מצאתי הסבר זה באחד הפורומים, והיות ותמיד אני מסתבך בשלבים אלה - החלטתי לתרגם את המאמר, לנוחיותכם.
הערות יתקבלו בברכה
כיוון טיסן לטיסה נכונה מתחיל עם מציאת ה- CG הנכון ..., לפני התקנת המנוע והציוד, אני עושה בדיקת glide (בשלדה ריק) ... באמצעות גושי פלסטלינה על האף כדי לאזן ... סתם גולש דשא גבוה או ספה רכה לקובע את מרכז הכובד הטוב ביותר לגלישה ... כאשר הטיסן גולש ארוך יפה שטוח ואינו מרים אף או מכה אותך ברגל, סמן את מרכז הכובד על הכנף ... מניסיון, מרכז הכובד הטוב ביותר לטיסה עם מנוע יהיה מעט קדימה ממרכז הכובד בטוב ביותר לגלישה.
... אם המטוס פונה בבדיקת הגלישה,יש לבדוק אם משטחי השליטה נייטרלים, או מעוותים.
עכשיו ברגע שיש גלישה טובה, זה הזמן להתקין את הציוד החשמלי ולהתחיל הטיסה, יש לבדוק הרדיו שלכם ,כיוון ההמנוע לראות אם הכל עובד כראוי,ואת כיווני משטחי השליטה.
עכשיו, ביום רגוע ... שים את הפרופלור הפוך ... זה שומר את הכוח מלצאת משליטה בזריקה האשונה ..הפעל את המנוע, בשליש עוצמה, ותן זריקה עדינה וישרה קדימה לנקודה על הקרקע כ – 20 מטר מולך ... מה שאתה צריך לקבל הוא גלישה ישרה יביחד עם ירידה לקרקע ... אם המטוס טס ישר בבדיקת בגלישה, אך פונה שמאלה תחת כוח, תצטרך להוסיף דחף ימין מעט ע"י הזזת המנוע ימינה כדי לפצות ... ואם הטיסן מעלה אף תחת כוח, אתה צריך להוסיף קצת יותר סטייה למטה (או להוסיף קצת חומר על האף כדי להזיז את CG מעט קדימה) .
ברגע שהמטוס מותאם לירידה ארוכה וישרה, אתה יכול לנסות להוסיף עוד כוח ... לא להשתמש בELEVATOR עדיין ..עם יותר כוח המטוס צריך לטוס ישר או אפילו לטפס מעט ...הגובה נשלט על ידי המצערת, ולא הELEVATOR ...
עכשיו זה טס, אתה יכול לנסות סיבוב עדין ... באמצעות כמות קטנה של הגה כיוון ... אתה תראה שעם קצת הגה, המטוס יפנה יפה וישמור על גובה הטיסה ... יותר מדי הגה והמטוס יאבד גובה ויכנס לסיבסוב. הכוונה היא לעשות כמה סיבובים רחבים
ולשמור על גובה ... נסה לסובב לימין ולשמאל ... (אתם עשויים להבחין מיד, המטוס פונה שמאלה יותר קל מאשר ימינה.
בגלל מומנט המנוע וזה נורמלי לחלוטין .
אז עכשיו אנחנו טסים - הגיע הזמן לשנות את כיוון המדחף ולתת לטיסן לטפס גבוה ... גובה הוא חבר שלך!
ברגע שהטיסן גבוה , מפנים המטוס לתוך הרוח וחותכים את הכוח ... המטוס צריך פשוט לגלוש קדימה ..אם לא, אתה חייב להמשיך ולכוון את downthrust ... אם האף יורד כאשר חתכת את הכוח, אתה צריך יותר דחף למטה, אם האף עולה, אז יש לך יותר מדי דחף והמנוע הוא גורר האף למטה יש להתאים את זוית המנוע בהתאמה ... כמו כן, כאשר אתה מוסיף כוח, המטוס צריך לעבור בצורה חלקה קדימה ... כוונון עדין חשוב מאוד!