הייתי מעוניין לדעת מה כיוון הזרימה של הדלק בפילטר וע"י כך לחבר אותו לצנרת, אשמח להתייחסות על-פי התמונה המצורפת.
הייתי מעוניין לדעת מה כיוון הזרימה של הדלק בפילטר וע"י כך לחבר אותו לצנרת, אשמח להתייחסות על-פי התמונה המצורפת.
ככה
במילים אחרות, בידיוק כמו שנאור אמר, רק הפוך![]()
וגם ברכב
הלכלוך נשאר מבחוץ
בלי קשר לכיוון...
אני לעולם לא משתמש בפילטר דלק על המסוק/טיסן.
לא רוצה שום סוג של הפרעת זרימה בין המיכל למנוע.
יש לי פילטר/משקולת למטה בצינורית ששואבת דלק ממיכל התדלוק, יש עוד אחד בצינורית ופית התדלוק עצמה וזהו.
אורי
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
לא סתם אנשים שמים שם פילטר..לא ליופי
הליכלוך לאו דווקא יוצא מהגלון דלק עצמו..הוא יכול להיכנס גם אחרי הפילטר, על הפיה שלו...למקרה שנפלה רגע ליפני התידלוק
הוא יכול להגיע מצינוריות שמיתקלות מהמנוע
מליכלוך שאולי ניכנס מהצינורית דיחוס מהאגזוז
אלו הרעיונות שעלו לי בראש כרגע..אבל אני מאמין שיש עוד שיטות של ליכלוך להגיע למנוע בלי קשר לגלון דלק....
ליל"ט
זה בסדר נועם, מותר לך להשתמש בפילטר על המסוק...אני לא כועס
אני לא משתמש/אשתמש...בפילטר על המסוק/טיסן זה מקור לצרות.
כל אחד "והשריטות" שלו
אורי
לסדר את הבעיה , הכיוון כן משנה אבל אם אתה מרכיב אותו באותו הכיוון כל הזמן אז לא צריכה להיות בעיה של מעבר לכלוך לקרבורטור, הדוגמא של פילטר הדלק למכונית היא הנכונה. והסיבה הנפח של הלכלוך המצטבר גדול יותר וכך הסיכוי לסתימה קטן יותר.
לעניות דעתי שטח הרשת זהה מ-2 הצדדים.
ההבדל היחידי הוא אולי הנפח של ה"תא" בו זורם הדלק משני הצדדים. זה הכל.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
אני דווקא חושב ש mosheg צודק.
תמיד הקוטר החיצוני יהיה גדול יותר מקוטר פנימי. אפילו שבמקרה הזה ההבדל ביניהם קטן (ואולי לא משמעותי כלל).
סיבה נוספת לכיוון הזרימה, לדעתי, הוא שאפשר לראות (ויזואלית) את מצב המסנן. מה שיהיה קשה יותר אם הזרימה תהיה מהחלק הפנימי של המסנן.
הקוטר הפנימי והחיצוני של הרשת נבדל אך ורק במידה שהיא פעמיים עובי הרשת. היות והרשת מיקרונית, והעובי שלה בהתאם - זה ניתן להזנחה לחלוטין.
לגבי לראות את מצב המסנן - האם כוונתך כאשר מפרקים אותו ומסתכלים על הרשת ?
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
כן,
הרבה יותר קל לבדוק את המסנן ויזואלית מהחלק החיצוני במקרה של חשד ללכלוך במיכל.
בהחלט מסכים אתך שככל שהרשת דקה יותר הרי שההבדל בין ההיקפים זניח.
לא הבנתם אותי בכלל אז.... נקח לדוגמא פילטר בעל קוטר פנימי 1 ממ אם הפתח שלו יסתם אז לא יעבור דלק. אבל אם נקח את הפילטר הזה ונמלא מסביבו דלק מלא לכלוך אז כל הלכלוך יתישב על כל שטח הפנים של הפילטר ועדיין לא תהיה סתימה ( תלוי בשטח/בנפח/ובכמות הג'יפה ) בצורה הזאת הפתח של 1מ"מ לא יסתם כי עובר דלק נקי דרך הפתח הזה. מובן ?.
בשני הציורים רואים איך הייתה מצטברת כמות שווה של לכלוך במסנן בשני כיווני הזרימה.
בציור 1 הלכלוך לא גורם להפחתה ניכרת בזרימת הדלק - חלק קטן משטח הפנים של המסנן נחסם ובנוסף קיים מסלול נקי ישר. לעומת זאת בציור 2 רואים כי שטח פנים גדול נחסם ובנוסף נחסם המסלול הישר ונוצרת מערבולת בתוך המסנן. מצב זה גורם להתנגדות גדולה יותר של המסנן למעבר דלק דרכו.
כמובן שמצב 1 עדיף.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
חברים.
עזבו אתכם מפילטר דלק על המסוק, זה רק מקור(נוסף) לצרות ומיותר לחלוטין,
שימו פילטר במיכל התדלוק (במשקולת) פילטר נוסף (אם ממש רוצים) בפיית התדלוק...וזה.
(תשאלו את ליאור (בר עמי) ואמיר)
אורי
ליאור?! רקסי שלי בחן אותך באוטורוטציות היום????
חבר'ה לא ראיתי מיימי מטיס כזה ..... ליאור אתה עילויי אחי!
אז ככה אני מצטרף להמלצה של אורי, אני העפתי את הפילטר שלי.... (פילטר של פרולוקס!!! נראה מליון דולר?! מתפקד שקל שבעים!!!)
אני מתכוון להתקין שני פילטרים במשאבת תדלוק... האחד בין המשקולת למשאבה והשני מהמשאבה לפיית התדלוק! הדלק שייכנס יהיה נקי די כדי לוותר על פילטר!!!
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il