שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: אגזוז לחץ

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    203
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל אגזוז לחץ

    שלום לכוללללללם
    יש לי מנוע 46AX אני רוצה לקנות אגזוז לחץ
    מה מומלץ? ראיתי שחורים וראיתי דקים וארוכים
    ומאיפה לקנות? קישורים יעזרו

    תודה
    futaba 14 sgh
    trex 600
    ultra sick
    ועוד....

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    אני משתמש בשחור
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    303
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    אני גם משתמש בשחור..
    Katana V2 46 3D ז''ל
    yak 55 3D 46
    calipso F3A
    SD-10 2.4GHZ
    עומר ביטון 0544595261

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    אילתי,


    לא 'אגזוז לחץ' אלא 'צינור-תהודה'.

    זהו מתנד פשוט המשתמש בגלי-לחץ, הנעים ומוחזרים בתהודה לאורכו במהירות-הקול, כדי לדחוס יותר תערובת טריה אל תוך חלל הצילינדר, לפני שמתחילה פעולת הדחיסה.

    לפי אורך המערכת הניתן לשינוי, הוא אפקטיבי בתחום סל"ד צר יחסית.
    תוספת ההספק שהוא נותן בתוך התחום שלו, יכולה להגיע אף ל-40%.

    אלא אם כן השחור הוא של MVVS קצר, Rossi, או של YS; ייתכן שאינו צינור-תהודה כלל וזה אומר שאינו מוסיף כוח במיל...

    ה-One-piece, של Macs, הוא, למשל, לא צינור-תהודה... למרות שיש הרבה אנשים שקוראים לו Mini-pipe...

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    הרחבה לדבריו של דר צאלון
    לרוב אותם "כאילו צינורות תהודה" מיועדים להפחתת עוצמת הרעש הנובע מפעולת המנוע ואין להם כלל יכולת לשפר ביצועים.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    303
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    ועוד הרחבה \ שינוי קטן.

    צינור התהודה נועד לריקון יעיל יותר של חלל השריפה מהגזים השרופים, ולא לדחיסת יותר תערובת טריה. זו התוצאה של הריקון היעיל יותר.

    דר, תקן אותי אם טעיתי.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    אני לא דר, אבל אקח לעצמי את הרשות לתקן אותך.
    מהות התפקוד של צינור התהודה היא לייצר גל הלם חוזר מקצה צינור הפליטה לחלל תא השריפה. באופן מעשי, המנוע מקבל בזמן פעולתו עודף תערובת לתוך תא השריפה. חלק מהעודף הזה נשטף לתוך צינור הפליטה. כאן נכנס גל ההלם החוזר ודוחף את העודף הזה לתוך חלל תא השריפה, כאשר פתח היניקה כבר סגור. באופן זה, המנוע מקבל כמות תערובת גדולה מאשר היה יכול להשיג בפעולה ללא צינור תהודה.
    התוצאה המידית של פעולה זו היא הגדלת הסל"ד ועימו הגדלת ההספק.
    אפשר במידה מסוימת להשוות את הדבר לשימוש במגדש על (סופר צ'רצ'ר), שם התערובת (או האויר, במנוע דיזל) נדחסת לתוך חלל תא השריפה בלחץ מוגבר, בצד היניקה.
    שימוש לצורך ריקון יעיל יותר של גזי השריפה, אפשר לראות באופנועים, שם מקובל לצרף מספר יציאות פליטה לצינור אחד משותף. מה שנקרא "ארבע לאחד".
    נערך לאחרונה על ידי flatspin; 26-03-2010 בשעה 13:33:28.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    203
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    אז איזה מומלץ בסופו של דבר כדי לקבל מה שנקרא מנוע "חזק יותר"
    ואם יש קישורים........אז בבקשה
    futaba 14 sgh
    trex 600
    ultra sick
    ועוד....

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    ציטוט נכתב במקור על ידי טיסני אילת צפיה בהודעה

    צינור התהודה נועד לריקון יעיל יותר של חלל השריפה מהגזים השרופים, ולא לדחיסת יותר תערובת טריה. זו התוצאה של הריקון היעיל יותר.

    לא נכון, שניר!

    תודה רבה על ההקדמה, FS.

    אם ריקון מעולה של גזי-פליטה הייתה המטרה הבלעדית; וצריכת-דלק היתה חסרת חשיבות (ריקון רוב גזי-הפליטה מחייב שפיכת המון דלק החוצה עמם), היו משתמשים ב-'מגהפון'...

    המטרה היא בפירוש הגדלת היעילות-הנפחית של המנוע, ע"י מִקסוּם כמות התערובת הטריה בצילינדר, לפני סגירת כל המעברים ודחיסתה...

    כמה טיסנים ראית עם 'מגהפון'? וכמה, לעומת זאת, ראית עם צינור-תהודה?
    פעם היו בענף הסברים חלקיים למדי לפעולת צינור-התהודה, שהוצגו כמלאים...

    עליהם, אתה כנראה מתבסס בטענתך המצוטטת למעלה...


    הסבר מדויק יותר לאופן שבו מושגת פעולת 'סופרצ'רג'ינג', באמצעות צינור-תהודה פשוט לכאורה, מוצגת בהודעה #6 בת'רד הזה, או בצורה ממוקדת יותר למטה.

    -----------------------------------------------------------------------

    צינור-תהודה המותקן על מנוע שתי-פעימות, פועל באופן הבא:

    1. כאשר בתום פעולת הכוח, הבוכנה היורדת חושפת את פתח-הפליטה; יוצא דרכו גל-הלם של לחץ על-אטמוספרי, המתקדם לכיוון אחורי צינור-התהודה.

    2. אחרי גל-הלחץ החיובי עוקב גל לחץ תת-אטמוספרי, גם כן לכיוון היציאה...

    3. הגל 'שלילי' הזה 'שואב' בתחילה את שארית גזי-הפליטה מתוך הצילינדר ומאחר והבוכנה היורדת כבר חשפה גם את מעברי-ההזנה; נשאבת גם כמות של תערובת אויר-דלק טריה אל תוך המתאם (header), שבין המנוע לבין צינור-התהודה.

    4. הבוכנה עכשיו מתחילה להתרומם וסוגרת תחילה את מעברי-ההזנה בשרוול... לפתח-הפליטה יש פתיחה ממושכת יותר במעלות גל-ארכובה; מאשר למעברי-ההזנה.

    5. גל הלחץ העל-אטמוספרי, המוחזר מ-'רכיב ההחזרה' של צינור-התהודה (the reflective element); הקונוס האחורי, או הדיסק; הודף את כמות תערובת הדלק-אויר שבמתאם, אל תוך הצילינדר, דרך פתח-הפליטה שעודנו פתוח.

    6. הלחץ בצילינדר גדוש התערובת, הוא על-אטמוספרי... והבוכנה שממשיכה להתרומם אוטמת את פתח-הפליטה ומשאירה את הלחץ המוגבר סגור בחלל הצילינדר.
    מעובדה זו נובעים הגידוש ותוספת הכוח, שמספקת מערכת-פליטה 'מתוהדת' (tuned exhaust system) למנוע שתי-פעימות.

    השפעת צינור-תהודה דומה להשפעתו של מגדש-טורבו, או של מגדש-על (supercharger); בכך שהיא מאפשרת למנוע לשרוף יותר תערובת דלק בכל מחזור פעולה, משמרמז נפחו.

    פעילות זו (הגידוש) תתקיים, כל עוד המנוע סובב בסל"ד המאפשר לגל הלחץ העל-אטמוספרי המוחזר המוחזר מ-'רכיב ההחזרה' של צינור-התהודה לחזור לפתח-הפליטה בעודנו פתוח, אך לאחר שמעברי-ההזנה כבר נסגרו ע"י הבוכנה המתרוממת... יש כמה מעלות סיבוב של גל הארכובה (סביב 20-25°), המתקראים the blowdown period, בהן מתקיים התנאי.

    הארכה של צינור-התהודה מורידה את הסל"ד בהם יש אפשרות לגדישה אפקטיווית; וקיצורו מעלה את הסל"ד האפקטיווי... שכן מהירות-הקול בה מתקדמים גלי-הלחץ היא פחות-או-יותר קבועה לצורך העניין.

    אם המנוע מסתובב בסל"ד נמוכים יותר מהתחום האפקטיבי של צינור-התהודה, יגיע גל-הלחץ המוחזר מאוחר מדי (לאחר שפתח-הפליטה כבר נסגר ע"י הבוכנה המתרוממת), מכדי לגדוש את התערובת בצילינדר.

    אם המנוע מסתובב בסל"ד נמוכים יותר; יגיע גל-הלחץ המוחזר מוקדם מדי (כשמעברי ההזנה בשרוול עודם פתוחים); ולחץ הגידוש יברח לצינה, שם לא יוסיף מאום לכוחו של המנוע; אלא אף עלול לגרום לו לעבוד עשיר מדי ובכך לשבש את פעולתו...

    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 27-03-2010 בשעה 20:30:46. סיבה: הוספת כמה פרטים ושיפורי שפה

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    203
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    [QUOTE=האילתי;133760]שלום לכוללללללם
    יש לי מנוע 46AX אני רוצה לקנות אגזוז לחץ
    מה מומלץ? ראיתי שחורים וראיתי דקים וארוכים
    ומאיפה לקנות? קישורים יעזרו

    תודה[/QUOTE
    תודה לכולם על ההסברים......
    אבל מה שאלתי ומה עניתם לי
    את ההסבר הבנתי ובאמת תודה!!!!
    אבל עדין אני עם אותה שאלה "ובעיה"
    מה רצוי לקנות כדי לשפר את ביצועי המנוע?איזה דגם -חברה-וכן הלאה...

    ושוב תודה לכולם ובמיוחד לדר על ההסבר וסובלנות
    futaba 14 sgh
    trex 600
    ultra sick
    ועוד....

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צינור-תהודה למנוע OS.46.

    אילתי,


    כמה הצעות אפשריות המתאימות למנוע שלך הן:
    Macs ללא משתיק.
    Macs ללא משתיק, לסל"ד קצת גבוהים יותר.
    Macs עם משתיק.
    Macs מושתק במיוחד (הטבלא העליונה).

    כל הנ"ל יידרשו למתאם, או כזה, או כזה.

    סט מלא של Macs.

    משתיק Tower.

    משתיק JettStream.
    משתיק TurboJett.

    משתיק UltraThrust.


    כל ההצעות יתנו תוספת כוח; חלקן מהותית יותר וחלקן קלה יותר.

    אם תצטרך עזרה בלהזמין אחד מ- Jett, או Nelson UT, צלצל אלי, או שלח דוא"ל.
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 27-03-2010 בשעה 08:55:28.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    303
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז לחץ

    צודק !

    אכן ערבבתי בין שניהם...

    תודה על התיקון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •