לא הבנתי איך הוא עובד...
לא הבנתי איך הוא עובד...
יש לו כמה מודים של עבודה, בעקרון הבוכנה הראשונה רק דוחסת ואת השריפה עושים בבוכנה השניה.
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
הרעיון גדול.
מה שנותר לבדוק, מה הספקו של המנוע הזה מול מנוע קונבנציונלי באותו נפח, מה הנצילות הכוללת של המנוע הזה (צריכת דלק ליח' הספק) ומה אורך החיים שלו מול עלותו הראשונית.
אם תוצאוה הבדיקה חיוביות, יתכן שנראה אותו בעתיד במכוניות. אם לא, הוא ייגנז וישאר כקוריוז מהעבר. ראו מנוע וונקל.
מנוע וונקל הוא מנוע טוב ברמת הרעיון אבל אורך החיים שלו קצר מאוד. המציאו אותו בתקופה שכנולוגיות הייצור לא איפשרו להגיע לרמת דיוק ולהקנות לו אמינות ואורך חיים.
אבל רואים את המנועים אלה יותר ויותר במל״טים/מזל״טים והמנועים החדישים די מוצלחים בזכות טכנולוגיות ייצור העכשוויות.
בקשר לעלות ייצור ביחס לאורך חיים אני לא יכול להתייחס.
הוא שאמרתי. הכל יחסי.
אם המנוע ממש טוב, אבל עדיין יקר, או אינו מפגין נצילות משופרת, או פולט גזים רעילים מעל התקן, או צירוף של אחדות מהסיבות הללו, ואולי גם סיבות נוספות, כי אז המנוע מוצא את מקומו באתרי ההיסטוריה.