מנוע os הייפר 50 כמה גלוני דלק אמורים מסביי המנוע להיות תקינים .
אחרי 7 גלוני דלק מסבים היתחילו להרעיש זה מקובל .
מנוע os הייפר 50 כמה גלוני דלק אמורים מסביי המנוע להיות תקינים .
אחרי 7 גלוני דלק מסבים היתחילו להרעיש זה מקובל .
אין נוסחא לזה תלוי מאוד באופן השימוש במנוע ,הרצה שעבר ,סוג דלק.
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
7 גלונים נשמע לי כמו מספר סביר למדי.
החלף אותם בהקדם !
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
סביר לחלוטין
נערך לאחרונה על ידי TooLy; 26-10-2008 בשעה 20:15:21.
אין כל סיבה שמיסבים יגמרו או ירעישו לאחר 7 גלונים
כניראה הדלק שאתה מישתמש הוא עם שמן סינטטי בילבד ולא שימנתה את את המנוע בכל סוף יום הטסה בשמן שימור..
השמן הסינטטי נותן מענה טוב מאוד לשימון המנוע לצורך עבודתו...אך לא יודע לישומר ביפני חלודה במצב כבוי (במשך השבוע ללא הטסה)לצורך כך יש להריץ במנוע שמן שימור לאחר כל יום הטסה.
בכל מיקרה החלף את המיסבים ליפני שיתפרקו ויגרמו נזק ממשי למנוע.
(יש לי מנועים שעברו עשרות גלונים והמיסבים תקינים לחלוטין)
נערך לאחרונה על ידי zx9rr; 26-10-2008 בשעה 19:36:13.
בבירכת נחיתות כמ'ס ההמראות
ראובן...
עדיף להחליף למסבים קרמים הם יותר חזקים ועמידים בחום ועומס . מומלץ ?
כן, עמידותם לסל"ד, חום וקורוזיה גבוהה הרבה יותר, ישנם סטים שאינם יקרים בהרבה מהמייסבים המקוריים.
אפטר ראן
http://hobbico.com/accys/hcap3000.html
נהוג לשים מספר טיפות ממנו דרך הקרבורטור או הפלג ולסובב את המנוע מספר פעמים.
הוא מונע הצטברות של קורוזיה בעקבות המתנול (שסופח מים) ומונע אפשרות של תפיסת המנוע בעקבות הצטברות שמן (בד"כ משמן קיק).
ניתן להשיגו בכל חנות טיסנים.
ישנם דלקים כמו הקול פאוואר שטוענים שאין צורך באפטר ראן כיוון שישנו תוסף כזה מהול בדלק.
חברה מנועים זה כמו בניאדם כל אחד והכריזה שלו אין כללים גמורים לכלום!!
אני בדיעה שאם אין סימן לבלאי או תקלה לא צריך לגעת ,ברגע שנוגעים מפתחים תקלה חדשה .
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
אגב מיסבים קירמיים- הם כשמתקלקלים לא מרעישים ומקטרים אלא מתפוצצים במכה לרסיסים עם המנוע- ראיתי כמה דוגמאות מכוערות בפורומים בחו"ל.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
עמית שיסל
חבר קהילה
לא קשור אבל יפה שנטשת את שאול אביגור![]()
רוצה לספר בדיחה לאלוקים ?ספר לו על תוכניותיך!
,אלון שדה.
אני מישתמש בAFTER RUN 'תוצרת בית' שמן 10W או שמן 2T של מנועי קטנועים (לא הסוג הסינטטי היקר) מינרלי...
אין צורך ליפתוח את הפלג בהדלקה הראשונה ...מספיק סטרטר ללא בובו במיצערת פתוחה ...הכול יוצא מהאגזוז וניתן להניע...
לגבי מיסבים קרמיים :לא מומלץ...הם באמת מיתרסקים בצורה פיתאומית ללא הודעה מוקדמת וללא רעשים או חופשים שיתריעו על בלאי.
מיניסיון :מנוע saito 120 שלי עם מיסבים קרמיים .המיסבים התרסקו וניגרם נזק בילתי הפיך למנוע...
בבירכת נחיתות כמ'ס ההמראות
ראובן...
לגביי התגובות . לצורך העניין שימון מנוע לתקופה שלא מטיסים זה לישמור רק על
הבוכנה רינג וצילינדר . לגביי דלק אני מישתמש במגנום . כניראה שהמסבים המקוריים
ב os הייפר לא אכותיים . ועדיף להחליף ל skf או ntn או koyo .
ליפני שאתה מחלק עצות ויוצא בהצהרות שהמיסבים של או אס לא איכותיים..
ידעת שהמיסבים שמגיעים במנועים מסוקים עשויים נירוסטה ולא פלדה כמו כל המיסבים הרגילים?
מדובר במיסבים יקרים יותר שמיועדים לעבור עם אחוז ניטרו גבוהה יותר(זו הסיבה שרק במנועי מסוקים אס אס שמה את המיסבים הנ"ל).
מיסבים פשוטים ישחקו ויחלידו מהר יותר..
אז פעם הבאה לא כדאי לצאת בהצהרה שOS לא מוכרים עם המנועים שלהם מיסבים לא איכותיים..
יום טוב
אתה קופץ יותר מדי . כאילו שאתה בנית את המנוע os . אני במנועים מבין
מעט אולי ליפני שנולדתה .
ואו גבר גבר.....תירגע
לא באתי לריב איתך או להיתווכח...
פשוט רשמת משפט שלא נכון...ותיקנתי אותך כמו שגם תיקנו אותי אחרי ששמתי מיסבים "איכותיים" של SKF...
אין סיבה להיתנצח ולהיתרברב..זה סתם יוצר מתח וריבים...
יום טוב
אים הירכבת מסביי skf שהם טובים במה תיקנו אותך .
בזה שSKF הם מיסבים שעשויים מפלדה...
ובמנועים שעובדים עם אחוזי ניטרו גובהים(30% מסוקים לצורך העיניין) יש צורך במיסבי נירוסטה
שאלו הם המיסבים שמגיעים עם המנוע בעצם..
יש הרבה סוגים של נירוסטה - לOS זה לא עזר ועדיין יש קורוזיה. לי יש מיסבי SKF שמחזיקים כבר מעל עשרה גלונים ואני ממש הורס את המנוע (סל"ד גבוה ועובד עני) - הם נראים עדיין חדשים ונוצצים.
אולי קניתי מיסבי נירוסטה - אין לי מושג. באתי לחנות של המיסבים ואמרתי לו שזה למנוע מסוקים שעובד באחוז ניטרו גבוה ובחום גבוה וביקשתי את הSPEC הגבוה ביותר. בינתיים זה עובד (המקוריים מתו אחרי שני גלונים).
קראתי הרבה שרשורים בעניין ויש רבים הטוענים שגם היקרים נשחקים מהר וזה עניין של מזל. כשהחלפתי מיסבים עברתי גם למניפת מתכת - מי יודע, אולי היו רעידות במקורית שפגעו במיסבים.
בכל מקרה, לפי נסיוני הדל מאוד במנועים- SKF מתאימים.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
נירוסטה עדיין מחלידה רק הרבה פחות בגלל הוספת כרום - יש הרבה מאוד סוגים של נירוסטה עם תכונות שונות. - חלק עמידות יותר וחלק עמידות פחות ובדרגות חוזק שונות. אגב- נירוסטה מחלידה במגע עם ברזל רגיל.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
לגבי המייסבים הקירמיים הם מאוד רגישים לנגיפה כלומר גרגיר אבק שלא בכוונה יכנס לך לאיזור ואתה מפוצץ את המייסב כמו זכוכית נכון הם עמידים מאוד בחום ובשחיקה אך אין טוב בלי רע כנראה .
עכשיו לגבי זמן העבודה של המייסבים שלך : יכול להיות שפרץ לך המייסב הקידמי וכתוצאה מכך אתה מתחיל לשמוע רעשים וגרוע מכך הוא יתחיל לסחוב לך אוויר מהאיזור ואז המנוע יברח לך מכוונים לגמרי ( שווה בדיקה ).
מקווה שעזרתי אסף![]()