע המסויים יכול לשאת) , דבר נוסף, פרופ ככול שהוא יותר ארוך\גדול הוא יוצר "קיר" גדול יותר בחזית הטיסן ובעצם מייצר גרר מאוד משמעותי, כך שבכדי להגיע למהירות גבוהה, צריך לשאוף לפרופ "מרובע" (14x14 12x12)-עם פיצ' גבוהה ולא ארוך- כמובן בהתאם ממנוע. עוד משהו, הוזכר שמנוע חזק -גם כבד, זה נכון ויכול להיות שלטיסן היה קושי לסחוב בעליות, אך בטיסני פיילון אנחנו רוצים מהירות בעיקר בבזים (בירידה) ומשקל יותר רק עוזר לטיסן להתמודד עם הגרר, שווה לבדוק את הדברים, בעיקר אילו פרופים מתאימים לכול מנוע וההספקים של כול אחד, הכיוון לדעתי 2 פעימות-חזק! (גם אם קצת כבד בירידות הטיסן יפתח מהירויות גבוהות).

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    743
    תודה!
    12
    הודה 27 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    תשובה ממצה ביותר עדי תודה עכשיו יש לי את הכלים לבנות סט אפ מתאים תודה!
    אם אני לא טס, אף אחד לא טס....

    H9 P-51 180 Giant
    GP Cosmic Minnow
    T1 Mini Fortune Turbine Jet
    Boomerang Xl Turbine Jet
    Carf Ultra Flash Turbine Jet
    Efxtra Racer Upgraded 6S

    Extreme Flight Extra300 61
    Seagull electric Trainer
    Dji Mavic Pro

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה בנושא פרופים

    בכיף ובהצלחה

נושאים דומים

  1. שאלה בנושא ראפטור
    על ידי K_man בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 24-06-2010, 15:05:56
  2. שאלה בנושא טווח
    על ידי בנגו בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-09-2009, 20:17:02
  3. שאלה בנושא מקלטים
    על ידי shimon73 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 11-07-2009, 18:55:13
  4. שאלה בנושא ריחוף
    על ידי giladhayoun בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 09-06-2009, 09:36:55
  5. שאלה בנושא שלט
    על ידי SHAHAR AB בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 12-10-2008, 13:39:20

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •