שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 22 מתוך 22

נושא: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,734
    תודה!
    3
    הודה 45 פעמים ב 32 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    מה עדיף מה מומלץ ?

    זנב בצורת V הפוך עם מיקסים להגה גובה וכוון.
    זנב בצורת T הפוך רגיל כמו בכל טיסן .
    Shoot for the Moon. Even If You Miss, You'll Land among the Stars

    Trex 600ESP - Trex 450 - Skywallker FPV - Mikrokopter Okto - Phantom 2 - Phantom 1

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    רמת השרון
    הודעות
    724
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    מוטי אני ראיתי כאלה שיש להם פשוט רק הגה גובה.. מה2 מוטות פס שמחבר בינהם והגה גובה בלבד
    בלי כיוון..

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,734
    תודה!
    3
    הודה 45 פעמים ב 32 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    ציטוט נכתב במקור על ידי guylihi צפיה בהודעה
    מוטי אני ראיתי כאלה שיש להם פשוט רק הגה גובה.. מה2 מוטות פס שמחבר בינהם והגה גובה בלבד
    בלי כיוון..
    גיא אתה בטוח ...?
    לא נראה לי דבר כזה, אתה חייב שיהיה לך מייצב כוון אחרת הטיסן
    יסתחרר ללא שליטה.
    אולי אתה מתכוון לזנב V הפוכה ???
    Shoot for the Moon. Even If You Miss, You'll Land among the Stars

    Trex 600ESP - Trex 450 - Skywallker FPV - Mikrokopter Okto - Phantom 2 - Phantom 1

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    רמת השרון
    הודעות
    724
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    הסתכלתי שוב התבלבלתי אתה צודק הזנב ישר אבל בקצוות יש שני הגה כיוון..
    עדיף את הV הפוך ככה תחסוך בסרוואים לא.?

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    63
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    לזנב המטוס יש חשיבות אוירודינמית רבה. זנב בתצורת V הוא לרוב מתוך מחשבה של חיסכון במשקל, כיוון שמשטחי הגה הגובה והגה הכיוון משולבים נחסך משקל וככה יש פחות צורך במשקל מאזן בקידמת כלי הטייס ובכך מורידים את המשקל הכללי של כלי הטייס. אבל, שימוש בזנב בתצורת V הוא "מכה" אווירודינמית. כיוון שבעת שימוש במשטחי ההיגוי המשולבים נוצר מצב שבו ההפרעה לזרימה גדולה יותר פשוט בגלל שאתה מזיז כאילו גם הגה גובה וגם הגה כיוון.
    גם זנבי הT נעשים במחשבה רבה. ישנו זנב T הפוך ושנו זנב T רגיל ושנו זנב קרוס (מייצב הגובה במרכז או במעלי מייצב הכיוון). לכל סוג היתרונות והחסרונות שלו:
    T הפוך- מבחינה משקלית הכי נכון אין צורך בחיזוקים שמוסיפים משקל, מבחינה אווירודינמית הכי פחות נכון, מבין השלושה. העובדה שהגה הגובה נמצא יחסית נמוך גורמת לכך שהוא נמצא בשטף הזרימה של הכנף, איזור בו האוויר מעורבל לאחר שעזב את שפת הזרימה של הכנף, לכן ההיגוי פחות יעיל ונדרש יותר תזוזה בהגה שיוצרת יותר הפרעה (התנגדות).
    T ישר- מבחינה אווירודינמית הכי טוב, הגה הגובה הכי יעיל עקב מרחק גדול משטף הזרימה של הכנף. מבחינה משקלית הכי פחות טוב, ישנו צורך בחיזוק משמעותי של מייצב הכיוון כדי שלא יתפתל עקב המומנט שמפעיל הגה הגובה שנמצא בחלקו העליון, דבר המוסיף המון משקל בזנב שמוביל להוספת משקל באף ולהגדלה משמעותית במשקל הטיסה, כמובן בגלל מומנט הזנב.
    קרוס- זוהי תצורת הביינים המשומשת ביותר בכלים בהם המשקל והאוירודינמיקה חשובים. חיזוק מינימאלי ושיפור ביעילות ההגה.

    אצלנו במחלקה (F3J) במשך שנים היה נהוג להשתמש בהגאים בתצורת V, הסיבה הייתה אי-יכולת לייצר חלקים קלים זנב V היה הפיתרון הטוב ביותר לחיסכון המשקל המטוס. בשנתיים האחרונות יש מעבר חד לעבר הגאי קרוס. המעבר נגרם בגלל שיפור ביכולת הייצור של החלקים.

    לכן, שקול מה אתה צריך מהטיסן וככה תחליט באיזו תצורה לבחור.
    נערך לאחרונה על ידי garfield; 23-11-2008 בשעה 17:19:12. סיבה: טיפול בשגיאות כתיב ותחביר...
    קלוב התעופה סניף באר-שבע עומר
    www.aeroclub.co.il

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,734
    תודה!
    3
    הודה 45 פעמים ב 32 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    garfield :
    תודה על המידע, נראה לי שאני הולך על הזנב
    בצורת V הפוכה. מכל הבעיות שהזכרתה פה
    בעיית המשקל האחורי ניראית לי הקריטית ביותר פה.
    נערך לאחרונה על ידי motiganot; 23-11-2008 בשעה 15:41:47.
    Shoot for the Moon. Even If You Miss, You'll Land among the Stars

    Trex 600ESP - Trex 450 - Skywallker FPV - Mikrokopter Okto - Phantom 2 - Phantom 1

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    אחלה הסבר תם. עוד שניה הולך גם ל"תיאוריה". לא התבלבלת בין T הפוך ל T ישר?
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    63
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    לא...
    קלוב התעופה סניף באר-שבע עומר
    www.aeroclub.co.il

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    יצאתי חומוס לא שמתי לב.. חשבתי על תצורת זנב רגיל והפוכה..
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    סוף סוף הסבר לעניין על זנב V .

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    חיסרון ענק שיש לזנב V הוא שאסור לשנות את מרכז הכובד בדאון (לא מעט אחורי לטרמיקות ולא מעט קידמי ליציבות/מהירות) והוא חייב להיות בול למקום בגלל שהזנב מתנהג כמו מאזנות ולא הגה רגיל, זה במיוחד קריטי בדאון פולי דיהדראל ללא מאזנות.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    246
    תודה!
    2
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    ציטוט נכתב במקור על ידי leetal צפיה בהודעה
    חיסרון ענק שיש לזנב V הוא שאסור לשנות את מרכז הכובד בדאון (לא מעט אחורי לטרמיקות ולא מעט קידמי ליציבות/מהירות) והוא חייב להיות בול למקום בגלל שהזנב מתנהג כמו מאזנות ולא הגה רגיל, זה במיוחד קריטי בדאון פולי דיהדראל ללא מאזנות.
    ???

    הסבר בבקשה למה אתה מתכוון.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,734
    תודה!
    3
    הודה 45 פעמים ב 32 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    חברה אתם מתייחסים לזנב V בקשר לדאון ואני שאלתי לגבי מזל"ט.
    כמה זה משנה ???
    Shoot for the Moon. Even If You Miss, You'll Land among the Stars

    Trex 600ESP - Trex 450 - Skywallker FPV - Mikrokopter Okto - Phantom 2 - Phantom 1

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    ציטוט נכתב במקור על ידי קורן בן אשר צפיה בהודעה
    ???

    הסבר בבקשה למה אתה מתכוון.
    הפעם האחרונה שלמדתי אוירונאוטיקה היתה לפני 25 שנים על קצה המזלג בצבא.
    אבל לפני שנתיים היה לי דאון אומגה עם זנב V ובטסט פלייט בגובה די גבוהה נסיתי להיסתובב ופיתאום הדאון התחיל להיסתחרר מבלי שליטה עליו עד הקרקע (הדאון ז"ל).מיד חיפסתי תשובה בתורה (ב- rcgroups) ומצאתי מאמר של דר' מארק דארלה שמסביר את זה.
    אם הבנתי נכון ואני זוכר טוב -אז בגלל שהזנב הוא בעצם מאזנת וכמו כל מאזנת בפניה היא מגלגלת את עצמה (ואת כל הזנב ביחד איתה) שלא כמו בהגה כיוון שהוא מסובב את הטיסן על הציר האנכי.
    היו במאמר גם חישובים והסברים נוספים שאין סיכוי שאני אבין אותם אבל בסיכום היה שבכדי שזנב V יהיה טוב צריך שמרכז הכובד יהיה מדויק במיוחד בדאונים ללא מאזנות.
    אם אני טועה או מטעה אז מישהו שמבין יותר ממני יתקן.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    246
    תודה!
    2
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    אני סקרן. לא עולה לי כרגע שום רעיון איך מרכז כובד נכנס לעניין. אשמח מאוד אם תמצא את המאמר או תיתן לינק.

    זה לא משנה את השורה התחתונה, זנב V זה ח&$%#.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    63
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    ברוב המקרים תרצה שמזל"ט יהיה כמה שיותר דאון, המטרה כמובן לשפר את זמן הטיסה. אם המזל"ט יטוס בדומה לדאון יהיה פחות צורך בהפעלת המנוע וככה תוכל להפיק את המירב מן הטיסה.

    אשמח גם לקרא את ההסבר לגבי מרכז הכובד. בתרופה שהטסתי דאונים עם זנב V שיניתי לא פעם את מרכז הכובד מסיבות שונות, ולא הרגשתי תופעות קיצוניות בגלל שינויים אלו.
    נערך לאחרונה על ידי garfield; 23-11-2008 בשעה 22:21:12.
    קלוב התעופה סניף באר-שבע עומר
    www.aeroclub.co.il

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    אני מנסה למצוא את המאמר-נדמה לי שזה קישור מאיזה דיון בפורום למאמר- ואני לא זוכר מאיזה דיון זה היה.
    אבל אנסה להסביר לא בצורה מקצועית כי אני ממש לא מבין הרבה:
    אם ניקח דאון ללא מאזנות עם מרכז כובד אחורי שזה כידוע דאון לא יציב ובזנב נתקין לו v-tail שזה בעצם להוסיף לדאון בזנב "כנף מעופפת" (זאגי) שהיא באופיה כנף לא יציבה ,אז אנו מקבלים דאון שבפניות ,הזנב במקום לסבסב את הדאון הוא מגלגל אותו וזה מחריף את חוסר היציבות שכבר יש לדאון בגלל המרכז כובד אחורי ועלול לגרום לסיחרור לא נישלט -כמו שהיה אצלי.
    אם ניקח את אותו הדאון והפעם עם מרכז כובד קדמי שהוא דאון שמטבעו אדיש ובפניות במקום לסבסב אותו הזנב ינסה לגלגל אותו אז הדאון לא יסבסב או יפנה מאוד לאט(בגלל אדישותו) .
    לכן רק דאון עם מרכז כובד מדויק יטוס טוב בתצורת v-tail.
    כל זה פחות קריטי כאשר יש לנו דאון עם מאזנות כי הם מפצות על כל הבעיות שיש מהזנב.
    זו כניראה הסיבה שהרבה מטיסים המירו מ-V לזנב רגיל כמו מוטי רוכליץ-וגם היצרן של האומגה שבמקור היה רק עם זנב V עבר ליצר את אותו הדאון בעיקר עם זנב רגיל.
    נערך לאחרונה על ידי leetal; 24-11-2008 בשעה 08:27:42.

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    246
    תודה!
    2
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    ציטוט נכתב במקור על ידי leetal צפיה בהודעה
    אני מנסה למצוא את המאמר-נדמה לי שזה קישור מאיזה דיון בפורום למאמר- ואני לא זוכר מאיזה דיון זה היה.
    אבל אנסה להסביר לא בצורה מקצועית כי אני ממש לא מבין הרבה:
    אם ניקח דאון ללא מאזנות עם מרכז כובד אחורי שזה כידוע דאון לא יציב ובזנב נתקין לו v-tail שזה בעצם להוסיף לדאון בזנב "כנף מעופפת" (זאגי) שהיא באופיה כנף לא יציבה ,אז אנו מקבלים דאון שבפניות ,הזנב במקום לסבסב את הדאון הוא מגלגל אותו וזה מחריף את חוסר היציבות שכבר יש לדאון בגלל המרכז כובד אחורי ועלול לגרום לסיחרור לא נישלט -כמו שהיה אצלי.
    אם ניקח את אותו הדאון והפעם עם מרכז כובד קדמי שהוא דאון שמטבעו אדיש ובפניות במקום לסבסב אותו הזנב ינסה לגלגל אותו אז הדאון לא יסבסב או יפנה מאוד לאט(בגלל אדישותו) .
    לכן רק דאון עם מרכז כובד מדויק יטוס טוב בתצורת v-tail.
    כל זה פחות קריטי כאשר יש לנו דאון עם מאזנות כי הם מפצות על כל הבעיות שיש מהזנב.
    זו כניראה הסיבה שהרבה מטיסים המירו מ-V לזנב רגיל כמו מוטי רוכליץ-וגם היצרן של האומגה שבמקור היה רק עם זנב V עבר ליצר את אותו הדאון בעיקר עם זנב רגיל.


    אין ספק שדרלה יודע מה הוא עושה, אבל אולי נתת פרשנות לא כל כך מדוייקת לכל העניין. יש יציבות רוחבית ויש יציבות אורכית, טיסן יכול להיות יציב רוחבית ולא יציב אורכית. עדיין לא ברור לי איך נכנס המיקום האורכי של מרכז הכובד לעניין הגלגול. אני אנבור בגוגל יותר מאוחר בתקווה לדוג את המאמר הנ"ל בתקווה לשפוך קצת אור על הנושא.

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    63
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    אני מבין מה אתה בעצם אומר, ניסיתי בעצמי למצוא את המאמר עליו אתה מדבר, אך לא מצאתי אותו. לפי הבנתי, אתה פשוט לא תרצה מרכז כובד אחורי מדי כי במקרה כזה, כמו בכל טיסן, תהיה החרפה בהיגוי, אני לא מסכים איתך שיש להטיס עם מרכז כובד מדוייק. מרכז הכובד המדוייק שלי הוא לא מרכז הכובד המדוייק שלך. אני באמת חושב שזה רק עיניין של המטיס איך הוא אוהב את תגובות המטוס שלו.
    בכיוון מרכז כובד כמובן שתמיד מתחילים עם קדמי וזזים אחורה עד לקבלת הביצועים הרצויים.
    קלוב התעופה סניף באר-שבע עומר
    www.aeroclub.co.il

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    כנראה שאני טועה- גם אני חפסתי מאמרים על v-tail ובאף אחד לא מוזכר הענין של מרכז הכובד.
    יכול להיות שקראתי בזמנו ב-rcgroups איזה הסבר בעינין הזה מאחד שלא מבין הרבה(כמוני)ואני הוטעתי והיטעתי.
    בכל מקרה אני אישית לא אהבתי את ההתנהגות של הדאון עם v-tail .
    הנה מאמר טוב על vtail
    http://www.charlesriverrc.org/articl...ganthology.htm

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    רמת השרון
    הודעות
    724
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    בסדר הכוונה בסך הכל טובה היא לעזור לבן אדם ששאל,
    לדעתי התשובה הכי טובה לא נימצאת כאן דאון זה דאון לאיתי4D יש מזלט דומה, מבנה דומה ,ואותו כיוון של רעיון וגם לו יש זנב V הפוך הכי טוב זה לשאול אותו איך שלו מתנהג ולמה הוא בחר בV ולא בT .

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    246
    תודה!
    2
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה לגבי מבנה הזנב במזל"ט...

    זה מה שיפה בפורום, מישהו שואל שאלה על משהו אחד, בסוף מתגלגלים בכלל לנושא אחר...

    Leetal, אני אישית גם מתעב זנב V מאז שחוויתי חוויה דומה עם דאון מקולל ומוכה צרעת. אתה יודע, בדיעבד אני מסכים עם הסייפא שלך. טיסנים עם זנב V אכן נוטים להיות רגישים לנושא מ.כ. אך מסיבה אחרת: בגלל שלפי תחושתי הזנב בהרבה טיסנים כאלו שיצא לי לראות מתוכנן לא נכון- קטן מדי.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •