שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 19 מתוך 19

נושא: idle up ברפטור 30v1

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    354
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל idle up ברפטור 30v1

    שלום לכולם
    רציתי לדעת מה הזוויות הממולצות לטיסה הפוכה בסוג זה של מסוק.
    ומהו גרף המנוע הממולץ (טיסה רגועה) לופ ראשוני.
    תודה מראש לעונים
    נערך לאחרונה על ידי shimon73; 22-01-2009 בשעה 22:34:55.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    שמעון שלום.

    אינני מכיר את (כיווני) הרפטור אבל אנסה לענות בכל זאת.
    להחיק את המסוק הפוך מספיק זוית של -6 (באופן תאורטי), אבל זה לא תמיד מספיק לתמרוני החלצות.

    ב Idle הייתי מכוון את המסוק של למשהו כמו -11 0 +11 בגרף הפיץ' ובגרף המנוע משהו כמו 100 85 100 (אם יש לך גברנר אפשר 100 100 100)

    בטיסה במצב Normal הייתי מכוון את גרף הפיץ' למשהו כמו -4 +5 +11
    ואת גרף המנוע למשהו כמו 20% 60% 100%

    את כל הכיוונים הסופיים צריך לעשות בשטח, במיוחד במצב Normal לבטל רעידות זנב (למעלה/למטה) ע"י הוספת סיבובי ראש במקרה הצורך.

    אורי
    נערך לאחרונה על ידי ori_lavee; 23-01-2009 בשעה 06:43:17.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    691
    תודה!
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    אורי צודק,
    אצלי ברפטור היה -4 5 12 וגרף מנוע לינארי.
    ובאיידל -12 0 12, מנוע 100 יורד עד 85 וחזור ל100 ( תלוי כמה נקודות יש לך בשלט)
    בהצלחה.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רחובות
    הודעות
    1,166
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    אם אין לך גוברנור- תשיג אחד. כדי לכוון בלי גוברנור כמו שצריך צריך מיומנות- להגדיר מיקסים כדי לשמור על מהירות הראש קבועה. גוברנור הוא פתרון מצויין בלי התעסקויות.
    לגבי הזוויות: +-10 או 11 אם תגיע לזה.

    אגב, כדי רק להחזיק ריחוף הפוך יש צורך בזווית קטנה מאוד (טיפונת פחות מחמש מעלות).
    תיאורתית, ריחוף הפוך צריך אפילו זווית קטנה יותר מכיוון שאז זרם האוויר הדוחף לא מתנגש בגוף (כמו מדחף אחורי בטיסן).
    בקרו בגלריה שלי:
    http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
    אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    354
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    סליחה על הבורות אבל מה זה גוברנוב???
    ואם יש קישור אשמח לקבל

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    2,024
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    גברנר הוא מגביל/שומר סל"ד.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רחובות
    הודעות
    1,166
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    הגוברנור מרגיש את מהירות המנוע (על ידי חיישן מגנטי/אופטי) ושומר אותה קבועה: כאשר הוא מרגיש שהמהירות קטנה הוא פותח מצערת וכאשר המהירות גבוהה מדי הוא סוגר מצערת.

    היום הרוב מטיסים עם לימיטר (REVMAX הפופולארי) שהוא רק מתערב ומוריד מצערת כאשר מהירות הראש גבוהה מדי. (יש לכך יתרונות בתרגיל תיק-תוק למשל)
    הרכיב לא יקר מדי (כ300 ש"ח) והופך את הסטאפ לקל יותר.
    יש עדיין מטיסי "דור ישן" שמעדיפים להגדיר מיקסים על פני שימוש בגוברנור, אבל הרוב פשוט שמים גוברנור/לימיטר.
    בקרו בגלריה שלי:
    http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
    אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    162
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    לפני שאתה רץ לקנות גוברנור, איזה שלט יש לך?
    לא כל שלט תומך בגוברנור.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רחובות
    הודעות
    1,166
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    לא חייבים ערוץ נוסף בשביל הגוברנור.
    בקרו בגלריה שלי:
    http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
    אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    ציטוט נכתב במקור על ידי אופיר נחום צפיה בהודעה
    לא חייבים ערוץ נוסף בשביל הגוברנור.
    אכן,
    ניתן לכוון את חלק מן הגוברנורים/לימיטרים בצורה ידנית ללא צורך או תלות בערוץ נוסף בשלט.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    162
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    נכון, אפשר.
    אבל אז זה יעבוד כל הזמן עם הגוברנור, לא?
    ואז כל הטיסה, כולל המראה ונחיתה יהיו באיידל.
    צריך לקחת גם את זה בחשבון.
    ולפי השאלה שהחלה את השרשור, זה עלול להיות קריטי אצל המטיס הספציפי, לדעתי.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    940
    תודה!
    9
    הודה 14 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    ציטוט נכתב במקור על ידי אייל צפיה בהודעה
    נכון, אפשר.
    אבל אז זה יעבוד כל הזמן עם הגוברנור, לא?
    ואז כל הטיסה, כולל המראה ונחיתה יהיו באיידל
    לא.

    לימיטר מגביל את המקסימום מהירות
    נערך לאחרונה על ידי נאור; 24-01-2009 בשעה 16:31:53.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    162
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    ציטוט נכתב במקור על ידי נאור צפיה בהודעה
    לא.

    לימיטר מגביל את המקסימום מהירות
    אם אני אעבוד עם לימיטר, אז בהורדת מצערת מתחת לאמצע, המנוע יעבוד בסל"ד גבוה או נמוך?
    לדעתי חייב להיות גבוה - על מנת להחזיק את המסוק בטיסה הפוכה.
    ואם ארצה לנחות, הרי שאני אנחת בפיטצ' נמוך עם סל"ד גבוה. לא? לפחות כזה שהיה מחזיק אותי בהפוכה.
    או שיש אפשרות אחרת כשאין שליטה מהשלט?

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    940
    תודה!
    9
    הודה 14 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    ציטוט נכתב במקור על ידי אייל צפיה בהודעה
    אם אני אעבוד עם לימיטר, אז בהורדת מצערת מתחת לאמצע, המנוע יעבוד בסל"ד גבוה או נמוך?
    לדעתי חייב להיות גבוה - על מנת להחזיק את המסוק בטיסה הפוכה.
    ואם ארצה לנחות, הרי שאני אנחת בפיטצ' נמוך עם סל"ד גבוה. לא? לפחות כזה שהיה מחזיק אותי בהפוכה.
    או שיש אפשרות אחרת כשאין שליטה מהשלט?
    אתה מבלבל בין מצב טיסה (idle up) לשליטה בלימיטר
    נערך לאחרונה על ידי נאור; 24-01-2009 בשעה 18:22:17.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    162
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    התכוונתי לזה שהוא עלול להגיע למצב שבו בפיטצ' נמוך יהיה לו סל"ד גבוה.

    דרך אגב, ראיתי לפני כמה שבועות באתר של פוטבה מאמר של אחד מהתמיכה המציג אפשרות לחבר גוברנור גם לשלט 6 ערוצים. אבל יכול להיות שזה היה לשלט ספציפי.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רחובות
    הודעות
    1,166
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    לא המראה באיידל ולא נעליים.

    למען הסדר: בוא נניח שיש לי לימיטר וכיוונתי אותו שיגביל ל2000 סל"ד. כל עוד הרוטור לא יגיע לזה הוא יישאר לא פעיל: במצב נורמל לא יקרה שום דבר מיוחד, במצב איידל נקנפג את המצערת למקסימום, ואז כאשר הסל"ד יעלה ל2000 הלימיטר ייכנס לפעולה ויוריד מצערת, כאשר מהירות הראש תרד הוא יפסיק להתערב וחוזר חלילה ואז ישמור על המהירות הזו.

    חוסר הערוץ הנוסף יגביל רק בזה שלא נוכל לשנות את מהירות היעד מהשלט ולקנפג למשל שני מצבי איידל עם מהירויות שונות.

    אגב, אני מפעיל את הלימיטר גם במצב נורמל כדי להבטיח שמהירות הראש לא תעלה לערך לא הגיוני.
    בקרו בגלריה שלי:
    http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
    אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    איזה סלט
    אז ככה...
    לימיטר או גוברנור תפקידם לוודא שסל"ד המנוע נשמר בטווח הסל"ד הרצוי, אם זה לימיטר אז הוא מוודא שאין OVER REV ואם זה גוברנור אז הוא שומר לשני הכיוונים. סל"ד המטרה נקבע בהליך מאוד פשוט והוא אינו קשור למוד הטיסה (NORMAL/IDLE UP).
    בטיסה רגילה אינך שולט על המצערת כי אם על הקולקטיב ואילו המצערת הינה בעצם מיקס תלוי קולקטיב באחוזים (לדוג' במקס' פיטצ' תרצה 100% מצערת) וכך נוצר מצב שאינך שולט בצורה ישירה בסל"ד המנוע ותחת עומס ריגעי או מתמשך תיתכן ירידה בסל"ד (או המקרה ההפוך), פה בדיוק נכנס הגוברנור ובעצם שומר על סל"ד המטרה שלך.
    במידה והגרף או מוד הטיסה המדובר הוא NORMAL הרי שהגרף לרוב נראה כך:
    0% - 25% - 50% - 75% - 100% וזאת ע"מ לקבל סל"ד סרק לטובת נחיתה, עצירת הלהבים, הנעת המסוק וכו'.
    עקב אחוז פיקוד מצערת הנמוך (כאמור 0% בסרק) מאחוז המינימום הנדרש לדריכת הגוברנור/לימיטר (משתנה אך נע באיזור ה 25% מצערת), הוא לא ישמור סל"ד ונוכל לקבל סל"ד סרק עפ"י קיזוז המצערת.
    במידה והגדרנו את הגוברנור/לימיטר לעבוד גם ב NORMAL או שאין לנו ערוץ AUX לטובתו והוא עובד בצורה עצמאית - הוא ידרך רק מעל אחוז מצערת מסוים שהוא ודאי פיקוד פתיחת מנוע (כ-25% מצערת, מעין מנגנון בטיחות שכזה), וישמור על סל"ד המטרה כתלות באחוזי הגרף.
    על רגל אחת... מקווה שעשיתי לך קצת סדר במושגים והבנת...

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    162
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    אני חושב שהבנתי,
    הבחור יכוון איידל אפ ל 3D לפי גרף, והלימיטר/גוברנור ידאג שהסל"ד לא יעלה יותר מידי?
    במעבר לטיסה רגילה יבטל את האיידל (כך שהמצערת תוכל לרדת לאחוז נמוך) וינחת רגיל?

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    940
    תודה!
    9
    הודה 14 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: idle up ברפטור 30v1

    ציטוט נכתב במקור על ידי אייל צפיה בהודעה
    אני חושב שהבנתי,
    הבחור יכוון איידל אפ ל 3D לפי גרף, והלימיטר/גוברנור ידאג שהסל"ד לא יעלה יותר מידי?
    במעבר לטיסה רגילה יבטל את האיידל (כך שהמצערת תוכל לרדת לאחוז נמוך) וינחת רגיל?
    בדיוק

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •