שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: LiFe מול LiPo

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    הודעות
    466
    תודה!
    2
    הודה 11 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל LiFe מול LiPo

    שלום לחברי הפורום

    יש לי שאלה כללים לכולם, כל דעה תתקבל בברכה.

    אני בטוח שכולם מודעים לסוללות החדשות (יחסית) LiFePo4. היצרן הידוע ביותר כאן הוא A123.
    דוגמאות:
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...0_LiFePo4_Cell

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s..._tabs_(Dev_Kit)

    היתרונות מול LiP0 הם ברורים: התאים בטוחים, לא מתפוצצים, לא מפחדים מזרמי טעינה גבוהים. כמובן שיש גם חסרונות, הבולט שבהם הוא המשקל כאשר נדרשים קיבולות קטנות יחסית.

    לדעתי, כשמדובר בפאקים גדולים/קיבולת גבוהה/צרכי פריקה גבוהים. המשקל נהיה פחות קריטי.

    השאלה היא האם הם באמת יכולים להוות מתחרה ל LiPo? אם המחיר יירד למשל?
    כמה הייתם מוכנים לשלם עבור תא כזה?


    אשמח לתשובות ותובנות
    תודה
    דני

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    ל-a123 אין חסרונות יש רק חיסרון(אחד) וזה המשקל,אבל אם תשווה לסוללת ליפו ב-C גבוהה כמו שיש ל-123 אז ההפרש במשקל הוא זניח-ז"א שגם החיסרון לגבי המשקל לעומת הפולי הוא לא ממש חיסרון.
    לגבי המחיר לטווח ארוך ה-A123 הרבה יותר זולות מהפולי כי אורך החיים שלה הוא כמה מאות(מתקרב ל1000) מחזורי טעינה,לעומת הפולי (האיכותיות)ששורדות במקרה הטוב 30-60 מחזורי טעינה.
    לי יש כבר 3 שנים סוללות A123 והפק הראשון רק עכשיו מראה סימני עייפות אחרי כמה מאות מחזורי טעינה.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    429
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    יש עוד כמה חסרונות:
    קצה גרף הפריקה שלהם הרבה יותר תלול מהליפו משמע פחות זמן להגיב מהרגע שהגיע למתח הנמוך הקריטי
    קשה להשיג חומרה שתעבוד איתם ממטענים מאזנים ועד בקרי מהירות שניתן לתכנת את הקאט אוף שלהם למתחים יותר נמוכים

    אישית אני מעדיף תמיד להטיס עם מד זרם עד שאני מגיע ל 80% מהקיבולת
    האידאל יהייה חישן שמתחבר לפלאג הבאלנסר ונותן קאט/חיווי כלשהו כאשר לפחות אחד מהתאים הגיע למינימום
    כיום בקרי המהירות עושים זאת לפי הסה"כ מתח ועם פאקים של 10 תאים זה כבר מתחיל להיות בעייתי
    מישהו נתקל בדבר כזה?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    החיסרון של המשקל הוא משמעותי
    מה גם שלא ניתן להתאים קיבולת לפי צורך ספציפי כמו בליפו

    אני למשל עומד בצומת החלטה לגביי בחירת סוללות לטיסן גדול (Yak-54 120e)
    האופטימלי לטיסן הם 10 תאים בנפח 3700 מיליאמפר. מה שאמור לשקול בליפו קצת מתחת ל-1 ק"ג. אם בוחרים A123 זה אומר שניתן לבנות נפח של 4600 בלבד, ועל מנת להגיע לאותה רמת מתח צריך להשתמש ב-14 תאים כפולים כלומר 28 סוללות
    ששוקלות 70 גרם ליחידה כלומר 2 ק"ג
    גם אם בוחרים במתח נמוך יותר כלומר 10 תאים כפולים, נגיע לקילו וחצי

    בקיצור פחות גמישות.

    אבל הבנתי שהיפריון אמורים לצאת עם סדרת סולות ליפו חדשות, הרבה יותר עמידות לאורך זמן ולמספר טעינות והכי חשוב טעינה ב-5C כן שמעתם טוב 5C
    אם המחיר יהיה הגיוני הרי שלא צריך יותר מפק אחד כדי להטיס בהפסקות קצרות יחסית.

    גבי

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    ציטוט נכתב במקור על ידי gmagnezi צפיה בהודעה
    החיסרון של המשקל הוא משמעותי
    מה גם שלא ניתן להתאים קיבולת לפי צורך ספציפי כמו בליפו

    אני למשל עומד בצומת החלטה לגביי בחירת סוללות לטיסן גדול (Yak-54 120e)
    האופטימלי לטיסן הם 10 תאים בנפח 3700 מיליאמפר. מה שאמור לשקול בליפו קצת מתחת ל-1 ק"ג. אם בוחרים A123 זה אומר שניתן לבנות נפח של 4600 בלבד, ועל מנת להגיע לאותה רמת מתח צריך להשתמש ב-14 תאים כפולים כלומר 28 סוללות
    ששוקלות 70 גרם ליחידה כלומר 2 ק"ג
    גם אם בוחרים במתח נמוך יותר כלומר 10 תאים כפולים, נגיע לקילו וחצי

    בקיצור פחות גמישות.

    אבל הבנתי שהיפריון אמורים לצאת עם סדרת סולות ליפו חדשות, הרבה יותר עמידות לאורך זמן ולמספר טעינות והכי חשוב טעינה ב-5C כן שמעתם טוב 5C
    אם המחיר יהיה הגיוני הרי שלא צריך יותר מפק אחד כדי להטיס בהפסקות קצרות יחסית.

    גבי
    אם תחבר 2300 ו 1100 (שגם קיים כ A123) במקביל תגיע ל 3400?

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    ציטוט נכתב במקור על ידי vinay צפיה בהודעה
    אם תחבר 2300 ו 1100 (שגם קיים כ A123) במקביל תגיע ל 3400?
    חשבתי על זה אבל לא ניראה לי שאפשר לערבב סוללות מסוגים שונים. עלול להיווצר מצב שהסוללה של ה 1100 נגמרת לפני ה 2300 שמחוברת במקביל, ומה אז?

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    ציטוט נכתב במקור על ידי gmagnezi צפיה בהודעה


    אבל הבנתי שהיפריון אמורים לצאת עם סדרת סולות ליפו חדשות, הרבה יותר עמידות לאורך זמן ולמספר טעינות והכי חשוב טעינה ב-5C כן שמעתם טוב 5C
    אם המחיר יהיה הגיוני הרי שלא צריך יותר מפק אחד כדי להטיס בהפסקות קצרות יחסית.

    גבי
    מעניין ,אפשר קישור?

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    412
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    ציטוט נכתב במקור על ידי leetal צפיה בהודעה
    מעניין ,אפשר קישור?
    עדיין מחכים לעדכונים מהיצרן
    ,

    (B) HYPERION next Generation LiPO: HP-LG325(25C/45C) and HP-LG335(35C/65C) series (Coming on about 1st April 2009)

    Full details on all G3 Lipo in about 2 weeks. Performance, balance, lifespan are all much better than previous products...

    NEWS!

    We plan to launch our new GENERATION II lithium polymer battery packs about March 20~30 2009. These are showing tremendous results:
    * Extremely high voltage and capacity delivered under load
    * Very close cell matching, due to Hybrid RS technology and Capacity/IR/V matching standards applied.
    * Up to 5x increased Cycle Life compared to industry average LiPo.
    * Able to charge at up to 5C rates!
    Reasonable prices combined with Long Life and Superb Performance for many cycles... make these the best buy you will find.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Nov 2008
    הודעות
    897
    תודה!
    11
    הודה 28 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    ציטוט נכתב במקור על ידי KiteSurfRules צפיה בהודעה
    יש עוד כמה חסרונות:
    קצה גרף הפריקה שלהם הרבה יותר תלול מהליפו משמע פחות זמן להגיב מהרגע שהגיע למתח הנמוך הקריטי
    קשה להשיג חומרה שתעבוד איתם ממטענים מאזנים ועד בקרי מהירות שניתן לתכנת את הקאט אוף שלהם למתחים יותר נמוכים

    אישית אני מעדיף תמיד להטיס עם מד זרם עד שאני מגיע ל 80% מהקיבולת
    האידאל יהייה חישן שמתחבר לפלאג הבאלנסר ונותן קאט/חיווי כלשהו כאשר לפחות אחד מהתאים הגיע למינימום
    כיום בקרי המהירות עושים זאת לפי הסה"כ מתח ועם פאקים של 10 תאים זה כבר מתחיל להיות בעייתי
    מישהו נתקל בדבר כזה?
    אתה יכול שלוח תמונה איך זה נראה הטסה עם מד זרם

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    הודעות
    466
    תודה!
    2
    הודה 11 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    ציטוט נכתב במקור על ידי KiteSurfRules צפיה בהודעה
    יש עוד כמה חסרונות:
    קצה גרף הפריקה שלהם הרבה יותר תלול מהליפו משמע פחות זמן להגיב מהרגע שהגיע למתח הנמוך הקריטי
    קשה להשיג חומרה שתעבוד איתם ממטענים מאזנים ועד בקרי מהירות שניתן לתכנת את הקאט אוף שלהם למתחים יותר נמוכים

    אישית אני מעדיף תמיד להטיס עם מד זרם עד שאני מגיע ל 80% מהקיבולת
    האידאל יהייה חישן שמתחבר לפלאג הבאלנסר ונותן קאט/חיווי כלשהו כאשר לפחות אחד מהתאים הגיע למינימום
    כיום בקרי המהירות עושים זאת לפי הסה"כ מתח ועם פאקים של 10 תאים זה כבר מתחיל להיות בעייתי
    מישהו נתקל בדבר כזה?
    שלום
    נכון, הדברים טיפה שונים מליפו. אבל כיום כל המטענים העדכניים כוללים תוכנות לטעינת LiFe כולל איזון.
    נכון, בקרי מהירות עושים את זה לפי מתח כולל, אבל אותה בעיה יש לך בפאקים גדולים גם בליפו.
    לגבי קאט-אוף, דרך אחת לעקוף את זה היא לתכנת את הבקר ל NiCd/Mh ואז מתח הקיטוע נמוך יותר ומתקרב לרצוי.

    דני

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    עוד 2 חסרונות
    1. גודל הפיסי. הם פשוט גדולות ולא תמיד נכנסות איפה שצריך.
    2. לא כל אחד יכול להכין פאק בצורה טובה
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    עוד 2 חסרונות
    1. גודל הפיסי. הם פשוט גדולות ולא תמיד נכנסות איפה שצריך.
    2. לא כל אחד יכול להכין פאק בצורה טובה
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    יכולת הפריקה שלהן שונה. אי אפשר לערבב
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    באמת חסל סדר A123
    (אף פעם לא אהבתי את השם הזה)
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: LiFe מול LiPo

    טוב לראות שיצאו סוללות LIPO חדשות אבל ל A123 יש יתרונות נוספים מעבר לזמן טעינה כמו בטיחות ועמידות בריסוקים, אלא אם טיפלו גם באלו בסוללות אלו.

    מה שכן, עכשיו זה פחות ברור מה כדאי לבחור כאשר A123 זו אופציה.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •