אני משתמש בדלק 30% במסוק 50.
היום (לאחר שתי הטסות) פתחתי גלון חדש, שאין עליו מדבקה עם אחוז הניטרו.
כבר בהתנעה הרגשתי שהמנוע נשמע אחרת ולא "סוחב", הרמתי טורים ונראה כאילו למנוע חסר כוח.
מישהו יודע איך אפשר לבדוק מה אחוז הניטרו? בלי מעבדה?
אני משתמש בדלק 30% במסוק 50.
היום (לאחר שתי הטסות) פתחתי גלון חדש, שאין עליו מדבקה עם אחוז הניטרו.
כבר בהתנעה הרגשתי שהמנוע נשמע אחרת ולא "סוחב", הרמתי טורים ונראה כאילו למנוע חסר כוח.
מישהו יודע איך אפשר לבדוק מה אחוז הניטרו? בלי מעבדה?
מדובר בסוג דלק שאני משתמש בו כבר זמן רב, ושנקנה ממקור אמין.
הבעיה שכנראה באחסון או בהובלה (אצלי) נעלמה המדבקה שעליה כתוב אחוז הניטרו.
בהחלט יכול להיות שזה דלק עם 5% אחוז ניטרו לטיסן.
המנוע עבד אולי חצי דקה. כשהבחנתי ברעש השונה ובחוסר כוח - מייד כיביתי מנוע.
האם התופעה שאמרתי מאפיינת שימוש בדלק עם אחוז ניטרו נמוך מידי?
קודם לכן המנוע עבד בסדר גמור.
אפשר לטעום את הדלק ולדעת ישר לפי הטעם
כמה שמן כמה ניטרו![]()
אם יש לך עוד גלון דלק מאותו מקום שקנית את הגלון בלי המדבקה תבדוק אותו על המסוק אם גם הוא מגמגם תדע שקנית ממקום שקצת "משחק " עם הדלק...![]()
אי אפשר להבחין בצורה מדעית מדוייקת ולהגיד שיש בו 30 אחוז...
אבל...ניתן להבחין בצורה בולטת כי ככל שאחוז הניטרו גודל כך הגלון נעשה כבד יותר
כך משקל..שים גלון 5 אחוז...לאחר מכן שים את הגלון המזוייף אולי...ואם לא תבחין בהבדלי משקלים...כניראה שמדובר באותו סוג הדלק...
שוב עוד פעם..לא מדובר במדע מדוייק..